abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:32:06 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42569913
Ik heb 10-08-06 een pc gekocht bij norrod. En dat ding vertoont IMHO veel gebreken. Zie ook dit topic Norrod :r

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om hem terug te brengen en mn geld terug te eisen onder het mom van "niet goed geld terug"

Ik ben er nu wel moe van en weet zeker dat dit ws niet het laatste probleem is. En ik kan mn pc echt niet missen
pi_42570162
in principe binnen 7 dagen na aankoop.
misschien dat je het probleem aan hun kunt voor leggen om tot een oplossing te komen.
maar wat zijn de problemen dan ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 oktober 2006 @ 10:44:05 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42570190
Waarom nou weer drie topics over 1 probleem??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42570259
Je hebt dat ding 2 maanden geleden gekocht? Dan lijkt me me sterk dat je het complete bedrag "zomaar" terug krijgt.
pi_42570304
een optie is: 3 keer dat ding voor reparatie terugsturen, is hij dan nog niet goed, dan mag de koop ontbonden worden
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:50:20 #6
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42570326
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:42 schreef daanski82 het volgende:
in principe binnen 7 dagen na aankoop.
misschien dat je het probleem aan hun kunt voor leggen om tot een oplossing te komen.
maar wat zijn de problemen dan ?
quote:
begin augustus heb ik er een pc gekocht. So far so good. Maar omdat ik de hele zomervakantie niet thuis was heb ik deze amper kunnen testen en uitproberen. Dus ik kom van de vakantie thuis, crasht dat ding willekeurig. Ik er mee terug naar de winkel was de voeding kaduuk. (terwijl dat ding amper is gebruikt )

Vervolgens komt hij terug van de winkel en is dat ding opeens net zo traag als mn vorige computer er was geen land meer mee te bezeilen. Dus ik wederom terug.

Is dat ding eindelijk weer ff terug begint dat kutding weer te ouwehoeren

"cmos can't find date and time. Load default settings"
*default settings laadt

Is het opeens dinsdag 10-10-06 23:04

Kijk ik in mn outlook is mn outlook opeens totaal verneukt (terwijl er gisteren niks aan de hand was) En is msn opeens er mee gekapt. (en voor de verandering is dat ding eens niet down want op mn notebook doettie het wel)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:56:49 #7
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_42570452
Uit het andere topic begrijp ik dat het ier om een 'echte' winkel gaat. In dat geval gaat de 7 dagen regel niet op omdat er geen sprake is van koop op afstand.

In principe is een koop bindend, de winkel kán mogelijkheden bieden om een artikel om te ruilen of terug te nemen en mag bij terugnemen zelf beslissen of er geld terug gegeven wordt of een tegoedbon.

Als een artikel niet goed is (en daar lijkt het in dit verhaal op) dan is het een ander verhaal. De winkel moet op een 'redelijke termijn' voor reparatie of vervanging zorgen. Als repareren of vervangen niet mogelijk blijkt te zijn, dán móet de winkel het aankoopbedrag vergoeden.

Maar ze mogen dus eerst een aantal reparatiepogingen ondernemen. TS doet er goed aan om bij reparatie harde afspraken te maken over de termijn waarin de computer weer werkend terug moet zijn. En alhoewel het volgens mij niet hard is vastgelegd kan je na zegmar 3 reparatiepogingen wel stellen dat er geen sprake meer is van 'redelijkheid'. In dat geval kan je op vervanging aansturen, maar nog steeds niet je geld terug eisen. Pas als de winkel er niet in slaagt om een vergelijkbare computer te leveren, dan komt 'geld terug' in beeld.
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:49 schreef ThaGerbil het volgende:
een optie is: 3 keer dat ding voor reparatie terugsturen, is hij dan nog niet goed, dan mag de koop ontbonden worden
Winkel mag eerst nog een vervangend exemplaar leveren.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:00:05 #8
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42570529
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:56 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[b]Maar ze mogen dus eerst een aantal reparatiepogingen ondernemen. TS doet er goed aan om bij reparatie harde afspraken te maken over de termijn waarin de computer weer werkend terug moet zijn.[/b En alhoewel het volgens mij niet hard is vastgelegd kan je na zegmar 3 reparatiepogingen wel stellen dat er geen sprake meer is van 'redelijkheid'. In dat geval kan je op vervanging aansturen, maar nog steeds niet je geld terug eisen. Pas als de winkel er niet in slaagt om een vergelijkbare computer te leveren, dan komt 'geld terug' in beeld.
Maar daar had ik niks over in te brengen. Er staat 3 hele dagen voor. Terwijl ik hem hooghuit 1 kan missen.

"ja dat is dan jammer voor u mevrouw"

pi_42570753
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:00 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Maar daar had ik niks over in te brengen. Er staat 3 hele dagen voor. Terwijl ik hem hooghuit 1 kan missen.

"ja dat is dan jammer voor u mevrouw"

Als je dit aantoonbaar kunt maken, dan is een vervangend apparaat best te eisen. Let wel, dat is niet bij wet geregeld, maar dat weten die verkopers vaak toch niet. Wat je wel volgens de wet kan eisen is een vergoeding voor de schade die jij hebt, door het afwezig zijn van het apparaat. Evenals de gemaakt kosten voor transport, telefonie, etc, die jij hebt moeten maken omdat het apparaat niet deugedelijk was.

Je kunt de verkopers even wijzigen op de artikelen 1 t/m 25 in Burgerlijk wetboek 7 deel 1 (als ik me goed herinner), waarin de rechten en plichten van winkelier en consument zijn vastgelegd aangaande consumentenkopen of de EU wetgeving waar alle EU lidstaten aan moeten voldoen, namelijk EU Directive 1999/44/EC van 25 mei 1999, waarin de hele consumentkoop ook nog eens behandeld wordt.
- It's good to be back?
- Darwin awards are the most prestigious awards in the world... and the cheapest; no winner ever comes and claim the trophy
- Murphy's law is the mild version of reality
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:14:26 #10
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42570849
Dit topic ga ik zeker onthouden. Ik heb nu de problemen voor het grootste gedeelte opgelost. Alleen er moet een nieuwe batterij in

maar dit zal cker niet het laatste probleem zijn
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:09:33 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42572251
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:49 schreef ThaGerbil het volgende:
Bron?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:15:08 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42572373
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Zwaffel het volgende:
Dit topic ga ik zeker onthouden. Ik heb nu de problemen voor het grootste gedeelte opgelost. Alleen er moet een nieuwe batterij in

maar dit zal cker niet het laatste probleem zijn
Als je het nou echt kotsbeu wordt kun je gaan denken aan rechtsbijstand. Als je daar voor verzekerd bent dan...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42572471
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef Zwaffel het volgende:
Da's dus erg vreemd voor een PC die je afgelopen augustus gekocht hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')