SITESquote:"With any trilogy," says John Mayer, "the third in the series blows it open."
On CONTINUUM the singer/songwriter/guitar slinger meets that challenge head-on. Mayer's third studio album follows the multi-platinum ROOM FOR SQUARES (2001) and HEAVIER THINGS (2003) and marks his first turn as producer. It is his most soulful, cohesive collection yet and he says it's no accident that this project is where all of his efforts, his potential, and his disparate influences fully come together.
"The night I was recognized for 'Daughters' at the Grammys was the night this record started," he says. "I knew I had bought the time to learn everything I needed before I started this one. CONTINUUM is not a shot in the dark, it's not a guesstimation. This is the first endeavor in my entire life, music or otherwise, that I did not cop out for a second on."
The last few years have seen Mayer maintaining a frantic pace. In addition to his own writing, recording, and touring, he has collaborated with icons and contemporaries alike - Eric Clapton, B.B. King, Buddy Guy, and Herbie Hancock, as well as Kanye West, the Dixie Chicks, and Alicia Keys. In doing so, Mayer says his own interests have grown and his perspectives expanded.
Mayer also credits his collaboration with Steve Jordan and Pino Palladino (collectively known as the John Mayer Trio) and the intimate-venue tour that produced the 2005 live album TRY! with helping to recalibrate his musical priorities. "As a songwriter, the Trio helped me focus on being more raw," he says. "As a guitar player, it helped me get a lot out of my system. If it wasn't for the Trio, CONTINUUM would have been less accessible. It let me settle up with my needs as a musician, and get to a point somewhere between the Trio record and ROOM FOR SQUARES - and that's a really good place to be."
While the Trio tour showcased Mayer's blazing fretwork, he says he learned lessons from those shows about restraint. "When I made my first record, there was no trust in space because it was all me, everything was just on those six strings," he says. "With Steve and Pino, it was all about space, using a whole different palette. When your tone is good on the guitar you need, like, four notes. The more concise and right you have it, the less you need around it."
Mayer points to one song in particular as the turning point for CONTINUUM. "I wrote 'Gravity' last summer, and it changed everything," he says. "You talk less when you trust that people understand you. 'Gravity' had to be sparse. And when I listened to it - for the first time, holding back - then it was a whole new game. That might be the most important song I ever wrote."
Armed with this outlook, Mayer knew CONTINUUM would tackle larger ideas than those that defined his previous albums. "A big challenge was writing about big themes," he says. "I'm not a better writer in terms of sitting down in front of a pad, but I'm better in terms of receiving inspiration and converting it into something 'real' quicker. I'm better equipped to deal with those moments."
With "Waiting on the World to Change", Mayer shot for something even more ambitious - something like an attempt to explain his generation's attitudes about politics. "It's meant to shed a little light on inactivity and inaction," he says, "because I don't believe that inaction is disinterest, I think inaction is preservation – nobody wants to get involved in a debate in which the rules and the facts will change so that they'll lose. So we end up with this other option, which is, I guess we'll just have to wait for things to get better.
Having just announced a co-headlining tour with Sheryl Crow to help launch CONTINUUM, Mayer is raring to start playing his new material for an audience. "This record is infinitely playable," he says. "I built so many corners into these songs I cannot wait to play them live."
Ultimately, CONTINUUM represents maturity, both musically and thematically, for John Mayer – a concept that he wasn't comfortable with until now. "A lot of these songs are about coming to terms with getting older," he says. "My generation was never told we were going to get older. We thought we were going to hear our names on 'Romper Room' for the rest of our lives. For a long time, I was really upset about getting older, worried that things were just going to level out.
"But then I realized that everyone around me was all getting older at the same time. We're all fighting it together, and we're always going to be those kids, the first really emotionally aware generation. When I realized that, I could relax about it a little bit. And I thought that maybe I can be the guy to sing about it."
www.johnmayer.com
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:22 schreef Jill-RMC het volgende:
Is de warmte van de zaal niet gewoon afhankelijk van de hoeveelheid mensen erin? Als je allemaal dicht op elkaar staat is het direct een stuk warmer dan dat je allemaal btje ademruimte om je heen hebt.
Zit me eigenlijk te bedenken wanneer de laatste keer is geweest dat ik in midden in de zaal stond. Laatste paar keren was iedere keer front row en das toch wel lekker rustig meestal. Straks even aan Margo vragen die weet dat vast nog wel.
Ik hou je niet tegen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:00 schreef Fliepke het volgende:
Wat een kuttopictitel
hmm ik zie nu pas dat ik hier modrechten heb![]()
Hij is er morgen pas, hahaha...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:03 schreef Toad het volgende:
Hey is John al geweest bij Evers? Ik hoop van niet, anders heb ik mezelf voor niks zo vroeg wakker gemaakt.
Ik zag hem trouwens gister nog (Edwin dan) met z'n vriendin, vermoed ik.
heb je ook nog fotos of filmpies kunnen maken of stond je er wat verder vanaf.. en echt slecht vond hij het publiek toch niet... hij was gewoon een beetje stoned ! kan hij het helpen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:24 schreef fjboere het volgende:
Ik vond het concert super!! Echt vet en ook super speellijst, alle nummers die ik 'm wilde horen sporen speelde hij!![]()
20 mins solo ofzo, hijzelf de hele tijd 3x zo hard dan de backing band, gaaf man. Ik vond de nummers wel wat langzamer, lag dit aan mij of was dit ook zo? Vooral bij Vultures en No Such Thing.
Één puntje van kritiek misschien: weinig contact met publiek, hij leek het publiek niet echt aardig te vinden.
Toppie ie opppie![]()
dat vind ik dan weer een beetje jammer altijd. kom je eens in de 4 jaar naar Nederland, ben je stoned als je optreedt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:03 schreef DTmaster het volgende:
hij was gewoon een beetje stoned ! kan hij het helpen...
Hey volgens mij ben jij al rustiger geworden he? Ik had een hele enthousiaste dolblije reactie van je verwacht...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:59 schreef Numbie het volgende:
Hey iedereen!! Ik stond echt vlak vooraan; en voor de mensen die het voorprogramma mee hebben gekregen: ik was 'the girl who knows the shit'![]()
![]()
![]()
LOL
Ik zal later vandaag ff wat foto's uploaden en een enkel klein filmpje.
Ik was zooooo hyper tijdens de show!! Echt de dag van het jaar voor me; het is alleen dat we hem later op straat tegen kwamen toen hij zou worden opgehaald door z'n busje. En we liepen op hem af, en zodra hij ons zag rende hij, I'm not kidding, asap het busje in.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef Toad het volgende:
[..]
Hey volgens mij ben jij al rustiger geworden he? Ik had een hele enthousiaste dolblije reactie van je verwacht...
fijne gast zegquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:24 schreef Numbie het volgende:
[..]
kwamen toen hij zou worden opgehaald door z'n busje. En we liepen op hem af, en zodra hij ons zag rende hij, I'm not kidding, asap het busje in.![]()
Ben je nu afgekickt?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:24 schreef Numbie het volgende:
[..]
Ik was zooooo hyper tijdens de show!! Echt de dag van het jaar voor me; het is alleen dat we hem later op straat tegen kwamen toen hij zou worden opgehaald door z'n busje. En we liepen op hem af, en zodra hij ons zag rende hij, I'm not kidding, asap het busje in.![]()
Ik snap wel dat je moe bent en zo na zo'n lange dag, maar wegrennen van je fans is gewoon not done vind ik...
Hey was jij dat?? Respect hoor, ik stond in de rij vlak naast je met die grijze jas, zwarte haarband en donkerbruin haarquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:26 schreef Joyce86 het volgende:
Voorprogramma was echt ruk... die hele kerel zat maar te jengelen.. vond er echt geen ruk aan!!! Leek afen toe net kattengemauw!
En John stond pas om 10 uur op t podium... baalde echt zo erg dat ik tijdens clarity naar huis moest!!! Kheb wel mooie foto´s gemaakt.. en filmpjes met mn telefoon.. is zo mooi bij why georgia hoor je iedereen kei hard mee zingen!
En volgende x.. mensen die al vroeg voor de deur zitten... rommel opruimen!... ik was er pas half 7 en heb met naar binnen gaan jullie rommel moeten opruimen.. omdat het voor de ingang lag...
maar John was echt geweldig! Hij is groot in t echt.. !!
Kan kloppen, ik heb mijn kaarten aan haar vriend verkochtquote:Op woensdag 18 oktober 2006 02:04 schreef nemesis4 het volgende:
Dacht ook dat ik die Lieke van Lexmond nog zag, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Kan je misschien wel even helpen. Heb het vaker gedaan (informatica student).quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:27 schreef Jill-RMC het volgende:
Ga dr zo alleen vandoor dus ben vanaaf pas weer online. Dan ga ik ff verder kloten met In Repair wat die moet ik resizen alleen dat stomme windows proggie vind dat er ineens spontaan fouten in al mn filmpjes zitten
Ik heb je toegevoegdquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef Numbie het volgende:
Vond het zo jammer; want Scott heeft echt een schitterend album gemaakt. Elusive![]()
Anyway, als mensen meer foto's, filmpjes willen, voeg me ff toe via msn...
Conclusie: verjaardagsfeest heeft zijn tol geëist. Desondanks ben ik het met iedereen eens, groot succes. Hopelijk komt z'n Trio met een goed studio albumpje volgend jaar weer naar Nederland. Tivoli zou helemaal mooi zijnquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:52 schreef nemesis4 het volgende:
Er was een kerel linksvoorin die helemaal opging in de muziek en uit volle borst mee stond te zingen. Dat was wel leuk om te zien.
Oh, dan ben ik ook hierin dus een uitzonderingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:26 schreef Apfel het volgende:
En dan zeggen ze in het begin wel Mayer is vrouwenmuziek
Kom maar met die hap. Relive my memoriesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:38 schreef Stevie_ het volgende:
[afbeelding]
Ik heb meeeeeeeer, en ook filmpjes welke ik nu aan het uploaden ben @ YouTube
Nobody beats Gavinquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:25 schreef Jill-RMC het volgende:
Volgens mij viel het qua stonedheid best mee...volgens mij was het echt meer brakheid van de avond ervoor.
En wat ik eigenlijk al van te voren verwachtte: echt fan-vriendelijk issie niet. Het straalt er ook echt helemaal van af. Iedere keer dat we m tegen kwamen keek ie echt te sjaggie. Dan heb je ook niet zo van ey ik stap er even op af. Wat dat betreft kan ie wel een lesje "Hoe ga ik met mn fans om" van Gavin DeGraw nemen. Als die het idee heeft dat je mss ook maar een klein beetje fan bent blijft ie staan om te signen en foto's te nemen. Als je dat gewend bent is John Mayer wel een tikkie een tegenvaller
dat was ikquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:52 schreef nemesis4 het volgende:
Er was een kerel linksvoorin die helemaal opging in de muziek en uit volle borst mee stond te zingen. Dat was wel leuk om te zien.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:08 schreef fjboere het volgende:
2 vraagjes:
- Heeft iemand iets van een verslag in de krant of op internet gezien?
- Hoe laat komt Mayer ongeveer bij Evers en Claudia. Het programma van Evers duurt 4 uur, dus wanneer komt dan doorgaans zo'n gast?
Ik zie op Toazted ook een interview met John Mayer (tenminste via Google gevonden, site doet het niet). Iemand hier al info over?
Vraag 1: Nog niet, komt vast wel, morgen ff de kranten checken...quote:2 vraagjes:
- Heeft iemand iets van een verslag in de krant of op internet gezien?
- Hoe laat komt Mayer ongeveer bij Evers en Claudia. Het programma van Evers duurt 4 uur, dus wanneer komt dan doorgaans zo'n gast?
Jaquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:18 schreef Numbie het volgende:
van vandaag??
Dat zie je denk ik verkeerd, hij had de stift inderdaad in zijn hand. En onder het mom: die ene die pen en papier bij de hand heeft. Komt die gast met deze kleur pickguard (niet model):quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:08 schreef fjboere het volgende:
Na In Repair deelde hij één handtekening uit. Toen pakte hij de stift van een ander en wilde een ander een handtekening geven, maar die had zijn gitaarelement er helemaal uitgehaald, toen hij dit zag gaf ie het terug en liep gewoon weg.
volgens de link dit: http://www.primo.nl/141.p(...)asino_Amsterdam.htmlquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:15 schreef Numbie het volgende:
In één van de hoeveel ook al weer?![]()
Ben benieuwd naar John's volgende blog..
Ze blijven wel lekker in de buurt zeg. Geez. Vraag me af waarom ze die chauffeurs gehuurd hadden, want ze gingen duidelijk niet ver weg...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:16 schreef Tesss het volgende:
[..]
volgens de link dit: http://www.primo.nl/141.p(...)asino_Amsterdam.html![]()
Als je 'm hebt, kan je het artikel dan even inscannen en posten? Zou wel mooi zijnquote:
Alleen van 2006?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Giel Beelen noemde John Mayer de beste artiest van 2006, en hij had gelijk...![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:42 schreef nemesis4 het volgende:
Hmm die recensie had ik ook wel willen lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup ben nu aan het rippenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:42 schreef nemesis4 het volgende:
Heeft iemand Evers nog opgenomen? Hmm die recensie had ik ook wel willen lezen. Moet ik nou net vandaag uitkiezen om niet naar college te gaan.
3fm kan je terugluisteren (en dan rippen) online.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:21 schreef DTmaster het volgende:
gaat iemand nog dat Intervieuw van 3 FM opnemen >
Dit doe ik. Ik heb al geprobeerd te rippen dit lukt niet, maar ik neem 'm wel gewoon op, net zoals vanochtend. Komt voor de bakkerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:26 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
3fm kan je terugluisteren (en dan rippen) online.
Dat komt omdat ik DWABH heb opgenomen van front rowquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:14 schreef BillyOcean het volgende:
Maar het lijkt wel of je telkens op een andere plek staat? Bij dreaming with a broken heart lijk je veel dichter bij te staan...?
Nou ze hebben mee unplugged nummers dan distortion, of ik heb gewoon stiekem een unplugged album op mijn pc...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef nemesis4 het volgende:
Vertical Horizon is wel wat meer rock hoor. Die andere ken ik niet, ff downloaden.
Valt toch wel mee? Heb die ene cd, Everything you want. Moet Go nog even ergens op de kop tikken, die staat nog steeds op het "ooit nog eens kopen lijstje". Tim Christensen en Turin Brakes zijn ook ernstig relaxed.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef nemesis4 het volgende:
Vertical Horizon is wel wat meer rock hoor. Die andere ken ik niet, ff downloaden.
Haha geen dankquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:52 schreef Toad het volgende:
Dankjewel... fjboere!
Wanneer komt die gozer terug man, het was echt een heerlijk concert. En eindelijk ben ik erachter gekomen wat mijn favoriete nummers zijn van het album: Belief & Stop this train!
Ja dat viel me heel goed op. Ik vond 't een ubergoede drummer, maar dat vond ik net weer iets té. Maar goed, een beetje arrogant zijn mag als je goed bentquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:10 schreef Toad het volgende:
Iemand trouwens die sigaret van die drummer opgevallen? Het as vloog overal, gaf een speciaal effect.
Ik vond zijn hele band qua raarheid wel een beetje bij elkaar passen. Vond DRH op t podium ook maar een beetje met zo'n air spelen. Maar zoals je zei, dat mag als je goed bent wel een beetjequote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:35 schreef fjboere het volgende:
[..]
Ja dat viel me heel goed op. Ik vond 't een ubergoede drummer, maar dat vond ik net weer iets té. Maar goed, een beetje arrogant zijn mag als je goed bentIk snap niet dat hij de vellen van z'n drumstel daarmee niet beschadigt...
Bedankt voor de link Jill, zeer goed werk![]()
Dat vond ik ook al, maar ik dacht: dat ligt vast aan mijquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:48 schreef Numbie het volgende:
Ja ok, maar DRH stond zich ook ronduit te vervelen bij tijd en wijlen volgens mij. En nogmaals bedankt Jill!![]()
Ik was toen nog steeds in de "OMG, het is 'm écht!" shock. Duurde echt tot bijna tot aan de toegift totdat het langzaam begon door te dringen...quote:Moet trouwens wel zeggen dat ik JJ toch wel een aantal keer op kleine foutjes betrapte; Vultures werd veel te traag ingezet, en hij vertraagde tijdens WG te opvallend... Maar goed, verder prima kerel
Ik was eerder geschokeerd door de geweldige live muziek bij noot #1.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:52 schreef Gosjke het volgende:
Ik was toen nog steeds in de "OMG, het is 'm écht!" shock.
Dat zei ik al in mn eerste post na het concertquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:10 schreef Toad het volgende:
Iemand trouwens die sigaret van die drummer opgevallen? Het as vloog overal, gaf een speciaal effect.
Ik vond het juist een verademing! Heb het nummer inmiddels zo vaak al 'gewoon' gehoord, dat het acoustische echt als een opluchting voelde. Al moet ik zeggen dat hij het vrij nonchalant deed naar mijn indruk...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:33 schreef Stefkuh het volgende:
ik vond WOTWTC bij evers en 3fm niet super moet ik eerlijk zeggen. Lekker gewoon zingen zoals dat nummer mooi is
DRH stond naast John voor ons rechts op het podium. Die gast die een kwart van de tijd niets deed...quote:Dat zei ik al in mn eerste post na het concert . En ik wist helemaal niet dat David Ryan Harris op het podium stond? Was dat die gitarist dan met het BA-kapsel? Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd
Die gast met de trompet had nog minder te doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:02 schreef Numbie het volgende:
[..]
Ik vond het juist een verademing! Heb het nummer inmiddels zo vaak al 'gewoon' gehoord, dat het acoustische echt als een opluchting voelde. Al moet ik zeggen dat hij het vrij nonchalant deed naar mijn indruk...
[..]
DRH stond naast John voor ons rechts op het podium. Die gast die een kwart van de tijd niets deed...![]()
Vraag me af of ze nog iets anders gegeten hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:20 schreef nemesis4 het volgende:
Ze zijn trouwens wel onder de indruk van de shoarma tenten hier. Misschien hadden jullie em daar beter kunnen spotten
Neehoor, haha, ik bedoelde het niet als in *kwijl kwijl*, maar hij was 1 van mijn favoriete muzikanten bij wie ik stiekem de hoop op hem live zien al had opgegeven. Ik geloof dat ik die man al 5 jaar vereer (gezien 't feit dak net 21 ben is dat al bijna een kwart van mijn leven, vind ik best lang), zonder dat ie ooit van plan leek hier een optreden te doen. Dus het moment dat ie dan écht het podium op komt is heel vreemd. Ik had een beetje het idee dat ik tv zat te kijken of dat ik half aan het dagdromen was ofzo. Tijdens de toegift drong het eigenlijk pas door dat het echt aan het gebeuren was.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik was eerder geschokeerd door de geweldige live muziek bij noot #1.Maar misschien heeft dat ook te maken met dat ik een heteroseksuele man ben.
John Mayorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Numbie het volgende:
Van de site van edwin evers..
Is hij ook bij radio 538 geweest.. ? BTW de special bij Claudia de Breij was geweldig.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Numbie het volgende:
Nice...
[afbeelding]Van de site van edwin evers..
*Ik vind John Mayer niet fijn*quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:13 schreef Numbie het volgende:
Nice...
[afbeelding]Van de site van edwin evers..
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef Gosjke het volgende:
[..]
*Ik vind John Mayer niet fijn*
....
Right![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:44 schreef Jill-RMC het volgende:
*ik ben niet jaloers*
*ik ben niet jaloers*
*ik ben niet jaloers*
*ik ben niet jaloers*
Ik bedoel iig een gozer met kort blond haar en een licht t-shirt aan. Er was ook nog een kerel voorin met een gestreept shirt die zwijmelend aan het kijken was, dat kan je dan ook nog zijn geweestquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:45 schreef DTmaster het volgende:
[..]
dat was ik, althans als het bijna voraan was , en tussen die ouwe gitarist en JM in dat was me... tja het was de 2e keer dat ik hem zag maar op eigen bodem gaf gewoon een magisch gevoel" ik weet of je mij bedoelt maar ik ging echt lost haha
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:25 schreef Numbie het volgende:
[..]
![]()
Heb trouwens net het bericht gehad dat ik bij de soundcheck party in Londen mag zijn!![]()
![]()
![]()
Cuteeequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:30 schreef Numbie het volgende:
GOODBYE AMSTERDAM.
When I was a kid, I would call my mother from my friend's house to ask if I could stay over for dinner. She would always admonish the same thing: "Don't overstay your welcome." Well, mom, I've been eating at Amsterdam's house now for five nights and their food makes me really dizzy. Can you come get me?
We are on our way to London for a few performances, and so that I may explain to strangers with tape recorders what it was like working on this album and the John Mayer Trio's conception's impact on the production of the music therein. Oh, and to hit the Hideout.
To the fans of Amsterdam, thanks for making the trip worth it.
To the rest - shame on you.
(Kidding.)
Thought I might leave you with this bit of cross-collateral marketing.
Love, your Red Light District Attorney
John
POSTED BY JOHN MAYER AT 10:31 PM FROM AMSTERDAM, NETHERLANDS
Beetje teveel shawarmia gegeten John??Wel heel aardig/lief dat hij ons bedankt
Hij is dus niet alleen voor jullie weggerend blijkbaarquote:Just on a personal note: Wow, JM & Dela can run really fast ;-) and I met lots of really cool dutch people. (hi to you all)
So, let's hope John will come to Germany soon, too.
Dat klinkt niet verkeerd. Misschien moeten John en Kayne Touch the sky 'ns samen opnemenquote:
Ja, ze hebben samengewerkt voor Alicia's nieuwe album. Ben benieuwd of er dan ook daadwerkelijk iets op haar album daarvan komt...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:14 schreef Mr_Booze het volgende:
Is het waar dat John Mayer nummers met Alicia Keys heeft gemaakt. Ik had het gehoord op youtube in de TRL uitzending van afgelopen september.
Zou vet zijn allebei mijn favo artiesten die samenwerken.![]()
Vond de melkweg-versie erg veel op die van de Webster Hall lijken hoor, dus die is goed vergelijkbaar.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:55 schreef DTmaster het volgende:
waarom heeft niemand no such thing op videojammer jammer !!!
Ligt dat niet aan de opname? Ik heb ook vaak dat bv een gitaaraanslag op het ene filmpje valser klinkt dan de andere terwijl ze van hetzelfde optreden zijn. Afgelopen dinsdag vond ik em erg goed en zuiver zingen iig.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:53 schreef fjboere het volgende:
Al die interviews en opnamen, super bedankt.
Elke keer sta ik er toch weer verbaasd van als je bij een concert bent of op het podium staat te spelen, en het later terug gaat luisteren, hoe vals het dan eigenlijk was. Nu ook bij deze filmpjes, zelfs al zijn ze van niet de beste geluidskwaliteit, je kan goed horen dat Johnny niet altijd zuiver zingt.
Dit is natuurlijk helemaal niet erg, want ervaring leert is dat het live veel moeilijker is om live te zingen, vanwege allerlei afleidingen en niet genoeg geluid naar jou toe etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhuhquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:39 schreef Numbie het volgende:
Metro van vandaag?!
Wat zei hij dan percies ben nu wel nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:27 schreef Numbie het volgende:
Ja die Marianne Weber opmerking was briljant idd. Alsof hij van de poster kon aflezen wat voor een soort muziek ze maakt...
