abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42678580
Jaren geleden, toen er nog geen programma's waren als Bobo's in de Bush of Sterren Dansen op het IJs, was er maar één programma waar uitgerangeerde BNers terecht konden om toch nog hun kop op tv te krijgen - Waku Waku.

Het programma begon in 1989 en bleef bestaan tot 2001. Doordat er hele kuddes aan BNers met Waku Waku wilden meedoen, was het een begrip in the Nineties. De oorspronkelijke presentator was Rob Fruithof (foto, rechts) en die wist het tot '96 vol te houden. Hij werd toen vervangen door Sybrand Niessen en vanaf 2000 door Paula Udondek.
Begin 2000 was het programma toch wel zijn charme verloren... Mensen hadden zo langzamerhand wel genoeg van Klaas Wilting!

Waku Waku was, als ik het mij goed herinner, in samenwerking met het WNF. Het decor bestond uit bamboe en planten en de stand werd bijgehouden met kleine aapjes. De deelnemers konden tegen elkaar strijden voor een zelfgekozen goed doel (dat doorgaans iets met dieren te maken had) en kregen zelf een grote knuffel mee naar huis...
Tijdens het programma kregen de kandidaten filmpjes te zien in twee delen, waarbij ze vragen kregen over het dier in de filmpjes en moesten voorspellen wat er in het tweede filmpje zou gaan gebeuren. Ook waren er dieren in de studio te zien...

Waku Waku was een leuke en informatieve spelshow, maar er bleef weinig van over na het vertrek van Rob Fruithof.

en voor de liefhebbers...

Het Waku Waku lied

Een nijlpaard kan lachen (ja of nee?)
En olifanten leggen een ei (soms wel twee)
En een zwanger paard eet graag een appeltaart

Maar of het zo is blijkt pas in onze quiz
Waku Waku maar mee!
Je krijgt een andere kijk op het dierenrijk!

Een uil zo dom als een ezel en een mier sterk als een os
Een leeuw zo bang als een wezel en een rund sluw als een vos

Ze zijn ons zo dierbaar (dierbaar)
En missen kunnen we er geen een
We hebben veel gemeen met alle
Dieren om ons heen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 14-10-2006 20:30:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_42678659
Dat vond ik altijd zo leuk om te kijken toen ik nog klein was dan. Na vertrek van Rob heb ik geen aflevering meer gezien.
  Donald Duck held zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:15:49 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42678733
Dat was erg leuk!
Altijd gaaf, die filmpjes waarin ze dieren 'problemen' voorschotelden en kijken hoe dat ging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42678835
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:10 schreef Jordy-B het volgende:

Het Waku Waku lied

Een nijlpaard kan lachen (ja of nee?)
En olifanten leggen een ei (soms wel twee)
En een appeltaart eet graag zwanger paard
Wát?

Volgens mij was het toch echt andersom hoor

pi_42679094
Oh, dat zal best wel... Ik wist alleen dat 'ie een rijmpje als opening had, dus die heb ik ergens opgescharreld...

Ik pas het even aan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:34:28 #6
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_42679250
Heb idd toen het nog met Rob Fruithof was altijd wel gekeken, na zijn vertrek eigenlijk nauwelijks meer. Vond het altijd wel geweldig om te zien, vooral die voorspel filmpjes idd.
Nee echt niet.
pi_42679962
Sybrand Niessen, wie is hij..?
pi_42680033

Zit tegenwoordig bij RTL, geloof ik... Ik mocht hem iig totaal niet en heb na het vertrek van Rob Fruithof dan ook niet meer naar het programma gekeken.
pi_42683135
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:59 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
Zit tegenwoordig bij RTL, geloof ik... Ik mocht hem iig totaal niet en heb na het vertrek van Rob Fruithof dan ook niet meer naar het programma gekeken.
OMG, dat is die stomme lambal die denkt dat die alles is, maar toch stiekem juist niet
  ESF Reporter zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:01:10 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_42683204
Konden ze toch een panda inzetten voor dubbele punten?
En dan moesten ze soms van die tekeningen maken om iets aan te wijzen, daar kwamen de raarste neushoorns of paarden tevoorschijn op de bordjes.
pi_42701691
Ik moet dat muziekje nog ergens hebben liggen... ff zoeken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42726408
En dan op het einde: "Waku Waku maar mee, hoi!" (ofzoiets).
pi_42726608
Heeft iemand dat lied als mp3?
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2006 @ 23:43:46 #14
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_42727607
Rob is cool, toen hij wegging heb ik amper nog gekeken. En Paula Onderdrek heeft het programma de nek omgedraaid.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_42728243
Waku. Waku.

Met die leuke aapjes die ze konden verdienen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_42728527
TVP
pi_42728698
Waku Waku Sinterklaas kwam ook af en toe, en dat vond ik toen helemaal masterlijk enzo Het was het leukste met Rob, Sybrand was gewoon niet waku genoeg.

Ik keek dat echt altijd, zelfs nog wat afleveringen ergens op een verdwaalde band staan
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:22:14 #18
19775 Slam
The True AoD
pi_42728765
inderdaad toen Sybrand Niessen het ging presenteren ben ik ook gelijk afgehaakt, echt zo'n typische Volvo-rijder-die-in-een-vinexwijk-woont-lul..bleeeeeeeeegh
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_42729364
Was toch altijd rond etenstijd ofzo.. Vreemd dat je zulke programma's toen zo leuk vond dat ik het nu niet meer kan voorstellen
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:54:50 #20
140318 Thy...
Met puntjes
pi_42736313
We zijn toen ik nog op de basisschool zat een keer met de klas naar een uitzending geweest, als klapvee.
Heb er nog zo'n aapje aan overgehouden.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_42743570
Cool Poekie, ik kon meteen weer meezingen!
pi_42744208
Waku waku

gaaf
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_42744676
quote:
pi_42752684
WAKU WAKU
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties