abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78427915
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 06:53 schreef JaapB het volgende:

[..]

Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin


Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78428099
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.

Dit is dan benzine of diesel die dan niet voldoet aan de (Strenge) eisen van Shell/BP/Esso maar wel gewoon goed is.
pi_78428163
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef Pas259 het volgende:
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78428289
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Facts don't care about your feelings
pi_78428341
In Spijkenisse zit een witte pomp die regelmatig bij Shell Pernis inkoopt.

Maar toch is Shell vaak goedkoper dan de witte pomp.
pi_78428361
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?!
Five_Horizons
quote:
En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Dat weet ik niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78428406
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Shell, Texaco, BP, Esso zijn klanten van het bedrijf waar ik werk.

En die additieven zijn meestal voor het onderhoud van de motor of die bijdragen aan het omlaag halen van uitstoot.
pi_78428726
Ik heb dit artikel een keer in een ander topic hierover gelezen:

Lijkt mij wel een redelijk goed onderzocht artikel:

http://zbc.nu/management/(...)olledig-achterhaald/
pi_78430662
En diesel dan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78430688
benzine is benzine, diesel is diesel. is allemaal 1 pot nat, maakt geen ruk uit waar je het haalt; behalve voor je portemonnee.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78431133
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:00 #87
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78431499
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
pi_78431542
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:54:31 #89
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78432135
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
die ik heb niet. benzine of gas
pi_78432701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78432772
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Hier was altijd een grote landbouwbeurs en dan stond de douane langs de aanvoer wegen te controleren.
Dat was echt vaste prik.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:32:33 #92
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78433698
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
jup vaak genoeg een strooje in de tank gehad

meestal rond de grens bij valkenswaard
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:37:48 #93
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_79869935
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:20:57 #94
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_79878880
Ben ooit overgestapt van goedkope benzine naar Shell V-Power en ik heb 3 dingen gemerkt:
• Geluidniveau van de motor ging omlaag
• Brandstofverbruik ging omlaag
• Geen prestatietoename, maar misschien bij lagere toerentallen iets afgenomen en bij hogere toerentallen iets toegenomen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:40:12 #95
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79879674
Jammer dat bij al de v-power enz. het verbruik niet dusdanig omlaag gaat om de meerprijs te compenseren.
pi_79880331
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef liquid-orange het volgende:

Dit ene bezinestation heeft echt bagger bezine, dus daar is goedkoop duurkoop. Ik kan hier echt minder km's op rijden en ik hoor deze verhalen van meer mensen.

---
Kortom, het is mijns inziens alleen maar een fabel en het is voor mij de 15 cent per liter extra echt niet waard.

pi_83240371
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:47:00 #98
78498 classpc
I don't like change
pi_83305123
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Wimmm het volgende:
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83310170
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
Ik heb zo`n vermoeden dat de brandstof van de Q8 pompen bij hun eigen raffinaderij in de Europoort wegkomt, enige kilometers voorbij de Esso in de Botlek.
http://www.q8kpe.nl/text/onze-raffinaderij/&nav_active=8

Of heb jij inside information ?
pi_83310560
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Dacide het volgende:
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
Wat een bullcrap! Tango heeft brandstof van Q8 vriend.
pi_83312112
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:47 schreef classpc het volgende:

[..]

In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.
link?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83312152
Zowiezoo.. Shell V-Power Racing 100
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 07:36:06 #103
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_83317513
Mietje..

De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:24:13 #104
78498 classpc
I don't like change
pi_83318276
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:10 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

link?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83320095
Ik had een keer Benzine (Euro 95) staan die 2 jaar oud was van mijn Buitenboord motor,
Ik was toen een keer aan het rijden op mijn maat zijn scooter en toen was de benzine op dus toen heb ik maar mijn "oude" benzine er in gedaan en toen ik wegreed klom de scooter sneller in zijn toeren.

De "oude" benzine was van de BP, en die er al in zat van de lokale Benzinepomp (totAL)
pi_83324990
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 07:36 schreef Spamblik het volgende:
Mietje..
[ afbeelding ]
Ik tank nergens anders dan Shell
En op deze benzine maak ik 560km met een volle tank
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83325199
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:24 schreef classpc het volgende:

[..]

Charades zijn VET

Heb er ook een gehad voor 2 dagen.. (1.3 16v 92PK)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83325894
pi_83330600
Maar als ze een strookje in je tank gaan dippen, bouw je als handige harry toch even een tweede brandstoftank in je auto?
pi_83330640
Wij hebben hier ook een derderangs tankstation dat hun benzine mixt met water (?). Het scheelt vrij veel in prijs. maar daarvoor rijd je ook zo'n 10% minder kilometers met één tank. Ik denk dus inderdaad dat de derderangs tankstations met goedkope benzine minder goed zijn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_83332274
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:21 schreef J0uk3 het volgende:
Ik had een keer Benzine (Euro 95) staan die 2 jaar oud was van mijn Buitenboord motor,
Ik was toen een keer aan het rijden op mijn maat zijn scooter en toen was de benzine op dus toen heb ik maar mijn "oude" benzine er in gedaan en toen ik wegreed klom de scooter sneller in zijn toeren.
Oude benzine is juist heel slecht, gaat vlokken enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_83332457
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Wij hebben hier ook een derderangs tankstation dat hun benzine mixt met water (?). Het scheelt vrij veel in prijs. maar daarvoor rijd je ook zo'n 10% minder kilometers met één tank. Ik denk dus inderdaad dat de derderangs tankstations met goedkope benzine minder goed zijn.
Donder op man Benzine mixen met water
pi_83332987
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Donder op man Benzine mixen met water
waarschijnlijk niet, dat mengt niet goed. Wel kunnen ze vreselijke dopes gebruiken of verschillende dopes van verschillende leveranciers mengen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_83334083
Dat is zoveel werk dat het niet meer winstgevend is.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:56:34 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83336690
Vandaag met Tinq-peut een nieuw record zuinig rijden: 1 op ruim 27! Het waren wel max. 80-wegen, maar ook door dorpjes, en met optrekken vol aan het gas

Het ligt ongetwijfeld aan het weer dat ik met Tinq-benzine zuiniger rijd dan met enige andere peut.
censuur :O
  zondag 27 juni 2010 @ 12:00:48 #116
90400 longinus
Hollander
pi_83352735
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_83353682
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
lijkt met niet, die meters zijn allemaal ge-eikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_83358795
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
Onmogelijk. We leven hier niet in een apenland he
  maandag 28 juni 2010 @ 00:29:06 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83382844
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:33 schreef slashyou het volgende:

[..]

lijkt met niet, die meters zijn allemaal ge-eikt.
IJken doen we met ij...
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:00 schreef longinus het volgende:
ik heb eerder het idee dat de benzine hetzelfde is, maar ze met de afleverhoeveelheden klooien, zo lijkt het alsof je mnder kilometers ermee rijdt .
Vul eens een jerrycan... Denk je werkelijk dat een bedrijf wegkomt met zulke eenvoudige fraude?
censuur :O
pi_83383964
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Donder op man Benzine mixen met water
Nouja iets wat wel mixt met benzine dan. Kan mij dat nou schelen, met je commentaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_83384004
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:05 schreef slashyou het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet, dat mengt niet goed. Wel kunnen ze vreselijke dopes gebruiken of verschillende dopes van verschillende leveranciers mengen.
Dan zal het zo iets zijn.

Voor diegenen die het niet geloven, kom zelf maar tanken hier om de hoek.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 28 juni 2010 @ 02:03:40 #122
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_83385129
Als ik bij mijn ouder ben rij ik altijd even naar Maasmechelen naar Bruno's Food Corner (volgens mij van de ESSO), daar betaal je tussen de 1,30 en 1,40 voor de euro95 en mijn auto rijdt er ook nog langer op dan benzine van een NL tankstation.
吴 曼 迪
pi_83386955
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:00 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nouja iets wat wel mixt met benzine dan. Kan mij dat nou schelen, met je commentaar.
Als je al niet snapt dat benzine vrij lastig gemengd kan worden met water ben je gewoon dom
pi_83386985
Gulf Oil was een grote oliemaatschappij in de 20e eeuw. Het hoofdkantoor was gevestigd in Pittsburgh. In de zestiger jaren van de vorige eeuw had Gulf Oil Company in België, naast vele benzinestations en depots, ook twee zeetankers in de vaart: de Belgian Gulf en de Good Gulf. De eerste was een schip van meer dan dertig jaar oud met twee achteraan geplaatste 4-cilinder dieselmotoren en daarmee zeker een van de eerste motortankers ter wereld.(gebouwd rond 1928). Het schip kon zelf zijn lading lossen en had daarvoor de beschikking over een aantal zuigerpompen die met stoom werden aangedreven.
In 1984 fuseerde het bedrijf met Standard Oil of California (SOCAL). De naam Gulf en enige onderdelen van het bedrijf bleven bestaan. In Nederland was het tot aan de jaren tachtig een bekende naam. In die tijd heeft Q8 alle stations overgenomen. De rechten van het merk en het logo gingen over in andere handen. Gulf mocht als merk en logo tien jaar lang niet op de Nederlandse markt verschijnen. midden jaren 90 kwam het merk weer op de Nederlandse markt.
  maandag 28 juni 2010 @ 09:02:35 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83387694
quote:
Op maandag 28 juni 2010 02:03 schreef megamandy het volgende:
Als ik bij mijn ouder ben rij ik altijd even naar Maasmechelen naar Bruno's Food Corner (volgens mij van de ESSO), daar betaal je tussen de 1,30 en 1,40 voor de euro95 en mijn auto rijdt er ook nog langer op dan benzine van een NL tankstation.
Je hebt ontdekt dat auto's op langere ritten zuiniger rijden dan op korte ritten
censuur :O
  maandag 28 juni 2010 @ 09:03:39 #126
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_83387714
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:14 schreef Markster het volgende:
Gulf Oil was een grote oliemaatschappij in de 20e eeuw. Het hoofdkantoor was gevestigd in Pittsburgh. In de zestiger jaren van de vorige eeuw had Gulf Oil Company in België, naast vele benzinestations en depots, ook twee zeetankers in de vaart: de Belgian Gulf en de Good Gulf. De eerste was een schip van meer dan dertig jaar oud met twee achteraan geplaatste 4-cilinder dieselmotoren en daarmee zeker een van de eerste motortankers ter wereld.(gebouwd rond 1928). Het schip kon zelf zijn lading lossen en had daarvoor de beschikking over een aantal zuigerpompen die met stoom werden aangedreven.
In 1984 fuseerde het bedrijf met Standard Oil of California (SOCAL). De naam Gulf en enige onderdelen van het bedrijf bleven bestaan. In Nederland was het tot aan de jaren tachtig een bekende naam. In die tijd heeft Q8 alle stations overgenomen. De rechten van het merk en het logo gingen over in andere handen. Gulf mocht als merk en logo tien jaar lang niet op de Nederlandse markt verschijnen. midden jaren 90 kwam het merk weer op de Nederlandse markt.
ok
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:28:50 #127
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_83473221
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je hebt ontdekt dat auto's op langere ritten zuiniger rijden dan op korte ritten
Nee, daar heb ik het helemaal niet over
吴 曼 迪
pi_83507986
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:12 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Als je al niet snapt dat benzine vrij lastig gemengd kan worden met water ben je gewoon dom
Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_83510186
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.
Onderbouw dat eens dan. Want je praat gewoon poep.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:54:27 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83531408
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet zo op de hoogte van chemische techniek. Maar het is sowieso geen 100% benzine iig.
1e zin: "ik weet het niet"
2e zin: "toch is het gewoon zo"
censuur :O
pi_83537598
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens dan. Want je praat gewoon poep.
u, ik rij met deze goedkope benzine max 400km met een tank a 40 liter. Dus 1:10. Met duurdere benzine, van bv Shell, BP, etc. rij ik 450 km. Dus het lijkt me dat er mee gerommeld is, ook aan de prijs te zien.

Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten onderbouwen. Met je poep.

Hoe willen jullie het verklaren dan, wijsneuzen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_83563973
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

u, ik rij met deze goedkope benzine max 400km met een tank a 40 liter. Dus 1:10. Met duurdere benzine, van bv Shell, BP, etc. rij ik 450 km. Dus het lijkt me dat er mee gerommeld is, ook aan de prijs te zien.

Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten onderbouwen. Met je poep.

Hoe willen jullie het verklaren dan, wijsneuzen.
Je rijdt toch ook andere stukken met elke tank. Dus de ene keer iets meer kleine stukken de andere keer iets meer lange stukken. Meer met raam op of airco aan. De ene keer met net iets meer haast dan de aderen keer?

Qua prijs lijkt me de locatie, de bediende achter de kassa (of soms zelfs nog aan de pom) en het niet toevoegen van auditieven, toch meer een reden dat de prijs per liter lager is
pi_83571531
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:26 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Je rijdt toch ook andere stukken met elke tank. Dus de ene keer iets meer kleine stukken de andere keer iets meer lange stukken. Meer met raam op of airco aan. De ene keer met net iets meer haast dan de aderen keer?

Qua prijs lijkt me de locatie, de bediende achter de kassa (of soms zelfs nog aan de pom) en het niet toevoegen van auditieven, toch meer een reden dat de prijs per liter lager is
Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.

Wat de andere factoren zoals ligging betreft, daar zou ik me in kunnen vinden. Alleen zit er niet zo veel verschil in ook gewoon 2 pompbediendes, ligging in de stad (dus niet aan de snelweg).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:10:51 #134
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_88957761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2010 14:48 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.

Wat de andere factoren zoals ligging betreft, daar zou ik me in kunnen vinden. Alleen zit er niet zo veel verschil in ook gewoon 2 pompbediendes, ligging in de stad (dus niet aan de snelweg).
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2010 14:48 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zeker zit daar wel verschil in, maar ik rij met de betreffende auto vrijwel alleen in de stad. En dan lijkt me een verschil van 50-100 km per tank wel veel.Airco zit er niet in dus dan zou het verschil alleen van zaken zoals raam open/ bandenspanning komen.

Wat de andere factoren zoals ligging betreft, daar zou ik me in kunnen vinden. Alleen zit er niet zo veel verschil in ook gewoon 2 pompbediendes, ligging in de stad (dus niet aan de snelweg).
Moest plotseling aan de stelligheid hier denken bij het zien van Kassa:
Premium benzines niet goedkoper en schoner
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 21 november 2010 @ 18:26:58 #135
78498 classpc
I don't like change
pi_88982132
In dat geval blijf ik gewoon Euro 95 tanken bij de merkloze pomp.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_88982479
We gaan hier even verder: Dure benzine is flauwekul vlgns. Kassa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')