abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42860043
Fee wint
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_42860607
Op genitaal gebied roel ik jullie allemaal!

Ff straks de volgende verzinnen
pi_42860867
Welke labonderzoeken moet je dan doen?
pi_42861139
Semenanalyse en urine-semen-analyse

Kzou btw ook zn glucose en HbA1c testen .
pi_42868589
Jeetje heb ik gewoon de mannencasus gemist
Maar ik zou vanuit de Inwendige Geneeskunde natuurlijk ook de nierfunctie willen weten. Aangezien hij DM heeft en nierinsufficientie als symptoom impotentie kan geven iv.m. de verhoging van het prolactinegehalte. Dan is de cirkel pas rond en is de patient goed nagekeken
pi_42873204
Help ff, hoe zou zn nierfunctie zn prolactine kunnen verhogen? Prolactine wordt toch consequent onderdrukt door dopamine?
pi_42875842
elke keer als ik langskom is de casus al opgelost... tssk.
pi_42897672
Een casus uit utrechtse voortgangstoets:

Een 43-jarige vrouw van Surinaamse afkomst, die sinds 7 jaar bekend is met SLE en op basis van dit ziektebeeld 2 jaar geleden nefritis kreeg, wordt door haar internist naar de neuroloog verwezen vanwege plotselinge blindheid aan beide ogen. Bij het neurologisch onderzoek lijkt patiënte inderdaad blind, maar zijn de directe en de indirecte pupilreacties intact aan beide kanten.

Wat is de meestwaarschijnlijke oorzaak van deze blindheid?
Hoe kan deze diagnose bevestigd worden?
Waarom zijn de pupilreacties niet afwijkend?

Veel plezier
pi_42900306
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:20 schreef fee-tje het volgende:
Help ff, hoe zou zn nierfunctie zn prolactine kunnen verhogen? Prolactine wordt toch consequent onderdrukt door dopamine?
Dopamine onderdrukt idd de secretie, maar men heeft nog steeds een dag-nacht ritme. Iedereen heeft een prolactine spiegel in zijn bloed. Prolactine wordt via de nier uitgescheiden. Dus insuff. geeft verhoging. Daarnaast heeft een achteruitgang van de nierfunctie meestal invloed op de endocriene functies, omdat het milieu interieur verstoord is.
pi_42901038
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:34 schreef darkie_blue het volgende:

Een 43-jarige vrouw van Surinaamse afkomst, die sinds 7 jaar bekend is met SLE en op basis van dit ziektebeeld 2 jaar geleden nefritis kreeg, wordt door haar internist naar de neuroloog verwezen vanwege plotselinge blindheid aan beide ogen. Bij het neurologisch onderzoek lijkt patiënte inderdaad blind, maar zijn de directe en de indirecte pupilreacties intact aan beide kanten.

Veel plezier
Dat de pupilreflexen ok zijn wijst erop dat de N II en de retina niet zijn aangedaan.
Ik vermoed een hersenprobleem, CVA-achtig beeld? Hoe ik dat moet relateren aan de SLE en evt verminderde nierfunctie moet ik ff opzoeken, just thinking out loud .
pi_42903949
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:34 schreef darkie_blue het volgende:

Veel plezier
N. II en III zijn goed. Dus oorzaken aan zenuwen valt al af. Was wel te verwachten als je bdz blind bent, maar het kan natuurlijk altijd nog zoals bij NF ofzo. Denk dan dat dit een retinale vasculitis is a.g.v. de SLE!?
pi_42912352
Ik wil ondertussen m'n IKG-cijfer wel 's, want dat is nou ook alweer 3,5 week geleden... Of zouden ze de hele ramadan meetellen als feestdagen met het nakijken?

En in ander nieuws: Thermometerlaesies
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 23 oktober 2006 @ 21:07:57 #88
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_42912784
Wat? Te hard de thermometer het rectum ingestouwd?
pi_42913475
Uhu
pi_42936157
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 15:13 schreef intoxicated het volgende:
Ik wil ondertussen m'n IKG-cijfer wel 's, want dat is nou ook alweer 3,5 week geleden... Of zouden ze de hele ramadan meetellen als feestdagen met het nakijken?

En in ander nieuws: Thermometerlaesies
ik wil ook mn cijfer wel eens weten ja
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:12:22 #91
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_42944638
ik weet nog niet zo zeker of ik mn cijfer wil weten...
pi_42946127
Ik weet sinds gister dat ik alles gehaald heb voor mn coschappen .

30 november loting voor de plaatsingsdatum .

Begint in februari, dec en jan vrij, 20-30 plaatsen per maand .

180 aanmeldingen .
pi_42949610
Wat staat er nou weer voor scary shit op blz 94 van het blokboek... We moeten maandag een presentatie houden in aangewezen groepjes (van 2 ) over een onderwerp dat op Bb bekend wordt gemaakt. En dat is nog niet bekend.
a) Ik heb wel wat beters te doen in m'n weekend... had die opdracht dan tenminste vroeger gegeven zodat ik het kan plannen.
b) We zijn geen kleuters die in ingedeelde 2-tallen dingen moeten doen
c) This space is intentionally left blank.
pi_42949892
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:40 schreef intoxicated het volgende:

b) We zijn geen kleuters die in ingedeelde 2-tallen dingen moeten doen
In Groningen word je bij de meeste dingen 'van hogerhand' ingedeeld. Zo erg is het toch niet, leer je misschien wat nieuwe mensen kennen.

Natuurlijk, een nadeel kan zijn dat je wordt ingedeeld met iemand die een totaal andere werkhouding heeft dan jij, of gewoon een grote eikel is.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_42951195
Gaat er hier toevallig iemand mee met de VVAA mediski richting les Menuires?

Ben wel benieuwd welke faculteiten er daar naartoe gaan nml
pi_42951475
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:32 schreef WooZ het volgende:
Gaat er hier toevallig iemand mee met de VVAA mediski richting les Menuires?

Ben wel benieuwd welke faculteiten er daar naartoe gaan nml
lijkt me tof
Wanneer is het ?

ah ik zie het al 29dec tot 7 jan, dan kan ik niet ivm uitgebreid feestfestijn
pi_42952878
Eerste tentamen gehaald
pi_42955095
krijg je ooit nog eens tentamens die uit casussen bestaan? Wil namelijk dat bepaalde mensen eens flink op hun bek gaan
je kent het wel, van die types die alle eiwitten en andere kutdingen allemaal uit hun hoofd stampen en zo 9'ens halen op tentamens, maar die bij een mpo casus werkelijk geen idee hebben.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:08:33 #99
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_42956307
Hoe zit dat nou eigenlijk met wachttijden voor coschappen in Nederland? Hoeveel maanden moet je wachten? En kan je daarna alles in een keer doen?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:09:04 #100
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_42956335
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:33 schreef Repeat het volgende:
krijg je ooit nog eens tentamens die uit casussen bestaan? Wil namelijk dat bepaalde mensen eens flink op hun bek gaan
je kent het wel, van die types die alle eiwitten en andere kutdingen allemaal uit hun hoofd stampen en zo 9'ens halen op tentamens, maar die bij een mpo casus werkelijk geen idee hebben.
Wij hebben een keer per semester een soort semester toets met alleen maar open vragen en casussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')