abonnement Unibet Coolblue
pi_78427915
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 06:53 schreef JaapB het volgende:

[..]

Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin


Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428099
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.

Dit is dan benzine of diesel die dan niet voldoet aan de (Strenge) eisen van Shell/BP/Esso maar wel gewoon goed is.
pi_78428163
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef Pas259 het volgende:
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428289
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Facts don't care about your feelings
pi_78428341
In Spijkenisse zit een witte pomp die regelmatig bij Shell Pernis inkoopt.

Maar toch is Shell vaak goedkoper dan de witte pomp.
pi_78428361
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?!
Five_Horizons
quote:
En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Dat weet ik niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428406
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Shell, Texaco, BP, Esso zijn klanten van het bedrijf waar ik werk.

En die additieven zijn meestal voor het onderhoud van de motor of die bijdragen aan het omlaag halen van uitstoot.
pi_78428726
Ik heb dit artikel een keer in een ander topic hierover gelezen:

Lijkt mij wel een redelijk goed onderzocht artikel:

http://zbc.nu/management/(...)olledig-achterhaald/
pi_78430662
En diesel dan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78430688
benzine is benzine, diesel is diesel. is allemaal 1 pot nat, maakt geen ruk uit waar je het haalt; behalve voor je portemonnee.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78431133
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:00 #87
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78431499
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
pi_78431542
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:54:31 #89
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78432135
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
die ik heb niet. benzine of gas
pi_78432701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78432772
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Hier was altijd een grote landbouwbeurs en dan stond de douane langs de aanvoer wegen te controleren.
Dat was echt vaste prik.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:32:33 #92
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78433698
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
jup vaak genoeg een strooje in de tank gehad

meestal rond de grens bij valkenswaard
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:37:48 #93
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_79869935
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:20:57 #94
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_79878880
Ben ooit overgestapt van goedkope benzine naar Shell V-Power en ik heb 3 dingen gemerkt:
• Geluidniveau van de motor ging omlaag
• Brandstofverbruik ging omlaag
• Geen prestatietoename, maar misschien bij lagere toerentallen iets afgenomen en bij hogere toerentallen iets toegenomen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:40:12 #95
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79879674
Jammer dat bij al de v-power enz. het verbruik niet dusdanig omlaag gaat om de meerprijs te compenseren.
pi_79880331
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef liquid-orange het volgende:

Dit ene bezinestation heeft echt bagger bezine, dus daar is goedkoop duurkoop. Ik kan hier echt minder km's op rijden en ik hoor deze verhalen van meer mensen.

---
Kortom, het is mijns inziens alleen maar een fabel en het is voor mij de 15 cent per liter extra echt niet waard.

pi_83240371
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:47:00 #98
78498 classpc
I don't like change
pi_83305123
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Wimmm het volgende:
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83310170
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
Ik heb zo`n vermoeden dat de brandstof van de Q8 pompen bij hun eigen raffinaderij in de Europoort wegkomt, enige kilometers voorbij de Esso in de Botlek.
http://www.q8kpe.nl/text/onze-raffinaderij/&nav_active=8

Of heb jij inside information ?
pi_83310560
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Dacide het volgende:
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
Wat een bullcrap! Tango heeft brandstof van Q8 vriend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')