internetaansluiting en aansluiting vaste telefoon zou standaard moeten zijn, al was het alleen maar omdat het het vinden van werk vergemakkelijkt .. mobiele telefonie en autoverzekering lijkt mij afhankelijk van de situatie .. zo is voor een ziek persoon een mobieltje van levensbelang en een auto voor de moeder uit gia's voorbeeld (drieling plus kleuter) beslist geen overbodige luxequote:Sommige voedeslbanken nemen kosten voor een internetaansluiting(mobiele) telefonie én auto(verzekering) mee in de berekening voor de vast lasten
Wat heb je aan schoenen die niet met je kinderen meegroeien?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
erm .. feit is wel dat een paar merkschoenen van 80 ¤ 3 keer langer mee gaan dan merkloze schoenen van 35¤ per paar .. dus uiteindelijk is het wel een besparing
Jawel hoor, directe aanmelding of via RIAGG, verslavingartsen ect. (+ het vangnet wat binnenkort in werking gaat , koppeling van Gemeente-energieleveranciers en woningstichtingen, bij een maand achterstand direct onder curetele stellen.)quote:eeuh, je kan niet zomaar naar de wsnp hoor ..
Buigen of barsten, je vergeet overigens nog de eervolle vermelding in elk plaatselijk (gratis) weekkrantje met naam en toenaam..quote:en tja, dat je zoiets draconisch als het wsnp probeert te vermijden als het even kan lijkt me logisch, zeker voor een uitkeringsgerechtigde maakt het kwa inkomen weinig verschil, maar het feit dat een buitenstaander eerst door je post snuffelt voor jij het te zien krijgt .. van het idee alleen al gaan mijn nekharen overeind staan
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:57 schreef moussie het volgende:
[..]
of je hebt een andere regeling kunnen treffen, een minnelijke schikking dus, iets wat je dus anyway eerst moet proberen voor je bij hun een aanvraag kan doen
--------------------------------------------------------------------------------quote:Hoe kom ik in aanmerking voor de Wsnp?
Eerst moet u naar de Gemeentelijke kredietbank (GKB) of de Sociale Dienst in uw gemeente om een schuldhulpverleningtraject te starten, het zogenaamde minnelijke traject. Een schuldhulpverlener maakt een inventarisatie van de schuldeisers en de hoogte van de schulden. Daarna probeert hij een akkoord te bereiken met de schuldeisers. Dit houdt in dat er wordt aangeboden een deel van de schuld te betalen tegen kwijtschelding van de rest van de vordering. Wanneer alle schuldeisers akkoord gaan met dit aanbod, is het minnelijk traject gelukt en hoeft u geen aanvraag Wsnp in te dienen.
Als één of meerdere schuldeisers niet akkoord gaan, wordt het minnelijk traject als mislukt beschouwd. De schuldhulpverlener stelt dan een verzoekschrift op met als bijlage een verklaring. Beide stukken moeten door u ondertekend zijn. Daarna worden ze naar de rechtbank gestuurd. Na enkele weken ontvangt u een oproep van de rechtbank om bij de rechtbank te verschijnen. In de meeste gevallen hoort u tijdens die zitting of u wordt toegelaten tot de Wsnp.
Gelukkig mogen mensen helemaal gratis en voor nix internetten bij een CWI ...opgelost, je reden is erg wankel...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:12 schreef moussie het volgende:
[..]
internetaansluiting en aansluiting vaste telefoon zou standaard moeten zijn, al was het alleen maar omdat het het vinden van werk vergemakkelijkt ..
Zonder auto ga je echt niet dood hoor dus het is niet noodzakelijk.quote:mobiele telefonie en autoverzekering lijkt mij afhankelijk van de situatie .. zo is voor een ziek persoon een mobieltje van levensbelang (:? Wat is er mis met een prepaidkaart met ¤10,- beltegoed voor noodgevallen? Daarbij is 112 gelukkig zels met en lege prpaidkaart bereikbaar....
[quote] en een auto voor de moeder uit gia's voorbeeld (drieling plus kleuter) beslist geen overbodige luxe
tuurlijk joh, pak even de trein/bus naar de dichtsbijzijnste gemeente met CWI of bieb om daar gratis te kunnen internetten, kan je kijken of je al antwoord hebt gehad op je emailsollicitaties .. alleen jammer dat je geen geld hebt voor trein/bus dus wat nu ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:37 schreef Loedertje het volgende:
Gelukkig mogen mensen helemaal gratis en voor nix internetten bij een CWI ...opgelost, je reden is erg wankel...
ah, het gaat dus puur om het niet doodgaan .. zo'n vermoeden had ik al .. alles wat nog niet op straat leeft en met holle wangen wanhopig in een camera kijkt is niet hulpbehoevendquote:Zonder auto ga je echt niet dood hoor dus het is niet noodzakelijk.
uhm, geld voor een oppas was er niet weet je nog wel .. dus ik zal anyway mijn 3 bloedjes van peuters alleen moeten laten terwijl ik mij met mijn kleuter tig kilometer door regen, wind en agressieve koeien en over hollandse bergen worstel op mijn opoefiets .. al hopend dat ik vandaag of morgen van me fiets afrot (op de terugweg uiteraard, zonder kleuter! ) zodat ik niet iedere ochtend deze ellendige en gevaarlijke keuze moet makenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 03:17 schreef milagro het volgende:
grappig hoe jij altijd vh meest extreme uitgaat, en als er dan weer een mogelijke oplossing wordt aangedragen , maak je de hypothetische omstandigheden nog extremer
"oh ja, dan neemt ze maar de fiets, tuuuuuurlijk, joh, op het platteland, windkracht 10, bergopwaarts, agressieve koeien overal, vier kinderen onder de 5 die niet alleen kunnen blijven, de oppas die je na veel geharrewar geregeld had is de dag ervoor tijdens een bezoekje aan Seaworld dodelijk getroffen door een uit het bassin springende peilstaartrog, je hebt zelf een hartkwaal, en een verwaarloosde longontsteking omdat je geen geld hebt voor een uitgebreidere ziektekostenverzekering, en je had al geen benen, en dan kom jij met een fiets aanzetten?"
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 03:17 schreef milagro het volgende:
grappig hoe jij altijd vh meest extreme uitgaat, en als er dan weer een mogelijke oplossing wordt aangedragen , maak je de hypothetische omstandigheden nog extremer
"oh ja, dan neemt ze maar de fiets, tuuuuuurlijk, joh, op het platteland, windkracht 10, bergopwaarts, agressieve koeien overal, vier kinderen onder de 5 die niet alleen kunnen blijven, de oppas die je na veel geharrewar geregeld had is de dag ervoor tijdens een bezoekje aan Seaworld dodelijk getroffen door een uit het bassin springende peilstaartrog, je hebt zelf een hartkwaal, en een verwaarloosde longontsteking omdat je geen geld hebt voor een uitgebreidere ziektekostenverzekering, en je had al geen benen, en dan kom jij met een fiets aanzetten?"
Bibliotheekquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 03:00 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk joh, pak even de trein/bus naar de dichtsbijzijnste gemeente met CWI of bieb om daar gratis te kunnen internetten, kan je kijken of je al antwoord hebt gehad op je emailsollicitaties .. alleen jammer dat je geen geld hebt voor trein/bus dus wat nu ?
[..]
quote:maar ik begrijp dat je in een stad woont, kleuterschool om de hoek, supermarkt of 2 ernaast, CWI in de stadskern en een bieb in de wijk ?
idd, in zo'n woonsituatie is een auto niet echt noodzakelijk, maar dat wil niet zeggen dat het dat ook niet is voor een moeder uit een klein dorp/stadje
Allemaal flauwekul. Mijn ouders hebben ons ook grootgekregen zonder auto. Drie dochters. Telefoon hadden we pas toen ik een jaar of 8 was of zo. Mobieltjes zijn al helemaal niet nodig. En roken al helemaal niet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:12 schreef moussie het volgende:
[..]
internetaansluiting en aansluiting vaste telefoon zou standaard moeten zijn, al was het alleen maar omdat het het vinden van werk vergemakkelijkt .. mobiele telefonie en autoverzekering lijkt mij afhankelijk van de situatie .. zo is voor een ziek persoon een mobieltje van levensbelang en een auto voor de moeder uit gia's voorbeeld (drieling plus kleuter) beslist geen overbodige luxe
Op de fiets. Iets mis mee?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 03:00 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk joh, pak even de trein/bus naar de dichtsbijzijnste gemeente met CWI of bieb om daar gratis te kunnen internetten, kan je kijken of je al antwoord hebt gehad op je emailsollicitaties .. alleen jammer dat je geen geld hebt voor trein/bus dus wat nu ?
Die moeder met 4 kinderen wilde niet gaan werken, weet je nog, want de kinderopvang is duurder dan wat zij kan bijverdienen. Als kinderopvang gratis wordt, kan zij eerst haar kinderen naar de opvang brengen en dan op de fiets gaan solliciteren. Probleem opgelost. Of ze wacht, zoals in mijn voorbeeld het geval was, totdat de drieling op school zit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 04:00 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, geld voor een oppas was er niet weet je nog wel .. dus ik zal anyway mijn 3 bloedjes van peuters alleen moeten laten terwijl ik mij met mijn kleuter tig kilometer door regen, wind en agressieve koeien en over hollandse bergen worstel op mijn opoefiets .. al hopend dat ik vandaag of morgen van me fiets afrot (op de terugweg uiteraard, zonder kleuter! ) zodat ik niet iedere ochtend deze ellendige en gevaarlijke keuze moet maken
Gratis bestaat niet. De rekening wordt alleen gespreid over iedereen. De jonge ouders, bejaarden, de bewust kinderlozen, etc. Het woord 'gratis' is een van de meest misbruikte termen in de maatschappij.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:13 schreef Gia het volgende:
Als kinderopvang gratis
Het principiële probleem van 'links' met de voedselbanken is, dat het overheidsmonopolie op het oplossen van problemen wordt doorbroken. Je zou het ook maar een goede zaak vinden dat burgers en bedrijfsleven gezamenlijk kwetsbare groepen te hulp schieten. De mythe dat louter een grote overheid de sociale problemen in de maatschappij kan oplossen, moet in stand worden gehouden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:52 schreef moussie het volgende:
dat rechts een andere mening heeft, er alle belang bij heeft de feiten anders neer te zetten dan ze zijn .. waarom zou links dat erg vinden ?
want natuurlijk heeft rechts er alle belang bij om te doen alsof het hier met iedereen hartstikke goed gaat .. en zolang je de onderkant van de maatschappij niet met eigen ogen hebt gezien en ervaren maar alleen die rechtse sprookjes gelooft, tja, uiteraard is het dan een linkse hype ..
Het bizarre is nu net dat het een politicus van de Christen Unie is die vindt dat de maatschappij geen politieke problemen mag oplossen. Terwijl de CU toch niet van een alles-via-de-staat soort links is. Heel raar vind ik het. Het lijkt me bij uitstek iets voor wat meer belijdende christenen om dit soort 'nood' juist via de gemeenschap, niet de overheid, aan te pakken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het principiële probleem van 'links' met de voedselbanken is, dat het overheidsmonopolie op het oplossen van problemen wordt doorbroken. Je zou het ook maar een goede zaak vinden dat burgers en bedrijfsleven gezamenlijk kwetsbare groepen te hulp schieten. De mythe dat louter een grote overheid de sociale problemen in de maatschappij kan oplossen, moet in stand worden gehouden.
Heel erg vreemd inderdaad. Naastenliefde louter via de staat schijnbaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Het bizarre is nu net dat het een politicus van de Christen Unie is die vindt dat de maatschappij geen politieke problemen mag oplossen. Terwijl de CU toch niet van een alles-via-de-staat soort links is. Heel raar vind ik het. Het lijkt me bij uitstek iets voor wat meer belijdende christenen om dit soort 'nood' juist via de gemeenschap, niet de overheid, aan te pakken.
NL is goed in he in stand houden van *hulpvagen aan Gemeentes en Overheid*quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het principiële probleem van 'links' met de voedselbanken is, dat het overheidsmonopolie op het oplossen van problemen wordt doorbroken. Je zou het ook maar een goede zaak vinden dat burgers en bedrijfsleven gezamenlijk kwetsbare groepen te hulp schieten. De mythe dat louter een grote overheid de sociale problemen in de maatschappij kan oplossen, moet in stand worden gehouden.
Natuurlijk is armoede óók een politiek probleem.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Heel erg vreemd inderdaad. Naastenliefde louter via de staat schijnbaar.
Ik ben het overigens niet eens met de stelling dat 'armoede' een politiek probleem is. Dat wordt er wel van gemaakt, maar het is in eerste instantie een persoonlijk probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |