abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2002 @ 23:32:29 #1
862 Arcee
Look closer
pi_2728874
Als je de lovende recensies en commentaren mag geloven dan zit er weer een prachtige film aan te komen. Ik ben iig errug benieuwd naar A Beautiful Mind.

We moeten hier nog tot 21 februari wachten, maar het lijkt het wachten meer dan waard te zijn.

En Russell Crowe schijnt weer fenomenaal te zijn.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2728914
Ik ben ook zeker erg benieuwd.

Jennifer Connelly schijnt trouwens ook een zeer goede rol neer te zetten.

This is this. This ain't something else, this is this!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2002 @ 23:37:40 #3
862 Arcee
Look closer
pi_2728930
quote:
Op zondag 06 januari 2002 23:35 schreef Mza het volgende:
Jennifer Connelly schijnt trouwens ook een zeer goede rol neer te zetten.
Klopt, ze heeft er net een AFI award voor gewonnen voor Featured Actor of the Year Female: American Film Institute Awards 2001 (LOTR wint)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2002 @ 21:29:37 #4
862 Arcee
Look closer
pi_2891181
A Beautiful Mind heeft 4 Golden Globes gewonnen:

- Best Picture - Drama
- Best Screenplay
- Best Actor In a Leading Role - Drama - Russell Crowe
- Best Actress In a Supporting Role - Jennifer Connelly

Alsof ik al niet benieuwd genoeg was zeg... nog precies 1 maand wachten.

maandag 21 januari 2002 @ 21:33:37 #5
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2891250
quote:
A Beautiful Mind is een menselijk drama geinspireerd op het leven van Nobelprijswinnaar John Forbes Nash jr. en gedeeltelijk gebaseerd op de biografie 'A Beautiful Mind' van Sylvia Nasar.

John Forbes Nash jr. heeft het allemaal meegemaakt. Van de geneugten van het leven als beroemdheid tot de depressie van een roemloos bestaan. John Forbes Nash jr. is een wiskundig genie die aan het begin van zijn carrière een ongelooflijke ontdekking heeft gedaan. Hij stond op het punt om internationaal door te breken maar de knappe en arrogante Nash valt diep als zijn geestelijke gezondheid het laat afweten. Nash wordt gedwongen zichzelf terug te vinden maar die weg is hard, pijnlijk en enorm aangrijpend. Na vele jaren van strijd, overwint hij zijn ziekte en wint uiteindelijk zelfs de Nobelprijs...

Regie Ron Howard
Produktie Brian Grazer
Scenario Akiva Goldsman

Rolverdeling
John Forbes Nash Russell Crowe
Alicia Nash Jennifer Connelly
William Parcher Ed Harris

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2002 @ 21:40:47 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2891375
Rainman meets Little Man Tate?

Of is dat te simpel gedacht?

pi_2892462
Al gezien in New York, met nieuwjaar.

Leuke film, vooral goed gespeeld door Crowe. Niet wereldschokkend, maar zeker de moeite waard. Het is leuk om te zien dat er in een waargebeurd verhaal ook een plot-twist kan zitten.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_2892686
't Is niet echt allemaal waargebeurd, maar bevat gewoon feiten, turning points enzo, uit 't leven van die beste man.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 januari 2002 @ 00:20:48 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2893561
Ik vind het trouwens een grote schande dat Clint Howard niet in de film zit. Zo hoeft het voor mij ook niet meer
pi_2893623
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 00:20 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het trouwens een grote schande dat Clint Howard niet in de film zit. Zo hoeft het voor mij ook niet meer
Jij leest teveel imdb trivia
  Redactie Frontpage dinsdag 22 januari 2002 @ 00:29:04 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2893644
Er was ooit bij een MTV Movie Awards een 'Lifetime achivement Award' voor Clint Howard. Met daarin al zijn fragmenten uit Ron Howard films, begeleid door het liedje: he aint heavy, he is my brother!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 09:53:48 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2895159
quote:
Op zondag 06 januari 2002 23:32 schreef Arcee het volgende:
Als je de lovende recensies en commentaren mag geloven dan zit er weer een prachtige film aan te komen. Ik ben iig errug benieuwd naar A Beautiful Mind.
Russel Crowe is al geruime tijd een van mijn favo acteurs, al meende ik uit de trailer te kunnen vissen dat hij in deze film een nogal irritant accent opzet

Verder ben ik inderdaad benieuwd of deze film eindelijk iets bijzonderder is dan het standaard -overigens zeer degelijke- materiaal dat Ron Howard normaal in mekaar zet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:47:41 #13
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_2896642
* Jojogirl dacht al 'heb ik die film heel erg gemist, is ie al oud, of is hij hier nog niet uit...' dat laatste dus.

* Jojogirl gaat hem zeker kijken als hij hier uit is.

Redactie Frontpage vrijdag 25 januari 2002 @ 09:17:54 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2930865
De filmmuziek is iig veelbelovend
pi_3132863
net in de sneak, erg mooi

zeer interessant verhaal (vooral het tweede uur), een paar zeer mooie momenten en een SUPER-rol voor Crowe... dikke aanrader

dinsdag 12 februari 2002 @ 14:17:40 #16
16049 BJB
cluods in the haed
pi_3137615
Ik vond 'm 'wel goed', absoluut niet fantastisch. Ik heb de film waarschijnlijk ook met te hoge verwachtingen gekeken, gezien de hoge IMDB notering en de gewonnen Golden Globes. Natuurlijk zet Crowe (de rest van de cast ook trouwens) een geweldige rol neer, maar in zijn geheel is de film niet echt bijzonder.
pi_3137781
Erg beautiful!!
Heb 'm afgelopen donderdag in de sneak gezien en moet bekennen dat ik best onder de indruk van de film was/ben.
Denk dat Russel weer een Oscar gaat winnen.
Een aanrader om heen te gaan zouk zeggen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 februari 2002 @ 19:20:45 #18
862 Arcee
Look closer
pi_3141968
8 Oscar nominaties voor A Beautiful Mind:

- Best motion picture of the year: A Beautiful Mind
- Performance by an actor in a leading role: Russell Crowe
- Performance by an actress in a supporting role: Jennifer Connelly
- Screenplay based on material previously produced or published: Written by Akiva Goldsman
- Directing: Ron Howard
- Original score: James Horner
- Film editing: Mike Hill and Dan Hanley
- Makeup: Greg Cannom and Colleen Callaghan

pi_3143068
Ach, mensen...

Jennifer Connely speelt er in!

Reden genoeg, toch?

(Dat en de trailer zag er veelbelovend uit... )

Ars longa, vita brevis
pi_3144757
goede film... [maar blijkbaar vond een idioot naast me in de bios het nodig om te gaan bellen onder de film, voor zulke jongen zouden ze de doodstraf weer in moeten voeren]

maar zeker een mooie film... [behalve voor de jet li & steven segal fans]

pi_3144815
ik vond het ook echt een mooie film
echt een topfilm
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3145383
Als de film inderdaad zo goed is als men hier beweert, dan wordt het hoog tijd dat er een andere trailer voor komt. De huidige trailer nodigde mij absoluut niet uit om die film te gaan zien, aangezien die mij echt geen beeld gaf wat voor film er te verwachten is.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 13 februari 2002 @ 01:09:28 #23
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3145425
De trailer is zeker niet representatief voor de film nee. Ik heb um net gezien in de sneak, en ik vond eerst dat het niet opschoot omdat ik heel andere verwachtingen/ideeen had naar aanleiding van de trailer.

Maar toen ik me daarover heengezet had vond ik het toch wel een aardige film. Persoonlijk houd ik niet zo van dat genre, maar toch kon ik me redelijk inleven in de hoofdpersoon.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 11:17:13 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3183352
Ik heb net twee delen a 650 mb gedownload op kazaa, maar die zijn net zo slecht als een 180 mb versie. Er is ook een deel van +/- 1020 mb maar die is ook slecht.

Dat je het ff weet.

pi_3183382
Ik heb een week of 3 geleden hem als DVD rip van 700 mb van het lokale netwerk (Wageningen Universiteit) gehaald en zag er werkelijk geweldig uit.

De muziek is erg mooi en sfeervol, het verhaal is interessant, de beelden zijn mooi, en het zit leuk in elkaar. Ik vond op zich het accent van Mr. John Nash ook een beetje vervelend maar het went.

De reden dat de trailer trouwens niet representatief staat voor de film is dat het anders meteen de clue (het 2e uur van de film) zou verklappen.

pi_3183385
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb net twee delen a 650 mb gedownload op kazaa, maar die zijn net zo slecht als een 180 mb versie. Er is ook een deel van +/- 1020 mb maar die is ook slecht.

Dat je het ff weet.

Goeie versie hebbe?

700 mb. Kan hem in 15 min binnenhalen en FTP aanzetten. Dan moet je naar de bioscoop.

Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 11:23:48 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3183391
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 11:21 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:
Ik heb een week of 3 geleden hem als DVD rip van 700 mb van het lokale netwerk (Wageningen Universiteit) gehaald en zag er werkelijk geweldig uit.
geen kazaa zeker
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 11:27:34 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3183407
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 11:22 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:

Dan moet je naar de bioscoop.

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar een goede dvd-rip of screener is wel handig als de film nog niet draait/je geen tijd/geen geld hebt.

Ik vond het dan ook een meerwaarde dat ik Monsters Inc in november al had gezien.

Maar zowel DVD als VHS als DIVX kan de bioscoop nooit evenaren.

pi_3183835
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 11:22 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:

[..]

Goeie versie hebbe?

700 mb. Kan hem in 15 min binnenhalen en FTP aanzetten. Dan moet je naar de bioscoop.

* interesse heeft
pi_3183845
Ok even voor de duidelijkheid. Ik wil hier best ff m'n FTP voor aanzetten enzo, maar wat zijn de risico's? Volgens mij is het tactischer om dat ff via ICQ/MSN af te spreken.
pi_3183857
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 12:39 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:
Ok even voor de duidelijkheid. Ik wil hier best ff m'n FTP voor aanzetten enzo, maar wat zijn de risico's? Volgens mij is het tactischer om dat ff via ICQ/MSN af te spreken.
ja da zou idd slimmer zijn
pi_3183866
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 12:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

ja da zou idd slimmer zijn

You call me of i call you?
pi_3183880
Ja slim... "You cannot respond to this message"...
  zaterdag 16 februari 2002 @ 12:52:07 #34
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3183935

[Dit bericht is gewijzigd door serano op 16-02-2002 22:17]

pick a job you like and you never work a day in your life
pi_3183977
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 12:52 schreef serano het volgende:
Welke dvdrip zou dat dan zijn? Er is een 2cd SVCD versie van geweest (van DARKEmpire), maar die kwam van VHS.
(tenminste, ik heb nog nooit een DVD met een tracking bar gezien )

verder geen divx/svcd releases van volgens de welbekende website om dit te checken...

dus tenzij je een unreleasede source heb lul je uit je nek =)

Hoe die peer er aan komt weet ik ook niet. Ik ken hem ook niet, ik kijk gewoon op het netwerk en ik kan hem vinden. Heb hem zelf gekeken.
  zaterdag 16 februari 2002 @ 13:00:14 #36
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3184000
0-)

[Dit bericht is gewijzigd door serano op 16-02-2002 22:16]

pi_3184042
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 12:57 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:

[..]

Hoe die peer er aan komt weet ik ook niet. Ik ken hem ook niet, ik kijk gewoon op het netwerk en ik kan hem vinden. Heb hem zelf gekeken.

Misschien komt hij uit de toekomst .
Wittgenstein
  zaterdag 16 februari 2002 @ 13:39:12 #38
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3184285
Ik heb hem vorige woensdag in de Sneak Preview gezien.
Ik vond het een hele goede film, zeker het eerste deel. Het is wel een zwaar verhaal. Als je graag films met een goed verhaal ziet (6th sense, Traffic, Blow) dan moet je deze eigenlijk ook zien... De film is misschien ook wel te zien als een documantaire, dan zowel over die John Nash (de wiskundige) en over stemmetjes in je hoofd...

Leuk vond ik ook is dat alles echt gebeurd is...

Action is the enemy of thoughts
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 13:51:26 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3184364
Zeg, hoe werkt dat met ftp? ben wel geinteresseerd, maar misschien kan iemand het me uitleggen via sunfactorx@hotmail.com
pi_3184393
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 13:51 schreef SunChaser het volgende:
Zeg, hoe werkt dat met ftp? ben wel geinteresseerd, maar misschien kan iemand het me uitleggen via sunfactorx@hotmail.com
MSN?
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 14:03:15 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3184451
Nee, ik zal ICQ wel ff installeren.
Moment.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2002 @ 14:09:58 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3184502
121856840
pi_3185391
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 13:00 schreef serano het volgende:
Ik heb net effe de eviliso screener sample gekeken en ik kan me voorstellen dat je dat mistakenly zou aannemen voor een dvd-rip. (zeker wanneer ze die omcoderen naar een divx). Ernstig goede kwaliteit. Misschien toch ook maar eens kijken... heb je van die release van jou trouwens een sample er bij staan? Anders wil ik die graag even aanschouwen...
Jij bent een stille.
Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_3224349
Net de DivX gekeken en de film is mooi! en de soundtrack is ronduit GEIL
Meteen even mp3's opgezocht ervan
Profiel opgeheven.
  vrijdag 22 februari 2002 @ 09:57:16 #45
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3258600
De film is deze week in vrijwel alle Nederlandse kranten de grond in geboord (vooral de Volkskrant is erg negatief). Het contrast met die 8 Oscarnominaties is wel erg groot dan. Maar als een Amerikaan een gestoorde/zieke speelt dan scheelt dat al snel een paar Oscars dus het zegt niet alles. Drie vraagjes:
- Is het nou echt een goede film, de moeite waard om voor naar de bios te gaan?
- Wie had er vooraf van John Nash gehoord?
- Welke ziekte/afwijking moet er volgens jou nu eens geportreteerd worden door een acteur (die daarna wordt overladen met prijzen)? Ik kan er wel een paar bedenken maar die zijn allemaal al honderd keer gedaan .
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_3265199
de volkskrant is sowieso altijd kritisch wat betreft kunst en cultuur... is dat het mijn krantje is ...

overigens is de film natuurlijk prachtig.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2002 @ 19:48:46 #47
862 Arcee
Look closer
pi_3276031
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 09:57 schreef SigmundFreud het volgende:
Ja, absoluut. Bijzonder interessante film, mooi in beeld gebracht, fraaie muziek en zeer overtuigend geacteerd.
quote:
Ik niet, maar ik was dusdanig geïntrigeerd door hem dat ik gelijk het boek gekocht heb.

Russell Crowe overacteert af en toe wel wat, maar is daarom niet minder indrukwekkend. Jennifer Connelly vond ik ijzersterk.

De film had voor mij nog wel een half uur langer mogen duren. Het einde vond ik enigszins gehaast.

A Beautiful Mind is de boeiendste en beste film die ik in pakweg 2 jaar tijd gezien heb.

Redactie Frontpage zaterdag 23 februari 2002 @ 20:10:06 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3276318
Ik las er in de preview een slechte recensie over. Dat Howard er een soort Happy Days van gemaakt heeft. probleem bij biopics vind ik vaak de verkrachting van de werkelijkheid. Wat het huwelijkse leven van de hoofdpersoon betreft schijnt er flink gesjoemeld te zijn met de waarheid.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2002 @ 20:18:55 #49
862 Arcee
Look closer
pi_3276452
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 20:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik las er in de preview een slechte recensie over. Dat Howard er een soort Happy Days van gemaakt heeft. probleem bij biopics vind ik vaak de verkrachting van de werkelijkheid. Wat het huwelijkse leven van de hoofdpersoon betreft schijnt er flink gesjoemeld te zijn met de waarheid.
Je moet over een film ook niks lezen, je moet een film gewoon gaan zien. Er over lezen doe je dan achteraf.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 februari 2002 @ 20:52:40 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3276889
jah
Laat me er niet door weerhouden hoor.
Dragon (bruce lee) was helemaal verkracht. Niks over zijn buitenechtelijke verhouding, wat data door elkaar gehusseld en we hadden een heerlijke biopic.
pi_3276900
Ik vind em prachtig!
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 24 februari 2002 @ 00:29:03 #52
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3279802
Ik vind hem juist steeds interresanter door de trailer Maargoed denk toch niet dat ik hiervoor naar de Bios ga maar wil hem zeker zien! Idd nognooit van Nash gehoord maarja denk ook niet dat er veel zijn die hem al eerder kenden al zullen ze er zeker zijn iig de lezers van dat boek
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zondag 24 februari 2002 @ 18:24:11 #53
13491 MrPopocatepetl
MrJerommekedepommekepotl
pi_3285409
ik was er gister heen

ik ging naar de film en had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar het was een beetje een film die op tijd draaide zegmaar

maar DAMN wat is dit een goeie film

ik ben er nog steeds kapot van, zo goed is ie

Sorry voor mijn domme nickname, maar toen ik 'm koos was ik onder invloed. [een half jaar lang onder invloed, yea, yea...]
pi_3285521
quote:
Op zondag 24 februari 2002 00:29 schreef Machiel het volgende:
Ik vind hem juist steeds interresanter door de trailer Maargoed denk toch niet dat ik hiervoor naar de Bios ga maar wil hem zeker zien! Idd nognooit van Nash gehoord maarja denk ook niet dat er veel zijn die hem al eerder kenden al zullen ze er zeker zijn iig de lezers van dat boek
Eén woord: interpunctie.
Wittgenstein
pi_3285560
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 09:57 schreef SigmundFreud het volgende:
Nee, hij is waardeloos.
quote:
Ik. En ik vind de film toch veel te effectbelust en ze houdt m.i. veel te weinig rekening met Nash' daadwerkelijke persoonlijkheid.
quote:
- Welke ziekte/afwijking moet er volgens jou nu eens geportreteerd worden door een acteur (die daarna wordt overladen met prijzen)? Ik kan er wel een paar bedenken maar die zijn allemaal al honderd keer gedaan .
Iemand die sinds zijn vijfde blind is en vijftig jaar later dankzij een operatie weer kan zien. Is maar een idee.
Wittgenstein
pi_3290313
Hm... net FilmSpot gezien op AT5 daarin werd deze film enorm de grond in geboord.

Filmspot : Zou een en al cliche's bevatten, geen diepgang herbergen en zeker geen oscar waard zijn aangezien alle acteurs waarvan, alleen de hoofdrolspeler Russel Crowe net een voldoende krijgt, niets anders proberen dan een oscar-rol neer te zetten.

hm.. nuja ik ga hem toch zien, alleen ben het vaak met de recensies van Filmspot eens maar eerst zien of de film werkelijk extreem bagger is.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3290420
Precies. Clichés, platgetreden paden, effectbejag, melodrama, het was een grote ellende.
Wittgenstein
pi_3290446
quote:
Op maandag 25 februari 2002 00:30 schreef Koekepan het volgende:
Precies. Clichés, platgetreden paden, effectbejag, melodrama, het was een grote ellende.
Auch! Dat klinkt hard.

Dus 'In the Bedroom' wordt dan blijkbaar toch de enige verdiende grote Oscar-kanshebber dit jaar....

pi_3290525
quote:
Op maandag 25 februari 2002 00:33 schreef Lamon het volgende:

[..]

Auch! Dat klinkt hard.

Ik kan me er ook erg aan storen, daar zal het dan wel door komen. En ik heb een beetje een off-day, nou ja eigenlijk al een paar achter elkaar.
Wittgenstein
  maandag 25 februari 2002 @ 21:45:59 #60
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_3301746
Kheb de film net in de bioscoop gezien en ik vind het een wereld-film. Russel Crowe zet, wat mij betreft, erg geloofwaardig een schizofreen persoon neer.

Ik had nog nooit van de persoon John Nash gehoord, maar dat is ook absoluut niet noodzakelijk voor de film.

Jennifer Connely speelt ook een hele goede rol, ook een oscarnominatie waardig.

Het moet erg gek gaan wil deze film aan het eind van het jaar niet in mijn top 3 staan.

maandag 25 februari 2002 @ 22:50:25 #61
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3303219
quote:
Op zondag 24 februari 2002 18:36 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Eén woord: interpunctie.

Eén woord: zeikstraal.

Russel crow is in die film gewoon John Nash volgens mij en daar heb ik diep respect voor als een acteur dat kan

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_3303994
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:50 schreef Machiel het volgende:
Russel crow is in die film gewoon John Nash volgens mij en daar heb ik diep respect voor als een acteur dat kan
Goed, dat is jouw mening.
Wittgenstein
  Redactie Frontpage maandag 25 februari 2002 @ 23:52:09 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3304184
De film wint na: My Left Foot, Forrest Gump, Rainman, Sling Blade en Shine (aka een gehandicapten film) natuurlijk de meeste Oscars.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 maart 2002 @ 20:37:32 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3363712
Vanmiddag gezien en hij viel behoorlijk tegen. Het zit allemaal vakkundig in elkaar, maar er is gewoon geen spanningsboog. Aan het eidn had ik nog steeds het gevoel dat het moest beginnen.

En verder is die Nash zo onsymphatiek dat het me geen hol interesseerde hoe het met hem zou aflopen. Ditzelfde thema (onbegrepen wiskundegenie) vond ik boeiender in Good Will Hunting.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2002 @ 21:21:51 #65
862 Arcee
Look closer
pi_3364091
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 19:48 schreef Arcee het volgende:
A Beautiful Mind is de boeiendste en beste film die ik in pakweg 2 jaar tijd gezien heb.
Dat moet ik wel even wat nuanceren. Ik vond het 1 v/d boeiendste films in ruim een jaar tijd en ook wel 1 v/d besten, maar ik denk dat de film meer boeiend dan goed is, voor mij wel althans. Ik heb vandaag Amores Perros gezien en dan realiseer je je weer wat een goeie film ook al weer is.

Feit blijft dat ik A Beautiful Mind erg boeiend vond en dat ik hoop dat het elke Oscar wint waar het voor genomineerd is en vooral niet Bored of the Rings.

Redactie Frontpage zondag 3 maart 2002 @ 11:50:05 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3368991
Het deed me in sommige opzichten trouwens ook denken aan Mr. Holland's Opus. Ook een prima film trouwens.
  donderdag 7 maart 2002 @ 21:20:52 #67
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_3419931
Ik vond beautifull mind echt een van de betere films die ik de afgelopen tijd gezien heb.Ik zat echt de hele tijd in de film en voor de pauze vroeg ik me steeds wat is er nou mte die john nase aan de hand(Ik wist niet echt waar die over ging,dus ik had nog niet door wat er met hem aan de hand was) Na de pauze werd het duidelijk en was ik benieuwd hoe ze het verder ging uitleggen en ik moet zeggen ik vond het een zeer boeiend film en ik denk dat ie veel oscars gaat scoren.Vooral Russel verdient er zeker weten een,wat een acteur is dat zeg.
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
  Redactie Frontpage maandag 11 maart 2002 @ 13:11:35 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3455818
Vraagje. Als je schizofreen bent, denk je toch dat je iemand anders bent, dan zie je toch geen denkbeeldige mensen?
pi_3481314
quote:
Op maandag 11 maart 2002 13:11 schreef SunChaser het volgende:
Vraagje. Als je schizofreen bent, denk je toch dat je iemand anders bent, dan zie je toch geen denkbeeldige mensen?
Nee, dat klopt niet. Als schizofreen doe je waarnemingen die niet echt zijn (je ziet & hoort dus dingen die er niet zijn). Ook kun je waanideeën hebben (of beide, zoals in de film natuurlijk), zoals het idee hebben dat gedachten gecontroleerd worden ofzo.

Ik ben hier absoluut geen expert in dus misschien dat er mensen zijn die 't beter weten.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_3481349
Dat kan. Hallucineren heet dat. Komt voor.
  vrijdag 15 maart 2002 @ 00:09:01 #71
22259 Fogerty
slapende account
pi_3494949
<knip> En bedankt voor deze spoiler. <knip>

Wij vonden dat er inderdaad nogal wat cliches in de film zaten: het genie is echt een typisch film-genie, net zoals dat aliens er altijd ongeveer hetzelfde uitzien in films. De cliches van de schizofreen die rondloopt met een achterlijk mutsje op zijn hoofd, etc.

Maar wat ik wel echt goed vond: de grime (Russell Crowe als ouwe vent: echt goed gedaan!) en de acteerpreatie van R.C. vond ik ECHT wel goed!

[edit]
O ja: Jennifer Connelly is bloedmooi!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 15-03-2002 01:23]

Hieperdepiep hoera!
pi_3515294
Op de sterke rol van Crowe na vond ik dit een groot hollywood-cliche. Met de alledaagse praktijk van schizofrenie heeft de film weinig van doen overigens. Net zoals rain man ook een kompleet verhaspelend beeld van autisme laat zien, wat zelden/nooit in de praktijk voorkomt (ze zulen het nooit leren, daar in Crappywood).
Maarja, jan-met-de-pet heeft ook weer iets nieuws opgestoken en vochtige ogen-einde zal wel weer voor veel gejubel zorgen bij de academy awards...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage dinsdag 19 maart 2002 @ 12:37:30 #73
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3537160
Lastercampagne rond grote Oscar-favoriet
(c) AD

Door onze correspondent Marc Guillet

Is John Nash, de door Russell Crowe gespeelde wiskundige uit A Beautiful Mind, echt een antisemiet? Of gaat het om kwaadaardige roddel die de film volgende week Oscars kan kosten?

John Nash, gespeeld door Russell Crowe. Foto AP

New York - John Nash was een briljant wiskundige, die in de jaren 40 de manier waarop de economische wetenschap werd bedreven voorgoed veranderde. Tegelijkertijd echter begon hij stemmen te horen, complotten te vermoeden en geheime boodschappen te zien. De politie sloot hem op in een gekkenhuis, waar hij shocktherapie kreeg. Nash leefde als een zombie tot hij in 1994, toen vrijwel al zijn jaargenoten aannamen dat hij al lang dood was, de Nobelprijs voor de economie ontving.

Vier jaar later verscheen een aangrijpende biografie over Nash: A Beautiful Mind. De titel refereert aan een deel van een uitspraak van een oude vriend van hem: `Hij is onaangenaam, maar hij heeft een indrukwekkende geest.'

Nu is de gepensioneerde, 73 jaar oude wiskundige plots het mikpunt van roddel en achterklap in de Amerikaanse media. Op internet en in een krantencolumn wordt Nash ervan beschuldigd een `rabiate antisemiet' te zijn. Bovendien zou hij zijn buitenechtelijk kind in de steek te hebben gelaten.

Het lijdend voorwerp van de kwaadsprekerij en het tijdstip zijn met zorg gekozen. Het ontroerende levensverhaal van de paranoïde wiskundige is verfilmd tot A Beautiful Mind; zowel de rolprent als hoofdrolspeler Russell Crowe zijn Oscar-favorieten in de categorieën `beste film' en `beste hoofdrolspeler'. Het feit dat de laster opdook in de week dat de Academy of Motion Picture Arts and Sciences de stembiljetten verstuurde voor de Oscars, is te toevallig om toeval te zijn. Vandaag loopt de sluitingstermijn af voor het inleveren van de stembiljetten voor de Oscars, die zondag bekend worden gemaakt. ,,Om de hoofdpersoon van een film te beschuldigen van antisemitisme wanneer je weet dat een groot deel van degenen die voor de Oscars stemmen joods is, dat is echt laag en smerig'', zegt Pete Hammond, een filmhistoricus en adviseur voor American Movie Classics.

De miljoenen dollars kostende campagnes om de eigen film aan te prijzen en die van de concurrentie af te kraken, worden elk jaar intenser door de moordende concurrentie tussen de filmmaatschappijen, het prestige en de enorme sommen geld die op het spel staan bij het veroveren van de Academy Awards. Toch is de jongste laster tegen John Nash een nieuw dieptepunt. Het wordt steeds onsmakelijker. Filmhistoricus Hammond trekt een vergelijking met politieke campagnes. ,,De studio's huren zogeheten Oscar-strategen in, die een mentaliteit hebben van: welke bagger kan ik over de concurrentie opdiepen?''

De vuilspuiterij is zo smerig dat zowel Nash als Sylvia Nasar, de auteur van de biografie, zich genoodzaakt zagen de geruchten tegen te spreken. Nasar schreef een ingezonden stuk in de Los Angeles Times waarin ze Nash verdedigt en de journalisten kielhaalt die volgens haar `feiten verzinnen over Nash en zijn vrouw Alicia'.

In het Amerikaanse actualiteitenprogramma 60 Minutes ontkende Nash zondagavond dat hij had geprobeerd enige van zijn tekortkomingen als vader te verbergen of een van zijn vernederende episodes uit zijn leven te verdoezelen. Zowel hij als zijn vrouw sprak tegen dat hij anti-joodse opvattingen zou hebben of homoseksueel zou zijn. Zijn antisemitische uitlatingen, vastgelegd in een brief, dateren van de tijd dat zijn artsen hadden vastgesteld dat hij leed aan paranoïde schizofrenie. In die tijd geloofde Nash niet alleen dat hij werd bedreigd door joden en Israël, maar was hij er ook van overtuigd dat hij Job was, een slaaf in kettingen, de keizer van Antarctica en de Messias. Hij woonde bij zijn moeder, maar dacht dat hij in de hel zat, in een vluchtelingenkamp, een bunker en een gevangenis.

Filmmaatschappij Miramax ontkent verontwaardigd dat zij makers van roddelsites zoals die van Matt Drudge heeft aangezet tot de laster. Miramax zou geen motief hebben, omdat haar film In the Bedroom weinig kans maakt op een Oscar. Ook 20th Century Fox, die in de race is met Moulin Rouge, zou schone handen hebben. Maar waarnemers zijn sceptisch. Niemand weet hoeveel schade de kwaadsprekerij al heeft aangericht voor de kansen van A Beautiful Mind.

http://www.ad.nl/artikelen/VrijeTijd/Oscars/1016430901121.html

pi_3764406
ik vond het echt een suffe film
Malaka!
pi_3773403
ongelofelijk.......wat een mooie film! Dikke aanrader!
Zonder enige twijfel de beste film die ik tot nu toe dit jaar heb gezien.

Het verhaal gaat puur en alleen om het leven van John Nash, een op waargebeurde feiten gebaseerd levensverhaal. Meestal zou ik dan denken, lijkt me helemaal niks. Zo'n woensdagavond-rtl4-jankfilm.

<Spoiler>
Maar Ron howard heeft het verhaal zo gemaakt dat je af en toe voor de gek wordt gehouden, een beetje het 'the game'-effect. Die plottwists zijn echt geniaal te noemen. Helemaal omdat ik het niet had verwacht. Je ziet de film ook voor het grootste gedeelte vanuit de ogen van John Nash, waardoor je een aardig inzicht krijgt over wat schizofrenie inhoudt. Er zijn veel meer films over schizofrenie, maar deze kan zich daardoor wel een uitzondering noemen, vind ik.

"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
  Redactie Frontpage donderdag 11 april 2002 @ 18:55:55 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3800215
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 14:54 schreef Swordfish het volgende:
Die plottwists zijn echt geniaal te noemen.
Geniaal, geniaal. Het is wel van dik hout zaagt men planken vind ik. Het probleem met de films is dat Howard niet kan beslissen wat voor film het is. Een komedie, een drama of een thriller. Dus het is van alles net niks.
  vrijdag 12 april 2002 @ 10:16:42 #77
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3805762
Was het kopen van de DVD meer dan waard

pi_3806703
quote:
Op donderdag 11 april 2002 18:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Geniaal, geniaal. Het is wel van dik hout zaagt men planken vind ik. Het probleem met de films is dat Howard niet kan beslissen wat voor film het is. Een komedie, een drama of een thriller. Dus het is van alles net niks.

We zijn het eens!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2002 @ 11:52:54 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3806825
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 11:45 schreef kamagurka het volgende:

[..]

We zijn het eens!

Wen er maar vast aan, volgens mij hebben we wel vaker dezelfde smaak
pi_3812003
quote:
Op donderdag 11 april 2002 18:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Komedie? Dat zie ik niet echt?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2002 @ 18:08:29 #81
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3812045
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 18:02 schreef tezza het volgende:
Komedie? Dat zie ik niet echt?
De grappen over de das
De grappen over het versieren van vrouwen
Het was allemaal erg feelgood, het mocht nergens te zwaar zijn.
pi_3815041
't Is allemaal wel een erg typisch Hollywood drama (zie Gladiator bijv.). Zo'n leven had wel wat meer verdiend denk ik.
pi_3815053
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 10:16 schreef serano het volgende:
Was het kopen van de DVD meer dan waard

[afbeelding]

Fake cover:
er staat "A Ron Joword Film".
Juist.
  zaterdag 13 april 2002 @ 23:00:47 #84
15275 serano
here kitty, kitty
pi_3823773
mjah, die zat er omheen en tis gewoon dvd silver met dolby 5.1 enzo , ik vinnut best...
pi_3826917
Ik persoonlijk vond de film langdradig en had bijvoorbeeld o.a. buiten de schizofrenie die zich uit, veel liever gezien hoe hard het gevecht is om terug te komen in de maatschappij.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3829200
't Is een mooie film wel, en ik ben 't niet helemaal eens met SunChaser;
'Komedie'? Die 2 grapjes? In elke film zitten wel grapjes. 'Thriller'? Die paar scenes met William Parcher? Dat was volgens mij meer om aan te geven hoe Nash zijn wereld zag, wat hij toen allemaal 'beleefde', samen met dat meisje en die student, het is niet de essentie van het verhaa (Het geeft misschien wat extra's aan de film zodat de meeste mensen niet in slaap vallen? Ron Howard maakt tenslotte vrij mainstream films)

't Is een film over een genie die door ziekte wegzakt in de vergetelheid, zijn ziekte bestrijdt, er min of meer bovenop komt en uiteindelijk erkent wordt voor z'n werk. Dat is volgens mij een drama.

Ik vond 't allemaal wel wat 'slick': bloedmooie vrouw, typische Princeton studenten, her en der aantrekkelijke mensen...

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 14-04-2002 18:16]

pi_4424505
Vraagje over de film.

Klopt het dat in de film geïmpliceerd wordt dat Nash genezen is dankzij een nieuwe generatie neuroleptica? Ik heb begrepen dat de werkelijkheid is dat hij zijn genezing te danken heeft aan een *weigering* van neuroleptica.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_5597448
Ouch, wat heb ik deze film onderschat de eerste keer dat ik em keek. Ik heb em niet alleen gekeken en was daardoor niet helemaal in de juiste stemming. Derhalve vond ik het een aardige film, maar niet meer dan dat.

Nu heb ik de film op mijn gemak nogmaals bekeken en er is zoveel aan deze film om van te houden.
Ik had ditmaal veel beter door dat het uiteindelijk gewoon niet meer dan een simpel liefdesverhaal is.
De thriller-achtige waanvoorstellingen, de dramatische confrontaties met zijn ziekte, het is allemaal enkel onderdeel van de centrale verhaallijn in deze film; de zwaar op de proef gestelde liefde tussen de 2 hoofdrolspelers.
En beide spelers brengen deze relatie zo ontzettend mooi op het scherm, ook nog eens geholpen door de mooiste filmmuziek die ik in jaren gehoord heb.
En de toespraak van Nash aan het eind van de film maakt zoveel meer indruk, met dit perspectief in gedachte.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 september 2002 @ 22:25:10 #89
862 Arcee
Look closer
pi_5660547
Juist, jij snapt het, Lamon.
pi_6250155
In de eerste plaats 2 dingen

-Het was een mooie/goede/boeiende film voor wie er niet al te veel van verwacht.
Het onderwerp spreekt aan, een gemankeerd genie doet het in Hollywood altijd wel goed, zeker als er ook nog eens een loyale en bloedmooie vrouw aan meedoet.
De wending in het verhaal was verrassend en redelijk goed verfilmd.
Maar!
Er zijn teveel kansen blijven liggen, ik wilde nog meer in zijn 'mind' kunnen kijken, ik kon persoonlijk wel zonder het hele liefdesgebeuren en de dramatische speech aan het eind.
Ik hou er niet zo van als in op waargebeurde verhalen gebaseerde films een loopje wordt genomen met de waarheid.
Wat is dan nog echt?
Wat is dan nog de essentie en bedoeling van de film, een hommage is het dan niet meer, een getrouwe afspiegeling van iemands leven ook niet.
Het voelde alsof het boeiende leven van Nash in een Disney-mal werd gegoten, simplistischer dan het onderwerp verdiende.

En toch was ie niet slecht, dus geen afrader.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_10961486
Ik heb hem gisterenavond voor het eerst gezien (video). Ik vond hem saai en langdradig. Ik moet erbij zeggen dat ik niet wist dat de film over schizofrenie ging..... dat scheelt misschien, want ik dacht steeds dat de film een andere wending zou nemen (een echte spionage-achtige film zeg maar).

Maar uit dit topic blijkt dat ik dus 1 van de weinige ben die er niet veel aan vond. Tja...

dus...
pi_10964595
Een geweldige film en de muziek was super
Heb hem vorige week nog een keertje zien en hij blijft goed.
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_13103272
Ik had geen idee dat dit een waargebeurd verhaal was...

Ik vind het een mooie film, met een mooi verhaal... of het nu waargebeurd is of niet.
Ik begrijp Shmoopy wel en had ook wel wat verder in zijn hoofd willen gaan, en nog wat meer zijn standpunt zien... maar ook op deze manier, met die speech op het einde, en het best standaard einde, vind ik het iets heel moois hebben... Bij dit verhaal vind ik wel een cliché einde passen.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:28:28 #94
71074 Freeloader
Amor Omnia Vincit
pi_23409632
Vanavond weer op tv. Nog nooit gezien, dus nu ook maar eens kijken

20:30 - Net 5
To be, or what?
pi_23413661
Ik had hem nog nooit gezien en wilde hem eigenlijk al een tijdje zien.
Mooie film, wat buiten mijn smaak, maar de sfeer van de film was zo overweldigend, dat ik het een mooie film vond. Je wordt er wel echt stil van.

En dat kleine meisje speelt ook Delia in Everwood en bewijst op zo'n jonge leeftijd al een echte actrice te zijn.
pi_23426212
Ik zit met een dubbel gevoel over de film.

Van de ene kant vond ik 'm prachtig. Jennifer Connelly (O+.) en Russel Crowe zijn echt heel erg goed, vind ik. De muziek was inderdaad ook mooi en het zag er goed uit.
Maar ik was toch nogal teleurgesteld na de film. Ik had niet het idee van: "Goh, wat een geniale film." En ik kan gewoon niet bedenken waarom het is.

En mbn, ik vond Delia (Vivien Cardone) ook heel goed. . Dat was haar eerste filmrol, volgens IMDb. .
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:25:29 #97
106856 MociN
Live your own legend
pi_23426417
Ik kon hem gisteren helaas niet zien, maar ik heb hem opgenomen. Ik zal hem van 't weekend eens bekijken. Het lijkt me een fantastische film eerlijk gezegd. Russel Crowe vind ik zoiezo altijd heel goed spelen. Ik ben benieuwd.
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:46:26 #98
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_23426855
Heb 'm ook opgenomen, is alweer 2 jaar geleden dat ik 'm gezien heb, en hij heeft toen veel indruk op me gemaakt, dus toch nog maar een keertje kijken
I want that one!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')