abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42725382
Het tijdschrift France Football heeft vandaag de lijst van vijftig kandidaten voor de Gouden Bal van dit jaar wereldkundig gemaakt. Op 27 november zullen voetbaljournalisten uit alle Europese landen de winnaar bepalen.

Ronaldinho was vorig jaar de winnaar van de Gouden Bal, die dit jaar in Arjen Robben de enige Nederlandse deelnemer kent. De prestaties van Frankrijk en Italië op het voorbije WK in Duitsland hebben met respectievelijk twaalf en zeven kandidaten wel degelijk invloed gehad op de selectie.

Kandidaten Gouden Bal 2006:

Michael Ballack (Chelsea), Gianluigi Buffon (Juventus), TIm Cahill (Everton), Fabio Cannavaro (Real Madrid), Andrei Shevchenko (Chelsea), Joe Cole (Chelsea), Grégory Coupet (Olympique Lyon), Cris (Olympique Lyon), Cristiano Ronaldo (Manchester United), Deco (FC Barcelona), Mahamadou Diarra (Real Madrid), Didier Drogba (Chelsea), Mickael Essien (Chelsea), Samuel Eto’o (FC Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), William Gallas (Arsenal), Gennaro Gattuso (AC Milan)

Steven Gerrard (Liverpool), Ludovic Giuly (FC Barcelona), Fabio Grosso (Inter de Milán), Thierry Henry (Arsenal), Juninho (Olympique Lyon), Kakŕ (AC Milan), Miroslav Klose (Werder Bremen), Phillip Lahm (Bayer München), Frank Lampard (Chelsea), Jens Lehmann (Arsenal), Claude Makélélé (Chelsea), Florent Malouda (Lyon), Edison Méndez (PSV Eindhoven), Lionel Messi (FC Barcelona), Andrea Pirlo (AC Milan), Lukas Podolski (Bayer München), Carles Puyol (FC Barcelona), Franck Ribéry (Olympique Marseille)

Ronaldinho (FC Barcelona), Juan Román Riquelme (Villarreal), Arjen Robben (Chelsea), Wayne Rooney (Manchester United), Willy Sagnol (Bayern München), Bastian Schweinsteiger (Bayern München), John Terry (Chelsea), Lilian Thuram (FC Barcelona), Tiago (Olympique Lyon), Luca Toni (Fiorentina), Fernando Torres (Atlético), Patrick Vieira (Internazionale), David Villa (Valencia), Gianluca Zambrotta (FC Barcelona) en Zinedine Zidane (gestopt).

Edison Mendez
pi_42725498
Belachelijke namen, waar is Huntelaar onder andere?
Waarom zit Lehmann er tussen, of Makélélé?

Er wordt volgens mij enkel naar het WK gekeken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_42725648
Lehmann pakte aardig wat punten voor Arsenal én Duitsland. Makelele vind ik ook wat overbodig. 1 van de 6(!) middenvelders van Chelsea . Joe Cole mag daarvan geschapt worden, net als Robben. Cahill, Guily, Coupet en Sheva(dit jaar dan) horen er ook niet tussen.

En Mendez is volkomen terecht.

Hij was een van de beste van zijn Ecuador, dat iedereen verraste met een plek in de 1/8 finale. In de kwalifcatie eindigde ze knap 3e, versloegen Brazilie en Argentinie. En ze hadden recht op meer, want ze waren sterker dan Engeland. Bovendien werd hij kampioen van Ecuador, en stond hij in het Zuid-Amerikaans elftal van het jaar, boven Kaka en andere Europese toppers.

Eindlijk waardering voor dit soort voetballers.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:25:28 #5
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_42725800
Wat doet Willy Sagnol in de lijst?

Voor de rest weinig verrassingen, voor een nominatieronde.
pi_42725842
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:20 schreef AminBen het volgende:
Lehmann pakte aardig wat punten voor Arsenal én Duitsland. Makelele vind ik ook wat overbodig. 1 van de 6(!) middenvelders van Chelsea . Joe Cole mag daarvan geschapt worden, net als Robben. Cahill, Guily, Coupet en Sheva(dit jaar dan) horen er ook niet tussen.

En Mendez is volkomen terecht.

Hij was een van de beste van zijn Ecuador, dat iedereen verraste met een plek in de 1/8 finale. In de kwalifcatie eindigde ze knap 3e, versloegen Brazilie en Argentinie. En ze hadden recht op meer, want ze waren sterker dan Engeland. Bovendien werd hij kampioen van Ecuador, en stond hij in het Zuid-Amerikaans elftal van het jaar, boven Kaka en andere Europese toppers.

Eindlijk waardering voor dit soort voetballers.
En vanaf dat punt nam ik je niet meer serieus. Wie had ooit van die jongen gehoord voor het WK?
En ik krijg het gevoel dat jij hem nu als psv supporter af en toe ziet spelen zijn uitverkiezing opeens terecht vindt.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_42726029
Nesta er niet eens bij

sowieso maar 7 Italianen...
pi_42727809
Mendes is pas een maand of tween in Europa

Geen Huntelaar, Sneijder of Cocu
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42727926
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:50 schreef koningdavid het volgende:
Mendes is pas een maand of tween in Europa

Geen Huntelaar, Sneijder of Cocu
Waarom sneijder? Die heb nauwelijks wat laten zien
Feijenoord Rotterdam
pi_42728513
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:20 schreef AminBen het volgende:

Het gaat toch om voetballers die in Europa actief zijn?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42729134
Ik krijg het niet echt warm van de lijst.. Beetje een latertje na het afgelopen WK, terwijl de huidge competities ook alweer een tijdje bezig zijn. Maarja Zidane zal als Fransman wel winnen als afscheidspresentje.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_42729709
Ik hoop het niet
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_42731901
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:13 schreef RayMania het volgende:

Hoe verklaar je Ludovic Giuly dan?

En Huntelaar? Rot toch op joh.....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42744841
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef SoA-Holic het volgende:

[..]

Wie had ooit van die jongen gehoord voor het WK?
dat zegt meer over jou dan over Mendez
pi_42745596
quote:
'Nederlandse spelers zeker geen wereldtop'

17/10/2006 14:19

Nederland maakt een minieme kans voor het eerst sinds 1992 weer een speler te leveren die door France Football wordt beloond met de Gouden Bal. Alleen Arjen Robben staat op de lijst van vijftig kandidaten die kans maken op de titel van beste speler van het jaar 2006.

Met één kandidaat beleeft Nederland een triest dieptepunt. In de laatste tien jaar waren er altijd tenminste twee Nederlanders die meedongen. Ook de neergang van Ruud van Nistelrooy is duidelijk. Hij was de laatste vier jaar telkens kanshebber maar ontbreekt dit jaar.

Tussen 1998 en 2000 was Nederland het prominentst aanwezig. In het WK-jaar, waarin Oranje indruk maakte in Frankrijk met een vierde plaats, zaten er zes landgenoten bij de laatste vijftig. De twee volgende jaren waren dat er vijf.
Bron
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_42745738
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:03 schreef AminBen het volgende:

[..]

dat zegt meer over jou dan over Mendez
Ah got! Volgens mij kende 99% van de voetballiefhebbers hem niet voor het WK.
Maar Mendez is natuurlijk een wereldtopper, en hoort die gouden bal dan ook lachend te winnen!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_42746387
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:37 schreef SoA-Holic het volgende:

[..]

Ah got! Volgens mij kende 99% van de voetballiefhebbers hem niet voor het WK.
Maar Mendez is natuurlijk een wereldtopper, en hoort die gouden bal dan ook lachend te winnen!
Dat zeg ik toch ook niet Ik ken hem wel wat langer dan vandaag hoor. En als Zuid-Amerikavolger mag ik zeggen dat het een van de betere is op het continent. Vertel mij nou wat een Makelele/Essien meer gepresteerd heeft?

En (voor sommige) ga nou niet zeggen dat hij meer gepresteerd heeft dan Sneijder, want die kwam pas in Mei weer terug van zijn blessure, speelde een kut WK...
pi_42746670
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:13 schreef RayMania het volgende:

komaan zeg Huntelaar, op basis vd nederlandse comp ofzo ? Ik vind de lijst alvast veel geloofwaardiger dan de FIFA-lijst
pi_42747410
Wel Lehman, geen vd Sar .
pi_42749782
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:06 schreef AminBen het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet Ik ken hem wel wat langer dan vandaag hoor. En als Zuid-Amerikavolger mag ik zeggen dat het een van de betere is op het continent. Vertel mij nou wat een Makelele/Essien meer gepresteerd heeft?

En (voor sommige) ga nou niet zeggen dat hij meer gepresteerd heeft dan Sneijder, want die kwam pas in Mei weer terug van zijn blessure, speelde een kut WK...
Alles goed en wel, maar het gaat toch om presteren in de Europese competities? Die krap aan 10 potjes in Europa van Méndez vind ik nou niet echt een aantal om genomineerd te worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_42750016
De nominatie van Edison is inderdaad erg belachelijk. Een speler die net een paar maanden in Europa is nomineren is gewoon weg belachelijk. Daarnaast is Edison wel een goede voetballer, maar in mijn ogen ook niet echt goed genoeg om die prijs te kunnen winnen, mocht hij al jaren hier spelen.

Voor de rest ben ik wel benieuwd wie er gaat winnen. Ik hoop Ballack, maar ik denk niet dat hij de prijs wint.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_42750284
Méndez terecht Geen Gomes, onterecht
  maandag 27 november 2006 @ 20:02:33 #23
160752 Guiduuuuw
KOM NIET AAN MIJN FRITUURPAN !
pi_43939207
Maar waarom bepaald France Football de beste speler dan? geef me het antwoord, want kbegrijp dr niks van
Is GEEN Maikuulfan... Slechts een persiflage
EINSZ!!11?!11!!!!!1!1!1!!?!!??????!!
EINZ: LOLLERCOPTER ZWEI: LOLLERCOASTER DREI: DO_Re-MiETeRsS-L0LL3RFA_SOL!!!
Webicon maximum 100kB, geen 350+
pi_43970504
Méndez en Robben allebei geen punten behaald.

Wel een terechte top 3 denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:27:16 #25
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43970548
Cannavaro heeft em.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: