abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42575837
quote:
Laser TV predicted to be death of plasma. October 10, 2006 - 4:19PM

It's being hailed by its developers as the next revolution in visual technology - a laser television that will make plasma screens obsolete.

Soon-to-be-listed Australian company Arasor International and its US partner Novalux unveiled what they claimed to be the world's first laser television in Sydney, with a pitch that it will be half the price, twice as good, and use a quarter of the electricity of conventional plasma and LCD TVs.

Manufacturing company Arasor produces the unique optoelectronic chip central to the laser projection device being developed by Silicon Valley-based Novalux, which is being used by a number of television manufacturers.

And displayed beside a conventional 50 inch plasma TV, the Mitsubishi-built prototype does appear brighter and clearer than its "older" rival.

With a worldwide launch date scheduled for Christmas 2007, under recognisable brands like Mitsubishi and Samsung, Novalux chief executive Jean-Michel Pelaprat is so bold as to predict the death of plasma.

"If you look at any screen today, the colour content is roughly about 30-35 per cent of what the eye can see," he said.

"But for the very first time with a laser TV we'll be able to see 90 per cent of what the eye can see.

"All of a sudden what you see is a lifelike image on display."

Combine that with energy efficiency, price advantage and the fact that the laser TVs will be half the weight and depth of plasma TVS, and Mr Pelaprat says "plasma is now something of the past".

Mr Pelaprat predicted LCD TVs would come to dominate the market below 40 inches, and laser television the market above that screen size, displacing plasma.

The optoelectronic chip-laser technology won't be confined to TVs.

The technology is also being trialled in mobile phones, where it will be used to project images onto any surface, and in home theatres and cinemas.

The unveiling of the laser TV prototype was held on the eve of Arasor's public float on the Australian Stock Exchange next week.
Ik ben zeeeer benieuwd naar de eerste demo.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 oktober 2006 @ 14:15:41 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42575883
Bron?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42575952
Bron: http://hardware.slashdot.org/hardware/06/10/11/0214254.shtml
Mmm, eerst eens even rekenen hoeveel 40inch is en hoeveel muur ik nog vrij heb...
pi_42575984

een plasma tv kan je owiezo beter direct bijgrofvul zetten
evenals een LCD tv

de normale beeldbuis tv heeft nog steeds de bestekwaliteit
pi_42576110
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:18 schreef mschol het volgende:

evenals een LCD tv

Ooit een HDTV gezien met CRT-beeldbuis?
pi_42576154
quote:

evenals een LCD tv

bron? .... slaat namelijk nergens op
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:25:21 #7
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_42576229
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik zeg...Barco!

Okay, niet helemaal een eerlijk vergelijk, maar de werking is bijna hetzelfde.
als in goochelaar
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:25:30 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576233
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, Samsung en Philips hebben die.
2000 light years from home
pi_42576239
quote:

evenals een LCD tv

Kijk jij lekker op je ouwe beeldbuis verder
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_42576262
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:23 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

stond enkele maanden geleden in consumentengids
en persoonlijke ervaring
lcd/plas,a heeft een of andere vage waas over het beeld heen i.t.t. een beeldbuis scherm
pi_42576264
quote:

[..]

Nou de tv die ik thuis heb staan Sony Triniton ( geen lcd ) geeft nog steeds het beste beeld dat ik ooit heb gezien...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:26:23 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576270
quote:

[..]

Geen bron voor nodig, algemene kennis. Kleurweergave, kleurdiepte, helderheid, in dat soort dingen is een CRT gewoon overtroffen.
pi_42576306
quote:

evenals een LCD tv

Yeah right; ik kan de tekst niet eens meer lezen op de 360 omdat de resolutie te kut is op een gewone TV. Met dit nieuws hoop ik eigenlijk op een flinke prijsdaling van alle andere TV's!
pi_42576320
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, Samsung en Philips hebben die.
ze hebben helaas een nogal hoge prijs
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:30:12 #15
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_42576405
quote:

evenals een LCD tv

als kwaliteit ophoud bij kleur en contrast, misschien. maar mijn 32" heeft echt wel meerwaarde en indien hij HD laat zien zal je met een goeie crt moeten aankomen om dat te overtreffen :p
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:31:02 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576439
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

ze hebben helaas een nogal hoge prijs
Valt wel mee, rond de ¤600 voor een 32" Samsung. Daar heb je geen LCD voor in dezelfde grootte.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:33:35 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576517
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Yeah right; ik kan de tekst niet eens meer lezen op de 360 omdat de resolutie te kut is op een gewone TV. Met dit nieuws hoop ik eigenlijk op een flinke prijsdaling van alle andere TV's!
De resolutie heeft natuurlijk niks te maken met de kwaliteit van de achterliggende techniek he. Tuurlijk, hoe hoger de resolutie, hoe scherper, maar het is niet eerlijk om op die manier twee schermen te vergelijken. Kijk eens naar een normale TV-uitzending, die ziet er op een CRT TV veel beter uit. Op dezelfde resolutie is een CRT onovertroffen.
pi_42576649
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

De resolutie heeft natuurlijk niks te maken met de kwaliteit van de achterliggende techniek he. Tuurlijk, hoe hoger de resolutie, hoe scherper, maar het is niet eerlijk om op die manier twee schermen te vergelijken. Kijk eens naar een normale TV-uitzending, die ziet er op een CRT TV veel beter uit. Op dezelfde resolutie is een CRT onovertroffen.
Ja maar de crt resolutie wordt alleen nog maar per gewone kabel uitgezonden. Digitale kabel heeft een hogere resolutie, DVD heeft een hogere resolutie, en elke spelcomputer heeft een hogere resolutie.

Binnekort is dat niet meer van toepassing? Ik kan ook zeggen dat een stoomlocomotief beter rijdt op hout dan de TGV....
pi_42576756
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

niet eerlijk om te vergeljken dus vergelijk ik ze maar

Ligt er ook aan wat je met het scherm doet. Ben je veel grafisch bezig is een Plasma beter.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:41:01 #20
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576792
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja maar de crt resolutie wordt alleen nog maar per gewone kabel uitgezonden. Digitale kabel heeft een hogere resolutie, DVD heeft een hogere resolutie, en elke spelcomputer heeft een hogere resolutie.

Binnekort is dat niet meer van toepassing? Ik kan ook zeggen dat een stoomlocomotief beter rijdt op hout dan de TGV....
Hmm, "CRT-resolutie" wat ijj bedoelt is PAL. Daarnaast is er via digitale TV idd de mogelijkheid om in een hogere resolutie dan PAL uit te zenden, dit gebeurt echter nog lang niet bij alle zenders. Er is nog geen enkele Nederlandse zender die in HDTV uitzendt, maar dat terzijde. Daarnaast komt de DVD-resolutie precies overeen met die van een CRT TV (beide PAL, 720x576). Verder is de enige console die in hogere resoluties dan PAL beeld laat zien de Xbox 360.

Dus, hmm, klopt niet echt wat je zegt.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:41:27 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42576811
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:40 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

niet eerlijk om te vergeljken dus vergelijk ik ze maar

Ligt er ook aan wat je met het scherm doet. Ben je veel grafisch bezig is een Plasma beter.
Het is niet eerlijk om beide technieken te vergelijken op een aspect die niks met de technieken te maken heeft.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:42:34 #22
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42576844
http://www.i4u.com/article5383.html

Nieuwsartikel over mitsubishi laser-tv...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_42577077
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:30 schreef Brupje het volgende:

[..]

als kwaliteit ophoud bij kleur en contrast, misschien. maar mijn 32" heeft echt wel meerwaarde en indien hij HD laat zien zal je met een goeie crt moeten aankomen om dat te overtreffen :p
HDTV-CRT's hebben een betere contrast dan een LCD. Er is echt niets aan de CRT-techniek dat HDTV-resoluties in de weg staat, zeker nu men ook technieken heeft om het minder log te maken. Maar die LCD-hype maakt het wel makkelijker voor de verkoper en de inbreker natuurlijk dat die dure platte tv's het zo goed doen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:52:21 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42577185
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef sampoo het volgende:

[..]

HDTV-CRT's hebben een betere contrast dan een LCD. Er is echt niets aan de CRT-techniek dat HDTV-resoluties in de weg staat, zeker nu men ook technieken heeft om het minder log te maken. Maar die LCD-hype maakt het wel makkelijker voor de verkoper en de inbreker natuurlijk dat die dure platte tv's het zo goed doen.
Niet waar, bij hoge resoluties en beeldbuizen groter dan 32" krijgen CRT TV's heel snel last van geometrie problemen.
pi_42577373
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niet waar, bij hoge resoluties en beeldbuizen groter dan 32" krijgen CRT TV's heel snel last van geometrie problemen.
Ik kijk nu naar een 36" conventionele CRT en heb geen last van geometrie problemen, en mocht dat wel zo zijn dan stel je hem maar een beetje in. Nog steeds geen tekortkoming van de techniek maar puur de laksheid van een aantal fabrikanten die de grotere CRT's steeds meer zien als een budgetproduct naast de platte LCD/Plasma TV's.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:58:52 #26
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42577429
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:57 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik kijk nu naar een 36" conventionele CRT en heb geen last van geometrie problemen, en mocht dat wel zo zijn dan stel je hem maar een beetje in. Nog steeds geen tekortkoming van de techniek maar puur de laksheid van een aantal fabrikanten die de grotere CRT's steeds meer zien als een budgetproduct naast de platte LCD/Plasma TV's.
Bij hoge resoluties wordt dat wel snel een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')