abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43555173
ow hij is groot zeg
en ik maar denken dat Fresa een vreetzak is en dik is.
maar het beertje is gelukkig nog groter.
dacht echt ff dat ze het formaat van een beertje had,maar het valt nog wel mee
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_43557139
Asterix
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:19:32 #103
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43562482
Lief istie he, het varkentje
We hebben hem iets te veel verwend de laatste tijd denk ik Hij moet zn buikje een beetje inhouden alstie in zn wctje wil kruipen om te chillen

Hij heeft sinds kort een 'groenten en fruit' bakje, eerder deden we het gewoon in het hok leggen, maar hij heeft nu zoiets van als ik wat lekkers wil dan ga ik gewoon HEEL hard aan dat bakje rammelen, helpt dat niet ros ik het bakje van de tralies en gooi hem de hele kooi door
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43581348
hehe die van jou slaapt ook al in zn wc.
mijn dametjes ook,de een in de hangmat de ander eronder of in de wc.

ach die van mij beginnen alleen heel hard te piepen als ik thuis kom omdat ze dan weer eten verwachten.
verder gooi ik wel de groenten in het hok.
bakje zal wel niet handig zijn.
al eisen ze heus wel hun aandacht op en geven het luid en duidelijk aan als ze willen eten
pi_43582243
Ghehe, ja, hier geven ze ook de hele dag door aan dat ze willen eten, maar ze krijgen enkel 's ochtends en 's avonds groenvoer hoe hard ze ook zeuren. Als ik hier teveel van afwijk gaan ze helemaal bij alles zeuren en dat wil ik voorkomen want dan durf ik helemaal niet te ritselen met zakjes.

het is zelfs zo erg als ik bij iemand anders ben ik in de woonkamer altijd onwijs voorzichtig ben met zakjes omdat ik bang ben dat de caafs aanslaan (ik vind t zo zielig als ze dat doen en niks krijgen, vandaar), en dan word ik ook aangekeken alsof ik gek ben
pi_43582290
ja ze weten ook dat ze het 2x per dag krijgen.
en soms laat ik ze eerst ff zeuren en als ze rustig zijn geef ik het
pi_43582440
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Ghehe, ja, hier geven ze ook de hele dag door aan dat ze willen eten, maar ze krijgen enkel 's ochtends en 's avonds groenvoer hoe hard ze ook zeuren. Als ik hier teveel van afwijk gaan ze helemaal bij alles zeuren en dat wil ik voorkomen want dan durf ik helemaal niet te ritselen met zakjes.

het is zelfs zo erg als ik bij iemand anders ben ik in de woonkamer altijd onwijs voorzichtig ben met zakjes omdat ik bang ben dat de caafs aanslaan (ik vind t zo zielig als ze dat doen en niks krijgen, vandaar), en dan word ik ook aangekeken alsof ik gek ben
hehe, dat heb ik met onze hond . als ze langs de lage tafel loopt, mepte ze eerst altijd dingen van tafel af (gebak, glazen, alles). ALs ik nu bij andere mensen ben, die geen hond hebben, zet ik glazen enzo altijd richting het midden van de tafel .

O,ja moet doorwerken aan scriptie anders mocht ik geen caafjes .
Tap tap tap
  woensdag 15 november 2006 @ 20:28:59 #108
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43587334
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:29 schreef Ellatjuh het volgende:
hehe die van jou slaapt ook al in zn wc.
mijn dametjes ook,de een in de hangmat de ander eronder of in de wc.
hoe leer je cavia´s dat ze op 1 plek hun ´´wc´´ hebben? die van ons piesen en schijten door de hele kooi!
  woensdag 15 november 2006 @ 20:53:04 #109
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43588275
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:28 schreef gateway het volgende:

[..]

hoe leer je cavia´s dat ze op 1 plek hun ´´wc´´ hebben? die van ons piesen en schijten door de hele kooi!
Hier is Asterix zelf in 1 hoekje gaan poepen en plassen, dus ik dacht, we zetten er een wctje in ! Hij vond het leuker om er in te chillen.... nu heeftie zelf een nieuw plekje uitgezocht, dan maar scheppen ipv alleen bakje leeggooien

Blijkbaar vond Fa Shi (een van de honden) Asterix vies, hij moest daarstraks ff op schoot omdat ik zn hok ging schoonmaken, toen kreegtie gelijk een hele wasbeurt En hij bleef gewoon lief zitten prrrrrprrrrrr
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43588280
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:28 schreef gateway het volgende:

[..]

Niet Sommige cavia's doen dat uit zichzelf, anderen niet. Doen ze het, heb je geluk, doen ze het niet, heb je pech.
  woensdag 15 november 2006 @ 21:16:11 #111
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43589411
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Niet Sommige cavia's doen dat uit zichzelf, anderen niet. Doen ze het, heb je geluk, doen ze het niet, heb je pech.
ow owkeej
pi_43589740
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hier is Asterix zelf in 1 hoekje gaan poepen en plassen, dus ik dacht, we zetten er een wctje in ! Hij vond het leuker om er in te chillen.... nu heeftie zelf een nieuw plekje uitgezocht, dan maar scheppen ipv alleen bakje leeggooien

Blijkbaar vond Fa Shi (een van de honden) Asterix vies, hij moest daarstraks ff op schoot omdat ik zn hok ging schoonmaken, toen kreegtie gelijk een hele wasbeurt En hij bleef gewoon lief zitten prrrrrprrrrrr
ahhh lief van je hond zeg
tja ik heb gelukkig donkere caafjes,dus zie niet of ze vies zijn.
al ruik ik ze soms wel,maargoed dat zoeken ze zelf maar uit.
ze wassen elkaaar dus dat mag ook
pi_43598866
dat verhaal van die hond komt me zoooo bekend voor
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:39:32 #114
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43662945
Omdat Asterix nu snachts ook heel hard met zn bakje ging rammelen, hebben we nu zo'n bal voor um gehaalt waar je van alles in kan doen (zo'n ophangding). Ik denk dat het belletje er snachts weer afmoet, hij vind het helemaal geweldig tingelingelingggggg wieeeeeeettttttwieeeeeetttttt tingtingtingelinggggggggggg *popcorn*
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43664498
ahhhhhhhh lief.
ophangbal is voor hier ook wel wat.
al hebben ze wel een bal waar je snoepjes in moet doen en dan moeten ze dat ding rollen netzolang er snoepjes uitkomen.
laatste snoepje vinden ze erg lastig
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:41:22 #116
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43664724
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:33 schreef Ellatjuh het volgende:
ahhhhhhhh lief.
ophangbal is voor hier ook wel wat.
al hebben ze wel een bal waar je snoepjes in moet doen en dan moeten ze dat ding rollen netzolang er snoepjes uitkomen.
laatste snoepje vinden ze erg lastig
Oja ! Waar had jij dat hangmatje ook alweer besteld ? mn moeder wil ook een hangmatje voor Asterix
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43665263
Bij Jolanda kun je ze bestellen, ik zal haar e-mailadres even opzoeken...

jolanda_bravenboer [at] hotmail [dot] com
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:08:00 #118
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43665511
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Bij Jolanda kun je ze bestellen, ik zal haar e-mailadres even opzoeken...

[afbeelding]

jolanda_bravenboer [at] hotmail [dot] com
Die had toch ook een site ofzo ? Want mn moeder wil wel een apart printje
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43666262
Nee, geen site. Maar ze heeft heel erg veel printjes, je kunt haar het beste gewoon even mailen.
pi_43667037
ja idd, daar heb ik hem ook vandaan.
zit er haast aan te denken er nog 1 te halen.
maarja nu wisselen ze het soms wel af.
jammer dat Fresa(die ligt er het vaakst) er ook ik poept en plast:(
maargoed kan die hangmatjes gelukkig wassen
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:49:39 #121
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43667168
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, geen site. Maar ze heeft heel erg veel printjes, je kunt haar het beste gewoon even mailen.
Doe ik dat even
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43667369
ook een tijgerprintje,heeft je din der ook nog 1 nodig of had zn geen caafjes?
pi_43708112
hehe die matjes zijn zooo hip! Van de lente krijgt mijn flat een mega pimpbeurt: de flat wordt knalpaars, er komen 'zolderverdiepinkjes' in alle hokken met trappetjes ernaartoeen overal komen zulke hangmatjes in
pi_43709039
ze zijn er ook echt gek op.
in het begin moest mijn caaf er niks van weten.
al gaat ze wel altijd in protest als ik hem gewassen heb.
dan ligt ze der ff niet meer in omdat ze boos op me is
pi_43744415
Hey hallo, ik heb een vraagje waar ik geen nieuw topic voor wil openen.
Ik wilde een vriendinnetje aanschaffen voor Bob, mijn lieve cavia. Maar ik wil uiteraard geen grote caviafamilie in huis en dus moet daar een anticonceptiemethode worden toegepast. Ik heb geïnformeerd bij de dierenarts en de assistente vertelde me dat ze geen cavia's castreerden omdat het risico te groot was dat het arme diertje het niet zou overleven...

Nu vraag ik me af of dat echt zo is en hoe voorkom je dan gezinsuitbreidingen bij een grote groep cavia's??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43745182
Eeeeh... ik zou heel hard wegrennen bij die praktijk....!!!

Een cavia kan prima gecastreerd worden, mits dit bij een ervaren dierenarts gebeurt.

De dierenarts moet de cavia onder een gasnarcose brengen. Spuitnarcose kan ook, maar is moeilijk te doseren en de kans op 'in de narcose blijven' is hierbij het grootst. Alleen erg ervaren dierenartsen zou je met spuitnarcose kunnen vertrouwen, maar verder gewoon gas vragen. Gas is ook sneller uit het lichaam en dus prettiger voor de cavia.

De operatie zelf is eigenlijk vrij eenvoudig en dit zal dan ook niet al teveel risico's opleveren. Het grootste risico is de narcose dus.

Een castratie kost gemiddeld tussen de 35 en 60 euro.

Je kunt eens kijken op www.caviaopvangmuffin.nl voor een lijst met goede dierenartsen, en mijn eigen praktijk die daar nog steeds niet tussen staat is ook een goede: www.dierenartsenpraktijkflevoland.nl .

Overigens is het castreren van een zeugje (eierstokken en/of baarmoeder verwijderen) wél een ongebruikelijke operatie die erg zwaar is, een van de heftigste operaties die er is. Dit gebeurt dus nooit zonder medische noodzaak. Medische noodzaak kan bv grote eierstokcystes of baarmoederontsteking zijn.

Info: kijk bijvoorbeeld eens op deze site: http://www.dierenkliniekw(...)cavia/castratie.html
pi_43745359
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Eeeeh... ik zou heel hard wegrennen bij die praktijk....!!!
Hey bedankt voor de info Ik denk dat die dierenarts dus nooit cavia's castreert en het daarom niet doet.

Die assistente die ik sprak is sowieso een doos. Toen ik mijn konijn liet castreren (uitstekend verlopen) wilde ze eerst weten waarom ik dat wilde. Dus ik zei dat er een vriendinnetje zou komen en ik geen kleine konijntjes wilde. Ze adviseerde om dan maar een mannetje aan te schaffen, dat kon prima. Dat gaat zelden goed
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43745585
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey bedankt voor de info Ik denk dat die dierenarts dus nooit cavia's castreert en het daarom niet doet.

Die assistente die ik sprak is sowieso een doos. Toen ik mijn konijn liet castreren (uitstekend verlopen) wilde ze eerst weten waarom ik dat wilde. Dus ik zei dat er een vriendinnetje zou komen en ik geen kleine konijntjes wilde. Ze adviseerde om dan maar een mannetje aan te schaffen, dat kon prima. Dat gaat zelden goed
Over konijnen weet ik geen bal, maar voor je cavia kun je op zich wel een jonge cavia kopen. Ik neem aan dat Bob al wat ouder is (uitgepuberd, dus vanaf een maand of 10) en dan zijn veel beren goed te koppelen aan jonge beren (4 a 8 weken). Het blijft echter altijd een risico, want zodra de caaf gaat puberen kan het alsnog fout gaan.
Het is dus wel de veiligste optie om je caaf te castreren bij een erváren praktijk, omdat een combinatie met zeugjes vrijwel altijd goed gaat.

overigens moeten we wel weer bekennen dat het eerlijk is van de DA om toe te geven dat ze geen caafs castreren, stel je voor dat ze het wel zouden doen en alles fout zou gaan... maar het wordt verder bij vrijwel iedere praktijk gedaan. Vraag naar de ervaring en naar het type narcose, en let ook op de prijs, aangezien dit soms 30 euro kan schelen en dat hoeft weinig te zeggen over de kwaliteit van de operatie. Mijn eigen DA gebruikt ook gasnarcose en doet t echt uitstekend, maar vraagt 'maar' 38 euro voor een castratie. Dat is een relatief laag bedrag. Als een dierenarts boven de 60 zou vragen, zou ik nog even verder bellen of het ergens lager kan. We blijven Hollanders natuurlijk zeker aangezien het niets over de kwaliteit zegt!
pi_43745756
Bob is nu een jaar oud en dus oud genoeg voor een meisje

In ieder geval bedankt voor alle informatie, ik zal op zoek gaan naar een dierenarts met veel ervaring met cavia's. Bob heeft al een vriendje: het konijn. Nu nog een vriendinnetje waar hij ook mee kan communiceren
pi_43746066
Succes Isabeau, hou je ons op de hoogte? Je kunt altijd hier dingen vragen als je meer wilt weten enzo
pi_43746174
Ja, zal ik doen
pi_43753618
Een update over jewel, mijn caaf met blaasproblemen.

Vandaag is Jewel weer bij de DA geweest voor een rontgenfoto omdat mn meisje pijn bleef houden bij het plassen. Dit is het resultaat:

Nou, dat mag duidelijk wezen: het uiterste linkse witte stipje is een steen, die vermoedelijk achter een huidplooi in haar plasbuis hangt.

Wat gaan we nu doen? Mijn DA gaat speciaal voor Jewel zo'n smal kijkdingetje bestellen, een buisje met een lichtje waar je doorheen kunt kijken, net zoals je voor de kiesjes enzo hebt begreep ik. Zo gaat ze eerst in de plasbuis kijken (onder narcose) waar en hoe die stenen zitten. Daarna gaat ze weer een spoeling doen om deze stenen eruit te krijgen.
De datum is nog niet bekend, want eerst moet dat kijkdingetje binnen zijn en verder wil ik ook eerst nog weten wat Desiree van Knoevel ervan zegt, hoewel het feit dat het een steen is die eruit moet in ieder geval zeker is.

Ohja, Jewel deed bij de DA ook nog twee plasjes, een op tafel en een op de blouse van mijn vriend en het plasje op tafel heeft de DA nog even bekeken. De waardes voor ontstekingen etc waren gelukkig goed, maar bij de bloedwaardes in de urine scoorde jewel ++, wat op zich wel te verwachten was want bloed hoef je niet altijd terug te zien in de urine.

Zodra ik meer weet post ik het weer...
pi_43753925
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En die zou verstand moeten hebben van dieren...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_43756853
hier ook geen goed nieuws!
Jinxy heeft een huidtumor..
ik weet niet zo goed wat ik moet doen, hij is bijna 5 jaar, dus dat is al redelijk oud en ik ben bang dat hij er zou kunnen inblijven moest hij onder het mes moeten..
maar aan de andere kant..
maar hij heeft er wel geen last van..maar toch..
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_43757125
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:57 schreef pertoef het volgende:
hier ook geen goed nieuws!
Jinxy heeft een huidtumor..
ik weet niet zo goed wat ik moet doen, hij is bijna 5 jaar, dus dat is al redelijk oud en ik ben bang dat hij er zou kunnen inblijven moest hij onder het mes moeten..
maar aan de andere kant..
maar hij heeft er wel geen last van..maar toch..
Ai, dat is een lastige situatie.

Hoe is Jinxy zelf? Is hij al een oude caaf als je naar hem kijkt? Dat kun je zien aan de vacht en aan zijn postuur. Of ziet hij er nog uit als een cavia van een jaar of 3? In het laatste geval is het misschien toch een operatie waard, zeker als hij in goede conditie is.
Je zou nog eens kunnen kijken wat Desiree van www.knoevel.nl je adviseert, zij heeft zoveel ervaring met caafs dat zij misschien kan uittekenen wat de kansen zijn en wat wijsheid is..

Sterkte, in ieder geval...
pi_43804279
Hij ziet er volgens mij wel nog behoorlijk goed uit voor zijn leeftijd..
kdenk daarom ook wel dat ik hem toch zou laten opereren!

mijn kabouterke

pi_43819041
Wat een lief bekkie

Ik vind het trouwens best bizar dat cavia's met hun ogen open slapen.

niet dat ik daar nu net achter kom
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_43823775
duo penotti lipjes
Tap tap tap
pi_43863806
Deze cavia heb ik sinds een paar dagen.
Ik heb haar nog geen naam gegeven dus ze heet gewoon cavia
Mijn andere cavia wil geen seconde stil zitten voor een foto Dus van haar heb ik geen duidelijke foto.

pi_43865747
aaaah wat een snoetje zeg, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:34:49 #141
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_43878339
Molly vers uit de wasbak!
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:37:39 #142
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_43878400
Wat 'n haarbal...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_43879736
Hij is geel?
pi_43881104
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:34 schreef Empathologica het volgende:
Hij is geel?
goudagouti-rood-wit, heet dat.
pi_43881571
Denk dat als ik naar die kleur in de praxis zou vragen ze me wel heel raar aan zullen kijken.
pi_43881817
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:53 schreef Empathologica het volgende:
Denk dat als ik naar die kleur in de praxis zou vragen ze me wel heel raar aan zullen kijken.
Gelukkig maar dat cavia's niet te vergelijken zijn met een pot verf
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:50:21 #147
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_43884376
Je kunt er vast wel mee verven
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:01:40 #148
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_43884572
Vandaag naar 't Kuufke geweest in Limbricht (limboland). Ik kom redelijk uit de buurt, dus moesten we gewoon eens een kijkje nemen.

We werden hartelijk onthaald door Tamara. De opvang zat bij lange na niet vol ("slechts" 38 cavia's). We kwamen vooral om enkele caviavoorwerpen te kopen (uiteindelijk gingen we weg met 2 mokken, caviachips van geplette erwten, gedroogde wortel en een of ander gras, een katoenen caviatas en een caviakalender). Maar ik werd verliefd. De meest bitcherige cavia, (we wilde vers geproduceerde keutels uit de bek van de ander stelen en joeg anderen steeds weg van de hooibal ), Gwennie, was zó leuk, dat mijn vriendin en ik ter plekke besloten voor elk mannetje een partner te vinden.

We hebben dus besloten om beide heren te laten castreren bij de dierenarts van 't Kuufke. Gwennie komt als alles goedgaat bij Gino (AKA Curry), onze ADHD-cavia die stijfstaat van de hormonen. Volgens mij passen die twee perfect bij elkaar. Gwennie kan hem dan eens flink onder de duim gaan houden ! De ander, Joey (AKA Mayo) zal vergezeld worden door een flinke dame die van mijn broertje komt (die kocht een hondje en heeft nu geen oog meer voor de cavia ).

Ik ben echt reuzebenieuwd! Zeer binnenkort hakken we de knoop door en gaan we Gwennie reserveren, maar voor mij staat het al vast Als het zover komt, ga ik zeker foto's plaatsen!
pi_43885168
heb even op de site gekeken en gwen is een mooie dame! Alvast van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst:

en over het koppelen: sommige beren zijn echt niet te voorspellen hoe ze zich laten koppelen aan een zeug als ze tot nu toe enkel bij een beer hebben gezeten. Het zal dus afwachten zijn wie waar het beste bij past. Ben erg benieuwd! Wel foto's plaatsen als ze er is!!
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:36:24 #150
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_43885414
De foto is niet erg duidelijk helaas, maar dat zul je wel merken

Tja, beide heren zitten in dezelfde grote kooi met tussenhek (dus niet bij elkaar, dat was de reden om er vrouwen bij te zetten). Volgens Tamara zou het geen enkel probleem zijn dat beide heren elkaars zeug kunnen "neuzen". Tamara bood wel aan om eerst even de heren mee te nemen voor een proef op de som. Echt een aardig mens!
pi_43934143
Ik denk dat het niet meer goed zal komen met jinxy..
Ik spreek dus nog steeds over diezelfde wonde die ik in de zomer ontdekt heb..
heb daarmee naar twee dierenartsen geweest en die zeiden dat het schurft was..hij heeft daar dus ook tweemaal een kuur voor gekregen!
ja, blijkt nu dat het kanker is..de wonde is verschrikkelijk veel gegroeid, bijna 6cm..en eerst zat er nog een korst op, maar nu is het echt al een open wonde..kheb nu vandaag zijn kooi gekuist..en toen ik hem vastnam, voelde ik al nog twee bultjes..en die wonde begint echt te stinken, 't riekt naar vort vlees..
en't ergste van al is, ik weet niet of hij er van afziet of niet..ik vermoed eigenlijk van wel, dat kan niet anders..
maar hij ziet er nog zo goed uit en eet nog goed en al..
Nu weet ik echt niet meer wat gedaan, eerst dacht ik nog van hem te laten opereren..maar hij begint het al overal te krijgen..laat ik hem nog een goeie oude dag hebben tot het echt niet meer gaat, of verlos ik hem van zijn eventuele pijn door hem te laten inslapen?
pff, help
pi_43934363
awww! *knuffel* .
ik weet niet wat je moet doen... ik vind het zo zielig! lekker ook dat twee dierenartsen dachten dat het schurft was .
ik weet niet hoe caafjes pijn tonen, pas vrij laat geloof ik, misschien kun je hem dan het beste laten inslapen zodra hij minder gaat eten of zo .
ik vind het echt zo sneu . duo penotti-lipjes! .
Tap tap tap
pi_43936478
Misschien kun je nog contact opnemen met Desiree van Knoevel? Zij heeft ook enkele kruidenformules die pijnstillend werken, misschien kun je het hiermee bijvoorbeeld nog even aankijken tot het liefje er zelf last van begint te krijgen...
Maar het is altijd ontzettend moeilijk zoiets. Waar woon je ook alweer?
heel veel sterkte!
pi_43938210
Bedankt voor al de steun..

uh, ik ben van België (West-Vlaanderen)..
ja en ik zal Desiree zeker eens contacteren..'k zou er alles aan willen doen om hem nog even bij ons te houden!

zijn lipjes..
pi_43958561
Hij is echt superlief... Ik hoop voor je dat Desiree nog iets weet. Ik weet niet waar in Belgié je woont, maar je zou misschien kunnen overwegen om nog eens naar Krista te gaan, de DA van Knoevel. Zij zit in Elsloo en is de beste caviadierenarts van het land.
Het is waarschijnlijk even een flinke reis, maar als je eigen DA's toch de hoop hebben opgegeven lijkt het me het proberen waard...

Nog even wat lieve kiekjes van Qwerty om je een beetje te troosten?

dinsdag 28 november 2006 @ 15:29:16 #156
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43962763
Jinx

Nou Asterix zn hangmat is besteld (en betaald ) hoor, en meneer krijgt een Tijgerprintje, kandie alvast oefenen met de pimp uithangen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43963402
ow mijn meiden hebben ook een tijgerprintje.
maak maar eens een paar foto's als ie er over een paar weken in ligt.
hopelijk durft ie dat.
hier heeft het een maand geduurt
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:27:18 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43964686
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:48 schreef Ellatjuh het volgende:
ow mijn meiden hebben ook een tijgerprintje.
maak maar eens een paar foto's als ie er over een paar weken in ligt.
hopelijk durft ie dat.
hier heeft het een maand geduurt
Ow dat duurt vast nog een tijd het is niet zo'n held, de hond kan bijwijzevanspreke boven op zn kooi springen luid blaffend en hij geeft geen kick, maar als er iemand opstaat en door de kamer loopt weetie niet hoe snel ie in zn huisje moet frotten tenzij je eten hebt ! of rammelt met een zakje dan is er opeens niks aan de hand en kunnen we midden in de kooi heel hard fluiten
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43967763
hehe ja dat ken ik.
vooral die zwarte caaf die is erg bang,maar als Fresa in de buurt is durft ze inneens wel.
maar als je opstaat vlucht negra in de schoenendoos
ach je zal ze ergens januarie wel zien.
pi_43969637
heeeeel veel succes met Jinxy
pi_43970719
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:

Nog even wat lieve kiekjes van Qwerty

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Lekker gestroomlijnd is je caaf.

Mijn zeugen zijn nogal... mollig.. oke gewoon dik.
pi_43971700
Qwerty is inderdaad perfect aerodynamisch op het moment maar ze is samen met Iwi eigenlijk de enige zeug die in supergoede conditie is. Hiermee bedoel ik conditie als in showterm overigens, dus goed strak, stevig, goeie vormen. Qwerty is echt perfect in dat op zicht en ze scoort er dan ook hoog mee op de shows. Maargoed, ze is nog maar een jaar en 2 maanden, dus ze zal vanzelf nog wel een beetje uitzakken
pi_44103398
Bij deze een half uur oude foto's van Biddy en het vrachtje dat ze overal mee heensleept.... Let bij de foto van voren ook even op de haren die links en rechts zichtbaar zijn van haar buik!

Nog een paar nachtjes slapen....
pi_44114855
Oe Biddy!! kom op meid!! Het wordt nu wel spannend he!!!
pi_44124570
ik verwacht hier deze week nog mooie Biddy- en- haar-Baby's foto's te zien
I my Biddy
pi_44134370
ik ben ook erg benieuwd .

ontplofte baby caafjes
Tap tap tap
pi_44142866
Mees, de cavia van m'n vriendin (zie eerdere posts) logeert tegenwoordig regelmatig bij mij omdat dat dan qua planning beter uitkomt (we wonen niet bij elkaar in de buurt). Nu is mees, zoals ik eerder al zei, nogal een druk beessie. Dat maakt op zich niet uit (sterker nog, het is erg gaaf) maar hij echt moet dus goed de tijd moet krijgen om z'n energie kwijt te kunnen. Als een echte man poept en piest hij overal, en veegtie overal z'n kont af, dus om hem zomaar in de woonkamer te laten lopen wil ik eigenlijk niet. De gang is hier (in tegenstelling tot bij m'n vriendin) erg koud, dus dat lijkt geen optie, logeerkamer zou kunnen maar ik wil hem ook wel graagin de buurt houden voor het sociale gevoel. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een groter hok/paleisje voor hem. Waaraan zou zon hok moeten voldoen, zodattie z'n energie in z'n hok zelf kwijt kan? Heb al wel wat rond zitten kijken maar kom er niet helemaal uit. Als ik een buitenkooi voor een konijn koop en dat modificeer (dak eraf, poten weg), zou dat een redelijk idee zijn??
pi_44179530
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Hij is echt superlief... Ik hoop voor je dat Desiree nog iets weet. Ik weet niet waar in Belgié je woont, maar je zou misschien kunnen overwegen om nog eens naar Krista te gaan, de DA van Knoevel. Zij zit in Elsloo en is de beste caviadierenarts van het land.
Het is waarschijnlijk even een flinke reis, maar als je eigen DA's toch de hoop hebben opgegeven lijkt het me het proberen waard...
'k denk dat ik die flinke reis al niet meer zal moeten doen, we zijn een paar dagen geleden nog eens naar een dierenkliniek geweest, waar ze er dus wel meer verstand van hadden..
maar hij zit al met meerdere tumoren over heel zijn lijfje, en er is ook niks meer aan te doen..
en daar zeiden ze dat hij er wel nog goed uitzag en nog flink at en hij woog nog veel en zo, maar vanaf dat we ondervinden dat hij echt achteruit gaat, zouden we hem beter laten inslapen volgens hen.
Nu, hij was nog goed tot vanmiddag zo, maar nu deze avond, zit er niks meer in hem. Hij zit zo zielig in een bolleke in een hoekje van zijn kooi..heeft in niks geen zin meer..het gaat dus toch wel heel rap voor het ventje!
Maar 'k had al gemerkt dat zijn drinkfles in drie dagen bijna niks geminderd is, en ze is anders in een dag al leeg soms, en hij eet ook bijna niks meer..
En 'k had donderdag zijn kooi gekuist en normaal zou die nu al stinken en er zouden al heel wat strontjes inliggen en 't zou al goed nat zijn, maar ze ruikt nog niet en bijna geen strontjes en ook niet nat..
Dus ik denk dat het nu wel rap zal gaan.
Ik ging nu vandaag Desiree contacteren, omdat ik nu nog maar terug op internet kan, maar ik denk dat ik er nu toch nog mee zal wachten en zien hoe het er morgen mee is..

't is echt wel jammer en 'k weet dat het er bijna zal zijn en 'k ga er zo het hart van in zijn..
'k hoop dat hij het hier goed gehad heeft bij ons.

en Qwerty is echt koddig
en Biddy ook ze lijkt zo op Jinxy
  woensdag 6 december 2006 @ 20:02:20 #170
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44203786
pertoef

Er is een (animatie)serie gemaakt over Colin, een gay cavia

Hier Colin op zijn balkon in gesprek met zn buurvrouw

A Dutch animation-series, about the gay guinea pig Colin, who, in view of his fortieth birthday, senses his sell-by date is approaching with giant leaps…
Colin originated as a cartoon by Victor Elberse in Squeeze magazine and developed into a full-fledged animation-series of Dutch make. The flexible combination of advanced 3D- and traditional animation-styles, makes these series speedy, highly original and full of distinct features. Directed by Peter Lindhout. With the voice-talent of Dick van den Toorn, Alex Klaasen and Raymonde de Kuyper as the unparalleled Marcia.

Colin will be shown on Dutch (VPRO) television in 2007.

“It’s a pity that each episode of Colin only lasts a few minutes”. Jurriaan Teulings in WINQ magazine

Trailer van bij 'De Wereld Draait Door' (bij de 5 december uitzending)

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 6 december 2006 @ 20:53:38 #171
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_44205677
Het lijkt me meer een hamster dan een cavia
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_44206588
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:53 schreef Oxymoron het volgende:
Het lijkt me meer een hamster dan een cavia
Ik vind het ook niet helemaal natuurgetrouw.
pi_44235650

WIJ HEBBEN HONGER!!!!!
  donderdag 7 december 2006 @ 22:28:38 #174
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44235977
Je moet vaker fototjes doen hoor Inkie !

Asterix vind zn hangmat helemaal geweldig.......als tentje hij gaat eronder liggen, gooit dan een stuk mat over zn huisje en bouwt zn fort Sinds kort heeft hij een nieuwe beste vriend, zn buurman Dickey

Dickey heeft het normaal niet zo op andere dieren, maar Asterix is toch wel een beetje intressant, hele avond zitten ze tegen mekaar te knorren Dickey is een Chinchilla voor de mensen die ze niet kennen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_44247543
gaan een chinchilla en een cavia goed samen joh? Ik dacht altijd dat chinchilla's al moeilijk te koppelen waren aan andere chin's laat staan aan andere soorten dieren
pi_44255539
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:28 schreef Nonneke het volgende:
Je moet vaker fototjes doen hoor Inkie !

Dickey heeft het normaal niet zo op andere dieren, maar Asterix is toch wel een beetje intressant, hele avond zitten ze tegen mekaar te knorren Dickey is een Chinchilla voor de mensen die ze niet kennen
Heeft hij maar 1 oog of zit ie gewoon te knipogen?
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:21:34 #177
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44256917
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:48 schreef RiesAmaris het volgende:
gaan een chinchilla en een cavia goed samen joh? Ik dacht altijd dat chinchilla's al moeilijk te koppelen waren aan andere chin's laat staan aan andere soorten dieren
Ze staan naast elkaar, en er zit nog best wat ruimte tussen de hokken, ze kunnen zelfs niet 'neuzen', want zoals je al zegt Chinchilla's zijn moeilijk Maar ze zitten wel lekker te kletsen, en afentoe huppen ze met mekaar mee

En hij knipoogt, gewoon 2 ogen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_44270794
Ik heb caviababies!!!!

Een twijfelgevalletje qua geslacht. Het is een tesseltje van 107 gram.

Het sheltiezeugje van 122 gram!

en een alpacabeertje van 119 gram. De houding op de laatste foto is een beetje vreemd, maar hij mankeert niks hoor!

Betere foto's waar ze ook helemaal droog op zijn komen waarschijnlijk vanavond of morgen!
pi_44270893
Ik heb nog nooit caviababietjes gezien *gaat zich schamen*.

Maar wat schattig zien ze eruit . Blijven ze dat golvend haar hebben? Of is dat echt iets van de kleintjes?
  zaterdag 9 december 2006 @ 10:10:08 #180
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44271098
Ook hier even! Van harte gefeliciteerd met deze 3 ukjes!!!
pi_44271371
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 10:00 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog nooit caviababietjes gezien *gaat zich schamen*.

Maar wat schattig zien ze eruit . Blijven ze dat golvend haar hebben? Of is dat echt iets van de kleintjes?
de krullende babies worden tesseltjes/alpaca. Dat houdt in dat ze een lange gekrulde vacht krijgen. Het 'gladhaartje' is een sheltie, zij zal naar mate ze ouder wordt steeds langer haar krijgen.
pi_44272377

gefeliciteerd! beschuit met muisjes!
Hoe gaat het met de moeder?

tesseltje
Tap tap tap
pi_44276199
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb caviababies!!!!
heleboel foto's

Betere foto's waar ze ook helemaal droog op zijn komen waarschijnlijk vanavond of morgen!
ik ook!!
  zaterdag 9 december 2006 @ 18:55:33 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44281579
Gefeliciteerd
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_44296987
nou ik ben benieuwd, vanmiddag gaan onze caafbabies op de foto. Ik heb ze gister lekker gezien en ze zijn zooooo leeeeuk
pi_44297196
Ben benieuwd naar al die caafbabietjes!!!!!
pi_44298919
leuk joh:D
pi_44309516
Nieuwe foto's. Overigens is nu definitief dat alle beebs te koop zijn.

Fanny, zwartbont tesselzeugje.

Felix, zwartbonte alpacabeer.

Voorlopig naamloos driekleur sheltiezeugje.

zondag 10 december 2006 @ 18:53:58 #190
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44309913
o.
mijn.
god.

.
Tap tap tap
pi_44309947
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:02 schreef CherryLips het volgende:
o.
mijn.
god.

.
Kopen?
pi_44310332
wat een lieve foto's!!

Sheltiezeugje Femke natuurlijk
of Fientje
pi_44310960
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:08 schreef RiesAmaris het volgende:
kopen?
Dat Tesseltje .
Maar ik mag niet .
Tap tap tap
pi_44321748
echt lief:D
maarja ik heb geen ruimte en geld voor nog een cavia
  maandag 11 december 2006 @ 12:13:38 #197
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_44324129
Zo, mijn beide heren zijn gecastreerd, en alweer helemaal de oude. De eerste dag was best zielig. Ze hadden nog erg veel last van de narcose, en vielen geregeld om, bijvoorbeeld tijdens het wassen. Nu, drie dagen later is alles weer koek en ei, behalve tijdens het geven van de antibiotica. Gelukkig heeft de DA ons een heerlijk truucje geleerd: bedek de ogen van de cavia met je hand, dan wordt ie direct rustig. Ondertussen kun je snel het medicijn toedienen. Voordat ie dan doorheeft wat er aan de hand is, is het al gepiept.

Nog 2 weken wachten, en dan komen de dames eraan! Helaas is de dame die ik op het oog had al weg Dat wordt dus zoeken naar een ander (wsl nu Holly van Kuufke).
pi_44324929
Ik heb nog twee leuke dames te koop zitten?
pi_44325481
en leeeeuk dat ze zijn
  maandag 11 december 2006 @ 13:52:34 #200
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_44325552
hehehe, tja, ik ben een die-hard gladhaarfan, helaas. Al zien ze er wel enorm schattig uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')