Jouw diagnose is een van de 2 die ik wil horen. Alleen wil ik hier iets anders horen : Sympatische innervatie -> vaatvernauwing.. weg orthostatische hypotensiequote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:21 schreef gohan16 het volgende:
stil myocardinfarct kan de oorzaak zijn. Compensatio Cordis: Sympatische innervatie -> vaatvernauwing.. weg orthostatische hypotensie
Heel goed. Door de slecht ingestelde DM----> Diabetische nefropathie--->Nefrotisch syndroom (als voorbeeld)----> overvullingquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:28 schreef gohan16 het volgende:
De andere is: nefropathie waardoor er RAAS activatie ontstaat
Deze man heeft een stil hartinfarct doorgemaakt met als gevolg decompensatio cordis.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:28 schreef Repeat het volgende:
Maareh, waarom wordt het RAASsysteem dan zo ineens geactiveerd?
ja he, dat kan je natuurlijk nooit uit die casus halen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:30 schreef DDM het volgende:
[..]
Deze man heeft een stil hartinfarct doorgemaakt met als gevolg decompensatio cordis.
ik zat er erg dichtbij. (utrecht vs leidenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja he, dat kan je natuurlijk nooit uit die casus halen.
Natuurlijk wel. