abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:14:08 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42701744
hallo , deze topic is bedoelt voor mensen die ervaring hebben met risperdal , dwang behandelingen en voorlopige machtiginen in bewarings tellingen en rechteleijke machtigingen ne psychoses ....

sinds ongeveer een jaar heb ik een dwang behandeling en krijg ik om de twee weken een injectie risperdal , mijn arts meent dat ik niet zonder kan en ik wil graag stoppen om ik wil weten of ik op eigen benen kan staan zeg maar .

ik mag niet stoppen en als ik mijn medicatie niet optijd ophaal word ik opgepakt .ik heb nu 3 milligram risperdal want het was verhoogd , waarschijnllijk word het weer verhoogd als ik een gesprek met de psychiater heb . weet iemand een oplossing waardoor ik zelf kan bepalen wanneer ik medicatie neem ?
Save Us From Fashion !
pi_42701824
Ik heb van heel dichtbij meegemaakt hoe het gaat als iemand die psychoses heeft gehad stopt met risperdal. Vrij simpel, ze werd weer onder dwang opgenomen omdat ze weer in een psychose terecht kwam, terwijl ze er net uitgekropen was.

Ik raad het je héél erg sterk af. Het is heel vervelend, maar je hebt die medicatie nodig om te kunnen functioneren. Denk nou niet 'ik ben beter, dus ik kan ermee stoppen, je bent beter omdát je die medicatie slikt.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:20:13 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42701861
ik ga echt neit mijn leven lang aan die risperdal zitten
Save Us From Fashion !
pi_42701971
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
ik ga echt neit mijn leven lang aan die risperdal zitten
Dat dacht zij dus ook. En ergens zal je je echt moeten gaan beseffen dat je dat nog heel lang nodig gaat hebben. het hoeft niet altijd zo veel als nu te zijn, of dwangmatig te zijn, maar je hersenen hebben dat spul nou eenmaal nodig.

Het is een keuze die je maakt: medicijnen inslikken (en ik weet echt hoe vervelend dat spul is) en kunnen functioneren, of stoppen en binnen no time weer een in bewaring stelling aan je broek hebben.
pi_42701981
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42702071
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.
pi_42702162
Ik lees net de OP nog eens en zie
quote:
ik wil graag stoppen om ik wil weten of ik op eigen benen kan staan
staan.

Wie voert de controle uit of het je inderdaad lukt?
En stel dat blijkt dat je niet op eigen benen kan staan. Wat zouden daar de directe gevolgen van (kunnen) zijn? Dus niet...'dan word ik weer opgenomen' maar echt op dat moment.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42702206
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Het grote probleem bij psychoses en vooral bij terugkerende psychoses is dat de patienten na behandeling met medicijnen denken het wel weer zonder te kunnen, terwijl het feit dat ze weer functioneren juist komt door de medicatie. Stoppen leidt in heel veel gevallen tot een (verergerde) terugkeer van de psychose.

Aan de TS: er zijn zo veel mensen die levenslang aan de medicatie zitten, of het nou voor lichamelijke of psychische klachten is. Nee, het is vast niet ideaal maar het geeft je waarschijnlijk wel de beste kans op een normaal gelukkig leven.
  Trouwste user 2022 zondag 15 oktober 2006 @ 18:44:50 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_42702302
Als je artsen zeggen dat het beter is er mee door te gaan, zou ik dat advies maar aannemen. Het lijkt me wel vervelend dat je het via een injectie neemt. Is er geen mogelijkheid het via normale medicatie te nemen ? Het kan echt geen kwaad één keer per dag een tabletje te nemen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:48:42 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42702405
ff meelezen
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:54:10 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42702541
nou , ik denk niet at ik tabletten mag omdat ik welleens mijn tabletten niet genomen heb in het verleden .... toen zeiden ze : sowee het gaat echt beter !! zie je nou dat het helpe , dus ik zo naar drie maanden , alsjeblieft !! hier heb je de pillen allemaal terug , veel plezier er mee , en bedankt dat je het beter vind gaan .

en geloof maar niet dat die artsen nu weten hoe het met me gaat hoor

misschien weten ze van mijn ouders dat ik gewoon weer net zo psychotisch werd op ee nuitvaart als ik normaal zonder risperdal werd maar ok

verder weten ze niets en vragen ze alleen of het goed gaat en daar geef ik allang geen antwoord meer op sinds ik gemerkt heb dat ze dan gewoon niets ondernemenen dan medicatie verhoging
Save Us From Fashion !
  Trouwste user 2022 zondag 15 oktober 2006 @ 18:55:29 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_42702576
Gezien je schrijfwijze zou ik eerder opteren voor verhoging van de dosis dan vermindering.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:02:30 #13
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42702767
volgensmij kan het niet meer verhoogd worden
Save Us From Fashion !
  Trouwste user 2022 zondag 15 oktober 2006 @ 19:15:21 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_42703072
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:02 schreef tinoz het volgende:
volgensmij kan het niet meer verhoogd worden
Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.

zondag 15 oktober 2006 @ 19:20:22 #15
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42703206
Heb je een RM?
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:26:00 #16
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42703330
ik heb een VM

en is er nog een hogere dosis dan 3 Milligram dan ?
Save Us From Fashion !
pi_42703504
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.

Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:34:40 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_42703542
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
ik heb een VM

en is er nog een hogere dosis dan 3 Milligram dan ?
Er is ook nog 4!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Trouwste user 2022 zondag 15 oktober 2006 @ 19:37:53 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_42703616
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.
Heb je gelijk in. Controle houdt dan op bij de apotheker.

zondag 15 oktober 2006 @ 19:43:25 #20
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42703736
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
Save Us From Fashion !
pi_42703747
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.
Sterker nog, het is de reden waardoor schizofrene patienten weer terugvallen. Het hoort bij de afweer en de rouwverwerking.
Aan TS: realiseer je dat een volgende psychose alleen maar meer schade aan je hersenen kan veroorzaken. Medicatie beschermt je daartegen.
pi_42703776
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
Ik leef met je mee, want ik weet wat je bedoelt, maar het zal nog lang duren denk ik voordat je de zin gaat inzien van medicijnen gebruik.. Sterkte! Dik worden valt bij Risperdal Consta nog wel mee. Daar zijn Zyprexa en ook Clozapine meer berucht om..

[ Bericht 3% gewijzigd door KonnieKipke op 15-10-2006 19:50:59 ]
pi_42703780
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
pi_42703834
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.

Sterker nog, ik ken genoeg Schizofrene patienten die een betaalde baan hebben.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:06:46 #25
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42704212
ik krijg binnen kort ook een baan :p
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')