Gelukkig maar dan dat het niet op mij van toepassing is.....ik heb helemaaaaal geen ochtendhumeur zolang iedereen me maar met rust laat.quote:
En hier zat ik te denken dat jij wellicht een andere betekenis voor Lillith had behalve die in de Gnostiek en het Hebreeuws te vinden is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:17 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
En niet eens zelf verzonnen, was een "koosnaampje" van mijn vader wat hij vooral gebruikte als ik weer eens niet volgens de "regeltjes" leefde![]()
Ben benieuwd wat het betekend.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:18 schreef Metro2005 het volgende:mogge. wat heb ik verschrikkelijk slecht geslapen zeg
lag om 2u nog wakker. Heb mijn wekker maar een uurtje later gezet toen omdat ik anders helemaal zo weinig slaap zou hebben.
Heb wel gedroomd voor het eerst in lange tijd. Ik lag in een ziekenhuis voor een gebroken been (heel raar, mijn been was dus goed en zou in het ziekenhuis gebroken worden) in het ziekenhuis kwam een oude vriendin van me van vroeger ineens langs. echt raar.
Heb ik ook hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:24 schreef Ashavan het volgende:
[..]
En hier zat ik te denken dat jij wellicht een andere betekenis voor Lillith had behalve die in de Gnostiek en het Hebreeuws te vinden is.
Moggequote:
Ook moggequote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het betekend.
Misschien een gevoel niet vooruit te komen?
Goedemorgen trouwens![]()
Nee heb nooit wat met haar gehad, is een jeugdvriendin. Ik heb meer het gevoel dat ik hulp krijg van mensen van wie ik het het minst verwacht ofzo. zo voelde het meer.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:32 schreef Ashavan het volgende:
Gebroken been in droom. Ik zou zeggen dat er iets geheeld is maar niet goed genoeg. Hierdoor moet het opnieuw gebroken worden om goed te kunnen helen. Toevallig een relatie met die vriendin in het verleden gehad ofzo? Kan beter duiden als ik me droom lexicon e.d. bij de hand heb.
Je kunt niet met maar ook niet zonder ze hequote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:34 schreef Ashavan het volgende:
De tekst die ik kopieerde ging over dat Joods Kabbalistisch stuk. Die Lillith baarde demonen
Echt...vrouwen zijn al sinds het begin der tijden niets meer dan problemenhahaha
Zo welke naam nu es bekijkenquote:The Hebrews did have a more folkish tradition wherein they combined Samael, Leviathan (or Lilith) and Azazal together to make "The Beast," or CHIVA.
Nou, het had niets met het wel of niet aan kunnen van Adam, maar Lilith wilde gelijk zijn aan Adam, daar zat het probleem.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:34 schreef Ashavan het volgende:
De tekst die ik kopieerde ging over dat Joods Kabbalistisch stuk. Die Lillith, gevormd uit troep ipv pure stof, baarde demonenZie wel dat er in vele heksen kringen dit stuk geromanticeerd en flink aangepast is. Lilith was inderdaad Adams eerste vrouw, maar was niet "meer" vrouw dan hij aankon of andere verheerlijking die vrouwen zichzelf toebedeelden.
Echt...vrouwen zijn al sinds het begin der tijden niets meer dan problemenhahaha
Modder is Moeder Natuur, universele stof komt volgens mij niet in gradaties van puurheid maar alleen verschillende vormen (net als alles eigenlijk). Deed me ook denken aan een quote uit Hindoeisme over Krishna als klein jongetje:quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef Ashavan het volgende:
Vind het wel typerend dat veel vrouwen zich zijn gaan identificeren met Lillith aangezien zij van regel 1 al neer gezet wordt als afval. Gevormd uit modder en niet uit pure universele stof, wezens baard die niet echt positief ontvangen worden door velen. Weet niet, maar als ik een vrouw was zou ik me eerder met de Griekse Athena of Diana de Jager associeren. Die tonen meer moed en kracht en dergelijke. Veel betere rolmodellen of niet?
quote:After preaching the sublime teachings of Bhagavadgita and manifesting his awe-inspiring Vishwaroopa to Arjuna, he remained his bosom friend as ever before. That was his unique trait even as a tiny tot. Once, Yashoda - the foster-mother - learnt that her child Krishna had eaten mud. She was alarmed and asked him to open his mouth. But when Krishna did so, she was stunned to see illimitable universes dancing in the little cavity of his mouth. However, her shock of coming face to face with Divinity Incarnate didnot last long. Again, the child Krishna cast his spell with his mischievousness, and remained the adored child of Yashoda as before.
Dat veel wicca's dat doen (ben ik niet he, wicca is mijn kat) ben ik wel met je eens, maar er zijn ook vrouwen die het hele "schrift" lezen en niet alleen dat wat ze als eerste via google vinden.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef Ashavan het volgende:
De vrouw en de man zijn allebei aspecten van de mensheid. Net zoals de warm en koud onderdeel zijn van temperatuur en leven/dood aspecten tonen van wat we leven noemen. Het 1 kan inderdaad niet zonder het ander.
Vind het wel typerend dat veel vrouwen zich zijn gaan identificeren met Lillith aangezien zij van regel 1 al neer gezet wordt als afval. Gevormd uit modder en niet uit pure universele stof, wezens baard die niet echt positief ontvangen worden door velen. Weet niet, maar als ik een vrouw was zou ik me eerder met de Griekse Athena of Diana de Jager associeren. Die tonen meer moed en kracht en dergelijke. Veel betere rolmodellen of niet?
En dat is eigenlijk, zij het beknopt, de essentie van Lilithquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:49 schreef Ashavan het volgende:
Inderdaad. Op verscheidene heksen sites wordt het wel zo neergezet en helemaal op die van zelfverklaarde feministen. Best jammer dat mensen niet zien dat het 1 niet zonder het ander kan en dat er onbalans zou ontstaan als dat zou gebeuren.
Dus om 'iets' goed te kunnen verwerken moet het eerst weer gebroken worden voordat het goed kan helenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:41 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Nou Metro, je had geen relatie met die vriendin uit je droom maar jouw relatie is wel kort geleden verbroken.
Dus ik denk dat Ashavan toch wel gelijk kan hebben.
Even de letterlijke tekstquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:50 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Modder is Moeder Natuur, universele stof komt volgens mij niet in gradaties van puurheid maar alleen verschillende vormen (net als alles eigenlijk). Deed me ook denken aan een quote uit Hindoeisme over Krishna als klein jongetje:
[..]
Het was dus niet eens modder, moeder aarde, waar ze uit voort kwam.quote:God then formed Lilith, the first woman, just as He had formed Adam, except that He used filth and sediment instead of pure dust
Het is net zoals met botten. Het heelt, maar soms niet correct waardoor het scheef gaat groeien. Zodoende breekt de dokter het opnieuw zodat het opnieuw en correct kan groeien.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus om 'iets' goed te kunnen verwerken moet het eerst weer gebroken worden voordat het goed kan helen?
Hoop het maar niet
Heb namelijk al een idee waar dat op zou kunnen slaan(volgende week een date
)
Kijk, op dat moment begon de onbalans al.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:59 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Even de letterlijke tekst
[..]
Het was dus niet eens modder, moeder aarde, waar ze uit voort kwam.
Precies, en als dat nou maar eens meer mensen dedenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:26 schreef Ashavan het volgende:
Als je het puur vanuit de Joods/Christelijke theologie bekijkt is er niet echt een antwoord op te vinden dat je verzadigd achter laat. Noch vanuit de Gnostiek die de leer van Jezus zelf behandeld.
Als je het academisch bekijkt en de gehele geschiedenis van alle religies en levensfilosofien doorloopt vindt je het antwoord bij de eerste mensen die als sjamanen/heksen in stammen rondtrokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |