abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 12:39:42 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42606994
quote:
12 oktober 2006, 10:48 (43 reacties)

STAPHORST (ANP) - Voedselbanken zouden moeten worden afgeschaft. Dat vindt Dik Vedder, gemeenteraadslid voor de ChristenUnie in Staphorst. Volgens Vedder is het onacceptabel dat de maatschappij zelf een politiek probleem moet oplossen.
Hij bevestigde donderdag een bericht hierover in het Nederlands Dagblad. Het raadslid bracht zijn standpunt deze week naar voren in de gemeenteraad. ,,Het gaat in dit geval om onze gemeente, maar ik zeg altijd: Wat goed is voor Staphorst, is goed voor Nederland.''

Vedder vindt dat de gemeenten zich over de mensen moet ontfermen die onvoldoende geld hebben om boodschappen te doen. In Staphorst maken minder dan tien mensen gebruik van een voedselbank. ,,Ik begrijp dat het voor grotere gemeenten een ander verhaal is. Maar het kan niet zo zijn dat beleidsmakers het probleem accepteren, omdat de maatschappij een oplossing organiseert.''Bon

Het raadslid schetst het beeld van een inwoner die zijn fiets tegen een groot en duur stadhuis zet om daar een bon op te halen voor de voedselbank. ,,Het geld dat de gemeente bespaart, gaat naar iets anders. Dat moet maar afgelopen zijn.'' De gemeenteraad in Staphorst komt in november op het standpunt van Vedder terug.

Wethouder Robert Blom (VVD) in Alphen aan den Rijn noemde de voedselbank vorige maand een symptoom van armoede waarin de gemeente geen geld moet investeren. Het college trekt daarom 25.000 euro uit om te onderzoeken waarom zich in de gemeente een voedselbank bevindt. Volgens Blom moet de bank in het voorjaar van 2007 overbodig zijn.
Waarom zou de rgemeente moeten zorgen voor de boodschappen van hun inwoners? Is het juist niet goed dat er door burgerinitiatieven voedselbanken zijn ontstaan? Het *zorgen* voor de medemens, het sociale...

Uiteraard is het schrijnend dat sommige gezinnen extreem krap zitten door allerlei oorzaken máár ik denk dat je je ook moet realiseren dat meer geld géén oplossing is. Dat extra geld kan men weer gaan gebruiken voor allerlei verslavingen waardoor het probleem nooit zal worden opgelost. Is het niet beter om de schuldproblematiek eens grondig te onderzoeken?
pi_42607122
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zou de rgemeente moeten zorgen voor de boodschappen van hun inwoners? Is het juist niet goed dat er door burgerinitiatieven voedselbanken zijn ontstaan? Het *zorgen* voor de medemens, het sociale...

Uiteraard is het schrijnend dat sommige gezinnen extreem krap zitten door allerlei oorzaken máár ik denk dat je je ook moet realiseren dat meer geld géén oplossing is. Dat extra geld kan men weer gaan gebruiken voor allerlei verslavingen waardoor het probleem nooit zal worden opgelost. Is het niet beter om de schuldproblematiek eens grondig te onderzoeken?
Idd. Beter besteed geld wel. Als jij bijvoorbeeld eens wist voor wat voor onzin de gemiddelde gemeente duizenden euro's aan subsidie uittrekt, dan is het beschamend dat die paar honderd mensen (in een grote gemeente) die voor minder geholpen zijn in de kou blijven staan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42607192
De jumbo doet overigens ook goed werk. Gratis weggeven van eten als het nog maar twee dagen houdbaar is. Dit is de commerciele oplossing van het probleem.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_42607296
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:39 schreef Loedertje het volgende:
Dat extra geld kan men weer gaan gebruiken voor allerlei verslavingen waardoor het probleem nooit zal worden opgelost. Is het niet beter om de schuldproblematiek eens grondig te onderzoeken?
ja hoor, gaat die weer .. lekker suggestief weer .. al die mensen hebben de problemen allemaal aan zichzelf te danken, zal wel door hun verslavingen komen .. pff

betaal jij maar eens door omstandigheden 3 maanden je rekeningen niet, de bijkomende aanmanings- en deurwaarderskosten zijn genoeg om je voor jaren de nek om te draaien
pleased to meet you
pi_42607397
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Beter besteed geld wel. Als jij bijvoorbeeld eens wist voor wat voor onzin de gemiddelde gemeente duizenden euro's aan subsidie uittrekt, dan is het beschamend dat die paar honderd mensen (in een grote gemeente) die voor minder geholpen zijn in de kou blijven staan.
De gemeente Landgraaf heeft tegen de skiberg aan trappen aangelegd. Kosten: over de 300.000.

