Daar bedoelde ik niks meequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:06 schreef Denethor het volgende:
@salsagirl: tja, dat is inderdaad ook mijn insteek, en ik heb ook al zoveel teruggehoord van vriendinnen. Maar ach, een beetje informatie inwinnen kan nooit kwaad.
@Camplo: vooral die ruk doet 't 'm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben je wel van plan wat zaad in te vriezen ivm de komende chemokuur?
iig heel veel sterkte in deze tijd en veel positiviteit gewenst![]()
...idd....en je kunt er ook nog fijn een pouch van laten maken voor geld, muntjes, sleuteltjes etc...handig in de sauna.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef Camplo het volgende:
Denk niet dat iemand behalve de man er een ruk om zou geven?
Mannen en ballen is nog altijd echt iets anders dan vrouwen en eierstokken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:00 schreef gronk het volgende:
Dumpen!
(wees nou eerlijk, wat zou jij doen met een meisje wat op d'r eerste afspraakje begint te emmeren over haar eierstokken?)
die prothese is puur cosmetisch idd, maar het staat gewoon net ff zoals het daarvoor ook was. is voor veel mannen toch best wel een punt kan ik me voorstellen. net als vrouwen er moeite mee hebben een borst te moeten afstaan, daar wordt vaak ook een prothese in geplaatst (al zie je het natuurlijk niet aan een man in kleding dat hij 1 bal zal hebben)quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:29 schreef Diesz het volgende:
Sluit me bij bovenstaande reacties aan, een vrouw die daar moeilijk over doet is de moeite niet waard. Zou er ook geen 'vulling' in laten zetten, zie het nut er niet van in! Alles functioneert toch!! Zou wel, zoals boven al aangegeven wordt, wat zaad in laten vriezen. Mocht er chemo nodig zijn, dan kan je later daar op terugvallen.
Verder veel respect voor je positieve instelling!!! Sterkte de komende tijd!!![]()
De prothese kon er niet meteen in omdat de verdere behandeling (chemo, bestraling) de kans op afstoting enorm vergroot. Daarnaast loop je met een prothese natuurlijk altijd kans op afstoting, inkapseling en allerlei andere ellende, en ik vind dat persoonlijk niet de moeite van de prothese waard.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:57 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind het heel apart dat ze er niet meteen een prothese in hebben gedaan. dat hebben ze bij mijn vriend namelijk meteen bij de verwijdering gedaan (twee weken geleden) dus je ziet er niets van.
Pijn valt wel mee, en gek genoeg zit de meeste pijn bij de wond en niet bij m'n balzak, daar sta ik nog steeds verbaasd over. Ik ben nu wel een beetje grieperig, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik even een verminderde weerstand heb door de operatie.quote:alhoewel hij nog steeds erg last heeft van de wond etc. gaat het herstel redelijk. Hoe is het met jou? veel pijn?
Ach, echt druk maken doe ik me er ook niet over, maar ik vroeg het me wel af. En zoals gezegd, ik had al van meerdere vriendinnen gehoord dat het hun ook niks zou uitmaken en dat is wel zo logisch. Je hebt ten slotte een relatie met de persoon en niet met z'n geslachtsdelen (nou ja, meestal dan). Gelukkig was ik toch al niet heel erg een one-night-stand typequote:en over die vrouw hoef je je echt niet druk te maken, ik dump mijn vriend toch ook niet omdat ie nu maar 1 echte bal heeft? en de meeste vrouwen zullen er zo over denken, als ze dat niet doen dan is die B**** je niet waard
Ach, Rusland vond ik toch al niet interessant... veel te koud daar, johquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:55 schreef Radonir het volgende:
Mannen met 1 bal hebben historisch gezien een hoge kans om grote delen van Europa te veroveren, om zich vervolgens stuk te lopen op Rusland. Er zijn vast vrouwen die dat kunnen waarderen ;-)
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:25 schreef scrub_nurse het volgende:
geen probleem! beter een dan geen toch?!De chemo is nog niet zeker, ik moet eerst nog een CT-scan laten maken (lekker contrastvloeistof drinken, kijk ik echt naar uit). Als daar niets op te zien is, dan hoef ik geen chemo. Ik moet dan wel het komend jaar iedere maand in de scanner, maar ach, dan krijg ik al dat geld van de ziektenkostenverzekering er ook eens een keer uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben je wel van plan wat zaad in te vriezen ivm de komende chemokuur?
iig heel veel sterkte in deze tijd en veel positiviteit gewenst![]()
. Ik hoop dus dat ik er op tijd bij was, en dat ik geen uitzaaiingen heb.
Mocht ik chemo nodig hebben, dan zal ik wel wat zaad laten invriezen, ja. Ik wil eigenlijk geen kinderen, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik me straks nog bedenk als ik de juiste vrouw vindt en dat 't dan niet meer kan.
Begrijp ook wel dat er mannen zijn die doen, maar het is een wereld van verschil tov een borstimplantaat. Een borst die 'ontbreekt' valt gewoon veel meer op. Met kleding aan is vaak al te zien, maar in de zomer in een topje of in badpak/bikini zie je het zeker. Een bal die ontbreekt valt niet op in een zwembroek, daar gaat het puur en alleen om het 'weten' dat er 1 bal ontbreekt. De risico's die aan een implantaat vast zitten (o.a. inkapseling) wegen mijns insziens niet op tegen de voordelen in dit geval.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die prothese is puur cosmetisch idd, maar het staat gewoon net ff zoals het daarvoor ook was. is voor veel mannen toch best wel een punt kan ik me voorstellen. net als vrouwen er moeite mee hebben een borst te moeten afstaan, daar wordt vaak ook een prothese in geplaatst (al zie je het natuurlijk niet aan een man in kleding dat hij 1 bal zal hebben)
we zeggen precies hetzelfde hoorquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:56 schreef Diesz het volgende:
[..]
Begrijp ook wel dat er mannen zijn die doen, maar het is een wereld van verschil tov een borstimplantaat. Een borst die 'ontbreekt' valt gewoon veel meer op. Met kleding aan is vaak al te zien, maar in de zomer in een topje of in badpak/bikini zie je het zeker. Een bal die ontbreekt valt niet op in een zwembroek, daar gaat het puur en alleen om het 'weten' dat er 1 bal ontbreekt. De risico's die aan een implantaat vast zitten (o.a. inkapseling) wegen mijns insziens niet op tegen de voordelen in dit geval.
Neemt niet weg dat ik het wel kan begrijpen als een man het wél laat doen hoor!!! Maar voor mij zou het niet nodig zijn![]()
I knowquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
we zeggen precies hetzelfde hoor
mijn vriend is trouwens totaal niet voorgelicht over de gevaren van een prothese![]()
Ja, ik heb een mooie snee in m'n lies staan. Het is allemaal wel wat gezwollen enzo, maar verder niks aan de hand. Ik heb gekozen voor volledige narcose, aangezien ik niet graag zie hoe de chirurg een scalpel in de buurt van m'n edele delen gebruiktquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:54 schreef Puckzzz het volgende:
hebben ze 'm via een incisie in je liesstreek verwijderd? daar heeft mijn vriend nog steeds veel last van, vooral een soort druk en vocht. en hij had in de operatiekamer een verkoudheid opgelopen door de airco, erg handig wanneer je dan moet niezen![]()
hij heeft dit weekend nog 39.5 graden koorts gehad, maar dat stijgt en daalt per dag. we houden het simpelweg in de gaten. ook erg veel last gehad nog van de ruggeprik, een raar verdoofd en warm gevoel in zijn linkerbeen maar dat schijnt normaal te zijn.
bij hem was het trouwens goedaardig dus chemo's e.d. blijven ons gelukkig bespaard. heel veel sterkte met je herstel
Dat is voor mij ook nog een reden om 't niet te doen, in principe zijn er maar weinig mensen die 't ooit zullen zien (ben geen sauna-liefhebber, dus dat scheeltquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:56 schreef Diesz het volgende:
[..]
Begrijp ook wel dat er mannen zijn die doen, maar het is een wereld van verschil tov een borstimplantaat. Een borst die 'ontbreekt' valt gewoon veel meer op. Met kleding aan is vaak al te zien, maar in de zomer in een topje of in badpak/bikini zie je het zeker. Een bal die ontbreekt valt niet op in een zwembroek, daar gaat het puur en alleen om het 'weten' dat er 1 bal ontbreekt. De risico's die aan een implantaat vast zitten (o.a. inkapseling) wegen mijns insziens niet op tegen de voordelen in dit geval.
Neemt niet weg dat ik het wel kan begrijpen als een man het wél laat doen hoor!!! Maar voor mij zou het niet nodig zijn![]()
wat een volkomen nutteloze toevoeging aan dit topicquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:55 schreef doemaardrie het volgende:
Ik ben eens een vriendin kwijtgeraakt aan een kerel met maar 1 bal.
Dus ik denk niet dat vrouwen zich dar erg druk over maken.
Gelukkig heeft die gast later er wel nog leverkanker bij gekregen en heeft hij de
geboorte van hun 2de kindje niet mee mogen maken.
...vernaad je klaarderquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:30 schreef mantamanta het volgende:
[..]
Mannen en ballen is nog altijd echt iets anders dan vrouwen en eierstokken.
Inderdaad en als er al iemand ophef over zou maken, dan zegt dat iets over de persoon in kwestie.....quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:54 schreef Denethor het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook nog een reden om 't niet te doen, in principe zijn er maar weinig mensen die 't ooit zullen zien (ben geen sauna-liefhebber, dus dat scheelt) en degenen die het te zien krijgen, zullen er geen ophef over maken.
Niet alleen nutteloos maar ook knap waardeloos.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wat een volkomen nutteloze toevoeging aan dit topic
Nou, 1 bal valt tijdens de sex wel op denk ik. Is lullig voor haar als je het niet vooraf vertelt, zij zal zich daardoor onzeker voelen en niet weten hoe ermee om gaan (ter sprake brengen? net doen alsof ik het niet zie? en wat is er gebeurd en waarom vertelt hij er niets over?) en dat wil je niet op zo'n moment.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zou zoiets eigenlijk opvallen als je het niet vertelt? Ik zag het litteken van mijn vriend (die hij heeft overgehouden aan een blindedarmontsteking) ook niet meteen, als ik het me goed herinner...
Ik wist al dat de genezings- en overlevingskansen erg hoog liggen, dus daar maak ik me niet druk over. M'n arts heeft wel al aangegeven dat het om een kwaadaardige vorm ging en dat als er uitzaaiingen zijn er direct wordt overgegaan op chemo. Dat is op dit moment hetgene waar ik me het meeste druk over maak, zoals je wellicht kunt begrijpen. Het probleem voor mij (en ik denk voor veel andere mannen die hiermee te maken hebben) is dat ik nu redelijk in de top van m'n leven zit. Ik ben 31, heb een goede baan, op het moment dan geen relatie, maar wel een heel stel goede vrienden. Om dan straks door de chemo gereduceerd te worden tot een brakend hoopje mens, in plaats van de gezonde vent die ik nu ben, vind ik erg beangstigend. Maar goed, zo ver is 't nog niet, dus daar wil ik niet te veel aan denken. Vandaar dat ik op dit moment er gewoon van uit ga dat alles nu opgelost is, en dat ik straks weer gewoon verder met m'n leven kan. Ik ga er nu dus ook niet te veel over lezen, want dat wakkert alleen maar de angst aan, in plaats van rust te geven. Ik weet wat me eventueel te wachten staat, en dat is voor nu goed genoeg.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:08 schreef enno het volgende:
Denethor,
Ik loop nu 4,5 jaar op 1 bal en dat gaat uitstekend. Mijn vrouw heeft er geen enkel probleem mee, de sex is prima.
Even enigzins off-topic:
In zo'n 70% van de gevallen van zaadbalkanker is het verwijderen van de tumor (inclusief je balletje) voldoende en is de kanker weg. De overige 30% heeft pech (waaronder ik helaas). Laat je erg goed voorlichten over wat de mogelijkheden zijn die je nu hebt (in principe surveillance, radiotherapie of chemotherapie), alles afhankelijk van de uitslag van het weefselonderzoek, bloedonderzoek en scan. Houdt er ook rekening mee dat zaad invriezen misschien al niet meer mogelijk is, de kanker kan al dusdanig veel schade hebben aangericht dat er op dit ogenblik niets meer in te vriezen valt (zoals bij mij, heb gelukkig al 2 kinderen).
Erg veel goed leesvoer is te vinden op http://www.acor.org/diseases/TC/index.html, is wel in het engels.
Sterkte in deze moeilijke tijden, en onthoudt dat 98% deze ziekte overleeft.
Enno
Zoals al gezegd is, het litteken zal 't punt niet zijn, die missende bal daarentegen welquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zou zoiets eigenlijk opvallen als je het niet vertelt? Ik zag het litteken van mijn vriend (die hij heeft overgehouden aan een blindedarmontsteking) ook niet meteen, als ik het me goed herinner...
Betwijfel of het irl zo zou gaan, zou het zo zelf in elk geval niet doen, maar moest wel even lachen! Zoals ik je hele verhaal lees ga je er heel positief mee om en ik denk dat dat al meer dan de helft scheelt. Wanneer je het het beste kan vertellen is moeilijk in te schatten, want wat is het juiste moment? Samen douchen is een optie, maar dat is meestal niet het eerste wat je samen doet. Zou me er in elk geval niet te druk over maken, het belangrijkste is dat je hier verder goed doorheen komt!!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:46 schreef Denethor het volgende:
[..]
Zoals al gezegd is, het litteken zal 't punt niet zijn, die missende bal daarentegen wel. Ik heb daar al enorm over lopen geinen met vrienden: lig ik in bed met een leuke meid, ze gaat met haar handen naar m'n kruis, begint daar een beetje rond te tasten... tast nog wat meer rond... Gooit de dekens van me af, doet 't licht aan, kijkt nog eens goed... om dan uiteindelijk te vragen of ze iets verkeerd gedaan heeft
.
Dus vandaar dat ik 't denk ik toch maar van te voren probeer te vertellen
Begrijpelijk, maar als je dit dan ziet als een fase waar je doorheen moet, ondersteund door je vrienden en familie, dan is het iets waar je alleen maar sterker uit kan komen!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:44 schreef Denethor het volgende:
Om dan straks door de chemo gereduceerd te worden tot een brakend hoopje mens, in plaats van de gezonde vent die ik nu ben, vind ik erg beangstigend.
Er zijn meerdere mogelijkheden hoor! Als je écht geen kinderen wilt, dan lopen er genoeg vrouwen die ook geen kinderen willen rond. Dan maakt het niet uit of je wel of geen kinderen kan verwekken, het zit toch niet in de planning. Er zijn ook vrouwen die al kinderen hebben en geen behoefte hebben aan nog een kleintje er bij. Als je dus wel zou willen ‘vaderen’ dan is dat ook een optie. Ook daar zou ik niet al te veel over nadenken nu, dat komt allemaal wel!!quote:Het zal het alleen nog lastiger maken om de juiste vrouw te vinden, want 1 bal kunnen de meesten prima mee leven, maar geen kinderen is voor veel vrouwen een slecht iets.
En zo moet je het ook zien, je hebt je portie voor de eerstkomende 10 jaar al gehad, het kan alleen maar beter worden!!quote:Maar goed, ik loop vooruit op allerlei zaken en dat heb ik mezelf een beetje afgeleerd na vorig jaar ook al een middelmatige depressie te hebben gehad. Wat dat betreft zijn de laatste twee jaar behoorlijk kut geweest voor me: depressief geweest, desondanks verplicht een nieuwe baan moeten zoeken (en gevonden!), afgelopen voorjaar m'n relatie van 6 jaar stukgelopen en nu dit. Ik zou bijna mee gaan doen aan de lotto, met al die pech zou ik toch nu wel een keer goed geluk moeten krijgen.
Geniet er van!!!!!quote:Pff, zware kost als ik 't zo terug lees, als je 't zo neer zet, klinkt 't allemaal veel erger dan het eigenlijk is. Ik voel me nu prima, ga volgend weekend lekker een paar dagen weg met vrienden, dus het leven is nog steeds best wel goed.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:08 schreef enno het volgende:
Denethor,
Ik loop nu 4,5 jaar op 1 bal en dat gaat uitstekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AUW!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:08 schreef enno het volgende:
Denethor,
Ik loop nu 4,5 jaar op 1 bal en dat gaat uitstekend. .
Enno
Belangrijk is het niet maar het valt wel op hoorquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:29 schreef SHE het volgende:
Allereerst, beterschap.
Allertweetst...alsof het een vrouw opvalt dat er ipv 2, maar 1 in het zakje zit.
Lekker belangrijk.
Goh, waarom is ie uiteindelijk weggehaald?quote:Op maandag 13 november 2006 14:40 schreef avotar het volgende:
Ik dacht ook altijd dat vrouwen dat gelijk zouden merken en gek zouden opkijken...
Ik had steeds de insteek dat als het serieuser werd dat ik het wel gelijk vertelde.
(bij mij geen kanker, maar een niet ingedaalde bal, die eerst handmatig is ingedaald, daarna nog een keer, en daarna eruit gehaald is)
Bij mij zijn ze overigens niet via de lies gegaan, maar hebben ze de directe weg genomen.. (ik zal verder geen routeplan geven, maar je kan je er vast iets bij voorstellen).
IK heb ook over de prothese nagedacht... maar ik heb toch besloten het niet te doen. Moet ik weer opgenomen worden, kan weer even een paar dagen niet lopen.. of vrijen.. en daarbij.. volgens mij wordt het dan te vol daar benenden..
Wat loop je dan te zeuren over 1 bal man, maakt toch niets uit dan.quote:Wat het invriezen betreft, ik ben redelijk zeker dat ik geen kinderen wil (al houd ik die keuze liever zelf),
Nee.. uiteindelijk waren ze / we er de tweede keer wat laat bij .... en het leek dat de houdbaarheidsdatum van de bal zo'n beetje gepasseerd was. Omdat ze het risico niet wilden nemen, hebben ze hem toen weggehaald.quote:Op maandag 13 november 2006 23:38 schreef onsite het volgende:
oke, maar in dit geval is ie bij avotar (en mij) alsnog ingedaald.
Zal ik dan maar wel ontopic gaan?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:34 schreef BlixaBargeld het volgende:
EN om die opmerking schop je dit topic omhoog?
Huh! ik zag niet dat het topic al zo oud wasquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:34 schreef BlixaBargeld het volgende:
EN om die opmerking schop je dit topic omhoog?
Whehehe.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Maisnon het volgende:
Een vent met een beetje huge cojones heeft natuurlijk wel steunzolen nodig, het evenwicht is weg hé en dan ga je scheef lopen
Hier mee eens dusquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:07 schreef Pearll het volgende:
Allereerst veel beterschap en sterkte gewenst!
Wat betreft je vraag, ik zou er zelf als vrouw zijnde in ieder geval totaal geen moeite mee hebben, ik denk dat de meeste vrouwen er geen moeite mee zouden hebben. Als er veel risico's verbonden zijn aan een prothese en je het overweegt vanwege zorgen over reacties van het vrouwelijke geslacht zou ik het dus gewoon niet doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |