abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:42:04 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42872284
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:11 schreef ForumGek het volgende:
Ik had een Burton Feather 147 als leenboardje (had geen zin om met eigen board te gaan sjouwen) en die was best fijn !
dude, das een wijvenboard

ok, niets mis met vrouwen op snowboard (:9~) maar vrouwenboards zijn voor vrouwen en niet voor mannen
quote:
Wel gaaf om die goede lui daar te zien boarden, freestylen kunnen ze wel. Maar ik denk dat wanneer je ze op een berg zet ze alleen maar rondjes gaan draaien en plekjes opzoeken om te gaan springen/sliden.

Ergo, ruimte om je bochten er te trainen/oefenen/perfectioneren is er m.i. niet. Je bent meer bezig met het ontwijken van anderen dan dat je op je eigen boarden kunt letten. En als je lekker een bocht maakt op snelheid dan glijd je bijna onderuit door het ijs, of je knalt het restaurant in !

MAar ik heb me zeker vermaakt en ga denk ik nog wel een keertje hier naartoe binnenkort. Dit komt ook omdat ik een vriend had meegenomen die nog 0,0 boardervaring had, en hij het aan het eind van de dag toch aardig onder de knie had (wellicht omdat hij veel skateboard). Hij kon front- en backside bochten maken en dan ook zonder te vallen naar beneden komen. Dat vond ik wel tof (en hij ook, nu wil hij ook op wintersport ! ).

Al met al leuke dag gehad ! Voor het bochten oefenen e.d. moet je het niet doen vind ik, maar als je wilt leren freestylen of je wilt er beter in worden en je woont wat dichter in de buurt ( ik heb 450km gereden gisteren) dan zou ik er zeker vaker naartoe gaan.

het burton gehalte is echter wel erg hoog...
Nu bedenk ik me ineens dat iemand maandag aan me vroeg met welk Burton board ik reed want hij herkende hem niet... Ik: "dit is een Rome"
hij: "Rome? Ik ken helemaal geen Burtonboard die Rome heet?"

Trouwens, ligt er natuurlijk een beetje aan welke gasten er waren maar die gasten die ik maandag gezien heb vond ik niet zo heel bijzonder freestylen. Ze komen leuk een heuveltje af en ze zijn beter in rondjes draaien dan ik (in de lucht wel te verstaan ) maar ik vond het niveau niet echt heel hoog liggen. Dat ze er beter in zijn dan ik heeft meer met mijn lage freestyle niveau te maken dan met de hoogte van hun niveau

verder vind ik het op zich wel ok als je je eerste bochten daar draait. Het is erg goed om te oefenen. Niet te stijl maar toch aflopend en de 3de baan is prima om je bochten te verbeteren als je nog maar net begonnen bent en de eerste baan net iets te makkelijk voor je is.
Alleen als je een betere boarder bent dan heb je waarschijnlijk te weinig ruimte (in de lengte en in de breedte) om echt veel te verbeteren.
Maar dat is met freestyle ook een beetje. ze kunnen er geen 15m kicker aanleggen omdat het gewoon niet kan op dat kleine stukje. Dus leren roteren en springen is wel goed te doen maar als je echt goed wilt worden moet je daar niet zijn.
Alleen voor railen kan het echt goed werken. Als dat je ding is en ze hebben een paar goeie rails liggen (paar jaar geleden in de uithof hadden ze er toen een heleboel) kun je echt je hart ophalen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:26:52 #212
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42873355
http://www.transworldsnow(...)6810,1547871,00.html

Promo filmpje voor XL. Die mcdonalds pakken zijn lachen. en de one-footers zijn ook bruut.

Rail zijn indoor echt goed te oefenen. Nederland is qua rail 1 van de beste landen. Samen met scandinavie. daar is rail ook huge.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:34:04 #213
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42873516
Hier bijna alle soundtrack van de snowboardmovies.
Alleen de titels helaas

http://lcymeeke.nobody.jp/snow_mp3/
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_42875623
@ Komakie:

Dat het een wijvenboard is was bekend. Maar ze hadden verder niks van een klein maatje. Anders kreeg ik een 153, en ik wilde juist eens op wat kleiners boarden. En toen kreeg ik die feather in m'n hand gedrukt. Met mooie bloemetjes op de achterkant !

Ik vond dan vooral het freestyle niveau hoog liggen, maar dat kan wel zo zijn omdat het vrijdag avond snowboard avond is ofzo. Het hele park zat vol (de lift aan die kant ook constant) en ze deden mooie 540's over de kicker. En op die kinked rails noseslide tot boardslide en dan 270 eraf enzo. Of boardslide 270 enzo. Zag er iig gaaf uit !

Maar wat zijn die familie's op de ski's irritant, die gaan gewoon door dat park heen met z'n allen. En dan met die stokken zwaaien !
Fingerspitzgefühl
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:01:48 #215
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_42875739
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:46 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ik woon in Nijmegen, dus kom maar met wat goede shops in de buurt
Pak de trein naar Den Bosch, 10 min lopen ofzo, Downtown!
vijfhonderd stuks
  zondag 22 oktober 2006 @ 06:26:07 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42879519
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:26 schreef Basje_B het volgende:
http://www.transworldsnow(...)6810,1547871,00.html

Promo filmpje voor XL. Die mcdonalds pakken zijn lachen. en de one-footers zijn ook bruut.

Rail zijn indoor echt goed te oefenen. Nederland is qua rail 1 van de beste landen. Samen met scandinavie. daar is rail ook huge.
Transworld is vet
Ik kijk elke week naar de "monday Mullet"
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:55 schreef ForumGek het volgende:
@ Komakie:

Dat het een wijvenboard is was bekend. Maar ze hadden verder niks van een klein maatje. Anders kreeg ik een 153, en ik wilde juist eens op wat kleiners boarden. En toen kreeg ik die feather in m'n hand gedrukt. Met mooie bloemetjes op de achterkant !

Ik vond dan vooral het freestyle niveau hoog liggen, maar dat kan wel zo zijn omdat het vrijdag avond snowboard avond is ofzo. Het hele park zat vol (de lift aan die kant ook constant) en ze deden mooie 540's over de kicker. En op die kinked rails noseslide tot boardslide en dan 270 eraf enzo. Of boardslide 270 enzo. Zag er iig gaaf uit !

Maar wat zijn die familie's op de ski's irritant, die gaan gewoon door dat park heen met z'n allen. En dan met die stokken zwaaien !
Ok dat is zeker hoger dan ik gezien heb toen. Wat ik gezien heb waren gastjes die 180's sprongen enzo. Verder kwamen ze niet. Dat vind ik niet echt een niveau... Maar wat jij noemt is wel een stuk beter ja

Btw hoe grappig is dit:
Ik was vanavond in de plaatselijke discotheek. Blijkt de DJ gewoon een oud-leerling van mij te zijn geweest. Ik wist dat die gast DJ was (en nog een vrij goede ook) maar niet dat hij regelmatig in Utrecht draaide.
Was wel grappig
Dus ik tijdje staan OH'en met hem en ik heb mijn plekkie in Valtho met de sluitingsweek alweer geregeld. (hij moet daar ook draaien) (geen flauwe opmerkingen voor het geval dat...
En hij komt misschien ook nog ff draaien in Gerlos. Weer iemand die ik ken en in het wereldje is het handig om zoveel mogelijk mensen te kennen
Zo zie je maar weer dat je sommige bekenden op de meest rare plaatsen tegenkomt

[sub]het bovenstaande is getypt in beschonken toestand dus voor eventuele onjuistheden. zpellingsvouten of beledigingen sta ik niet in
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 22 oktober 2006 @ 09:58:42 #217
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42879963
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:55 schreef ForumGek het volgende:

Erg hé, ben bij de lift ook bijna een oog kwijtgeraakt door zo een doos die met een stok liep te zwaaien. Sowieso zijn er veel irritante mensen, maar goed op de piste heb je dat ook wel, dan is er alleen iets meer ruimte. Vaak mensen die bovenaan de hele weg blokkeren en dan gezellig met elkaar gaan staan te keuvelen..
Sommige mensen zouden misschien ook beter bij die lagere pistes kunnen blijven, best gevaarlijk af en toe. Was bij mij ook zo een meisje die stuurde elke keer gelijk naar rechts de liften in, ging ze daar op d'r plaat. Maar dan ook gewoon bijna elke keer
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_42887012
Heb het vrijdag ook weer aan de stok gehad met skiërs hoor. Sta gewoon lekker bij de pionen te wachten op de stoeltjes lift en zie ineens dat een dik mormel van minimaal 100+kg 3 meter achter me op mijn plaats in de lift stapt. jammer genoeg te laat om nog snel te verplaatsen waardoor ze vol met haar ski's onder men board in komt.

Daarna in de afdaling iemand die plotseling zijn stokken naar achter steekt, waardoor ik net niet de pin in mijn oog kreeg.

En vervolgens gaat er in de volgende afdaling iemand vol op mij insturen van achteren waardoor we op onze plaat gaan.

Over de rest van de avond wil ik het niet hebben, want heb meer sneeuw in mijn broek gehad dan dat er onder mijn board door ging. Geloof echt dat een 162 net iets te lang is voor me.....
pi_42890225
haha inderdaad, dan denken ze dat je die stokken recht naar achter moet steken ipv bij elke bocht in de grond. En als ze ze al in de grond steken is het op het verkeerde moment of bij de verkeerde bocht !

!

Bolter, wie was jij dan? Grote kans dat ik je heb gezien, ik was er namelijk van 15:30 tot ongeveer 21:30.
Fingerspitzgefühl
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:28:19 #220
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42891735
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:01 schreef Zjwegel het volgende:
Heb het vrijdag ook weer aan de stok gehad met skiërs hoor. Sta gewoon lekker bij de pionen te wachten op de stoeltjes lift en zie ineens dat een dik mormel van minimaal 100+kg 3 meter achter me op mijn plaats in de lift stapt. jammer genoeg te laat om nog snel te verplaatsen waardoor ze vol met haar ski's onder men board in komt.

Daarna in de afdaling iemand die plotseling zijn stokken naar achter steekt, waardoor ik net niet de pin in mijn oog kreeg.

En vervolgens gaat er in de volgende afdaling iemand vol op mij insturen van achteren waardoor we op onze plaat gaan.

Over de rest van de avond wil ik het niet hebben, want heb meer sneeuw in mijn broek gehad dan dat er onder mijn board door ging. Geloof echt dat een 162 net iets te lang is voor me.....
Als je in skistok-radius van een skieer bent ben je al te dichtbij, dus ook gedeeltelijk eigen schuld..

Langs achter geraakt worden is goed kut ja (ben 3 jaar geleden een vakantie misgelopen door verwondingen na zo'n ongeluk). Met een beetje techniek krijg jij een 162 ook nog wel onder controle hoor (Kentaro en ik zijn ook geen big motherfuckers zoals Komakie, Beer en Rnej maar die lengte gaat prima )
pi_42892888
ja was zeker te kortbij, maar kwam door het feit dat ze die kicker midden op de baan hadden staan in Landgraaf waardoor er alleen rechst een versmalling was om doorheen te gaan. Normaal zou ik ruim om hem heen gaan, maar die skiër moet daar ook doorheen en maakt dezelfde bocht.

Maarja, het is en blijft sport en sport is risicovol (maakt het juist leuk he )

Mss nog een tip voor me kwa afstelling van de bindingen? Zodat ik minder het gevoel heb dat ik de tail "meesleep"
Ben 1.85, 72kg, sta goofy.
Puur freeride georienteerd.
Salomon Burner 162
Burton Mission bindingen
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:07:59 #222
71115 Rnej
I walk the line
pi_42901266
even een kort berichtje uit oostenrijk...

heb mijn anwarter gehaald!!!! :D:D:D:D

2 voor eigenkonnen (eigenvaardigheid)

zondag 22 oktober 2006 @ 22:36:40 #223
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42902364
Gefeliciteerd dan maar hé.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:21:54 #224
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42907128
Oh, trouwens, welke nummers moét ik op m'n mp3-speler hebben staan als ik van de piste sjees?
  maandag 23 oktober 2006 @ 08:14:50 #225
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42909734
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Rnej het volgende:

Gefeliciteerd

Hoe moet ik die 2 zien?
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:22:05 #226
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42911203
Duits, die tellen andersom, volgens mij een negen dan. Dacht dat de nul niet mee werd geteld.
pi_42911271
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Rnej het volgende:

Gefeliciteerd !
Fingerspitzgefühl
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:56:12 #228
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42911843
Moet je ook goed switch kunnen rijden voor je Anwarter?
  maandag 23 oktober 2006 @ 23:21:30 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_42913861
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 08:14 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Hoe moet ik die 2 zien?
5 is onvoldoende (hoe onvoldoende je cijfer is weet je niet, 5 is de enige die onvoldoende is)

1 is het hoogst

2 = vrij goed dus

k had trouwens een 1 voor "lehrerauftritt" en alleen maar 2en en 1en voor mijn theorie

enne, switch rijden hoef je nergens te kunnen... je scoort er wel punten mee op je eigenkonnen, maar ik heb een rode piste gewoon zo strak als ik kon gecarved en dan heb je blijkbaar een 2
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:35:10 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42914434
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

5 is onvoldoende (hoe onvoldoende je cijfer is weet je niet, 5 is de enige die onvoldoende is)

1 is het hoogst

2 = vrij goed dus

k had trouwens een 1 voor "lehrerauftritt" en alleen maar 2en en 1en voor mijn theorie

enne, switch rijden hoef je nergens te kunnen... je scoort er wel punten mee op je eigenkonnen, maar ik heb een rode piste gewoon zo strak als ik kon gecarved en dan heb je blijkbaar een 2
Hoe was de 'sneeuw' in Kaprun?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42915110
Ik hoop in ieder geval beter dan in Sölden, want daar regent het zelfs nog op 3000 meter.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:31:21 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42916173
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:02 schreef beerke het volgende:
Ik hoop in ieder geval beter dan in Sölden, want daar regent het zelfs nog op 3000 meter.
ja sorry hoor.... maar dan kan ik het echt niet laten, ik hoorde in ieder geval over Solden nog dat zelfs het restaurantje in PowderValley daar nog geen sneeuw had gehad!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:33:36 #233
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42916255
pi_42917294
... maar als jij het niet kan, dan kan ik het ook niet hoor...
quote:
Uitgegeven: 24 oktober 2006 20:47

SOLDEN - Indoorskibaan SnowWorld in Landgraaf wil de ouverture van het skiseizoen organiseren. Normaal gesproken was de eerste wedstrijd in de Oostenrijkse plaats Sölden gehouden, maar daar kon de reuzenslalom wegens de hoge temperatuur en regenval niet doorgaan. SnowWorld heeft het plan inmiddels voorgelegd aan de internationale skifederatie FIS.

In Sölden is het weer op dit moment erg zacht. "De regen viel zelfs op de bergtoppen van 3000 meter. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in deze periode van het jaar", sprak Ernst Lorenzi, woordvoerder van de lokale organisatie.
De Fis-worldcup voor snowboarden is op 13 oktober begonnen in Landgraaf. In Sölden zou de eerste wedstrijd "buiten" gepland staan. Of deze is doorgegaan kan ik zo 1,2,3 niet vinden, maar de reuze slalom is afgelast.

Dus ja, ik hoop echt voor Rnej dat het beter in Kaprun was dan in Sölden.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:35:44 #235
71115 Rnej
I walk the line
pi_42920274
kaprun was vrij goed zelfs, tot 1 uur was de piste vrij hard, daarna werd t wat papperig maar echt slush heb ik niet gereden

2 dagen erg koude harde wind gehad maar voor de rest bluebird days

piste was kneiterhard bij het afrijden dus dat ging allemaal lekkah
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:58:34 #236
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42920846
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:35 schreef Rnej het volgende:
kaprun was vrij goed zelfs, tot 1 uur was de piste vrij hard, daarna werd t wat papperig maar echt slush heb ik niet gereden

2 dagen erg koude harde wind gehad maar voor de rest bluebird days

piste was kneiterhard bij het afrijden dus dat ging allemaal lekkah
Wat waren de dagindelingen? ben beniwued wat je moet verwachten
pi_42923023
Ik wil héél graag een keer snowboarden, maar ik heb hele zwakke knieën. Er verschuift heel snel iets in mijn knie doordat ik te lange spieren heb, botsplinters en de holte waarin mn knieschijf zit is niet hol genoeg.

Weet iemand of het een erg groot risico voor mij is dat er iets misgaat als ik ga snowboarden???? Is het heel zwaar/slecht voor je knieën??
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:16:20 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42923184
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 23:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

1 is het hoogst

2 = vrij goed dus

Als je een 5 krijgt ben je gewoon niet leraarwaardig. Een spastic dus
4,3 ben je wel redelijk. Nog de nodige fouten in je techniek maar net goed genoeg om voor leraar door te gaan. Maar je mag de komende tijd niet eens over Landes nadenken.
2 is goed met nog 1 of 2 technische foutjes die je rijden niet echt bijinvloeden maar je wel ziet als je goed kijkt (meestal als een leraar er naar kijkt). Landes kan als je wat meer ervaring hebt.
1 is foutloos en misschien kun je landes er snel achteraan doen.

Ik had een 1 voor me anwarter en een 2 voor me landes
sorry, ik moet toch ff pimpen

Aan de andere kant heeft Rnej zijn theorie beter gemaakt. Ik neem dat soort dingen altijd te licht op. heb bijna niet geleerd zo van "ik haal het wel" en dan haal ik het wel maar niet echt van harte

Anyway, Op zijn schulefahren na was Rnej best goed
Maar met schulefahren was het nog te vroeg. He jong
Heel snel krijg je geen 1 of een 2.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:41:39 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_42924044
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:11 schreef Ska-te het volgende:
Ik wil héél graag een keer snowboarden, maar ik heb hele zwakke knieën. Er verschuift heel snel iets in mijn knie doordat ik te lange spieren heb, botsplinters en de holte waarin mn knieschijf zit is niet hol genoeg.

Weet iemand of het een erg groot risico voor mij is dat er iets misgaat als ik ga snowboarden???? Is het heel zwaar/slecht voor je knieën??
hey , check je msn, k heb daar al antwoord gegeven
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:48:31 #240
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42924299
Wat voor handschoenen hebben jullie eigelijk? Ben nog opzoek naar iets stevigs, maar om nu meteen 50-80 euro daarvoor uit te geven vind ik een beetje overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')