Landgraaf is zeer vergrijsd -> oude mensen lopen die trappen niet op, en de jeugdigen al helemaal niet. Misschien een enkele hondenbezitter. Daarbij heeft Landgraaf ook een voedselbank. Wethouder Erfkempers hoofd op een stok met zijn megalomane ideeen. Hij wil nu ook een of andere attractiepark gaan aanleggen...

En dan is het niet gek dat de gemeente jaren onder curatele heeft gestaan wegens financieel wanbeleid. Zal me niks verbazen als dat nog steeds zo is.

Anyway: ik heb gehoord dat bedrijven in de sector van de voedselvernietiging, failliet gaan vanwege de voedselbanken... hoe ironisch is dat wel niet
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 12:59:28 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42607522
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:51 schreef moussie het volgende:

[..]

ja hoor, gaat die weer .. lekker suggestief weer .. al die mensen hebben de problemen allemaal aan zichzelf te danken, zal wel door hun verslavingen komen .. pff
Doorgaans (lees dat woord aub drie keer) komt het inderdaad door een achterliggend probleem (drank/drugs/gokverslavingen) en juist daarom is het niet echt verstandig om EXTRA geld te geven omdat daarmee het boodschappen-eten-probleem NIET is opgelost...
quote:
betaal jij maar eens door omstandigheden 3 maanden je rekeningen niet, de bijkomende aanmanings- en deurwaarderskosten zijn genoeg om je voor jaren de nek om te draaien
Zie je mij ergens schrijven dat dat niet zo is
Ook die beroepstak zou eens grondig moeten worden onderzocht...mensen die inderdaad door wat voor reden dan ook opgezadeld zitten met zoveel extra *administratieve* kosten waardoor ze het ene gat met het andere proberen te dichten.
pi_42607685
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Doorgaans (lees dat woord aub drie keer) komt het inderdaad door een achterliggend probleem (drank/drugs/gokverslavingen) en juist daarom is het niet echt verstandig om EXTRA geld te geven omdat daarmee het boodschappen-eten-probleem NIET is opgelost...
[..]
Neen, de grootste veroorzaker van bijstandswaardige armoe zijn zaken als werkgelegenheid en scheidingen als dan niet icm schulden.
quote:
Zie je mij ergens schrijven dat dat niet zo is
Ook die beroepstak zou eens grondig moeten worden onderzocht...mensen die inderdaad door wat voor reden dan ook opgezadeld zitten met zoveel extra *administratieve* kosten waardoor ze het ene gat met het andere proberen te dichten.
Absoluut.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 13:17:09 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42608041
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neen, de grootste veroorzaker van bijstandswaardige armoe zijn zaken als werkgelegenheid en scheidingen als dan niet icm schulden.
De reden dat gas/water/licht worden afgesloten en men geen geld meer heeft om te eten komt simpelweg niét door de hoogte van de uitkeringen laat dat even duidelijk zijn.
Er zijn veel oorzaken waaronder idd de door jou genoemde zaken .

Ik vraag mij dan ook af hoe die gemeentes (de politiek) dit probleem willen gaan oplossen. Nu is het zo dat de vertrekkers van het voedsel dit louter doen zonder winstbejag, stel dat de gemeente en de politiek zich ermee gaat bemoeien, denk je dat dat dan zo blijft of gaat het net als de medicinale wiet dan een heel ander verhaal worden en reserveren ze geld uit het algemene potje voor boodschappendozen...krijgt het hele zooitje dan een commercieel tintje?

Het gaat nu toch prima? Overschotten worden gebruikt ipv vernietigd.

Wat wél belangrijk is (denk ik) is het achterliggende probleem goed aan te pakken, waarom heeft iemand de voedselbank nodig, kun je (behalve de wsnp) ook iets doen aan bijvoorbeeld de dingen uit de posting van Moussie..rentestop op schulden van mensen die hulp vragen, de bijkomende kosten (administratieve/gerechtsdeurwaarders/incasso) beperken ..
pi_42608050
Voedselbanken...
quote:
De voedselbank

De voedselbank van Hans en Ellie de Groot in Tilburg bestaat 10 jaar. Tienduizenden kommen soep werden al weggeven aan eenieder die zijn hand op komt houden. En dat worden er steeds meer.

Hans de Groot kijkt trots. "Deze mensen redden het niet zonder onze hulp." Het is een gure dag in maart, en er staat een rij voor zijn soep-keuken. Zijn vrouw Ellie vult aan: "Er komen er steeds meer. Daarom is het maar goed dat wij er zijn."

Maar het echtpaar kijkt verbaasd op wanneer wij twijfelen aan de logica van Ellie. Het idee dat er steeds meer mensen komen omdat ze gratis soep weggeven, was nog niet bij ze opgekomen. Na verbazing komt woede. Dat wij durven te twijfelen aan hun loffelijke streven. "Die mensen zijn écht zielig, hoor" roept Hans boos.

Inderdaad trekt de voedselbank een divers publiek. Een blanke vrouw bevestigt dat ze de voedselbank echt nodig heeft. Ze legt uit dat ze koop-ziek is, en dat ze al haar geld heeft uitgegeven aan kleren en cosmetica. Bij de sociale dienst doen ze steeds lastiger over Bijzondere Bijstand. Daarom is het maar goed dat ze hier terecht kan. Dat is tenminste een zekerheid in haar leven.

Een donkere jongen met vieze dreadlocks, een rare spijkerbroek en een rasta petje op komt hier ook al jaren. Hij kan geen werk krijgen. Hij is zojuist nog wezen solliciteren, maar het was al snel duidelijk: ook deze werkgever ziet het niet met hem zitten. Het is pure discriminatie, zo legt hij uit.

"Het is allemaal de schuld van de regering," legt een Marokkaan uit. "Nu gaan ze de sigaretten weer duurder maken. Daarmee pakken ze ons!" Hij heeft geen ongelijk: bijna iedereen rookt.

Als we weer naar buiten lopen, zien we hoe net een taxi stopt ... opnieuw iemand die "het niet redt" en daarom gelukkig bij Hans en Ellie terecht kan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42608065
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Als jij bijvoorbeeld eens wist voor wat voor onzin de gemiddelde gemeente duizenden euro's aan subsidie uittrekt,
GL: help prostituee met eigen zaak
pi_42608214
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:17 schreef Tikorev het volgende:
Voedselbanken...
[..]
Grappig stukje. Jammer dat het niets beschrijft van waar die bank voor bedoeld is. Want je dacht toch niet dat al die mensen met een koopverslaving en de taxi komen aanzetten?
Ik zou ook zo'n stukje kunnen schrijven. Joop ook.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:29:01 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42608326
Ik vind voedselbanken een goed idee. Sommige uitkeringsgerechtigden kunnen niet goed met geld omgaan. Op deze manier hebben ze dan toch iig iets te eten. Meer geld geven werkt in deze gevallen niet. Mensen kunnen zelfs persoonlijk failliet zijn verklaart door de rechter maar als deze mensen volharden in hun gedrag honoreert de rechter zo'n aanvraag niet meer. Dit soort mensen zou imo sneller onder curatele moeten komen. Vreemd genoeg heb ik een docu gezien dat een rechter het faillisement weigerde maar niet tot curatele besloot. Maar daar is misschien weer een psychaitrisch rapport voor nodig.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_42608337
quote:
Voedselbanken...
[..]
Het zit vol met subjectieve praat en stereotypen. Waar zei je dat het stukje vandaan komt?
pi_42608475
Als men over voedselbanken praat dan gaat het al snel over eigen schuld, plasma tv's en verslavingen.
Lekker makkelijk om je eigen geweten schoon te praten maar als politici denken dat ouderen rond kunnen komen van alleen AOW dan leven ze echt op een apenrots daar in Den Haag.
Mensen met alleen AOW krijgen ¤ 886,58 per maand (alleenstaanden) en dat is toch vragen om voedselbanken?

Audaces fortuna juvat
pi_42608479
quote:
Voedselbanken...
[..]
en wat is de bron van dit leuke gekleurde stukkie .. zo'n muts voor wie dreads per definitie vies zijn ?

en dan dit stukkie
quote:
"Het is allemaal de schuld van de regering," legt een Marokkaan uit. "Nu gaan ze de sigaretten weer duurder maken. Daarmee pakken ze ons!" Hij heeft geen ongelijk: bijna iedereen rookt.

Als we weer naar buiten lopen, zien we hoe net een taxi stopt ... opnieuw iemand die "het niet redt" en daarom gelukkig bij Hans en Ellie terecht kan.
ooit bedacht dat dat pakkie shag per week zo'n beetje het enige is wat die mensen nog hebben ?

en dan diegene die uit die taxi stapt, zeker een gehandicapte/zieke die het door het ziekenfonds vergoed krijgt, maar dat wordt er even niet bij verteld, stel je voor .. een zieke die met een taxi bij de voedselbank komt omdat die door al die extra ziektekosten geen geld meer overhoudt om te eten .. dat wordt te ingewikkeld, dan moet je nadenken over hoe absurd het hele gebeuren is, en nadenkende mensen, die moeten we niet hebben .. wij willen volk dat schande gilt op commando ..
en het werkt, geen kip die nog nadenkt over het feit dat als je de taxi kan betalen je liever naar de snackbar op de hoek gaat ipv zo'n waterig soepje binnen te lepelen
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 13:45:10 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42608786
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:34 schreef Colnago het volgende:
Als men over voedselbanken praat dan gaat het al snel over eigen schuld, plasma tv's en verslavingen.
Lekker makkelijk om je eigen geweten schoon te praten maar als politici denken dat ouderen rond kunnen komen van alleen AOW dan leven ze echt op een apenrots daar in Den Haag.
Mensen met alleen AOW krijgen ¤ 886,58 per maand (alleenstaanden) en dat is toch vragen om voedselbanken?

Doorgaans redden ouderen zich wel, zij zijn immers niet het product van deze consumptiemaatschappij en hebben geen schulden .
Het probleem bij ouderen is vaak juist de schaamte, zij durven niet naar de byzondere bijstand als hun wasmachine of koelkast stuk is..hun hand ophouden? No way...
Met aftrek van hun vaste lasten is het leven geen vetpot maar ze eten wél normaal.
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 13:47:36 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42608862
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:34 schreef moussie het volgende:
.. wij willen volk dat schande gilt op commando ..
Dat doen de initiatiefnemers van de voedselbanken en de mnr uit dit artikel toch al
quote:
en het werkt, geen kip die nog nadenkt over het feit dat als je de taxi kan betalen je liever naar de snackbar op de hoek gaat ipv zo'n waterig soepje binnen te lepelen
ipv de snackbar of dat soepje kunnen ze van de eigen bijdrage voor de taxi natuurlijk ook gewoon 5 kilo aardappelen halen en verse groentes...
pi_42609569
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:47 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat doen de initiatiefnemers van de voedselbanken en de mnr uit dit artikel toch al
[..]

ipv de snackbar of dat soepje kunnen ze van de eigen bijdrage voor de taxi natuurlijk ook gewoon 5 kilo aardappelen halen en verse groentes...
uhm .. nou weet ik niet of ze het hebben verandert de laatste jaren, dacht van niet maar weet het dus niet zeker, maar die eigen bijdrage is eenmalig en wordt (grotendeels) vergoed door de bijzondere bijstand ..
er wordt trouwens wel van te voren vast gelegd welke ritten wel en welke niet vergoed worden door de verzekering .. het moet wel noodzakelijk zijn .. voor alles buiten dat kader krijg je geen vergoeding

je eigen zakkie aardappelen en groente, ja ja, het valt je niet op dat je redeneert als een gezond mens ?
je moet maar lichamelijk in staat zijn je piepers te jassen en te kunnen koken .. aardappels afgieten met een lichamelijk handicap is alles behalve makkelijk namelijk .. en thuiszorg kost geld !!

en tja, wat er ook nog bij komt kijken is het treurige feit dat al deze mensen in het algemeen geen geld hebben om ergens naar toe te gaan voor een avondje, dus dat bakkie soep samen met al die mensen wordt ook nog eens het enige sociale contact buiten de deur
pleased to meet you
pi_42609599
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Doorgaans redden ouderen zich wel, zij zijn immers niet het product van deze consumptiemaatschappij en hebben geen schulden .
Het probleem bij ouderen is vaak juist de schaamte, zij durven niet naar de byzondere bijstand als hun wasmachine of koelkast stuk is..hun hand ophouden? No way...
Met aftrek van hun vaste lasten is het leven geen vetpot maar ze eten wél normaal.
Dat ouderen niet zoveel wensen hebben kan ik me nog voorstellen maar als ik effe ga rekenen kom ik toch wel heel wat geld te kort.
Nu zullen die mensen misschien huursubsidie krijgen maar ¤ 200/300 huur ben je zo kwijt dan ¤ 125 zorgpremie, ¤ 100 energie, laten we zeggen ¤ 100 voor telefoon/water en verzekeringen en dan zit je al op ¤ 500/600 per maand.
En dan moet er nog gegeten worden, huishoudartikelen gekocht worden, kleding en dergelijke gekocht worden en eventueel vervoer betaald worden.
Daar komt dan ook nog bij dat oudere mensen brillen, hoortoestellen en hulp nodig hebben dus dan wordt het wel krap.
En dan te bedenken dat die AOW jaren bevroren geweest is en dat die nu mee mag stijgen met de lonen, maar die lonen moeten op de nullijn blijven.
Ik kan wel begrijpen dat deze mensen voedselbanken nodig hebben om te kunnen eten.
Audaces fortuna juvat
pi_42610875
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:12 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat ouderen niet zoveel wensen hebben kan ik me nog voorstellen maar als ik effe ga rekenen kom ik toch wel heel wat geld te kort.
Nu zullen die mensen misschien huursubsidie krijgen maar ¤ 200/300 huur ben je zo kwijt dan ¤ 125 zorgpremie, ¤ 100 energie, laten we zeggen ¤ 100 voor telefoon/water en verzekeringen en dan zit je al op ¤ 500/600 per maand.
En dan moet er nog gegeten worden, huishoudartikelen gekocht worden, kleding en dergelijke gekocht worden en eventueel vervoer betaald worden.
Daar komt dan ook nog bij dat oudere mensen brillen, hoortoestellen en hulp nodig hebben dus dan wordt het wel krap.
En dan te bedenken dat die AOW jaren bevroren geweest is en dat die nu mee mag stijgen met de lonen, maar die lonen moeten op de nullijn blijven.
Ik kan wel begrijpen dat deze mensen voedselbanken nodig hebben om te kunnen eten.
Precies. Ik ken zelfs mensen die hier dankbaar gebruik van maken zodat ze vlees kunnen eten en fruit, wat voor hen LUXE is. Fruit en vlees, LUXE

Waarom denkt iedereen dat dit wordt veroorzaakt door henzelf? Door een verslaving of niet goed kunnen omgaan met geld? Nee, we geven jou 800 euro per maand, huur van 300 euro, alle vaste lasten als gas/water/licht, ziekenfonds en een goedkope gsm als je die nog kunt betalen..kun je bellen als er iets aan de hand is.

Dan mag je nog eten voor jezelf kopen en misschien ook nog wel een kadotje als er iemand jarig is.
BEN JE EEN BEETJE DOOF? Jammer maar dat wordt pas vergoed als je bijna niks meer hoort.
Trotse mamma :)
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:08:46 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42611181
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]
er wordt trouwens wel van te voren vast gelegd welke ritten wel en welke niet vergoed worden door de verzekering .. het moet wel noodzakelijk zijn .. voor alles buiten dat kader krijg je geen vergoeding.
Daarom is het maar goed dat de gemeente dit grotendeels betaald en niet de verzekering, en er ook niet naar de reden van de rit gevraagd wordt (het wordt op gemeenteniveau geregeld dus uitzonderingen hierop zijn mogelijk).

De suggestie dat voedsel voor de hongerigen in principe een gemeentelijke kwestie is ben ik het wel mee eens, maar daar kleven ook weer nadelen aan. De huidige oplossing in de vorm van particuliere voedselbanken is zo slecht nog niet. Het blijft toch kiezen uit kwaden.
Vampire Romance O+
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:10:22 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42611228
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:59 schreef Faithz het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen dat dit wordt veroorzaakt door henzelf? Door een verslaving of niet goed kunnen omgaan met geld? Nee, we geven jou 800 euro per maand, huur van 300 euro, alle vaste lasten als gas/water/licht, ziekenfonds en een goedkope gsm als je die nog kunt betalen..kun je bellen als er iets aan de hand is.
Waarom denken tegenstanders van de voedselbanken dat dit meestal niet wordt veroorzaakt door die mensen zelf?
Vampire Romance O+
pi_42611863
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:10 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Waarom denken tegenstanders van de voedselbanken dat dit meestal niet wordt veroorzaakt door die mensen zelf?
Omdat dat ook niet zo is in de meeste gevallen?
Trotse mamma :)
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:48:16 #24
3542 Gia
User under construction
pi_42612338
Ik vind die initiatieven als voedselbanken en weggeven van 'bijna over de datum spullen' door supermarkten prima. Ik zie niet wat daar fout aan kan zijn.

Overigens kun je van AOW leven. Niet in alle luxe, maar je kunt er van leven. 900 euro is toch ruim 1900 gulden. En niemand klaagde vroeger als ie 1900 gulden had. Heb zelf ooit moeten leven van 900 gulden. Akkoord, vaste lasten waren wel wat lager toen, maar toch. 900 euro is geen vetpot, maar je kunt ervan leven.

Overigens heeft een alleenstande bijstandsgerechtigde minder.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50:53 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42612419
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:33 schreef Faithz het volgende:

[..]

Omdat dat ook niet zo is in de meeste gevallen?
Dat is een even selectieve blik als die van mensen die roepen dat alle voedselbankklanten rokende tokkies zijn die het aan zichzelf te danken hebben.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')