abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2002 @ 13:46:48 #1
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_2722869
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houding

stelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.

oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  zondag 6 januari 2002 @ 14:07:39 #2
14006 frenkb
Live fast, die young !!
pi_2723090
Hmm ik studeer bedrijfskunde in Rotterdam. Ik herken mezelf totaal niet in jou omschrijving. Het lijkt mij hel om de rest van m'n leven achter een bureau te zitten (wat ik dus ook NIET ga doen) en ik wil het grote geld niet verdienen. Wil gewoon aan mijn behoeften financieel kunnen voldoen en dat is voldoende.

Verder denk ik niet dat ik saai en humorloos ben. Het tegenovergestelde eerder. En uitgaan is heerlijk, maar niet dat zielige cafegekut maar gewoon lekker naar clubs om flink door te stuiteren.

Dus ik wil me vast aanmelden als iemand die niet aan jou stereotype voldoet

pi_2723202
vanaf het 3e jaar zijn het idd stereotypen, de niet stereotypes worden er wel uitgefilterd, maar het zijn geen dufkutten hoor, het zijn gewoon onzettend irritante mensen, die heel graag heel veel geld willen verdienen
pi_2723380
quote:
Op zondag 06 januari 2002 14:20 schreef Stranger het volgende:
vanaf het 3e jaar zijn het idd stereotypen, de niet stereotypes worden er wel uitgefilterd, maar het zijn geen dufkutten hoor, het zijn gewoon onzettend irritante mensen, die heel graag heel veel geld willen verdienen
Wie wilt er niet veel geld verdienen?!
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
pi_2723393
het grootste gedeelte wel denk ik (niet iedereen dus )
Laat ze maar lekker bij bedrijfskunde zitten, moet er niet aan denken dat ze een keer iets anders gingen studeren
  zondag 6 januari 2002 @ 14:56:41 #6
16357 Lijmkoe
Er is maar 1 Lijmkoe!
pi_2723431
Ik studeer Bedrijfskunde in Utrecht, maar soms voel ik me vrij apart, iedereen denkt inderdaad straks na afronding direct het grote geld te gaan verdienen. Die stereotiepering die geschetst wordt klopt voor de meesten wel denk ik. Zelf ben ik bedrijfskunde gaan doen om gewoon breed georieenteerd het bedrijfsleven in te gaan. Voor mij liever leuke werkomgeving, collega's e.d. dan bergen geld.
Waarom ik?
  zondag 6 januari 2002 @ 15:15:50 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2723525
quote:
Op zondag 06 januari 2002 13:46 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
stelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.

oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????

Beetje makkelijk om zo'n stelling neer te gooien.
Beetje makkelijk ook van mezelf om er nog op te reageren ook. En als ik dan toch makkelijk bezig ben kun je 90% van de TUE in dat hokje plaatsen, het lijkt mijzelf meer de omschrijving van een technisch georienteerde student dan van een bedrijfskunde student. Hierbij wil ik de opleiding Techniek en Maatschappij in Eindhoven vrijpleiten van dit profiel (mooie opleiding en veel socialen dan de rest daar).

In mijn klas (bedrijfskundige informatica) durf ik nog geen 20% in het door jou aangemaakte hokje te plaatsen...

ofzo

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_2723608
quote:
Op zondag 06 januari 2002 14:56 schreef Lijmkoe het volgende:
Ik studeer Bedrijfskunde in Utrecht, maar soms voel ik me vrij apart, iedereen denkt inderdaad straks na afronding direct het grote geld te gaan verdienen. Die stereotiepering die geschetst wordt klopt voor de meesten wel denk ik. Zelf ben ik bedrijfskunde gaan doen om gewoon breed georieenteerd het bedrijfsleven in te gaan. Voor mij liever leuke werkomgeving, collega's e.d. dan bergen geld.
In Utrecht?
Bedoel je HBO dan?
Iedereen is gelijk en iedereen is uniek
  zondag 6 januari 2002 @ 16:07:38 #9
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2723977
quote:
Op zondag 06 januari 2002 14:56 schreef Lijmkoe het volgende:
Heej deze knakker zit gewoon bij mij op school.. nou ja zat.. ik ben al weer bijna klaar
  zondag 6 januari 2002 @ 16:08:47 #10
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2723988
quote:
Op zondag 06 januari 2002 15:27 schreef Robert1210 het volgende:

[..]

In Utrecht?
Bedoel je HBO dan?

Ja... denk ik wel zeker te weten...
pi_2724084
quote:
Op zondag 06 januari 2002 15:15 schreef XL het volgende:

Hierbij wil ik de opleiding Techniek en Maatschappij in Eindhoven vrijpleiten van dit profiel (mooie opleiding en veel socialen dan de rest daar).
ofzo

TEMA is kut!!!
Lachen is gezond :D!
  zondag 6 januari 2002 @ 16:33:15 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2724191
quote:
Op zondag 06 januari 2002 16:22 schreef Harmonius het volgende:

[..]

TEMA is kut!!!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_2724288
Ik doe technieche bedrijfskunde in eindhoven. Ga nou nog in skatekleding naar school, maar ik weet nul al dat ik in mijn 3de jaar in pak rond loop. Maar dt s op school/werk thuis doe ik dan meteen andere kleren aan. Als ik later veel geld verdien is dat mooi meegenomen. Of minder werken en minder verdienen. Maar ik heb deze studie voornamelijk gekozen omdat hij zeer breed is (mens/economie/techniek) En dus een goede basis voor mijn latere leven.
x
  zondag 6 januari 2002 @ 16:42:52 #14
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2724292
Ik moet zeggen dat ik mensen die topics als deze openen om allerlei vooroordelen over bepaalde mensen te ventileren irritanter vind een willekeurige student bedrijfskunde of wat dan ook.

Ga je tijd toch aan iets nuttigs besteden in plaats van mensen proberen in een hoekje te duwen.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zondag 6 januari 2002 @ 22:38:09 #15
9756 Dentist
Toept over...
pi_2728112
Ik kan me bij bovenstaande reactie aansluiten. Met dit topic ventileer je enkel je eigen bekrompen wereldbeeld. Kijk eens wat verder dan de oppervlakte en veroordeel mensen niet zo hard op het gedrag waar je jezelf schuldig aan maakt.

Dentist

zondag 6 januari 2002 @ 22:41:22 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2728163
quote:
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houding

Even een vraagje wat studeer jij eigenlijk ....??
  dinsdag 8 januari 2002 @ 00:34:35 #17
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_2741142
quote:
Schuldige_Omstander
Bedrijfskunde studenten zijn allemaal hetzelfde, allemaal kneuzen
Frustraties? Complexje? Verkeerde studie gekozen?

Vermeld eerst maar eens welke studie jij doet, dan zullen we zien of we daar ook een leuk stereotype bij kunnen bedenken.

and then?
  dinsdag 8 januari 2002 @ 11:26:58 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_2742864
quote:

idd ik ben ook zo'n eikel
(Bedrijfskunde in Rotterdam)

(1/4 ofzo is vrouw btw, dus dat had je mooi fout ...)

[KNE]-Mod
pi_2763786
quote:
Op zondag 06 januari 2002 22:38 schreef Dentist het volgende:
Ik kan me bij bovenstaande reactie aansluiten. Met dit topic ventileer je enkel je eigen bekrompen wereldbeeld. Kijk eens wat verder dan de oppervlakte en veroordeel mensen niet zo hard op het gedrag waar je jezelf schuldig aan maakt.

Dentist

das waar.

Maar ik ben er nu ook mee bezig (1e jaars) en ik vind het tergend saai, dus als het niet beter wordt in de loop van het jaar is het overstappen volgens jaar naar een andere richting. Als ik dat HBO papiertje maar in me vingers kan krijgen. Ze vragen zoveel om die debiele papiertjes tegenwoordig die geen hol waard zijn.

Ik heb overigens me MTS diploma dus ik hoef niet in een kartonnen doos te wonen als dat HBO niet wat wordt.

.
pi_2766013
quote:

Hmm heb me net ingeschreven voor Technische Bedrijfskunde (Eindhoven)

Voel me alleen niet echt aangesproken door die beschrijving die je geeft! Maarja ik ben dan ook nog geen echte student he, misschien komt t nog ofzo

Ik heb gewoon die studie gekozen omdat ik een brede interesse heb (wel een beetje techniek gericht) dus TB leek me wel geschikt..

Anyway je kan voor iedere studie wel een stereotype-student verzinnen denk ik.. Wiskunde/informatica = nerd, kunstacademie ofzo = hippie etc..

woensdag 21 augustus 2002 @ 17:27:35 #21
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_5477653
quote:
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)
mijn vriendin heeft internationale bedrijfskunde gestudeerd en reist nu de wereld af voor haar werk. nu jij weer, man van de wereld!
quote:
het grote geld ndenkt te gaan verdienen.
Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houding
[/quote]
dacht ut niet!

veel cultuur (rome, venetie, florance, parijs, teotuachan (spelfout kan zijn) etc. bezocht & bekeken & bewonderd door verscheidene bekende bedrijfskundigen. Eentje hiked op dit moment dwars door AUstralie (niet aussie!)

quote:
Ja, vooral van jou!
Da makt mijne zeik nie lauw!
pi_5477738
Bedrijfswetenschappen valt hier buiten neem ik aan? Deze studenten (trouwens meer vrouwen dan mannen) vallen mij niet op als rechts (zou kunnen komen door de linkse invloed van Nijmegen), humorloos ( ), saai ( ) of verstoken van enig cultureel (net twee bestsellende literaire thrillers geschreven) en wereldbesef (Israël had toch ruzie met Libanon?)
pi_5477873
quote:

Wegkwijnen achter een bureau?
Bedrijfskunde staat toch bekend als een makkelijke studie?
Bedoel je niet Geneeskunde ofzo?
Ik studeer bedrijfskunde in Rotterdam en zit eigenlijk zelden achter een bureau, wegkwijnen doe ik al helemaal niet.

De enige puntjes in je beschrijving die misschien nog ergens op slaan zijn die van het grote geld verdienen en het rechts zijn (zijn ook gerelateerde punten natuurlijk).
Zowiezo is het merendeel van de studenten (niet alleen bedrijfskunde) rechts.

humorloos, saai en verstoken van enig cultureel en wereldbesef zijn echt nergens op gebaseerd.

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_5488630
edit: verkeerde persoon stond nog ingelogd.

[Dit bericht is gewijzigd door fetcher op 22-08-2002 11:33]

All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:32:00 #25
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5488694
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:31 schreef PrivateRyan het volgende:
Bedrijfswetenschappen valt hier buiten neem ik aan?
Bedrijfswetenschappen is de officiële naam die nu wordt gehanteerd voor bedrijfskunde (door de IB-groep etc., en dus ook door de opleidingen zelf)

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 22-08-2002 11:33]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')