abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42719196
Het geval:

Sinds vorige week vrijdag heb ik heel veel pijn in mijn onderrug. De eerste paar dagen kon ik echt helemaal niets en was naar de wc gaan een hele grote uitdaging. Inmiddels gaat het al een stuk beter en kan ik zelfs weer stukjes fietsen, traplopen en treinreizen. Allleen het bukken wil voor nog geen meter lukken en dat is vrij lastig en de laatste paar dagen lijkt er ook geen vooruitgang meer in te komen.

De vraag:

Denken jullie dat als je naar de dokter gaat, hij iets nuttigs kan zeggen of doorverwijzen ofzo? Of dat hij zegt: 'doe nog ff 2 weken rustig aan' . Want in dat geval vind ik het uiteraard zonde om er langs te gaan en dat kan ik zelf ook wel verzinnen.

Overigens weet ik niet wat de aanleiding is van de rugpijn. Het enige wat ik zou kunnen verzinnen, maar ook niet helemaal logisch is, is dat ik een paar 3 dagen ervoor uit een 30 uur durende vliegreis ben gekomen en niet heel comfortabel gezeten heb..
soo unk!
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:42:00 #2
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42719234
zenuwen (in je rug) kwestie denk ik.
goed warm houden (bad) , rustig buikspieroefeningen doen, probeer je ruggegraat te strekken door knieen op te trekken (dus geen holle rug maken).

of je wel of niet naar dokter moet gaan.. mag je zelf uitmaken
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:43:22 #3
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42719245
o ja vergeten , : succes, weet wat rugpijn is.
pi_42719316
Ik herken dit wel.
Meestal is het advies om even naar de fysio te gaa als de ergste klachten zijn verdwenen.
tot die tijd is het verstandig om het warm te houden en tocht een beetje in beweging te blijven.

Heb je aan het einde van de week geen merkbare verbetering bespeuren dan raad ik je aan om even langs de huisarts te gaan.
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:54:06 #5
157147 theepot
at your service
pi_42719346
Heb ik ook gehad, tijdje geleden. De oorzaak was dat ik mijn rugspieren had laten verslappen door te weinig beweging/te veel zitten.
Op een dag wilde ik iets optillen en toen schoot er een scherpe pijn in mijn rug.
Kon bijna niets meer doen, gelukkig is het weer goed gekomen.

Het zijn dus de spieren die verslapt zijn en beschadigd.
Fietsen is heel goed voor je rug, dat raad ik je ook aan.
pi_42719350
De dokter kan je advies geven om het rustig aan te doen en het evt. vast te leggen voor je werk. Ook kan hij je doorverwijzen naar de fysio.

Het lijkt me goed om een juiste diagnose te hebben dus ff naar de dokter
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:09:16 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42719461
Het kan ook spierpijn zijn, idd mss niet goed gezeten in het vliegtuig.

En... stress. Ik was ook stomverbaasd, maar stress schijnt op de onderrug te slaan.
pi_42719611
toen ik rugpijn had en naar de huisarts ging kreeg ik pijnstillers mee en de tip gewoon normaal te blijven bewegen, dat is juist goed....mocht alleen even een weekje niet werken....
pi_42719857
Vorig jaar ook gehad...op vakantie
Advies was om naar een sportmasseur te gaan. Daar aangekomen wisten ze naar een paar minuten al wat er aan de hand was. Uiteindelijk kwam er dan zo'n figuur bij die je een beetje uit elkaar rekt en dat soort gedoe. Nu ruim een jaar later nog steeds geen last van m'n rug..terwijl ik toch een hele geschiedenis heb met m'n rug.
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_42720172
wat ik bij mezelf merk is dat ik een soort overspanning voel des ochtends in mn onderrug, wat komt door het onbewust aanspannen van de bewuste spieren. doet erg pijn.
als ik een avondje aan het zuipen ben geweest zijn al mijn spieren ontspannen geweest en heb ik dus nergens last van. ook als ik mediteer/concentreer op het ontspannen in slaap vallen heb ik nergens last van.
het zal wel aan stress liggen, en het is irritant..
pi_42720690
Hmmm ik ga er nog wel ff mee door dan.
Stress lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat ik me op dit moment nergens mee bezig ben en me ook nergens zorgen om kan maken dus
En de pijn is inderdaad 's ochtends het ergst, dan kan ik het eerste half uur amper op mijn benen staan, totdat ik uit de douche ben, dan gaat het allemaal wel weer...

Ik denk dat het ook wel vanzelf over gaat, maar het is echt heel frustrerend dat het al enorm veel energie kost om te bukken om je benen af te drogen bijvoorbeeld. Ik denk dat ik het nog 1 week aankijk en als het niet over is, dan toch naar een dokter en hopelijk dan fysio ofzo. Ik heb zoveel zin om weer gewoon te kunnen sporten enzo...
soo unk!
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:24:37 #12
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42721097
nou dat sporten kun je best doen, maar dan voorzichtig. en een goede sportschool kan je echt deskundig advies geven welke rek en strek-oefeningen goed zijn voor je rug.

enne, buikspieren in en bekken kantelen
pi_42721209
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 15:24 schreef mcwops het volgende:
nou dat sporten kun je best doen, maar dan voorzichtig. en een goede sportschool kan je echt deskundig advies geven welke rek en strek-oefeningen goed zijn voor je rug.

enne, buikspieren in en bekken kantelen
Sporten bestaat bij mij vooral uit squashen en dat wil ik mezelf nog neit aandoen. Maar ik ben van plan om morgen naar de fitness te gaan inderdaad en daar vragen wat ik het beste kan doen enzo...
soo unk!
pi_42722452
Je kunt ook zonder verwijzing naar de fysio. Wellicht heb je een wervel geblokkeerd zitten. Dat kom ik dagelijks tegen. Wanneer die weer op z'n plaats zit, ben je veel sneller van je klachten af!
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:49:38 #15
128384 mcwops
gat in je glas
pi_43101722
hoe is t met het doosje rugje van roosje ?
pi_43102039
ik heb precies hetzelfde, maar bij mij wordt er extra op gelet omdat m'n ouders allebei ook rugpatienten zijn. Je kan zonder verwijzing naar de fysio en ga wandelen, véééél wandelen. Soms loop je er als een pinguin bij omdat het echt te pijn doet, maar gewoon doorzetten, t helpt echt. En een opgerolde handdoek oid in je onderrug is ook goed (je kan ook een lumbale rol kopen maar een handdoek werkt ook prima) en daarnast goed om je houding denken. Niet inzakken of lekker in je bank hangen. Ook als je geen pijn meer hebt die dingen vol blijven houden, rugspieren trainen en voorzichtig met je rug omgaan.
Heel veel sterkte! bij mij helpt het wel, kan me eindelijk weer een beetje normaal voortbewegen sinds donderdag.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:26:23 #17
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43103065
Tís wat makkelijk om van alles te gaan roepen.
Ik zou wel even naar de dokter en een verwijzing vragen naar de fysio.
Klinkt naar mijn mening een beetje naar een bulging
pi_43103118
Beetje gaan deadliften voor een sterkere rug zou ik aanraden.

Maar ik ben geen huisarts
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:42:08 #19
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43105988
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:27 schreef McGilles het volgende:

Niet handig om mee te beginnen. Wat WEL verstandig is om van die oefeningen op zo'n fitness bal te doen. Daarmee worden de kleinere stabiliteitsspieren in de rug sterker.
pi_43424216
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:49 schreef mcwops het volgende:
hoe is t met het doosje rugje van roosje ?
Niet echt goed. Het bleef op een bepaald niveau hangen waarbij het wel dragelijk was zeg maar. Alleen een wasmachine vullen of oven aansteken ging niet.
2 dagen geleden voor het eerst weer gesquashed en nu is het weer erger geworden. Ik heb zojuist de fysiotherapeut gebeld en een afspraak gemaakt voor volgende week...
soo unk!
pi_43540324
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:27 schreef McGilles het volgende:

idd, je rugspieren gecontroleerd trainen is de beste manier om je rug sterker te maken. Uiteraard de tegenhanger (buikspieren) en de interne spieren (die van buik naar rug loopt) ook trainen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:00:35 #22
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_43553821
Ik heb het een paar dagen geleden ook gehad, moest er door huilen omdat het zoveel pijn deed.
Alleen bij mij kwam het wel door de stress .
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de fysio!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_45205989
hmmpfff, het is nog steeds niet over (ook niet na 2 maanden fysio en elke dag braaf mijn rugoefeningen doen)
Ik heb gisteravond echt kromgelegen van de pijn in bed, terwijl ik helemaal niets raars gedaan had en het de hele dag best aardig gegaan was. Maar 's avonds wist ik echt niet meer hoe ik moest lopen/staan/zitten/liggen...

Maandag heb ik een afspraak bij de dokter gemaakt, want de fysio zegt alleen: Vooral doorgaan en ik baal echt gewoon enorm dat ik niet kan sporten en fietsen en wandelen gaat ook al met pijn en moeite...
soo unk!
pi_45366236
idd rugspieren een paar x per week trainen en rustig opbouwen.
pi_45401959
Er is gister een foto gemaakt, ff afwachten tot donderdag
soo unk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')