quote:
Yep! Allang
![]()
.
Nah, kort verslagje dan maar:
11:30 maar opnieuw richting het ziekenhuis gereden en inmiddels kende men me bij de afdeling Opname ook al, dus ik mocht direct meelopen.
Eerst een aantal standaardvraagjes die ik al tig keer eerder had gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.
En na een beetje @random gebabbel bleek de zuster in kwestie toevallig met m'n tante gevolleybald te hebben en zelfs m'n oma al eens op bezoek gehad te hebben, dus voila, het bezoekuur werkt opgerekt en m'n telefoon mocht aan blijven staan
![]()
.
Direct ook maar even verteld dat ik een klein jankerig meisje ben als het op naalden e.d. aan komt en hé, alsof de duivel er mee speelt, ze moest me nog een trombose prik geven
![]()
.
Naja, hij mocht in m'n been dus ach, boeien... Broek uit, spuitje er in en klaar waren we.
Vervolgens werd ik naar m'n kamer gebracht om m'n kleding e.d. neer te leggen en aangezien het nog wel even kon duren nam ik plaats in de "huiskamer".
Laptopje aansluiten, pda als modem en ik vermaak me wel tot de operatie
![]()
.
En 1 Engelsman die over m'n snoer struikelde, de frontpage, een gsm-abonnementswijziging en 12 potjes patience later werd ik al weer opgehaald om me om te kleden.
Hmmmmz, maar waar laat ik die laptop? Er zitten notabene niet eens sloten op m'n kastje daar
![]()
.
Ah verrek, daar komt net die tante-volleybal-vriendin aanlopen!
![]()
.
En 5 minuten later lag de laptop en pda achter slot en grendel in de medicijnkast
![]()
.
Na wat gekloot en hulp met de puike ziekenhuiskleding ging ik dan ook met een gerust hart in m'n bed liggen en wachtte op wat komen ging...
2 zusters kwamen me al vrij snel allerlei gangen doorrollen totdat ik bij de wacht/narcoseruimte uitkwam.
En hé, wat is er leuker dan een grote vent die gaat piepen als een kleuter zodra er een spuit in de buurt komt?
In het ziekenhuis kennelijk weinig want er kwamen al snel een stuk of 4 mensen om me heen staan die me kwamen vertellen dat zij de beste waren met naalden
![]()
.
Naja, dat kwam goed uit, want het infuus moest nog ingebracht worden
![]()
.
Er werd @random een van de omstanders aangewezen, maar nét toen hij naar me toe kwam lopen, werd hij tegengehouden door een behoorlijk charmant zustertje; zij zou het wel doen
![]()
.
Zuster: Dus jij was bang voor naalden?
Kasta: Bang?! Ik heb nog liever dat je me een vinger afhakt om eerlijk te zijn...
Zuster: Naja, je moet er gewoon niet naar kijken en dan komt alles goed
![]()
.
Kasta: Zou je het licht uit willen doen dan?
![]()
.
Zuster: Whehehe... Maar vertel, wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Kasta: Hmmmmz, dit moet het afleidende praatje zijn terwijl jij de naald er in steekt? Het werkt namelijk niet
![]()
. Kun je me niet gewoon eerst onder narcose brengen ofzo?
Zuster: Nah nee, maar die narcose zelf is op zich best grappig... Voelt toch vooral als een soort trip...
Kasta: Waar is het mee te vergelijken dan?
![]()
En zo zaten we een tijdje over drugs en experimenteren te lullen en voordat ik het wist zat de infuusnaald er al in
![]()
.
Tijd voor de chirurg die me kwam vertellen hoe hij het ging doen; een kleine snee op de onderkant van de tepelhof, knobbel er uit en klaar.... Nah, op zich vrij vreemd aangezien m'n eigen chirurg had verteld dat ze zo'n 3 cm ónder de tepelhof zouden snijden, maar ach, ik raakte inmiddels wel gewend aan de gebrekkige en tegenstrijdige communicatie.
Naja, toedels, ik zie je zometeen wel weer en hij liep al weg...
En wat doet die vent? Hij wil weglopen, wil me nog even een bemoedigend tikje op m'n arm geven en rukt daarmee in 1 beweging de "stop" uit de infuusnaald
![]()
.
*plop* en hé, guess what, allemaal bloed
![]()
.
Naja, direct maar even een infuus aansluiten dan en daarna stond ik al in de operatiekamer en werd de narcosespuit ingebracht.
Heb ze nog even vriendelijk succes gewenst en *poef* Weg was ik... ...om het volgende moment m'n ogen te openen en verwelkomt te worden door de zuster van de uitslaapruimte...
"Hé zuster, ik ben weer wakker, mag ik terug naar m'n kamer?"
Maar helaas, zo werkte dat niet, ik moest nog een tijdje daar blijven liggen
![]()
.
En een beetje naar voorbijlopende doktoren kijken gaat echt héél snel vervelen en al helemaal als je naast een meid ligt die het kennelijk doodeng vond om wakker te worden, want ze wílde maar niet kappen met janken
![]()
.
Nah, na nog 2 keer aangeven dat ik me toch echt kiplekker voelde en uiteindelijk een wanhoopsverzoek of ze m'n bed dan toch in ieder geval naar een rokersruimte willen rollen, werd er toch maar eens gebeld dat men me op mocht komen halen
![]()
.
Direct maar even de laptop gecharterd en aangesloten, m'n ziekenhuis hesje uitgetrokken en mams even gebeld met de vraag of ze een aansteker (D'OH!
![]()
. ), boekjes en drinken mee wilde nemen...
![]()
En daarna uiteraard even de controlerende zuster gevraagd of ik nu dan toch eindelijk een peuk mocht doen... Nah nee, het infuus moest eerst leeg zijn... En nee, ik mocht geen rekje lenen om met infuus en al naar de rokersruimte te gaan
![]()
.
Naja, mams werd vervolgens afgewisseld door een vriendin waarna we constateerden dat het laatste restje in het infuus er toch echt niet meer uitliep.
Roken!
Nope, na het eten pas
![]()
.
Niet zo'n heel groot probleem, ik moest immers toch nog pissen en dat moest ik van de zuster direct maar even in het flesje doen...
Nah, allemaal heel leuk enzo, maar ik ga niet liggend in een flesje pissen
![]()
.
Dus infuus in de ene hand, fles in de andere en hobbel hobbel naar de wc (Menéér, u mag nog helemaal niet lopen
![]()
. )
Godzijdank had ik besloten naar de wc te gaan om het ding vol te plassen, want de fles was al snel vol en nee, dat had ik niet al liggend in bed mee willen maken.
En joy, bij terugkomst kwam m'n eten er al aan!
Nou ja, joy... Er zat een groot stuk schimmel op m'n brood... Alhoewel... Schimmel is doorgaans toch iets "vlokkeriger" en dit had eigenlijk meer weg van rattekeutels ofzo...
Anyway... "Euuuh, zuster, m'n brood is niet helemaal okay..."
Gaat ze eerst nog even beweren dat het zo hoort (
![]()
. ) en daarna ook nog dat ze de grootste stukken verwijderd dacht te hebben, maar uiteindelijk kreeg ik dan toch een nieuw schimmelvrij stukje...
Snel naar binnen duwen en hé, wat een timing, daar kwam de zuster al weer aan...
Zuster...infuus... er uit... roken....
![]()
.
Naja, of het nu was omdat ik wel héél actief en energiek was of omdat ze m'n gezeur zat begon te worden, toen kwam ze met het verhaal dat ik op zich niet persé een nacht hoefde te blijven.
De bloeddruk en hartslag waren namelijk perfect en ik was té wakker en helder, dus hé, zolang ik niet alleen sliep was het goed.
Dus hop, kleren aan, infuus uit, naar de rokersruimte en het andere bezoek afbellen
![]()
.
En ook direct maar even vervoer geregeld, want naar huis rijden mocht niet...
Naja, had zelf constant het idee dat ik abnormaal langzaam praatte, dus op zich wel begrijpelijk...
Andere beperkingen?
Een week lang niets tot weinig mogen doen. (Nee debiel, je mag morgen nog niet gaan werken) en 24 uur lang niet douchen.
Ennnnnnnnn.... Die 24 uur was een uurtje geleden voorbij!
![]()
.
Dus snel ff de auto opgehaald bij het ziekenhuis en daarna de pleister/verband er af...
En for fucks sake, nooit geweten dat ik wel degelijk borsthaar had... Want oh, wat was dat een 5 minuten durende hel... Een klein kutpleistertje er aftrekken is op behaarde gebieden al geen pretje, maar vermenig dat qua oppervlakte maar eens met een factortje 15 ofzo
![]()
.
Anyway, hij is er dan toch eindelijk af en guess what... Qua snijden is het niet plan A geworden, ook niet plan B, maar plan C
![]()
.
Ze hebben hem niet onder de tepelhof, niet aan de onderkant van de tepelhof, maar aan de bóvenkant van de tepelhof gesneden
![]()
.
![]()
Naja, who cares, het ziet er misschien een beetje dood uit, maar echt opvallend is het niet, dus zodra het helemaal genezen is en de hechtingen er uit zijn verwacht ik dat er nog maar weinig van te zien is
![]()
.
Nu 27 november nog even terug komen voor de uitslag en het verwijderen van de hechtingen en ik ben er eindelijk helemaal van af
![]()
.
[ Bericht 1% gewijzigd door kastanova op 14-11-2006 23:21:27 ]