dude, das een wijvenboardquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:11 schreef ForumGek het volgende:
Ik had een Burton Feather 147 als leenboardje (had geen zin om met eigen board te gaan sjouwen) en die was best fijn !
Nu bedenk ik me ineens dat iemand maandag aan me vroeg met welk Burton board ik reed want hij herkende hem niet... Ik: "dit is een Rome"quote:Wel gaaf om die goede lui daar te zien boarden, freestylen kunnen ze wel. Maar ik denk dat wanneer je ze op een berg zet ze alleen maar rondjes gaan draaien en plekjes opzoeken om te gaan springen/sliden.
Ergo, ruimte om je bochten er te trainen/oefenen/perfectioneren is er m.i. niet. Je bent meer bezig met het ontwijken van anderen dan dat je op je eigen boarden kunt letten. En als je lekker een bocht maakt op snelheid dan glijd je bijna onderuit door het ijs, of je knalt het restaurant in !
MAar ik heb me zeker vermaakt en ga denk ik nog wel een keertje hier naartoe binnenkort. Dit komt ook omdat ik een vriend had meegenomen die nog 0,0 boardervaring had, en hij het aan het eind van de dag toch aardig onder de knie had (wellicht omdat hij veel skateboard). Hij kon front- en backside bochten maken en dan ook zonder te vallen naar beneden komen. Dat vond ik wel tof (en hij ook, nu wil hij ook op wintersport ! ).
Al met al leuke dag gehad ! Voor het bochten oefenen e.d. moet je het niet doen vind ik, maar als je wilt leren freestylen of je wilt er beter in worden en je woont wat dichter in de buurt ( ik heb 450km gereden gisteren) dan zou ik er zeker vaker naartoe gaan.
het burton gehalte is echter wel erg hoog...
Pak de trein naar Den Bosch, 10 min lopen ofzo, Downtown!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:46 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik woon in Nijmegen, dus kom maar met wat goede shops in de buurt
Transworld is vetquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:26 schreef Basje_B het volgende:
http://www.transworldsnow(...)6810,1547871,00.html
Promo filmpje voor XL. Die mcdonalds pakken zijn lachen. en de one-footers zijn ook bruut.
Rail zijn indoor echt goed te oefenen. Nederland is qua rail 1 van de beste landen. Samen met scandinavie. daar is rail ook huge.
Ok dat is zeker hoger dan ik gezien heb toen. Wat ik gezien heb waren gastjes die 180's sprongen enzo. Verder kwamen ze niet. Dat vind ik niet echt een niveau... Maar wat jij noemt is wel een stuk beter jaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:55 schreef ForumGek het volgende:
@ Komakie:
Dat het een wijvenboard is was bekend. Maar ze hadden verder niks van een klein maatje. Anders kreeg ik een 153, en ik wilde juist eens op wat kleiners boarden. En toen kreeg ik die feather in m'n hand gedrukt. Met mooie bloemetjes op de achterkant !![]()
Ik vond dan vooral het freestyle niveau hoog liggen, maar dat kan wel zo zijn omdat het vrijdag avond snowboard avond is ofzo. Het hele park zat vol (de lift aan die kant ook constant) en ze deden mooie 540's over de kicker. En op die kinked rails noseslide tot boardslide en dan 270 eraf enzo. Of boardslide 270 enzo. Zag er iig gaaf uit !
Maar wat zijn die familie's op de ski's irritant, die gaan gewoon door dat park heen met z'n allen. En dan met die stokken zwaaien!
Erg hé, ben bij de lift ook bijna een oog kwijtgeraakt door zo een doos die met een stok liep te zwaaien. Sowieso zijn er veel irritante mensen, maar goed op de piste heb je dat ook wel, dan is er alleen iets meer ruimte. Vaak mensen die bovenaan de hele weg blokkeren en dan gezellig met elkaar gaan staan te keuvelen..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:55 schreef ForumGek het volgende:
Maar wat zijn die familie's op de ski's irritant, die gaan gewoon door dat park heen met z'n allen. En dan met die stokken zwaaien!
Als je in skistok-radius van een skieer bent ben je al te dichtbij, dus ook gedeeltelijk eigen schuld..quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:01 schreef Zjwegel het volgende:
Heb het vrijdag ook weer aan de stok gehad met skiërs hoor. Sta gewoon lekker bij de pionen te wachten op de stoeltjes lift en zie ineens dat een dik mormel van minimaal 100+kg 3 meter achter me op mijn plaats in de lift stapt. jammer genoeg te laat om nog snel te verplaatsen waardoor ze vol met haar ski's onder men board in komt.
Daarna in de afdaling iemand die plotseling zijn stokken naar achter steekt, waardoor ik net niet de pin in mijn oog kreeg.
En vervolgens gaat er in de volgende afdaling iemand vol op mij insturen van achteren waardoor we op onze plaat gaan.
Over de rest van de avond wil ik het niet hebben, want heb meer sneeuw in mijn broek gehad dan dat er onder mijn board door ging. Geloof echt dat een 162 net iets te lang is voor me.....
Gefeliciteerdquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Rnej het volgende:
even een kort berichtje uit oostenrijk...
heb mijn anwarter gehaald!!!!:D:D:D:D
2 voor eigenkonnen (eigenvaardigheid)
Gefeliciteerd !quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Rnej het volgende:
even een kort berichtje uit oostenrijk...
heb mijn anwarter gehaald!!!!:D:D:D:D
2 voor eigenkonnen (eigenvaardigheid)
5 is onvoldoende (hoe onvoldoende je cijfer is weet je niet, 5 is de enige die onvoldoende is)quote:Op maandag 23 oktober 2006 08:14 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Hoe moet ik die 2 zien?
Hoe was de 'sneeuw' in Kaprun?quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
5 is onvoldoende (hoe onvoldoende je cijfer is weet je niet, 5 is de enige die onvoldoende is)
1 is het hoogst
2 = vrij goed dus
k had trouwens een 1 voor "lehrerauftritt" en alleen maar 2en en 1en voor mijn theorie![]()
enne, switch rijden hoef je nergens te kunnen... je scoort er wel punten mee op je eigenkonnen, maar ik heb een rode piste gewoon zo strak als ik kon gecarved en dan heb je blijkbaar een 2
ja sorry hoor.... maar dan kan ik het echt niet laten, ik hoorde in ieder geval over Solden nog dat zelfs het restaurantje in PowderValley daar nog geen sneeuw had gehad!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:02 schreef beerke het volgende:
Ik hoop in ieder geval beter dan in Sölden, want daar regent het zelfs nog op 3000 meter.
De Fis-worldcup voor snowboarden is op 13 oktober begonnen in Landgraaf. In Sölden zou de eerste wedstrijd "buiten" gepland staan. Of deze is doorgegaan kan ik zo 1,2,3 niet vinden, maar de reuze slalom is afgelast.quote:Uitgegeven: 24 oktober 2006 20:47
SOLDEN - Indoorskibaan SnowWorld in Landgraaf wil de ouverture van het skiseizoen organiseren. Normaal gesproken was de eerste wedstrijd in de Oostenrijkse plaats Sölden gehouden, maar daar kon de reuzenslalom wegens de hoge temperatuur en regenval niet doorgaan. SnowWorld heeft het plan inmiddels voorgelegd aan de internationale skifederatie FIS.
In Sölden is het weer op dit moment erg zacht. "De regen viel zelfs op de bergtoppen van 3000 meter. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in deze periode van het jaar", sprak Ernst Lorenzi, woordvoerder van de lokale organisatie.
Wat waren de dagindelingen? ben beniwued wat je moet verwachtenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:35 schreef Rnej het volgende:
kaprun was vrij goed zelfs, tot 1 uur was de piste vrij hard, daarna werd t wat papperig maar echt slush heb ik niet gereden
2 dagen erg koude harde wind gehad maar voor de rest bluebird days
piste was kneiterhard bij het afrijden dus dat ging allemaal lekkah
Als je een 5 krijgt ben je gewoon niet leraarwaardig. Een spastic dusquote:Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
5 is onvoldoende (hoe onvoldoende je cijfer is weet je niet, 5 is de enige die onvoldoende is)
1 is het hoogst
2 = vrij goed dus
k had trouwens een 1 voor "lehrerauftritt" en alleen maar 2en en 1en voor mijn theorie![]()
enne, switch rijden hoef je nergens te kunnen... je scoort er wel punten mee op je eigenkonnen, maar ik heb een rode piste gewoon zo strak als ik kon gecarved en dan heb je blijkbaar een 2
hey , check je msn, k heb daar al antwoord gegevenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:11 schreef Ska-te het volgende:
Ik wil héél graag een keer snowboarden, maar ik heb hele zwakke knieën. Er verschuift heel snel iets in mijn knie doordat ik te lange spieren heb, botsplinters en de holte waarin mn knieschijf zit is niet hol genoeg.
Weet iemand of het een erg groot risico voor mij is dat er iets misgaat als ik ga snowboarden???? Is het heel zwaar/slecht voor je knieën??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |