WooZ +1quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:46 schreef WooZ het volgende:
tyfus?
Bolkesteijn +1quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Japan
Ik wil wel een rijtje hequote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:03 schreef Nesle het volgende:
Autos etc
ik wel. goodwill is immateriële vaste activa.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goodwill reken ik niet tot de vaste activa.
Goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:05 schreef Nesle het volgende:
Inventaris
Gebouwen
Autos en vrachtwagens ik kan ff niet op dat ene woord komen.
goodwill staat juist wel op de balans en er wordt gewoon op afgeschreven.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goodwill reken ik niet tot de vaste activa. Zie ook niet waarom dat op de balans zou staan.
Maar de waarde van goodwill is toch alleen meetbaar bij een verkoop. Lijkt me erg scheef om dat zomaar op je balans te zetten.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:09 schreef Homdeck het volgende:
goodwill staat juist wel op de balans en er wordt gewoon op afgeschreven.
Hey...daar istie!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Noem 3 posten die onderdeel uitmaken van de vaste activa
goodwill wordt geactiveerd door de kopende partij bij aankoop en wordt doorgaans in 5 jaar afgeschrevenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de waarde van goodwill is toch alleen meetbaar bij een verkoop. Lijkt me erg scheef om dat zomaar op je balans te zetten.
Hmmm vooruit, dan ken ik jou het punt toe.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:11 schreef Homdeck het volgende:
goodwill wordt geactiveerd ddor de kopende partij bij aankoop en wordt doorgaans in 5 jaar afgeschreven
Fraudequote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat ik het uiterst vreemd vind dat men dit zo doet. Goodwill is alleen goed te waarderen bij een verkoop. Maar goed nu snap ik ook waar al die boekhoudfraude vandaan komt, er wordt vrij creatief gerekend.
Nicht mehrquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:16 schreef Yurithemaster het volgende:
kom je zo met een vraag Nesle?
Het valt niet onder fraude (kennelijk zijn de regels zo dat je goodwill mee mag tellen) maar je moet het toch met me eens zijn dat een term als goodwill veel ruimte open laat voor een eigen interpretatie, en dus voor creativiteit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:18 schreef Homdeck het volgende:
Fraude![]()
pak de belastingalmanak er eens bij zou ik zeggen![]()
alles valt ruim te interpreteren. Zolang de klant weinig belasting hoeft te betalen is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het valt niet onder fraude (kennelijk zijn de regels zo dat je goodwill mee mag tellen) maar je moet het toch met me eens zijn dat een term als goodwill veel ruimte open laat voor een eigen interpretatie, en dus voor creativiteit.
warmerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:23 schreef Yurithemaster het volgende:
11%?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |