abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42560326
Het zit zo, verleden week liep ik naar huis bij mij in de straat, tot 2 keer toe werd ik door een junk lastig gevallen die liep te bedelen, hoewel dat in amsterdam niet ongewoon is, zei ik hem dat ie lekker moest opzouten. Hij loopt pikeerd weg en trapt 20 meter verder zonder enige reden een meisje van haar fiets. Ik zet een sprint in en krijg hem na ongeveer 100 meter te pakken. Ik geef hem 2 harde schoppen dwing hem naar de grond en maak duidelijk dat ik hem niet meer wil zien in me buurt. Ik loop rustig terug, waar me vriend het meisje heeft geholpen, ze heeft verder niets en vervolgt haar weg. We lopen rustig door, en plots merk ik dat dezelfde junk achter me aangelopen is. Ik draai me om en hij staat met een baksteen achter me op zo een 5 meter afstand. Ik ben niet bang uitgevallen, stap op hem af en zeg dat ie dat maar nog eens moet proberen.
Op dat moment gooit ie de baksteen vol op me voorhoofd, vol adrealine ren ik op hem af en weet hem met 1 trap in ze middenrif naar de grond te trappen (ben 105 kilo dus dat gaat wel neer). Ik overmeester hem en ga flink uit me dak. De politie wordt gebeld, en ik merk dat ik bloed als een rund, in de commotie weet ie weg te komen, en na korte achtervolging loop ik terug, daar is de politie en ik geef het signalment.

Een kwartier later wordt ik gebeld dat ie is gearresteerd, en of ik aangifte wil doen.
Gedaan, en daarmee klaar. Ik vraag me nu af of ik ergens eventuele schade kan verhalen, de wond zal toch een behoorlijk lid teken worden, en als het lelijk wordt zal ik toch naar een plastisch chirurg moeten, daarnaast is er een barst in me telefoon onstaan.

Waarschijnlijk kan ik weinig verhalen op de dader, maar heeft iemand ervaring bij het indienen van claims bij het slachtoffer fonds?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:56:40 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42561192
Heftig joh!
Ik zou weer even bellen met de politie. Zij hebben veel te maken met slachtoffers in welke zin dan ook en hebben informatie over eventuele verdere hulp.

Ik heb geen ervaring met claimen van geld. Misschien had dat stuk ongeluk een WA-verzekering (hoewel, reken er maar niet op).

Sterkte
pi_42561325
Thx, persoonlijk gaat het best ok, emotioneel interesseerd het me geen donder, en heb de volgende dag alweer gevoetbalt
Ik ga morgen idd maar eens met de agent bellen, super relaxte gast, tenminste heel anders als de gemiddelde amsterdamse agent, mag ook eens gezegt worden.
pi_42561330
Volgens mij maak je geen kans omdat hier waarschijnlijk sprake is van buitensporig gebruik van geweld. Begrijp me goed: ik denk dat dat juridisch zo is, dat is niet mijn eigen mening. Verder valt er van een kale kip weinig te plukken en de meeste junks zijn niet zo heel erg vermogend.

Oja enne off topic...de D van je toetsenbord doet het niet denk ik.
Gelukkig zonder haar
pi_42561378
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:00 schreef TeChNo2 het volgende:
Volgens mij maak je geen kans omdat hier waarschijnlijk sprake is van buitensporig gebruik van geweld. begrijp me goed: ik denk dat dat juridisch zo is, dat is niet mijn eigen mening. verder valt er van een kale kip weinig te plukken en de emeste junks zijn niet zo heel erg vermogend.
Nee buitensporig geweld was het zeker niet, in de eerste instantie verzette hij zich hevig en probeerde mij enkele malen te slaan, na het gooien van de steen lijkt me al helemaal geen sprake van buitensporig geweld.
pi_42561393
quote:
Een D typen is zooooooo 1971
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:02:32 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_42561405
Ik wens je er succes mee, maar ik ben bang dat er van een kale kip weinig te plukken valt...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_42561462
Ik snap dat jij dat denkt... maar rechters en zo denken daar nog wel eens heel anders over dan jij zelf... of logischerwijs mag worden verwacht.

oja...enne bijna zonder dees.
Gelukkig zonder haar
pi_42561510
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:04 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik snap dat jij dat denkt... maar rechters en zo denken daar nog wel eens heel anders over dan jij zelf... of logischerwijs mag worden verwacht.
Er is naar mijn weten geen aangifte tegen me gedaan, en ook de agent was erg welwillend om een genuanceerd rapport op te maken
pi_42561535
Ook ben je zelf in de fout gegaan door de junk aan te vallen.

Hij kan dit zelfs als verdediging op gaan gooien.

Het wordt zijn woord tegen de jouwe..
In de ban van de mods.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:06:38 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_42561545
Als je je gegevens hebt achtergelaten bij het politiebureau (dat zal wel denk ik), wordt je binnenkort gebeld door iemand van slachtofferhulp. Die kunnen je vertellen wat je het beste kan doen in dit geval. Succes!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:07:36 #12
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_42561579
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:37 schreef raptorix het volgende:
de wond zal toch een behoorlijk lid teken worden
Nou ja, dat is al een vergoeding op zich natuurlijk. Ik ken er 1 die zelf op z'n bakkes viel met de brommer en lekker mooie lidtekens eraan heeft overgehouden. Maar wel een leuk bedrag van de verzekering voor de lidtekens. Nu alleen nog even duidelijk maken aan de verzekering dat je die lidtekens niet hebt kunnen voorkomen.

Zoals wegwandelen ...
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_42561586
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:06 schreef rihago het volgende:
Ook ben je zelf in de fout gegaan door de junk aan te vallen.

Hij kan dit zelfs als verdediging op gaan gooien.

Het wordt zijn woord tegen de jouwe..
Uhm ik probeerde slechts een burgerarrest te plegen, hierbij verzette hij zich geweldadig en hierbij heb ik proportioneel geweld toegepast
pi_42561638
Ik vind het wel stoer !
Gelukkig zonder haar
pi_42561677
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:09 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik vind het wel stoer !
Ik kan slecht tegen onrecht, en zal de volgende keer zeker weer zo handelen, ik ben niet iemand die geweld opzoekt, sterker nog normaal loop ik altijd weg, helemaal als het gaat om mensen die onder invloed zijn.
pi_42561711
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uhm ik probeerde slechts een burgerarrest te plegen, hierbij verzette hij zich geweldadig en hierbij heb ik proportioneel geweld toegepast
Ik had hetzelfde gedaan..

Heb het ook een keer gehad... junk die weg wou komen en ik erachter aan... hij probeerde mij ook te slaan enzo. Ik deed toen niks terug en bleef gewoon voor hem staan en hield hem tegen.. de aangesnelde agent gaf hem nog wat pepperspray toe.

Maar die gasten kun je meestal niks tegen beginnen. Ze worden een avondje opgesloten... en de volgende dag kom je ze weer tegen.
In de ban van de mods.
pi_42561733
Goed dat je hebt ingegrepen. Schandalig dat dergelijk tuig gewoon vrij over straat rond kan lopen.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.om.nl/vragen/u(...)e_claimen_bij_dader/ . Ik zou in elk geval proberen om een schadevergoeding te krijgen. Al zou de hufter jarenlang ook maar enkele euro's per maand moeten betalen.
pi_42561769
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:12 schreef rutger05 het volgende:
Goed dat je hebt ingegrepen. Schandalig dat dergelijk tuig gewoon vrij over straat rond kan lopen.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.om.nl/vragen/u(...)e_claimen_bij_dader/ . Ik zou in elk geval proberen om een schadevergoeding te krijgen. Al zou de hufter jarenlang ook maar enkele euro's per maand moeten betalen.
Dank je voor de tip, ga het eens doornemen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:14:27 #19
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_42561828
Ja slachtofferhulp zal je wel bellen, als je je gegevens hebt achter gelaten.

Heb ook te maken gehad met soortgelijke situatie, maar die persoon hebben ze nooit kunnen arresteren.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_42561907
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dank je voor de tip, ga het eens doornemen.
Veel succes.
pi_42562059
TS heeft nu een lid teken op zijn hoofd? Of een litteken? Want het eerste lijkt mij een tekening van een piemel ofzo ...
Verder wel goed dat je ingegrepen hebt!!!
Ik lust geen honing want er zit altijd een bijsmaak aan.
pi_42585775
quote:
Volgens mij maak je geen kans omdat hier waarschijnlijk sprake is van buitensporig gebruik van geweld. Begrijp me goed: ik denk dat dat juridisch zo is, dat is niet mijn eigen mening. Verder valt er van een kale kip weinig te plukken en de meeste junks zijn niet zo heel erg vermogend.

Als de junk een dagje heeft vastgezeten, heeftie zo een paar honderd euro's (uit kunnen) sparen. Junk zijn is een dure hobby.
pi_42585932
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als de junk een dagje heeft vastgezeten, heeftie zo een paar honderd euro's (uit kunnen) sparen. Junk zijn is een dure hobby.
helaas gaat dat geld meestal buiten de oficiële circuits om. Dus of je daar veel aan hebt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')