Jaaa, dat was bij mij op de Dalton school ook, elke schooldag had 8 jaar lang dezelfde kleur,quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:27 schreef Walter81 het volgende:
dagen en kleuren verbinden heb ik ook wel, maar ik weet waar dat door komt. Jaren hebben we n Avrobode gehad, waar elke dag zn eigen kleur heeft gekregen. dat blijft in mijn hoofd hangen... al heeft t er niks mee te maken :p
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:08 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ik geef ze cijfers per onderdeel:
-Een cijfer voor de eerste indruk (dus uiterlijk)
-En een cijfer voor karakter.
Maar die 2 cijfers komen bijna altijd met elkaar overeen, dus eigenlijk is het gewoon een cijfer dat voor iemands uiterlijk én karakter is. Dus voor die persoon als geheel.
Ennuh...nee de cijfers veranderen NOOIT, misschien dat ik eerst twijfels heb over welke 2 cijfers iemand is, maar langzaam aan valt dat op zijn plek en daardoor weet ik dus zeker welk nummer het is.
En iets héééééél grappigs!!!!!111!!!![]()
Jij zegt zelf dat je een 24 bent, ik ga echter niet verder dan 14 of 15, maaaaaarrrrr als ik jou ava + nick zie, zit ik bij jou te twijfelen tussen een combi van 2 en 4.
Héél gaar ik weet het.![]()
Ik weet het niet hoor, ik zie de dagen van de week gewoon in een vakje van een bepaalde kleur. Of ik ervan verward raak weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als je het bewust een kleur geeft of het is slechts een associatie, dan is het geen synesthesie. Als je daadwerkelijk de kleuren ziet zou het kunnen. Mensen die last hebben van synesthesie raken dus ook echt in de war als voor hun de vijf blauw is en er staat een blauwe vier ergens, om maar wat te noemen. En als je in een veldje met tweeën twee vijven neerzet, zien ze die ieder dan andere mensen, omdat die groene vijven opvallen tussen de rode tweeën, om maar wat te noemen.
Maar dat is geen keuze of associatie, het is voor die mensen echt zo.
Ik basseer dat ook op hoe je tot nu toe op mij bent overgekomen en op de een of andere manier komt alles dan automatisch op een getal uit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:30 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Is een 2 wel goed dan?
Maar je geeft me in dit geval een 2 en een 4, gebasseerd op mijn nick en avatar. Dat kan dan toch heel wat anders zijn dan wanneer je naar m'n uiterlijk en/of karakter zou kijken?
Ik probeer het te begrijpenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:53 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ik basseer dat ook op hoe je tot nu toe op mij bent overgekomen en op de een of andere manier komt alles dan automatisch op een getal uit.
Sorry voor de vage, paradoxale toelichting, maar beter kan ik het niet uitleggen.
De 'teck-' een 4quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:01 schreef teckna het volgende:
ben ik toch wel benieuwd wat voor cijfer je mij uiteindelijk zal geven.
ik heb de persoon nog niet te pakken gekregen helaas, dus nog geen titel van een boek. over kleuren, ik heb een bepaalde aantrekkingskracht naar groen, maar dan ook enkel bepaalde tinten groen.
Dat weet ik niet, moet je een keer doen. Dan kan ik kijken of ik het kan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:07 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen
Maar stel ik noem van iemand de uiterlijke kenmerken en hoe iemands karakter in elkaar zit, kun je dan ook een cijfer geven? Associeer jij een 5 bijvoorbeeld met een bepaald type mens vantevoren of moet je eerst echt iets over een persoon 'weten' om een cijfer te geven?
whehe ik heb ook zo'n bepaald gevoel bij getallenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:03 schreef Maeksy het volgende:
Ik heb hier laatst nog een discussie over gehad met een vriendin van mij.
Het ging er toen om wat voor uitstraling cijfers hadden. Een aantal cijfers vind ik erg sympathiek, anderen vind ik zeer onsymathiek en zelfs slecht.
8 is de sympatiekste van allemaal. Zo even als het maar kan, deelbaar door vanalles èn oneindig.
Daarmee zijn eigenlijk alle andere even getallen wel oké, omdat ze even zijn. Even dingen zijn goed.
Behalve 4.. die vorm geeft bad vibes. So a-symmetrisch als de neten. Hoekig, ook.
5 is dan weer wel okay, omdat het een soort middelpunt is. Dingen gaan vaak in stappen van 5. Geen even getal, maar tollerabel. 3, 7 en 9. brrr. Vreselijk. Slechte, slechte getallen.
Vooral 7 is slecht. Priemgetal. Priemgetallen zijn de slechtsten der nummers. Gewoon het feit dat et alleen deelbaar is door 1 en zichzelf. Wat een aso getallen, echt. Vreselijk. 7 is slecht.
Grappig hoe ik 7 (bijbels geluksgetal) evil, maar 666 (satansgetal) weer best acceptabel vind.
Ik combineer het verder niet met mensen, of situaties. Hoewel dr in getallen in mijn leven eigenlijk wèl altijd een 8 moet zitten. Geboortedatum, telefoonnummer. Mn naam bestaat ook uit 8 letters. Indien geen 8, is een even getal een goed surrogaat.
(Dit is overigens enkel wat getallen betreft. Aantallen is weer een heel ander verhaal.)
Een wat oudere man. Vrij dik. Heeft een baard. Draagt bijna altijd een dikke jas en een muts. Ervan uitgaande dat hij Engels spreekt lijkt hij altijd om prostituees te roepen. Is verder wel erg lief voor iedereen en erg genereus. Ook kan hij goed met dieren en dwergjes omgaan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:43 schreef Brunette het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, moet je een keer doen. Dan kan ik kijken of ik het kan.
Een becijferd aura dus!quote:Bij mij is het gewoon zo dat ik een persoon zie en boven zijn hoofd zie ik een cijfer zweven.![]()
Het is niet zo dat ik het echt letterlijk waarneem, maar in mijn hoofd vorm ik een 'plaatje' van die persoon met de cijfer erboven.
Zijn karakter en kenmerken vallen dan meteen onder dat getal.
8quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:02 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Een wat oudere man. Vrij dik. Heeft een baard. Draagt bijna altijd een dikke jas en een muts. Ervan uitgaande dat hij Engels spreekt lijkt hij altijd om prostituees te roepen. Is verder wel erg lief voor iedereen en erg genereus. Ook kan hij goed met dieren en dwergjes omgaan.
Ik zal het aan hem doorgeven dat ie een 8 van je krijgt. Ik zal niet zeggen dat dat eigenlijk niet zo goed is anders raakt ie nog depressief...quote:
Je doet het fout:quote:
Nu wil ik dan ook wel weten wat voor getal ik ben volgens jouquote:
Lol, Mijn naam in 't echt is Jonathan, maar iedereen noemt me Jona. met mijn nick noemt iedereen me Teckquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:39 schreef Brunette het volgende:
[..]
De 'teck-' een 4
'teckna' als geheel een 5
Dus bij jou zit ik te twijfelen tussen de 4 en de 5.
Raar maar waar.![]()
Als je goed kijkt zie je ook dat de 8 verder van mij afstaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:18 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ik zal het aan hem doorgeven dat ie een 8 van je krijgt. Ik zal niet zeggen dat dat eigenlijk niet zo goed is anders raakt ie nog depressief...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |