Gaat dus om 1 euro. Ik kan me niet meer herinneren of ik wel of niet mijn adresgegevens bij Ebay heb geregistreerd. Zouden ze echt een incassobureau op me afsturen voor 1 euro? Namelijk weinig zin om incassokosten te betalen.quote:Indien je betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt de vordering definitief uit handen te geven aan een incassobureau. Je zult aansprakelijk worden gesteld voor alle daaruit voortvloeiende rente en incassokosten die volledig voor jouw rekening komen, ongeacht de hoogte van het factuurbedrag.
LutZerquote:
Dat kun je heel makkelijk oplossen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:24 schreef UZN het volgende:
Weet je wel wat een euro overmaken kost? Als mensen even alleen normale bedragen overmaken kunnen ze de spaarrente verhogen.
eBay Blijquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:41 schreef Realzm het volgende:
En Ebay stuurt heus wel een incassobureau, al is het maar voor 1 euro. Jij draait toch op voor alle kosten die worden gemaakt.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:55 schreef UZN het volgende:
En dan betaal ik het incassobureau niet en dan gaat het naar de Kantonrechter. Die van onze belastingcenten alleen maar even hard gaan lachen en dan alles in de vuilnisbak gooit![]()
Ja, ebay stuurt ECHT een incasso breau, je bent natquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:45 schreef UZN het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:
dat jij een kantonrechter nodig hebt om 1 euro te betalenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:55 schreef UZN het volgende:
En dan betaal ik het incassobureau niet en dan gaat het naar de Kantonrechter. Die van onze belastingcenten alleen maar even hard gaan lachen en dan alles in de vuilnisbak gooit![]()
Het is jou bekend dat ik dat even oversla, maar doe maarquote:
Nee hoor. Die zal eerder pissed zijn en vragen waarom je die euro niet betaald hebt. Daarbij gaat het al lang niet meer om die euro tegen de tijd dat jij voor 't kantongerecht staat. Aanmaning, Dagvaarding, Exploot...zit je zo boven de 100 euro. En daar komt de rechter écht z'n bed wel voor uitquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:55 schreef UZN het volgende:
Liegen tegen de rechter, je moet er maar zin in hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:16 schreef _Flash_ het volgende:
Let wel even op. Je hebt niks ondertekend dus je kan alles ontkennen.
Zo simpel is het wel. Maar je moet wel voet bij stuk houden.
Digitale overeenkomsten, mailtjes, etcetera, is allemaal geen hard bewijs.
Gelukkig hebben ze een ip-adres.. en trouwens.. ik vind je best wel zieligquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:26 schreef UZN het volgende:
Ik heb net even mijn Ebay account bekeken. Ik ben toch zo slim geweest allemaal onzin info te geven. Als ze mijn adres kunnen achterhalen betaal ik alle kosten. Die hebben ze dan ook echt verdient. Slotje mag![]()
Zielig ?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:33 schreef UZN het volgende:
Jahoor. Mijn adress achterhalen via een IP adress. Krijgt BREIN niet eens voor elkaar. Jij BENT zielig.
Dat krijgt Brein welquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:33 schreef UZN het volgende:
Jahoor. Mijn adress achterhalen via een IP adress. Krijgt BREIN niet eens voor elkaar. Jij BENT zielig.
mailtje naar je provider en klaarquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:26 schreef UZN het volgende:
Ik heb net even mijn Ebay account bekeken. Ik ben toch zo slim geweest allemaal onzin info te geven. Als ze mijn adres kunnen achterhalen betaal ik alle kosten. Die hebben ze dan ook echt verdient. Slotje mag![]()
Na een flinke rechtszaakquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat krijgt Brein wel:
Doet maar klikken...
Uiteraard na een rechtszaak. Het zou absurd zijn als een provider zomaar gegevens zou overhandigen. Maar in het geval van mensen die illegale content uploaden was het volkomen terecht. En Brein kan zich bij toekomstige rechtszaken op deze uitspraak beroepen.quote:
Ja en toen? "quote:
Inbreuk maken op eigendommen? Daar gaat het in dit topic helemaal niet over man. Dit valt meer in de categorie van webshops.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja en toen? "" (het begrip jurisprudentie is je vreemd? Dat gaat in dit geval niet op, maar wel op voor het verkrijgen van abonnee-info indien inbreuk gemaakt is op eigendommen... daar hoeft in een nieuwe zaak dus geen rechtzaak voor te komen...)
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is jou bekend dat ik dat even oversla, maar doe maar [afbeelding]
@TS: doe ons een plezier en doe wat je nu van plan bent, maar hou ons op de hoogte...
of doe jezelf een plezier en betaal die euro....en ontvang geen Darwin-award
Lees die reply nog even door.... (er staat namelijk letterlijk dat dat in dit geval niet opgaat. Ik reageer namelijk op het nog steeds bestaande misverstand dat Brein niets met IP-adressen kan)quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:49 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Inbreuk maken op eigendommen? Daar gaat het in dit topic helemaal niet over man. Dit valt meer in de categorie van webshops.
IP-adressen, MAC adressen, het is allemaal (nog) geen waterdicht bewijs.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:30 schreef feessie het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze een ip-adres.. en trouwens.. ik vind je best wel zielig![]()
Nee niet volledig waterdicht, maar het kan dan wel zonder gerede twijfel gesteld worden dat het toch een bepaald persoon betreftquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:56 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
IP-adressen, MAC adressen, het is allemaal (nog) geen waterdicht bewijs.
Neehoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:58 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Nee niet volledig waterdicht, maar het kan dan wel zonder gerede twijfel gesteld worden dat het toch een bepaald persoon betreft
Ik heb verschillende accounts met 2-5 euro, de oudste 'rekening' is al ongeveer 3 jaar niet betaald en nog nooit iets van gehoortquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:45 schreef UZN het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk eerder dat die kantonrechter jou veroordeelt, en dat je dan moet betalen een euro (hoofdsom), een paar centen (rente), 44 euro (buitengerechtelijke incassokosten), 70 euro (dagvaardingskosten), 90 euro (griffierechten) en 50 euro (salaris gemachtigde).quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:55 schreef UZN het volgende:
Meineed kan alleen voorkomen wanneer je onder ede staat. Als procespartij sta je niet onder ede. Je eventuele getuigen overigens wel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:56 schreef soylent het volgende:
Meineed plegen: mogelijk duizenden eur + (voorwaardelijke?) vrijheidsstraf + vele uren tijdsbesteding + advocaat inzetten om 1 eur te winnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |