abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43175322
ERCP meegekeken
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43175643
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:43 schreef intoxicated het volgende:
ERCP meegekeken
hoe regel je al die dingen? gewoon een afdeling oplopen en vragen of je mee kan kijken?
  donderdag 2 november 2006 @ 17:05:21 #203
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43176156
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:40 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een casus . Maar goed, dat is voor jullie een eitje.
Kom maar op, dan hebben de andere sjaarzen ook en kans.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_43176754
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:05 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Kom maar op, dan hebben de andere sjaarzen ook en kans.
Een vrouw van rond de 50 jaar is redelijk gezond geweest, tot 12 uur geleden. In verband met haar rugklachten nam ze de afgelopen week aspirine. Ze heeft hevige pijn in de onderbuik en heeft in de afgelopen uren 2 keer overgegeven. Bij het lichamelijk onderzoek ligt ze doodstil op bed en heeft zichtbaar pijn.

De polsslag is 112/min, de bloeddruk is normaal en haar lichaamstemperatuur is 38,7. Bij percussie van de rechterbovenbuik is er geen leverdemping. Verder is er ook drukpijn op de middenbovenbuik. En de buik vertoont nauwlijks beweging met de ademhaling.
pi_43177542
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe regel je al die dingen? gewoon een afdeling oplopen en vragen of je mee kan kijken?
Jup
En iedereen maar jaloers wezen... Terwijl ik letterlijk nog nooit 'nee' te horen heb gekregen, dus iedereen kan dit zo regelen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43177686
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:49 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Jup
En iedereen maar jaloers wezen... Terwijl ik letterlijk nog nooit 'nee' te horen heb gekregen, dus iedereen kan dit zo regelen
Maar waar loop je dan naar toe, van mijn ziekenhuiservaring is er nooit een arts aanwezig, alleen maar verpleegsters achter die balie ofzo
  donderdag 2 november 2006 @ 18:06:03 #207
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43178064
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef Nuna het volgende:

[..]

Een vrouw van rond de 50 jaar is redelijk gezond geweest, tot 12 uur geleden. In verband met haar rugklachten nam ze de afgelopen week aspirine. Ze heeft hevige pijn in de onderbuik en heeft in de afgelopen uren 2 keer overgegeven. Bij het lichamelijk onderzoek ligt ze doodstil op bed en heeft zichtbaar pijn.

De polsslag is 112/min, de bloeddruk is normaal en haar lichaamstemperatuur is 38,7. Bij percussie van de rechterbovenbuik is er geen leverdemping. Verder is er ook drukpijn op de middenbovenbuik. En de buik vertoont nauwlijks beweging met de ademhaling.
hmm.. je zette me op het verkeerde spoor met die aspirine. Hier is er dus duidelijk sprake van peritoneale prkkeling. Op mijn DD staat appendicitis bovenaan.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_43178772
lijkt me ook ja...
pi_43178929
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar waar loop je dan naar toe, van mijn ziekenhuiservaring is er nooit een arts aanwezig, alleen maar verpleegsters achter die balie ofzo
Naar een secretariaat/receptie en dan vraag ik gewoon wie ik er voor moet hebben Werkt prima hoor, honestly
pi_43179042
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:06 schreef gohan16 het volgende:

[..]

hmm.. je zette me op het verkeerde spoor met die aspirine. Hier is er dus duidelijk sprake van peritoneale prkkeling. Op mijn DD staat appendicitis bovenaan.
Ik zou eerder gaan voor de maagbloeding. Geeft ook peritoneale prikkeling.
  donderdag 2 november 2006 @ 18:44:20 #211
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43179226
Goedemiddag aspirant-artsen.

Ik ga waarschijnlijk geneeskunde studeren. Niet zozeer omdat ik arts wil worden, maar meer omdat ik het interessant vind en leren leuk vind. En ook een beetje om iets achter de hand te hebben voor als ik misluk in de politiek

Dus... naar welke universiteit moet ik gaan? En schreeuw dan niet meteen de naam van je eigen universiteit, gevolgd door "de gekste", maar beargumenteer je antwoord aub. Ik zeg het trouwens maar even: ik zit eigenlijk te denk aan UvA, RUG of UU, maar een goed betoog kan me in principe zelfs naar Maastricht trekken. Barst dus maar los, da's leuk.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43179991
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:

Ik ga waarschijnlijk geneeskunde studeren. Niet zozeer omdat ik arts wil worden, maar meer omdat ik het interessant vind en leren leuk vind. En ook een beetje om iets achter de hand te hebben voor als ik misluk in de politiek

Dus... naar welke universiteit moet ik gaan? En schreeuw dan niet meteen de naam van je eigen universiteit, gevolgd door "de gekste", maar beargumenteer je antwoord aub. Ik zeg het trouwens maar even: ik zit eigenlijk te denk aan UvA, RUG of UU, maar een goed betoog kan me in principe zelfs naar Maastricht trekken. Barst dus maar los, da's leuk.
maakt geen reet uit.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:10:20 #213
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_43180199
Kom niet naar de VU, het is hier al kut genoeg.
pi_43182311
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:06 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Nee, appendicitis is het niet. Volgens mij heeft fee-tje gelijk . Er is lucht in de peritoneale holte gekomen waardoor de lever naar beneden is gezakt. Vandaar dat er geen leverdemping is.

Zoiets was het volgens mij.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nuna op 02-11-2006 20:09:52 ]
pi_43183334
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:03 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, appendicitis is het niet. Volgens mij heeft fee-tje gelijk . Er is lucht in de peritoneale holte gekomen waardoor de lever naar beneden is gezakt. Vandaar dat er geen leverdemping is.

Zoiets was het volgens mij.
Door maagbloeding kan geen lucht in de peritoneale holte komen. Ze zal maagperforatie bedoelen, maar of het kan komen door aspirine. Ik ga voor appendicitis (evt. geperforeerd) of gynaecologische problemen (EUG, torsie van tubae).
pi_43183769
Natuurlijk kan dat komen door een aspirine. Dit kan net zoals NSAID's slijmvliesaantasting geven --->ulcus----> diep ulcus--->perforatie. Met als gevolg gas in de buikholte.
pi_43183823
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:40 schreef DDM het volgende:
Natuurlijk kan dat komen door een aspirine. Dit kan net zoals NSAID's slijmvliesaantasting geven --->ulcus----> diep ulcus--->perforatie. Met als gevolg gas in de buikholte.
maagperforatie door een weekje aspirine slikken?
pi_43183842
quote:

Dat je vragen hebt, mag. Maar dat je ook nog eisen gaat stellen gaat me echt te ver Beetje meer respect voor je toekomstige opleiders tonen he

[ Bericht 2% gewijzigd door DDM op 02-11-2006 20:51:07 ]
pi_43183903
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:41 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja Sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Daarnaast kan natuurlijk alles. Het is niet ondenkbaar dat deze patient al predisponerende factoren heeft. Denk aan andere medicatie in het verleden en een voorgeschiedenis van een ulcus etc.
pi_43186770
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:41 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij NSAID's en zeker bij aspi moet je uberhaupt eik altijd *meteen* denken aan maagklachten en bij aspi ook aan stollingsstoornissen.
pi_43190322
quote:

Zeg uhm, als je het toch niet doet om speciaal arts te worden, ga dan een andere studie doen, bijvoorbeeld biomedische wetenschappen in Utrecht, daar leer je pas veel Is nog redelijk medisch gericht en je leert er waarom iets gebeurd in het menselijk lichaam en dan niet dat je een maagperforatie krijgt omdat je aspirine neemt Maar je leert er dus precies wat er mis gaat in een cel/weefsel waardoor dus die maag ineens denkt zoek het lekker zelf uit, ik ga lekker uitscheuren

Last but not least, BioMed Wetenschappen in Utrecht is wederom uitgeroepen tot beste BioMed studie van het land.
pi_43196086
Goh, was mijn casus toch nog niet zo slecht .
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:30:58 #223
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43231110
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:06 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Zeg uhm, als je het toch niet doet om speciaal arts te worden, ga dan een andere studie doen, bijvoorbeeld biomedische wetenschappen in Utrecht, daar leer je pas veel Is nog redelijk medisch gericht en je leert er waarom iets gebeurd in het menselijk lichaam en dan niet dat je een maagperforatie krijgt omdat je aspirine neemt Maar je leert er dus precies wat er mis gaat in een cel/weefsel waardoor dus die maag ineens denkt zoek het lekker zelf uit, ik ga lekker uitscheuren

Last but not least, BioMed Wetenschappen in Utrecht is wederom uitgeroepen tot beste BioMed studie van het land.
Op zich is BioMed Wetenschappen een goed idee, ik zat al te denken aan de "SUMMA"-master waar ik over gelezen heb... daar kun je na geneeskunde naartoe, maar ook na BioMed Wetenschappen. Wat houdt dat SUMMA eigenlijk in? Het is volgens de brochure een "onderzoeksmaster", maar met die beschrijving kom ik niet echt veel verder.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43231168
mol_air: Gister met de bespreking nog iets spannends gehoord over de IKG-cijfers?
pi_43231222
SUMMA is geneeskunde in een verkorte vorm, dus voor mensen die bijvoorbeeld BMW hebben afgerond en geneeskunde versneld willen doen. Moet je alleen wel door hun selectie komen daarna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')