abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42754368
Is het de originele Lord of the Ring?
pi_42754382
Verhalen
pi_42754437
quote:
Dit verhaal over Richard Joyce is mogelijk het meest op waarheid berustende.

Na de gevangene te zijn geweest van een Moorse goudsmid, komt Richard Joyce vrij, nadat William de Derde een overeenkomst wist te sluiten, om al zijn gevangen onderdanen in Algiers weer huiswaarts te doen keren. De Moorse goudsmid wil hem echter niet kwijt en biedt hem zijn dochter en de helft van zijn rijkdom aan. Richard bedankt ervoor en keert terug naar zijn thuisland. Zijn verloofde thuis heeft al die jaren op hem gewacht. Richard geeft haar de ring en ze trouwen. Richard begint een goudsmederij en de eerste -ringen dragen zijn initialen (RI): Richard Joyce.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:10:56 #179
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42754453
Doet me denken aan:

pi_42754544
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doet me denken aan:

[afbeelding]
Dat is dus hetzelfde symbool.
quote:
Verboden liefde

Een ander verhaal verhaalt over een koning die verliefd werd op een boerin, maar hij kon niet met haar trouwen. Daarom besloot hij zichzelf van kant te maken. Zijn handen werden hierna afgehakt en rond zijn hart gelegd, als teken van zijn eeuwigdurende liefde voor de vrouw.
pi_42754584
Het verhaaltje komt me niet eens bekend voor
pi_42754642
Volgend verhaal, speciaal voor wyccie.
quote:
Het visserdorpje

De naam komt van , een visserdorpje, liggend waar de rivier Corrib en de Galwaybay elkaar ontmoeten. In dit dorpje zou de ring ontworpen zijn en werd hij gedragen door de vissers van (oorspronkelijk zou het teken op de boten en zeilen zijn geschilderd). Als de -vissers vreemde collega’s in hun wateren aantroffen, werden die gecontroleerd op dit teken. Hadden ze die niet, dan konden de vreemde vissers rekenen op een enkeltje zeebodem.
pi_42754702
Nou zeg. Ik weet het gewoon niet. Maar ik heb toch echt zeker zo'n ring eerder gezien en er iets over gelezen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:18:43 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_42754746
Ben ik weer ! Nog wat spannends gebeurd in de tussentijd?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_42754770
quote:
De Ierse Drie-eenheid

De ring zou een van de eerste symbolen van de Ierse Drie-eenheid zijn. De kroon stelt dan de Vader voor, de linkerhand de Zoon en de rechterhand de Heilige Geest, alledrie zorgend voor het hart dat de mensheid voorstelt.
pi_42754811
quote:
Het Keltische godenrijk

Sommigen schrijven er echter ook een voorchristelijke betekenis aan. De rechterhand zou de machtige god, Dagda, de vader der goden voorstellen. De linkerhand zou toegeschreven zijn aan de vruchtbaarheidsgodin Anu, later bekend als Danu. Zij was de universele moeder van alle Kelten en zou ook alle goden groot hebben gebracht. Zij was tevens de godin van de wijsheid en de wind. De kroon staat voor Beauthauille. Het hart staat voor alle harten van de mensheid en ook datgene wat eeuwige muziek naar de Kelten stuurt.
pi_42754830
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ben ik weer ! Nog wat spannends gebeurd in de tussentijd?
ac milan is met 10 man op 0-1 gekomen
pi_42754905
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef WooZ het volgende:

[..]

oh ja voetbal vergeten
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_42754964
quote:
De -ring is een traditionele Ierse vriendschapsring. Het bestaat uit een gekroond hart, dat door twee handen wordt vastgehouden. Het hart staat voor liefde, de handen voor vriendschap en de kroon voor loyaliteit. Aan de manier hoe mensen de ring dragen, kun je zien of de drager verloofd, getrouwd of alleenstaand is. - Aan de rechterhand met de punt van het hart naar je toe betekent dat je verloofd bent. - Aan de rechterhand met de punt van het hart van je af, betekent vrijgezel. - Aan de linkerhand met de punt naar je toe, dan zeg je dat je gelukkig getrouwd bent.
pi_42755002
Hmm, ik gok maar op Silmarwen. Dat is de nick van een user. Misschien heb ik ooit opgezocht wat dat woord betekent en ben zo bij de ring uitgekomen?

(Het klinkt in ieder geval wel een beetje Keltisch.)
pi_42755019
Bovenstaand verhaaltje heb ik ergens gelezen!
pi_42755058
Jammer dat niemand het weet, gelukkig wel twee dames in het gezelschap die het in iedergeval bekend voorkomt.
In Noord Holland (met name West Friesland) gebruiken we het woord (klinkt als) voor iemand die smerig is.
pi_42755153
Dammit, ik kan vanavond niet slapen, als ik het niet weet.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:29:25 #194
39237 crew  H_T
2733
pi_42755176
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef WooZ het volgende:

[..]

Voetbal interesseert me niet echt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_42755181
Als je dat wil kan ik het wel vertellen hoor.
pi_42755231
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:29 schreef RoofingBurner het volgende:
Als je dat wil kan ik het wel vertellen hoor.
Ik kan het niet uitstaan dat ik het niet meer weet
pi_42755337
Ik ga ook zo naar bed (na Gilmore Girls) dus, aangezien ik door mijn hints ben........wat nu?
pi_42755406
Vraag open laten, mischien komt er nog iemand on line die het wel weet.
Ondertussen ga ik het zelf even opzoeken zodat ik ook kan slapen
pi_42755412
nieuwe vraag dan maar
pi_42755507
Tuurlie, alleen ik heb geen inspiratie meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')