Tof, allemaal acoustic zutquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:47 schreef Numbie het volgende:
Waarschijnlijk al langer bij jullie bekend: The Village Sessions EP komt half december uit. Een fijn klein kerstcadeautje
http://www.awarestore.com/item15653
Ik citeer:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:31 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Wat zei hij dan percies ben nu wel nieuwsgierig.![]()
quote:Dan lijkt Mayer afgeleid door de veelvoud aan posters van artiesten als Shakira, Christina Aguilera en hemzelf die aan de muur van het kantoortje bij platenmaatschappij Sony hangen.
"Wie is Merriejen Wieber?"
Een Nederlandse zangeres.
"Zij zingt in het Nederlands?"
Ja.
"Waarover?"
Over regenbogen en bossen rode rozen.
"Is ze beroemd in Nederland?"
Er zijn veel mensen die het goed vinden.
"Dus ze verkoopt veel platen?"
Iedere plaat is minstens goud.
"Fascinerend volk, de Nederlanders."
Even terug naar Continuum....
Haha prachtigquote:
quote:4) Giving the Currency Exchange $100, getting back 48 pounds, then spending 14 pounds on a glass of wine. Don't do the math, it'll make you cry. (I love this because I like to keep my bank account at 3 digits. Including the decimal. It's a cool hobby, check it out.)
Nee, maar als je dit gaat doen, wil ik ook meedoen (misschien zo kosten sparen).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 08:53 schreef Numbie het volgende:
Thank youHeeft iemand hier eigenlijk wel eens wat merch besteld via musictoday/de store op Johns site?
Heel graagquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:40 schreef Numbie het volgende:
Zojuist heeft John trouwens opgetreden met Pete Murray op de Australische Aria Awards. Als het ergens te zien valt horen jullie het van me
Ja waarschijnlijk...vooral bij een australische awards show waar het merendeel meer zoiets heeft van Ey Pete Murray...wies die gast daarnaast?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:41 schreef fjboere het volgende:
Dank u voor de link! PM komt erg zenuwachtig over, is hij bang voor de grote naast hem?![]()
gemistquote:Op maandag 30 oktober 2006 12:15 schreef Jill-RMC het volgende:
Ow trouwens daarnet iemand nog die livestream van White Chapel in Austalia meegekregen?
Mijn baas was weer erg blij met meDik een uur niets gedaan
Pfoe, daar vraag je me wat. Ik ben al zo goed in muziek omschrijvenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:31 schreef Numbie het volgende:
Waarom niet?
En dat was precies waarom ik die opmerking maakte uiteraardquote:Labradors en Golden Retrievers zijn twee totaal verschillende hondenrassen hoor!!
quote:BORAT: A PREDICTION
Make no mistake about it: "Borat" is locked and loaded, ready to invade the public consciousness. Get ready to say goodbye to it.
When "Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan" is released tomorrow, there will be a short window of time, from about 6pm on Friday to about 10pm on Sunday, when the film's impact will sit in perfect equilibrium with both its mass appeal and its comic potency. "The hip eclipse", let's call it. I say 10pm because somewhere in Oxnard, CA, 7pm local time, a young Friday's waiter will deliver a plate of Jack Daniel's Chicken Strips and punctuate it with the phrase "You laaaaaaiik!!!!!". This will be the first sign of the "Borat" outbreak - what will eventually be transmitted through contact with co-workers, on airplanes and in casinos, and GOOD LORD, in bars everywhere.
It won't be the fault of the movie, and it certainly won't be the fault of Sacha Baron Cohen, Borat's creator. It will be due to a society set up to adopt, consume and then divorce a trend in dizzying time. The infrastructure is ripe for it, a now perfectly balanced sphere of blogs, critiques, and various other forms of media with which to hijack the trend. Borat impressionists will appear on youtube, and a home-made mega-mix of lines from the movie will be cobbled together by a 14 year old and placed incongruously atop a house drum beat. It will be an internet sensation. And while Dayton, Ohio greets it, the Lower East Side will have already eulogized it. If you don't believe me when I say we will kill it by hugging it too hard, look at what happened to Brokeback Mountain - "I wish I could quit you" became a ready-mixed punch line for months, and it wasn't even trying. (Even the word "brokeback" itself came to be an out of the box bon mot.) We've been waiting for the next "WAY!" and "NOT!" for a long time. And we're about to get it in the form of "high five!" and "wa-wa-wee-wah!"
And if you're still wondering what leg I have to stand on with this, just remember: I was truly hip for three weeks back in 2001.
Yakshimesh!!!!
POSTED BY JOHN MAYER AT 06:34 PM FROM SYDNEY, AUSTRALIA
Subjectief stuk gechreven door de grootste John Mayer-fan van heel FOK!quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:17 schreef nipeng het volgende:
CD: John Mayer - Continuum review op de FP.
Hier nog een site met mn album/track info: John Mayer op DAZquote:SITES
www.johnmayer.com (officiele site)
www.j-mayer.org (fansite)
www.mystupidmouth.com (fan forum)
www.myspace.com/johnmayer
www.local-83.com (official fanclub)
www.weg.com (fansite en downloads)
Kritieken zijn per definitie subjectief :p En heb netjes toestemming gevraagd voordat ik me eraan waagde hoor. Al betwijfel ik of ik ooit nog iets leukers mag recenserenquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:31 schreef Toad het volgende:
[..]
Subjectief stuk gechreven door de grootste John Mayer-fan van heel FOK!
verder ben ik het er helemaal mee eens
Hehe, mijn berichtje was alleen maar bedoeld om je te prikkelen. Maar dat heb je ook wel door merk ik.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:58 schreef Numbie het volgende:
[..]
Kritieken zijn per definitie subjectief :p En heb netjes toestemming gevraagd voordat ik me eraan waagde hoor. Al betwijfel ik of ik ooit nog iets leukers mag recenseren
John zn volgende cd?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:58 schreef Numbie het volgende:
[..]
Kritieken zijn per definitie subjectief :p En heb netjes toestemming gevraagd voordat ik me eraan waagde hoor. Al betwijfel ik of ik ooit nog iets leukers mag recenseren
Die 3 nummers vind ik ook de beste ja. Vooral als je dolby surround aanzet komt het helemaal tot zn recht. Alleen jammer van al die schreeuwende tienermeisjes, was het publiek in de melkweg toch leuker. Maja, het was volgens mij niet erg lang nadat wonderland uit kwam, dus het is ook wel te begrijpen.quote:Op zondag 5 november 2006 23:29 schreef Numbie het volgende:
De AGT dvd is zooooo mooi; CIR en Lenny/MotS en Message in a Bottle zijn toch echt wel favorietjes van me... En nothing beats de trio versie van Good Love...
Nee toch? Daar is het veel te groot voor toch? Of zeg ik nu iets heel raars ?!quote:Op maandag 6 november 2006 20:57 schreef annoh het volgende:
Hey hebben jullie dit al gezien: http://msnpresents.msn.com/johnmayer/?mkt=nl-nl
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een heel concert met goed geluid!! Was dit de melkweg? Nee toch?
quote:Op maandag 6 november 2006 20:57 schreef annoh het volgende:
Hey hebben jullie dit al gezien: http://msnpresents.msn.com/johnmayer/?mkt=nl-nl
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een heel concert met goed geluid!! Was dit de melkweg? Nee toch?
Tsja, de power op AGT komt idd voort uit het shoe-tie moment zo ongeveerquote:Op maandag 6 november 2006 22:45 schreef Gosjke het volgende:
Neej het was nie de melkweg, want daar had de hele band hele andere kleren aan. *de sneue dingen die ik me herinner *LOL*
Ik ben trouwens vast HEEL evil enzo, maar ik vind AGT sinds ik Johns trio spul ken maar wat lauwig. Nog steeds wel erg leuk om eens te kijken, vooral die dingen die Numbie al noemde, 3x5 en Neon. Dat commentaar van John is ook wel droog.. maar ik mis op sommige momenten wat power in die dvd (eerst niet hoor, toen ik m tijden geleden kocht.. maar nu inmiddels wel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |