Lijkt me wel dat er meer dingen zijn waar ze niet tegen kan (citrisvruchten?)quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:49 schreef Natalie het volgende:
Ik vrees dat de mevrouw in kwestie ook allergisch is voor kiwi. Helaas kun je hier weinig aan doen. Enige oplossing lijkt me om haar geen kiwi meer te geven.
Wie zegt dat ze harde kiwi geven? Sowieso is harde kiwi onmogelijk om uit de schil te krijgen dus ik neem aan dat ze wel rijp zijn als ze gegeven worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zal het niet komen omdat kiwi's soms KNETTERZUUR zullen zijn, en dat dit een bijtreactie geeft (dus: geef eens een wat zachtere kiwi)
Het was een zachte rijpe kiwi; een beetje geprakt met een vork. We hebben dit bij andere etenswaren nooit gezien, alleen bij kiwi.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zal het niet komen omdat kiwi's soms KNETTERZUUR zullen zijn, en dat dit een bijtreactie geeft (dus: geef eens een wat zachtere kiwi)
ja die nare kiwisquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Maf, ik had er tot dit topic nog nooit van gehoord dat mensen serieus zo'n last van kiwi's hadden
nou zegquote:
eindelijk iemand die het voor me opneemtquote:
Een bijtreactie lijkt me voorlopig de meest logische uitleg. Vind nergens een aanwijzing dat kiwi's op zich bloedingen kunnen veroorzaken. Een allergische reactie kan wel zwelling van de tong veroorzaken, wat de kans dat ze erop bijt verhoogt. Maar zo'n allergische reactie zou ook optreden als de kiwi met banaan gemengd was. Als de allergische reactie een prikkend gevoel in de mond veroorzaakt, dan kan ik me wel voorstellen dat de zuurheid van een pure kiwi de pijn vergroot. Waardoor ze misschien op haar tong gaat bijten...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Deze mevrouw krijgt geen medicatie; ik denk toch dat het een allergische reaktie is, als het bijten in de wang is, zou het ook bij andere eetmomenten moeten zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:45 schreef klipper het volgende:
Krijgt die mevrouw ook medicatie?
Dit kan de allergische reactie ook nogeens versterken.
Misschien is een allergietest een goed alternatief hiervoor.
Ach de mensen die alleen kunnen kwetsen zijn gewoon bang omdat ze onwetend zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:12 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Deze mevrouw krijgt geen medicatie; ik denk toch dat het een allergische reaktie is, als het bijten in de wang is, zou het ook bij andere eetmomenten moeten zijn.
Iedereen bedankl voor het meedenken; behalve natuurlijk degene met kwetsende reakties; je zult zelf maar een gehandicapte broer of zus of zelfs kind hebben.
Ik wist niet dat die gele kiwi gewoon "gele kiwi" heet, dus noemde ik hem maar zespri goldquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:18 schreef Waterweg het volgende:
toch mooi dat de gele kiwi hier Zespri genoemd wordt...terwijl dat gewoon een merknaam is van groene en gele kiwi's is!
De gele is, zoals hierboven gezegd, de Zespri Gold..
de groene koop je 9 van de 10 keer ook als Zespri..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |