quote:Op woensdag 24 februari 2010 06:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef Pas259 het volgende:
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
Five_Horizonsquote:
Dat weet ik niet.quote:En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Shell, Texaco, BP, Esso zijn klanten van het bedrijf waar ik werk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
alleen bij controle ben je de sjaakquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee..
* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:
[..]
alleen bij controle ben je de sjaak
maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
die ik heb niet. benzine of gasquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:
[..]
alleen bij controle ben je de sjaak
maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
Hier was altijd een grote landbouwbeurs en dan stond de douane langs de aanvoer wegen te controleren.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
jup vaak genoeg een strooje in de tank gehadquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef liquid-orange het volgende:
Dit ene bezinestation heeft echt bagger bezine, dus daar is goedkoop duurkoop. Ik kan hier echt minder km's op rijden en ik hoor deze verhalen van meer mensen.
---
Kortom, het is mijns inziens alleen maar een fabel en het is voor mij de 15 cent per liter extra echt niet waard.
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Wimmm het volgende:
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
Ik heb zo`n vermoeden dat de brandstof van de Q8 pompen bij hun eigen raffinaderij in de Europoort wegkomt, enige kilometers voorbij de Esso in de Botlek.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
Wat een bullcrap! Tango heeft brandstof van Q8 vriend.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Dacide het volgende:
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...
Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3
Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..
Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..
nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4
En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.
Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.
Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |