abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:37:15 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_42610241
Ik heb ook bloedende tong bij kiwi, ananas en ander fruit waar veel zuren in zitten. Ik denk dat het gewoon bijt; de huis in je mond is erg dun.
disclaimer
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:38:34 #27
97348 Matness
Matt about you
pi_42610279
ik zou geen kiwi meer geven, lijkt me inderdaad dat de vrouw allergisch is.
ikzelf kan ook niet goed tegen kiwi, mijn mond gaat er pijn van doen. ook bij verse ananas trouwens.
pi_42610304
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:49 schreef Natalie het volgende:
Ik vrees dat de mevrouw in kwestie ook allergisch is voor kiwi. Helaas kun je hier weinig aan doen. Enige oplossing lijkt me om haar geen kiwi meer te geven.
Lijkt me wel dat er meer dingen zijn waar ze niet tegen kan (citrisvruchten?)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_42610515
Zal het niet komen omdat kiwi's soms KNETTERZUUR zullen zijn, en dat dit een bijtreactie geeft (dus: geef eens een wat zachtere kiwi)
Het mooi kotsende meisje.
pi_42610646
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zal het niet komen omdat kiwi's soms KNETTERZUUR zullen zijn, en dat dit een bijtreactie geeft (dus: geef eens een wat zachtere kiwi)
Wie zegt dat ze harde kiwi geven? Sowieso is harde kiwi onmogelijk om uit de schil te krijgen dus ik neem aan dat ze wel rijp zijn als ze gegeven worden.
pi_42612801
quote:
Het was een zachte rijpe kiwi; een beetje geprakt met een vork. We hebben dit bij andere etenswaren nooit gezien, alleen bij kiwi.
pi_42619833
als ik twee kiwi's achter elkaar eet bloeden mijn tong en gehemelte ook.
I had a signature once. It was awful.
pi_42619875
Maf, ik had er tot dit topic nog nooit van gehoord dat mensen serieus zo'n last van kiwi's hadden
pi_42620950
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Maf, ik had er tot dit topic nog nooit van gehoord dat mensen serieus zo'n last van kiwi's hadden
ja die nare kiwis
You've just been F'd in the A
pi_42621789
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:30 schreef Flyga het volgende:

[..]

ja die nare kiwis
nou zeg
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:01:29 #36
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42622052
Bijten ze niet op hun tong
pi_42622599
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:01 schreef skippy22 het volgende:
Bijten ze niet op hun tong
eindelijk iemand die het voor me opneemt
  donderdag 12 oktober 2006 @ 22:33:51 #38
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42625480
quote:
Een bijtreactie lijkt me voorlopig de meest logische uitleg. Vind nergens een aanwijzing dat kiwi's op zich bloedingen kunnen veroorzaken. Een allergische reactie kan wel zwelling van de tong veroorzaken, wat de kans dat ze erop bijt verhoogt. Maar zo'n allergische reactie zou ook optreden als de kiwi met banaan gemengd was. Als de allergische reactie een prikkend gevoel in de mond veroorzaakt, dan kan ik me wel voorstellen dat de zuurheid van een pure kiwi de pijn vergroot. Waardoor ze misschien op haar tong gaat bijten...

Maar: heb je het al eens geprobeerd met een geprakte kiwi alleen (zonder banaan)? Misschien gebeurt het gewoon per ongeluk. De sterke zure prikkel kan andere gewaarwordingen overstemmen, waardoor het verschil tussen kiwi of een stuk tong tussen je tanden pas duidelijk wordt als je bijt...

disclaimer: dit is allemaal pure speculatie van mijn kant, en ik heb geen medische opleiding...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_42626374
Neem dan die Zespri Gold, is wat minder zuur en ruw in de mond.
pi_42627131
toch mooi dat de gele kiwi hier Zespri genoemd wordt...terwijl dat gewoon een merknaam is van groene en gele kiwi's is!

De gele is, zoals hierboven gezegd, de Zespri Gold..
de groene koop je 9 van de 10 keer ook als Zespri..
pi_42628013
Krijgt die mevrouw ook medicatie?
Dit kan de allergische reactie ook nogeens versterken.
Misschien is een allergietest een goed alternatief hiervoor.
pi_42637753
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:45 schreef klipper het volgende:
Krijgt die mevrouw ook medicatie?
Dit kan de allergische reactie ook nogeens versterken.
Misschien is een allergietest een goed alternatief hiervoor.
Deze mevrouw krijgt geen medicatie; ik denk toch dat het een allergische reaktie is, als het bijten in de wang is, zou het ook bij andere eetmomenten moeten zijn.
Iedereen bedankl voor het meedenken; behalve natuurlijk degene met kwetsende reakties; je zult zelf maar een gehandicapte broer of zus of zelfs kind hebben.
pi_42639512
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:12 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Deze mevrouw krijgt geen medicatie; ik denk toch dat het een allergische reaktie is, als het bijten in de wang is, zou het ook bij andere eetmomenten moeten zijn.
Iedereen bedankl voor het meedenken; behalve natuurlijk degene met kwetsende reakties; je zult zelf maar een gehandicapte broer of zus of zelfs kind hebben.
Ach de mensen die alleen kunnen kwetsen zijn gewoon bang omdat ze onwetend zijn.
pi_42651499
Zo ie zo moet je bij een boel fruit soorten oppassen met allergische reacties, vooral bij verstandelijk gehandicapten, die kunnen vaak niet goed aangeven dat ze er allergisch voor zijn.

Een opmerking dat het prikt, of het bloeden is een serieus teken het niet meer te geven. Ook kan het verstandig zijn te informeren of er gegevens over (voedsel) allergieėn bekent zijn.
pi_42669337
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:18 schreef Waterweg het volgende:
toch mooi dat de gele kiwi hier Zespri genoemd wordt...terwijl dat gewoon een merknaam is van groene en gele kiwi's is!

De gele is, zoals hierboven gezegd, de Zespri Gold..
de groene koop je 9 van de 10 keer ook als Zespri..
Ik wist niet dat die gele kiwi gewoon "gele kiwi" heet, dus noemde ik hem maar zespri gold
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')