Ik heb 't vast niet gehad, deed alleen exacte vakken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb dit alleen maar op het vwo geleerd, daarvoor en daarna nooit.
Jammer, dan vind ik dit wel voldoende. Het betekent "Wat Jupiter is toegestaan is niet aan elke stier toegestaan."quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:56 schreef Etcetera het volgende:
geen idee, iets met rangen en standen maar zou het verder niet weten
quote:In de Griekse mythologie was Europa een mooie vrouw waar Zeus een oogje op had.
Zij was een dochter van het Fenicische koningspaar Agenor en Telephassa. Zeus veranderde zichzelf in een witte stier, verleidde (netjes gezegd) haar en droeg haar mee naar Kreta. Zij baarde hem drie zonen, koning Minos, koning Rhadamanthus en prins Sarpedon.
...
In het Nederlands luidt het spreekwoord: Wat God is toegestaan, is de stieren niet toegestaan. Oftewel: Houd rekening met je rang of stand.
Dat was een gok vanwege die Discovery reclame's die te vaak voorbij komenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jammer, dan vind ik dit wel voldoende. Het betekent "Wat Jupiter is toegestaan is niet aan elke stier toegestaan."
Het is het verhaal van Europa en Zeus (die zich had vermomd als stier). Naar aanleiding van het antwoord van Grim. op mijn vorige vraag
Etcetera +1
[..]
goed genoegquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
Wetten!
quote:De Thora (תורה, ook gespeld als Tora, Torah en Thorah; uitspraak ook wel Toireh, Soireh, Soiruh) is een Hebreeuws woord dat leer, instructie of wet betekent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |