abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42697910
Gisteren was ik in de natuurvoedingswinkel hier in de stad. Ik kom nooit in dat soort winkels en dacht, laat ik een srond gaan kijken. Uiteindelijk heb ik een pak biologische pasta gekocht en een fles wortel-citrussap.

Van de biologische pasta moest ik 10 keer naar het toilet en de wortel-citrussap is niet te drinken. Toch drink ik het maar op, want ik vind het zonde om weg te gooien. Ik was namelijk zo'n 5 euro kwijt voor beide dingen.

Wat is voor jou de reden dat je wel/niet naar een natuurwinkel gaat? Uit principe, of ben je allergisch voor kleur- en smaakstoffen? Wat koop je er meestal en waarom heb je het grote prijsverschil er voor over?
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:44:33 #2
158277 Michellll
Techno junkie
pi_42698493
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:12 schreef Vogue het volgende:

Van de biologische pasta moest ik 10 keer naar het toilet en de wortel-citrussap is niet te drinken. Toch drink ik het maar op, want ik vind het zonde om weg te gooien. Ik was namelijk zo'n 5 euro kwijt voor beide dingen.
als ik dit lees hoef ik het al niet meer te proberen
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_42698965
Ik kom heel vaak bij de natuurwinkel,
of koop biologische/natuurzuivere producten bij de jumbo vanwege het prijsverschil dat dan weer wel

Ik heb koemelkallergie en in een heleboel kant en klare voeding zit melk. Bijvoorbeeld ook in vleeswaren van de supermarkt.

Dingen die ik bij de natuurvoedingswinkel haal:
- geitenzuivel
- diksap
- notenspread voor op brood
- honing
- rijstemelk
- lippenbalsem
- ontbijtgranen, zonder melk en ook zonder geraffineerde suiker. Heb je tenminste niet na een half uur weer trek
- zilvervlies sushi/risotto rijst
- linzen
- chocopasta voor op brood zonder melk

Sommige dingen koop ik uit nood duur bij de natuurvoedingswinkel omdat ze nergens anders verkrijgbaar zijn, geitenkwaRk, chocopasta, notenspread, rijstemelk, lippenbalsem.

En sommige dingen omdat ik ze van de natuurvoedingswinkel veel lekkerder vind, zoals honing, rijst, ontbijtgranen.

Als het echt lekkerder is als de supermarkt/chemische variant dan heb ik het geld er zeker wel voor over. Maar ik moet zeggen dat sinds de jumbo 3 minuten verder fietsen zit als de natuurwinkel, dat ik een hoop toch bij de jumbo haal omdat het daar veel goedkoper is. Bv geitenyoghurt, geitenboter.

[ Bericht 0% gewijzigd door p_iglet op 15-10-2006 16:19:06 ]
pi_42699169
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:07 schreef p_iglet het volgende:
Sommige dingen koop ik uit nood duur bij de natuurvoedingswinkel omdat ze nergens anders verkrijgbaar zijn, geitenkwak, chocopasta, notenspread, rijstemelk, lippenbalsem.
Is dat lekker?
pi_42699239
ontzettend zou je eens moeten proberen
  zondag 15 oktober 2006 @ 16:21:37 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42699287
Nr 1 reden; Luiheid.
Nu ben ik niet zo van de natuurwinkel, sowieso niet, al dat macrobiotische gedoe. Maar neem bijvoorbeeld de groentman, de slager en de toko. Veel smaakvoller dan de AH, vaak. Maar de AH heeft alles in 1, zit 30 meter van mijn huis, en het belangrijkste; hij is open als ik uit mijn werk thuiskom.
[KNE]-Mod
  zondag 15 oktober 2006 @ 16:51:18 #7
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_42699825
De enige reden dat ik bij de natuurwinkel kom, is om popmais te halen, zodat ik popcorn kan maken. Bij de AH kon ik dat niet vinden. De sfeer vind ik er alleen altijd erg vervelend, altans, hier in Rotterdam. Er lopen allemaal veel te rijke mensen rond, of mensen die doen alsof. Maar goed, de prijzen van alles zijn ook veel en veel te hoog. Dus voor normale mensen is normaal eten kopen daar gewoon onbetaalbaar.
Schaap
pi_42700003
Als je iets hebt gekocht en het is niet lekker dan geef je het toch weg / gooi je het toch weg. Je gaat toch niet iets eten of drinken wat je niet lekker vindt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:00:39 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42700030
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:12 schreef Vogue het volgende:
Wat is voor jou de reden dat je wel/niet naar een natuurwinkel gaat? Uit principe, of ben je allergisch voor kleur- en smaakstoffen? Wat koop je er meestal en waarom heb je het grote prijsverschil er voor over?
De biologische pasta is erg volkoren Maar ik heb daar geen last van. Heb ook eens henneppasta genomen. Die is ook lekker.

Maar dat terzijde.. in natuurwinkel heb je goede verse producten en producten die puur zijn zonder allerlei troep er door heen gegooid. Ik koop het liefst in de natuurwinkel. Het zijn gezondere producten en goed voor milieu. Ook hebben ze daar lekkere 'vleesvervangers' van merken als healthy planet en viana.

Dat het duurder is (zo een 40% gemiddeld) maakt me niet veel uit. Ik verbruik minder stroom, bel niet zo veel als gemiddelde nederlander, etc. Kortom.. ik besteed mijn geld gewoon anders uit. Jammer genoeg woon ik in een kutdorp, dus moet ik voor natuurwinkel wat verder reizen.
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:02:36 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42700062
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:51 schreef Cybje het volgende:
Dus voor normale mensen is normaal eten kopen daar gewoon onbetaalbaar.
Kwestie van prioriteiten anders leggen.
pi_42700139
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:51 schreef Cybje het volgende:
De enige reden dat ik bij de natuurwinkel kom, is om popmais te halen, zodat ik popcorn kan maken. Bij de AH kon ik dat niet vinden. De sfeer vind ik er alleen altijd erg vervelend, altans, hier in Rotterdam. Er lopen allemaal veel te rijke mensen rond, of mensen die doen alsof. Maar goed, de prijzen van alles zijn ook veel en veel te hoog. Dus voor normale mensen is normaal eten kopen daar gewoon onbetaalbaar.
Maar je boodschappen doe je wel bij de AH .. zo'n beetje de duurste supermarkt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:52:49 #12
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_42701160
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:08 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Maar je boodschappen doe je wel bij de AH .. zo'n beetje de duurste supermarkt
Als ik hetzelfde ongeveer bij de natuurwinkel koop. ben ik bijna 2 keer zoveel kwijt. Het verschil tussen Albert Heijn en Bas vd Heijden is misschien 5-10%, maar bij de Natuurwinkel is het me allemaal echt veel te duur.

Ik koop overigens niet alleen bij AH. Ik pak meestal gewoon aanbiedingen mee van de Makro, AH, Bas vd Heijden en Aldi. Dus uiteindelijk ben ik meestal niet veel kwijt. Het grootste deel van de supermarkten ga ik ook lopend naartoe, omdat het hier toch allemaal in de buurt zit.
Schaap
pi_42713751
Wij hebben hier echt een supermarktje in de stad met al die biologische produkten e.d. Nog nooit heen geweest en jouw OP maakt het er niet aantrekkelijker op .

Maar dus...ik ga er eigenlijk nooit heen omdat het me allemaal niet zo boeit.
pi_42716561
Ik ga naar de natuurwinkel als ik zuivere grondstoffen wil hebben, die niet in de gewone supermarkt te koop zijn:
-granen zoals gort of wilde rijst
-soorten meel zoals boekweitmeel
-gedroogde peulvruchten zoals DuPuy-linzen
-Ahornsiroop
-Amandelmeel
-Waterkers

Maar voor de dagelijkse boodschappen vind ik het veel te duur en alternatief.
Tofoe met volkorenzemelen en zeewiersaus is niet mijn ding.
pi_42717372
Ik koop wel eens biologische produkten (pasta, pindakaas); maar haal ze meestal bij de gewone supermarkt als ze in de aanbieding zijn; normaal vind ik het te duur.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:20:19 #16
97745 Thorical
finding a way
pi_42746751
quote:
klaarover schreef:
Ik ga naar de natuurwinkel als ik zuivere grondstoffen wil hebben, die niet in de gewone supermarkt te koop zijn:
-granen zoals gort of wilde rijst
-soorten meel zoals boekweitmeel
-gedroogde peulvruchten zoals DuPuy-linzen
-Ahornsiroop
-Amandelmeel
Maar niemand heeft zo'n macrobiotische groenten tas?
Een vriendin heeft wel zo'n abonnement en zegt dat het lekker is en dat ze iedere keer gedwongen kreatief moet zijn om toch weer iets leuks op tafel te zetten.
pi_42809172
Ik vind die macrobiotische types er vaak zo ongezond uitzien. Alleen daarom waag ik me er al niet aan. En het heeft ook een beetje met mijn opvoeding te maken, mijn pa verkoopt landbouwgif. Ik mijd natuurwinkels dus uit principe

En ik heb wel eens een biologisch verantwoorde scharrel gehad. Maar tofu vind ik gewoon écht niet fijn om te eten. En dat je van onbespoten groente en fruit een gezond leven leidt en er gelukkig van wordt, langer leeft, enzovoorts, ik geloof er niet in.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:09:54 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42810010
De fout die natuurwinkels maken is dat ze teveel in de alternatieve hoek blijven hangen.
De winkel ruikt naar muffe kruidenthee en wierrook, terwijl ie naar vers gebakken croissants zou moeten ruiken
Biotomaten zijn dezelfde ronde klote tomaten als overal, alleen zijn ze bio verbouwt, maar net zo groen geplukt en smaken geen moer beter dan de standaard groentenboertomaat.
Als ik een meerprijs betaal voor bio wil ik ook een beter product, niet de poltiek correcte versie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:43:51 #19
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_42811008
Ik ben ook een regelmatige klant van de natuurvoedingswinkel, ook vanwege allergieen. Ik kan geen melk en tarwe verdragen dus ben ook voor veel dingen op die winkel aangewezen.
Nadeel is dat het maar een heel klein winkeltje is. Voordeel: dichterbij dan supermarkt, en die zit ook heel erg dichtbij. Ik koop er regelmatig: linzensoep, tarwe/melkvrije koekjes enz.

Ook ga ik regelmatig naar de molen voor speltbloem en speltmeel.. ook de molen is heel dichtbij.

Het is idd wel allemaal verschrikkelijk duur, maar niet eten is ook geen optie..
That's the way the cookie crumbles
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:21:51 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42812057
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:43 schreef IJzercookie het volgende:
Ik ben ook een regelmatige klant van de natuurvoedingswinkel, ook vanwege allergieen. Ik kan geen melk en tarwe verdragen dus ben ook voor veel dingen op die winkel aangewezen.
Nadeel is dat het maar een heel klein winkeltje is. Voordeel: dichterbij dan supermarkt, en die zit ook heel erg dichtbij. Ik koop er regelmatig: linzensoep, tarwe/melkvrije koekjes enz.

Ook ga ik regelmatig naar de molen voor speltbloem en speltmeel.. ook de molen is heel dichtbij.

Het is idd wel allemaal verschrikkelijk duur, maar niet eten is ook geen optie..
Wat verdraag je niet aan Tarwe?
Gluten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:23:52 #21
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_42812105
Gluten op zich gaat goed, maar ik heb problemen met tarwe opzich, voor welk bestandsdeel is niet uit te zoeken bij de allergoloog.

Gelukkig geen Gluten, anders kon ik ook geen spelt eten. Al weet ik dat spelt een oervorm is van tarwe.. dus er is in de evolutie van tarwe iets mis gegaan
That's the way the cookie crumbles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')