Dat dacht zij dus ook. En ergens zal je je echt moeten gaan beseffen dat je dat nog heel lang nodig gaat hebben. het hoeft niet altijd zo veel als nu te zijn, of dwangmatig te zijn, maar je hersenen hebben dat spul nou eenmaal nodig.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
ik ga echt neit mijn leven lang aan die risperdal zitten
Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
staan.quote:ik wil graag stoppen om ik wil weten of ik op eigen benen kan staan
Het grote probleem bij psychoses en vooral bij terugkerende psychoses is dat de patienten na behandeling met medicijnen denken het wel weer zonder te kunnen, terwijl het feit dat ze weer functioneren juist komt door de medicatie. Stoppen leidt in heel veel gevallen tot een (verergerde) terugkeer van de psychose.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:02 schreef tinoz het volgende:
volgensmij kan het niet meer verhoogd worden
Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.
Er is ook nog 4!quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
ik heb een VM
en is er nog een hogere dosis dan 3 Milligram dan ?
Heb je gelijk in. Controle houdt dan op bij de apotheker.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.
Sterker nog, het is de reden waardoor schizofrene patienten weer terugvallen. Het hoort bij de afweer en de rouwverwerking.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.
Ik leef met je mee, want ik weet wat je bedoelt, maar het zal nog lang duren denk ik voordat je de zin gaat inzien van medicijnen gebruik.. Sterkte! Dik worden valt bij Risperdal Consta nog wel mee. Daar zijn Zyprexa en ook Clozapine meer berucht om..quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |