Dan nogquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:18 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nee hoor, hij is gewoon te voorbarig.
Oke, niet direct Ajax-nieuws, maar veel mensen haten interlandvoetbal hierquote:UEFA vreest einde interlandvoetbal
13/10/2006 19:30
Internationals die geblesseerd terugkeren bij hun werkgevers, het is geen nieuw fenomeen. Ook de discussie over genoegdoening is niet nieuw. Charleroi neemt al langer in deze kwestie een centrale plaats in. De UEFA voorziet een doemscenario, als de Belgische club z'n gelijk haalt.
Het afstaan van internationals is al langer een doorn in het oog van de (top)clubs. Arsenal-manager Arsène Wenger vergeleek bondscoaches met joyriders. 'Ze nemen een auto uit de garage van de manager zonder toestemming te vragen. Vervolgens wordt de auto tien dagen gebruikt en ergens in het veld achtergelaten zonder benzine. We moeten het allemaal weer repareren. En dan een maand later komen ze weer diezelfde auto ophalen, en wordt nog van je verwacht dat je aardig bent.'
Deze week werd de discussie wederom gevoerd naar aanleiding van de nodige internationals die allesbehalve okselfris terugkeerden van hun interlandverplichtingen. Onder meer Liverpool-manager Rafael Benítez hield een betoog over compensatie naar aanleiding van de blessure van Dirk Kuijt.
Een einde aan de discussie lijkt in zicht, nu het Europese Hof zich buigt over de zaak 'Oulmers', die al voortsleept sinds 2004. De Marokkaan Abdelmajid Oulmers raakte zwaar geblesseerd tijdens een wedstrijd met zijn land. Zijn club Charleroi eiste genoegdoening. De Belgische club kon enige maanden geen beroep doen op Oulmers, terwijl het wel het salaris en de medische kosten moest ophoesten.
Omdat de financiële compensatie uitbleef zocht Charleroi het hogerop. Met steun van de G14, de samenwerking van de belangrijkste Europese clubs, is de zaak inmiddels aanhangig gemaakt bij het Europese Hof. Uitzicht op een datum van de uitspraak is er nog niet. Maar die werpt wel z'n schaduw vooruit.
Als de FIFA de slepende zaak 'Oulmers' verliest, zijn de gevolgen enorm. Althans, dat idee heeft de Europese bond. 'Het zou het einde betekenen van het interlandvoetbal. Een WK vindt plaats met alleen Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland', schetste UEFA-woordvoerder William Gaillard tegenover de BBC het doemscenario.
Als Charleroi gelijk krijgt in zaak 'Oulmers', zullen meerdere landen het niet meer kunnen opbrengen hun vedettes ook voor hun land te laten uitkomen. De hoogte van de verzekeringspremie voor de dure benen is te veel van het goede voor de minder draagkrachtige bonden. Maar ook Brazilië zal deze last niet kunnen dragen, stelt Gaillard.
'Ik heb gesproken met experts uit Brazilië, Scandinavië en Oost Europa. Ze vertelden me allemaal dat we onze sterren nooit meer voor hun land zouden kunnen zien uitkomen', aldus Gaillard. 'Onlangs heeft de voorzitter van de Ierse bond gezegd dat we nooit meer Robbie Keane in de nationale ploeg zullen zien in het geval er voor onze sterren moet worden betaald.'
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:44 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Oke, niet direct Ajax-nieuws, maar veel mensen haten interlandvoetbal hier
Dat slaat dus helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:57 schreef toma het volgende:
[..]
clubvoetbal heerst. Maar Interlands zijn altijd wel leuk. Ze kunnen beter grote landen als Spanje, Italië , Engeland, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Nederland, Brazilië en Argentinië altijd kwalificeren voor het WK zodat er minder kwalificatie wedstrijden zijn. En zo de grote vedettes niet geblesseerd kunnen raken.
maar dit is off-topic shitAJAX!
AJAX
AJAX!
![]()
Japs, trainen met het eerste gehaald, toen naar Ado gegaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:35 schreef S-Two het volgende:
Zwinkels komt toch ook bij Ajax weg?
Ajax.nlquote:Ajax en NS eens over vervoer
Amsterdam, 13 okt 2006
AFC Ajax en de Nederlandse Spoorwegen hebben vanavond overeenstemming bereikt over de voorwaarden waaronder treinvervoer van Ajax-supporters naar de wedstrijd tegen Feyenoord mogelijk is.
Met het akkoord komt een einde aan langlopende onderhandelingen tussen Ajax en NS waarbij met name de toewijzing en hoogte van aansprakelijkheid in het geval van eventuele schade centraal stond. Om specifiek met betrekking tot deze wedstrijd toch tot overeenstemming te kunnen komen, heeft Ajax in moeten stemmen met een hogere risico-aansprakelijkheid. De extra last die hieruit voortkomt wordt voor een belangrijk deel door Ajax zelf genomen, maar leidt ook tot een verhoging van ¤7 euro voor de resterende 1300 kaarten. De prijs van de ruim 300 kaarten die vóór het opschorten van de kaartverkoop reeds zijn verkocht, blijft ongewijzigd.
De intenties van Ajax en NS waren er tijdens de besprekingen steeds op gericht om het de supporters van Ajax mogelijk te maken af te kunnen reizen naar Rotterdam. De club is dan ook verheugd dat dit dankzij de zeer intensieve onderhandelingen alsnog is gelukt. Tegelijkertijd betreurt Ajax het dat het hiervoor ook een beroep moet doen op zijn supporters door een verhoging van de kaartprijs. Dit bleek echter onontkoombaar.
Ajax is de Nederlandse Spoorwegen erkentelijk dat ook zij, ondanks de in beginsel sterk uiteenlopende standpunten, de supporters van Ajax in staat stelt aanwezig te zijn bij deze klassieker tegen Feyenoord.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:57 schreef toma het volgende:
[..]
clubvoetbal heerst. Maar Interlands zijn altijd wel leuk. Ze kunnen beter grote landen als Spanje, Italië , Engeland, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Nederland, Brazilië en Argentinië altijd kwalificeren voor het WK zodat er minder kwalificatie wedstrijden zijn. En zo de grote vedettes niet geblesseerd kunnen raken.
maar dit is off-topic shitAJAX!
AJAX
AJAX!
![]()
Ik wilde je bijna uitmaken voor christenhond maar ik doe het nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:37 schreef koningdavid het volgende:
Mooi.![]()
Als nou maar niet weer een stelletje sukkels de boel gaan slopen.![]()
Dat gebeurt al genoeg in het Feyenoordtopicquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:50 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ik wilde je bijna uitmaken voor christenhond maar ik doe het niet![]()
Dan was ik verkeerd geinformeerd, mijn excuses.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:54 schreef Sethje het volgende:
Omdat je opmerking over dat treintje slopen nergens op slaat. De laatste keer dat het uit de hand liep kwam het omdat de NS de trein midden in 010 stil zet....
En ik vind het ook erg irritant dat vaak diegenen die er nooit bij zijn mede-supporters die Ajax leven uitmaken voor sukkels/zwakzinnigen terwijl ze geen weet hebben hoe het gegaan is
Uiteraard, de bikkel!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:58 schreef Radegast het volgende:
Treintje is bij mijn weten toch wel gesloopt?
Anyhoe, speelt Stam morgen mee?
Alsof ie wat te doen zou hebben volgende week tegen Harry or Ali Bquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:03 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik zou hem niet opstellen namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |