quote:Op woensdag 24 februari 2010 06:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef Pas259 het volgende:
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
Five_Horizonsquote:
Dat weet ik niet.quote:En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Shell, Texaco, BP, Esso zijn klanten van het bedrijf waar ik werk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
alleen bij controle ben je de sjaakquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee..
* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:
[..]
alleen bij controle ben je de sjaak![]()
maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
die ik heb niet. benzine of gasquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:
[..]
alleen bij controle ben je de sjaak![]()
maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
jup vaak genoeg een strooje in de tank gehadquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef liquid-orange het volgende:
Dit ene bezinestation heeft echt bagger bezine, dus daar is goedkoop duurkoop. Ik kan hier echt minder km's op rijden en ik hoor deze verhalen van meer mensen.
---
Kortom, het is mijns inziens alleen maar een fabel en het is voor mij de 15 cent per liter extra echt niet waard.![]()
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Wimmm het volgende:
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
Ik heb zo`n vermoeden dat de brandstof van de Q8 pompen bij hun eigen raffinaderij in de Europoort wegkomt, enige kilometers voorbij de Esso in de Botlek.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
Wat een bullcrap!quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Dacide het volgende:
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...
Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3
Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..
Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..
nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4
En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.
Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.
Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
link?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:47 schreef classpc het volgende:
[..]
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.
quote:
Ik tank nergens anders dan Shellquote:
Charades zijn VETquote:
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:21 schreef J0uk3 het volgende:
Ik had een keer Benzine (Euro 95) staan die 2 jaar oud was van mijn Buitenboord motor,
Ik was toen een keer aan het rijden op mijn maat zijn scooter en toen was de benzine op dus toen heb ik maar mijn "oude" benzine er in gedaan en toen ik wegreed klom de scooter sneller in zijn toeren.
Donder op manquote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Wij hebben hier ook een derderangs tankstation dat hun benzine mixt met water (?). Het scheelt vrij veel in prijs. maar daarvoor rijd je ook zo'n 10% minder kilometers met één tank. Ik denk dus inderdaad dat de derderangs tankstations met goedkope benzine minder goed zijn.
waarschijnlijk niet, dat mengt niet goed. Wel kunnen ze vreselijke dopes gebruiken of verschillende dopes van verschillende leveranciers mengen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Donder op manBenzine mixen met water
lijkt met niet, die meters zijn allemaal ge-eikt.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
Onmogelijk. We leven hier niet in een apenland hequote:Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
IJken doen we met ij...quote:Op zondag 27 juni 2010 12:33 schreef slashyou het volgende:
[..]
lijkt met niet, die meters zijn allemaal ge-eikt.
Vul eens een jerrycan... Denk je werkelijk dat een bedrijf wegkomt met zulke eenvoudige fraude?quote:Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
Nouja iets wat wel mixt met benzine dan. Kan mij dat nou schelen, met je commentaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Donder op manBenzine mixen met water
Dan zal het zo iets zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:05 schreef slashyou het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet, dat mengt niet goed. Wel kunnen ze vreselijke dopes gebruiken of verschillende dopes van verschillende leveranciers mengen.
Als je al niet snapt dat benzine vrij lastig gemengd kan worden met water ben je gewoon domquote:Op maandag 28 juni 2010 01:00 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nouja iets wat wel mixt met benzine dan. Kan mij dat nou schelen, met je commentaar.
Je hebt ontdekt dat auto's op langere ritten zuiniger rijden dan op korte rittenquote:Op maandag 28 juni 2010 02:03 schreef megamandy het volgende:
Als ik bij mijn ouder ben rij ik altijd even naar Maasmechelen naar Bruno's Food Corner (volgens mij van de ESSO), daar betaal je tussen de 1,30 en 1,40 voor de euro95 en mijn auto rijdt er ook nog langer op dan benzine van een NL tankstation.
okquote:Op maandag 28 juni 2010 08:14 schreef Markster het volgende:
Gulf Oil was een grote oliemaatschappij in de 20e eeuw. Het hoofdkantoor was gevestigd in Pittsburgh. In de zestiger jaren van de vorige eeuw had Gulf Oil Company in België, naast vele benzinestations en depots, ook twee zeetankers in de vaart: de Belgian Gulf en de Good Gulf. De eerste was een schip van meer dan dertig jaar oud met twee achteraan geplaatste 4-cilinder dieselmotoren en daarmee zeker een van de eerste motortankers ter wereld.(gebouwd rond 1928). Het schip kon zelf zijn lading lossen en had daarvoor de beschikking over een aantal zuigerpompen die met stoom werden aangedreven.
In 1984 fuseerde het bedrijf met Standard Oil of California (SOCAL). De naam Gulf en enige onderdelen van het bedrijf bleven bestaan. In Nederland was het tot aan de jaren tachtig een bekende naam. In die tijd heeft Q8 alle stations overgenomen. De rechten van het merk en het logo gingen over in andere handen. Gulf mocht als merk en logo tien jaar lang niet op de Nederlandse markt verschijnen. midden jaren 90 kwam het merk weer op de Nederlandse markt.
Nee, daar heb ik het helemaal niet overquote:Op maandag 28 juni 2010 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je hebt ontdekt dat auto's op langere ritten zuiniger rijden dan op korte ritten
Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als je al niet snapt dat benzine vrij lastig gemengd kan worden met water ben je gewoon dom
Onderbouw dat eens dan. Want je praat gewoon poep.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.
1e zin: "ik weet het niet"quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.
u, ik rij met deze goedkope benzine max 400km met een tank a 40 liter. Dus 1:10. Met duurdere benzine, van bv Shell, BP, etc. rij ik 450 km. Dus het lijkt me dat er mee gerommeld is, ook aan de prijs te zien.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens dan. Want je praat gewoon poep.
Je rijdt toch ook andere stukken met elke tank. Dus de ene keer iets meer kleine stukken de andere keer iets meer lange stukken. Meer met raam op of airco aan. De ene keer met net iets meer haast dan de aderen keer?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
u, ik rij met deze goedkope benzine max 400km met een tank a 40 liter. Dus 1:10. Met duurdere benzine, van bv Shell, BP, etc. rij ik 450 km. Dus het lijkt me dat er mee gerommeld is, ook aan de prijs te zien.
Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten onderbouwen. Met je poep.![]()
Hoe willen jullie het verklaren dan, wijsneuzen.
Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Je rijdt toch ook andere stukken met elke tank. Dus de ene keer iets meer kleine stukken de andere keer iets meer lange stukken. Meer met raam op of airco aan. De ene keer met net iets meer haast dan de aderen keer?
Qua prijs lijkt me de locatie, de bediende achter de kassa (of soms zelfs nog aan de pom) en het niet toevoegen van auditieven, toch meer een reden dat de prijs per liter lager is
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.
Wat de andere factoren zoals ligging betreft, daar zou ik me in kunnen vinden. Alleen zit er niet zo veel verschil in ook gewoon 2 pompbediendes, ligging in de stad (dus niet aan de snelweg).
Moest plotseling aan de stelligheid hier denken bij het zien van Kassa:quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.
Wat de andere factoren zoals ligging betreft, daar zou ik me in kunnen vinden. Alleen zit er niet zo veel verschil in ook gewoon 2 pompbediendes, ligging in de stad (dus niet aan de snelweg).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |