Als ik het goed herinner heeft StefanP het vaker met mensen hier aan de stok gehad door zijn superioriteitsgevoel. Zal wel een aardig persoon zijn om irl te kennen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:31 schreef m021 het volgende:
Hoezo zelfoverschatting, hoezo superioriteitsgevoel.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:55 schreef Prego het volgende:
[..]
beter dan een aardappel in je kont accent
In je bovenstaande post maak je nu al vrij veel (Nederlandse) taal- en grammaticafouten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben in een Engels sprekend land opgegroeid, dus mijn kennis komt niet enkel uit boeken. Ik durf er zelfs geld op te zetten dat ik beter Engels spreek en schrijf dan wie dan ook - spelling/grammar is een van de weinige dingen waar ik echt interesse in heb, een tic zeg maar. Woorden als -uit m'n hoofd- Brobdingnagian, orchidaceous, mawkishness, callipygian, defenestration e.d. maken deel uit van m'n woordenschat, terwijl 99% van de users hier daar toch echt een woordenboek voor nodig heeft. Ja, ik lees zelfs het woordenboek voor m'n plezier
Wat is er mis met Amerikaans Engels?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:25 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Brits Engels is gaaf, wel het nette dan, niet dat platte waarbij ze de laatste medeklinkers inslikken "Who ave uw done the?" En Amerikaans Engels is gewoon vreselijk. Welsh en Schots heerst
De manier waarop Amerikanen het Engels uitspreken vind ik erg lelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat is er mis met Amerikaans Engels?
Nee, chavengels is juist geweldigquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:28 schreef Secretus het volgende:
Mwah, het Oxford English, en de meer neutrale vormen, dus niet de superbekakte, zijn wel mooi.
Maar als ik zo'n accent hoor van die aso/chav/etc. dan krijg ik echt tranen van verdriet in mijn ogen. Waarom oh waarom is Engeland precies het tegenovergestelde van het perfecte land, een beeld dat ik in mijn jonge jaren koesterde![]()
Trouwens, wat is dit ? Een verkapt kijk me goed Engels kunnen topic ? Letz stop dis faiting ok![]()
Oh, heerlijk. Brits Engels, zoals Elizabeth Hurley 't uitspreekt. Zalig.quote:Op maandag 16 oktober 2006 02:34 schreef StefanP het volgende:
Engels is, maar dan wel Amerikaans Engels. Brits Engels daarentegen... vreselijk. Van die lui met een aardappel in hun keel. Een totaal inefficiente manier om iets uit te spreken.
Die Britten hebben 't uitgevonden, man.quote:Door de WC spoelen dat vreselijke dialect! Ja, het is een dialect. Amerikaans Engels is het enige juiste Engels. Brits Engels is daoohhhwnroooiggght ghaaaaassstly
Nee hoor. Nasaal is wanneer je klinkers met je neus laat doorklinken. Iets wat de gemiddelde brit niet eens voor elkaar krijgt. En gelukkig maar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
DudeBrits Engels is vele malen nasaler dan Amerikaans Engels.
Terence & Phillip... Abeut! :;)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:23 schreef cheukert het volgende:
Of hoe Canadezen het uitspreken ook wel grappig
kehnehdiiijun
En ze zeggen overal 'eh?' achter. Of is dat alleen in de Simpsonsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terence & Phillip... Abeut! :;)
of aboetquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Terence & Phillip... Abeut! :;)
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:25 schreef Secretus het volgende:
Zijn we hier trouwens in Pleasantville, waar alles zwart-wit is ?
Brits Engels heeft sommige onverstaanbare ordinaire dialecten, Amerikaans Engels ook.
Brits Engels heeft ook mooie, verstaanbare dialecten, Amerikaans Engels ook.
Dit alles in mijn mening natuurlijk, maar je moet ook wel eens verder kijken dan één dialect, dus niet :
"Amerikaans Engels zuigt, luister maar naar de rednecks !!"
"Brits Engels ruled, Oxford English bla bla"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |