abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:41:41 #101
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_42709921
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,

wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
Dat is onzin! ze zijn identiek aan elkaar behalve het aantal speakers en dus het omage wat aan de speakers hangt. hoe emer speakers, hoe lager het omage. Ook is een combo vaak "open back" waardoor het geluid iets minder "drukt" en het clean dus wat meer ruimtelijk is en de distortion iets meer verdeeld is over het spectrum. Een cabinet met closed-back geeft wat meer geluidsdruk waardoor de distortion wat voelbaarder en op een plek gefocust is.

Maar als je een 2x12 100w closed back combo hebt of een 100w head met een closed back 2x12 van het zelfde merk/model, dan is er geen verschil behalve het uiterlijk.
pi_42711077
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,

wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.
pi_42711159
Een cabinet ziet er natuurlijk wel veel toffer uit live
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_42715056
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:37 schreef Cynic het volgende:
Een cabinet ziet er natuurlijk wel veel toffer uit live
2 zien er nog toffer uit

Het maakt als het goed is niet uit voor de klank als het goed is, maar je moet dat soort dingen altijd voor jezelf uit zien te vinden, wat vind je fijn, wat vind je lekkerder klinken als je wel verschil hoort.

En Brian Jazz III is relaxed man, volgens mij spelen hier al wel een heleboel mensen met Jazz III... de perfecte plectrum voor electrische gitaar... ik heb persoonlijk voor akoestische gitaar graag wat grotere, dunnere plectrums... iemand daar nog tips voor????
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:01:34 #105
71333 BUG80
Stop making sense
pi_42715977
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:33 schreef Brambulances het volgende:

[..]

Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.
Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.

Vox versterkers zijn daar volgens mij een goed voorbeeld van, want daar komt inderdaad een hele hoop herrie uit.
pi_42717239
tvp
pi_42718941
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:01 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.

Vox versterkers zijn daar volgens mij een goed voorbeeld van, want daar komt inderdaad een hele hoop herrie uit.
+1

Daarnaast is het gezondheidsaspect ook van wezenlijk belang. Ik moet er niet aan denken om met een cab+head rond te gaan sjouwen. Daarnaast speel ik zelf regelmatig op deze dingen en 75%^van deze dingen zijn kut en laten mij altijd verlangend naar mijn eigen Vox achter.

Eerlijk gezegd denk ik dat Sphinx zich een beetje verkijkt en te rijk rekend als hij eenmaal zo'n cab en head heeft.

Bram
pi_42719278
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:39 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:

Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.

Kan verschillende oorzaken hebben:

-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart

- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
Is het niet het proberen waard om het op te slaan als MP 3 en af te spelen in de mediaplayer? Dan zal het waarschijnlijk wegzijn, denk ik. Dé oplossing is het natuurlijk niet......
In The Presence Of Enemies!
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:07:49 #109
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42719447
Jammer dat iknog steeds niet in de OP sta
Hahaha.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_42719463
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:07 schreef Prep2Fight het volgende:
Jammer dat iknog steeds niet in de OP sta
Hahaha.
Wat raar, je stond er ooit wel in...
Hij moet sowieso weer eens bijgewerkt worden
PS4 online: micro_nl
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:13:28 #111
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42719500
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Wat raar, je stond er ooit wel in...
Hij moet sowieso weer eens bijgewerkt worden
Achja, zo zie je maar
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:52:55 #112
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_42720652
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...
Heb ik ook last van gehad. Bleek dat mijn asio drivers niet goed waren. Juiste soundkaart gekozen in output channel en asio-driver aangepast en het probleem was verholpen.
pi_42720713
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef Brambulances het volgende:

[..]

+1

Daarnaast is het gezondheidsaspect ook van wezenlijk belang. Ik moet er niet aan denken om met een cab+head rond te gaan sjouwen. Daarnaast speel ik zelf regelmatig op deze dingen en 75%^van deze dingen zijn kut en laten mij altijd verlangend naar mijn eigen Vox achter.

Eerlijk gezegd denk ik dat Sphinx zich een beetje verkijkt en te rijk rekend als hij eenmaal zo'n cab en head heeft.

Bram
de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.

nu heb ik nog een vraagje: is 100W nodig om te oefenen met een drummer? met 60W lukt het vast ook wel, maar de kans is groot dat we over een tijdje een paar gigs hebben, en dan is 100W natuurlijk wel gewenst.

ik zit in een vet dilemma hierzo
pi_42720758
trouwens, een cab met 4x 12" tegen een combo met maar 1x 12" ... maakt toch wel verschil denk ik?

maar hij moet ook makkelijk te vervoeren zijn, want we wonen nogal een eind uit elkaar.

ik moet er gewoon een zooi uitproberen, anders maak ik mezelf nog helemaal gek
pi_42721212
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:04 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

2 zien er nog toffer uit

Het maakt als het goed is niet uit voor de klank als het goed is, maar je moet dat soort dingen altijd voor jezelf uit zien te vinden, wat vind je fijn, wat vind je lekkerder klinken als je wel verschil hoort.

En Brian Jazz III is relaxed man, volgens mij spelen hier al wel een heleboel mensen met Jazz III... de perfecte plectrum voor electrische gitaar... ik heb persoonlijk voor akoestische gitaar graag wat grotere, dunnere plectrums... iemand daar nog tips voor????
Jazz3 zijn echte mannenplectrums
Ik heb voor mijn akoestische gitaar van die dunne witte Fender plectra. Klank is niet onaardig maar hij glijdt steeds tussen mijn vingers vandaan zodat ik halverwege een nummer mijn plectrum ondersteboven vastheb!
It has to mean something
pi_42721313
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 15:36 schreef Cynic het volgende:

[..]

Jazz3 zijn echte mannenplectrums
Ik heb voor mijn akoestische gitaar van die dunne witte Fender plectra. Klank is niet onaardig maar hij glijdt steeds tussen mijn vingers vandaan zodat ik halverwege een nummer mijn plectrum ondersteboven vastheb!
dude, koop dan andere
pi_42722076
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:56 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.

nu heb ik nog een vraagje: is 100W nodig om te oefenen met een drummer? met 60W lukt het vast ook wel, maar de kans is groot dat we over een tijdje een paar gigs hebben, en dan is 100W natuurlijk wel gewenst.

ik zit in een vet dilemma hierzo
het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.

Een buizenbak is wel luider als een transistor amp.

Bram
pi_42723720
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:16 schreef Brambulances het volgende:

[..]

het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.

Een buizenbak is wel luider als een transistor amp.

Bram
ah ok, dan is dat ook duidelijk.
maar voor optredens dan? want ik wil niet daarvoor over een (paar) jaar weer een nieuwe moeten kopen eigenlijk
pi_42725835
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ah ok, dan is dat ook duidelijk.
maar voor optredens dan? want ik wil niet daarvoor over een (paar) jaar weer een nieuwe moeten kopen eigenlijk
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.
pi_42726178
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Brambulances het volgende:

[..]

in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.
ok, tof!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:25:51 #121
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_42728883
Pff bijna uur bezig geweest met snaren vervangen en gitaar schoonmaken
Maar dan heb je ook wat speelt weer super
pi_42730632
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Brambulances het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk, maar ik ben het niet eens met je stelling dat een 40Watt buizen amp ruim voldoende is. Ik heb zo heel af en toen nog wel eens een optreden, waar ik dan altijd over een 50Watt Marshall JCM800 speel, maar die moet ik toch bijna volledig opendraaien om nog lekker mee te kunnen komen met de band. En dit is dan altijd in kleine zaaltjes. Zoals eerder als gezegd is het per amp verschillend, het gaat namelijk vooral om het rendement. Ik weet uit ervaring dat het rendement van Marshall amps redelijk laag is, zeker als je bijv jouw Vox AC30 ernaast zet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammet op 17-10-2006 11:16:36 ]
pi_42730761
morgen eens pics maken van me gitaren

aan Mijn Siver Star ken niemand aan tippen
pi_42732289
Oe ja, die SG moet ook nog op de foto.

Vandaag voor het eerst in tijden weer les
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_42734034
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 01:55 schreef Hammet het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk, maar ik ben het niet eens met je stelling dat een 40Watt buizen amp ruim voldoende is. Ik heb zo heel af en toen nog wel eens een optreden, maar ik dan altijd over een 50Watt Marshall JCM800 speel, maar die moet ik toch bijna volledig opendraaien om nog lekker mee te kunnen komen met de band. En dit is dan altijd in kleine zaaltjes. Zoals eerder als gezegd is het per amp verschillend, het gaat namelijk vooral om het rendement. Ik weet uit ervaring dat het rendement van Marshall amps redelijk laag is, zeker als je bijv jouw Vox AC30 ernaast zet.
Ik geloof daar zowieso niet zo in om met een 30 watt/ 40 watt versterker überhaupt optredens te durven boeken... Kom je dan in een zaal terecht waar niks wordt uitversterkt behalve de zang. Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid.Lekker knallen dan met je 30/40 watt combo......

Daarbij ben ik ervan overtuigd: hoe zwaarder de versterker, (al dan niet buizen, transistor of een buis als voorversterker) hoe genuanceerder je het geluid (LIVE) kunt afstellen/laten klinken. Bij 30/40 watt lijkt het mij dat je eerder een overstuurd geluid hebt dan bij een zware buizenbak.

Mijnsinziens: iemand metr zo'n klein versterkertje op het podium heeft naar mijn idee budget problemen of legt de lat niet zo hoog....
pi_42734407
Een beetje vermogen over hebben is best plezierig inderdaad. Mijn 100 wat Valvestate heb ik nog nooit meer dan half open gehad, dus zo'n enorme versteker is ook weer niet nodig. En dan heb ik echt wel in verschillende zalen gestaan. Als het geluid in de zaal slecht is heb je ook niks aan een 400 watt buizentop. Meer aan een eigen geluidsman
It has to mean something
pi_42735375
Maar zoals eerder gezegd, klinkt een buizenversterker op z'n best wanneer die flink op zn kloten getrapt wordt. Liever een 40W vol open, dan een 80W op de helft. Wanneer je 'm vol open zet komt ie veel meer tot leven, zeker bij lead-partijen krijg je dan een meer zingende toon.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:26:07 #128
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42737112
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:15 schreef Hammet het volgende:
Maar zoals eerder gezegd, klinkt een buizenversterker op z'n best wanneer die flink op zn kloten getrapt wordt. Liever een 40W vol open, dan een 80W op de helft. Wanneer je 'm vol open zet komt ie veel meer tot leven, zeker bij lead-partijen krijg je dan een meer zingende toon.
Precies. Ik heb vaak opgetreden (in grote en kleine zalen) met een oude 50 watt Plexi, die dan redelijk over de zeik gejaagd werd, en dat klonk echt geweldig. Nog steeds doe ik het met 60 watt en een 2x12 (soms leen ik er eenzelfde 2x12 bij), dat gaat hard zat. Het scheelt wel of je een goede geluidsman hebt, en of het podiumgeluid goed is afgesteld.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_42738924
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:41 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dat is onzin! ze zijn identiek aan elkaar behalve het aantal speakers en dus het omage wat aan de speakers hangt. hoe emer speakers, hoe lager het omage. Ook is een combo vaak "open back" waardoor het geluid iets minder "drukt" en het clean dus wat meer ruimtelijk is en de distortion iets meer verdeeld is over het spectrum. Een cabinet met closed-back geeft wat meer geluidsdruk waardoor de distortion wat voelbaarder en op een plek gefocust is.

Maar als je een 2x12 100w closed back combo hebt of een 100w head met een closed back 2x12 van het zelfde merk/model, dan is er geen verschil behalve het uiterlijk.
En ik toch vind ik mijn Marshall MG100HDFX half stack beter klinken dan de combo versie
....
pi_42739059
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:31 schreef Desensitized het volgende:

[..]

En ik toch vind ik mijn Marshall MG100HDFX half stack beter klinken dan de combo versie
maar de combo zal ook wel niet 4x12 zijn?
It has to mean something
pi_42740146
Nee, 1x12 geloof ik. Mijn cab is wel 4x12. Scheuruh!!!
....
pi_42740360
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff bijna uur bezig geweest met snaren vervangen en gitaar schoonmaken
Maar dan heb je ook wat speelt weer super
Heb ik ook gisteravond gedaan

Nieuwe snaren
......Signature-loos......
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:42:29 #133
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_42741010
Hmm.. vraagje... als mijn G-snaar nogal snel ontstemt, moet ik dan het schroefje op de tuner aandraaien? of is dat ergens anders voor... en hoeveel kracht moet ik wel niet zetten!
pi_42741220
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:42 schreef Maaark het volgende:
Hmm.. vraagje... als mijn G-snaar nogal snel ontstemt, moet ik dan het schroefje op de tuner aandraaien? of is dat ergens anders voor... en hoeveel kracht moet ik wel niet zetten!
Dat is of voor het vastklemmen van de snaren in je tuners of het soepeler/stijver laten draaien van de tuners.
En daar hoeft niet zoveel kracht op hoor.

Denk dat je het probleem eerst in de kam moet zoeken.
....
pi_42742911
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:21 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:26 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het scheelt wel of je een goede geluidsman hebt, en of het podiumgeluid goed is afgesteld.
hoezo tegenstrijdig?

dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:18:17 #136
125915 Dribbel_
pi_42743578
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Even het volgende:

[..]

Nieuwe snaren
Het heeft iets als het nog lekker beetje rammelig klinkt
pi_42743826
Zaterdag tijdens het oefenen is m'n versterker gesneuveld, er komt nu een heel dof geluid uit met gebrom er doorheen. Ook als ik niks speel bromt hij behoorlijk, ik dacht eerst dat het buisje kapot was, maar die heb ik vandaag vervangen en het geluid is er nog niet echt beter op geworden.. :-( Iemand een idee? Ik heb een Marshall VS100 trouwens.

Edit: De brom wordt ook niet harder wanneer ik het volume hoger zet.
www.myspace.com/olk2006
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:33:17 #138
125915 Dribbel_
pi_42743972
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:27 schreef mberg86 het volgende:
Zaterdag tijdens het oefenen is m'n versterker gesneuveld, er komt nu een heel dof geluid uit met gebrom er doorheen. Ook als ik niks speel bromt hij behoorlijk, ik dacht eerst dat het buisje kapot was, maar die heb ik vandaag vervangen en het geluid is er nog niet echt beter op geworden.. :-( Iemand een idee? Ik heb een Marshall VS100 trouwens.

Weet je zeker dat je je kabel niet gemold hebt ?
pi_42744025
Ja, met een andere kabel blijft het hetzelfde.. Zelfs als ik er geen kabel in heb bromt hij.
www.myspace.com/olk2006
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:37:10 #140
125915 Dribbel_
pi_42744081
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:35 schreef mberg86 het volgende:
Ja, met een andere kabel blijft het hetzelfde.. Zelfs als ik er geen kabel in heb bromt hij.
Hoe is dat gekomen dan gewoon tijdens het spelen dat het volume hard stond ?
pi_42744146
Ja, was gewoon tijdens het spelen.. Het volume stond op zich redelijk hard, maar nog niet de helft van wat de versterker kan..
www.myspace.com/olk2006
pi_42744367
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:39 schreef mberg86 het volgende:
Ja, was gewoon tijdens het spelen.. Het volume stond op zich redelijk hard, maar nog niet de helft van wat de versterker kan..
ik zou zeggen dat het aan de draadjes van de speakert ligt.
pi_42745101
Maybe volgende week dan toch Marshall MG100DFX en Boss V-wah kopen
......Signature-loos......
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:13:20 #144
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_42746554
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Even het volgende:

[..]

Nieuwe snaren
Vanavond mijn eurosnaren eens proberen...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:58:32 #145
125915 Dribbel_
pi_42747884
Whoei straks gitaarles
Moest 3 nummer meenemen voor m'n leraar om aan te geven wat de muziekstijl een beetje is waar ik heen moet
ff zoeken nog
pi_42747907
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei straks gitaarles
Moest 3 nummer meenemen voor m'n leraar om aan te geven wat de muziekstijl een beetje is waar ik heen moet
ff zoeken nog
Steve Vai
Joe Satriani
Jose Gonzalez
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42747983
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:21 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik geloof daar zowieso niet zo in om met een 30 watt/ 40 watt versterker überhaupt optredens te durven boeken... Kom je dan in een zaal terecht waar niks wordt uitversterkt behalve de zang. Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid.Lekker knallen dan met je 30/40 watt combo......

Daarbij ben ik ervan overtuigd: hoe zwaarder de versterker, (al dan niet buizen, transistor of een buis als voorversterker) hoe genuanceerder je het geluid (LIVE) kunt afstellen/laten klinken. Bij 30/40 watt lijkt het mij dat je eerder een overstuurd geluid hebt dan bij een zware buizenbak.

Mijnsinziens: iemand metr zo'n klein versterkertje op het podium heeft naar mijn idee budget problemen of legt de lat niet zo hoog....
Groter is naar mijn inziens niet beter. Dat laatste wat je zegt zegt voor mij dan ook al weer genoeg. Daarnaast is er een duidelijk onderscheid tussen bijvoorbeeld transistor (valvestate, die ene buis tel ik niet echt mee) en een echte buizenbak. Er zit inderdaad verschil tussen versterkers, het kan heel goed zijn dat bijvoorbeeld mn ac30 makkelijk meekomt met een 50watt jcm900. Toch heb je echt geen 100watt buizenbak nodig om in kleine brakke zaaltjes(zoals ze hier worden genoemd) te spelen.

Ik zou best graag met een Fender HRD (40watt) of Deville op willen treden. Super geluid uit die dingen en meer dan hard genoeg om relaxed mee te spelen. Zeker in die kleine brakke zaaltjes. Moet er niet aan denken om daar met een cab+head te staan terwijl het helemaal niet nodig is.
pi_42748031
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei straks gitaarles
ff zoeken nog
Metallica
Pantera
Bullet For My Valentine
....
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:02:49 #149
125915 Dribbel_
pi_42748042
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:59 schreef Blivox het volgende:

[..]

Steve Vai
Joe Satriani
Jose Gonzalez
Dat zijn geen nummers
Velvet revolver - fall to pieces
Turbonegro - Age of Pamparius
en nog 1 ik denk iets van metallica
pi_42748067
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:27 schreef mberg86 het volgende:

Volgens mij heb je een aardingsprobleem nu. Garantie? Waar woon je ergens?
Als je in de buurt woont wil ik er gerust eens naar kijken.

Bromt hij ook met het volume dicht? Erg heet? Rook/stank?
....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')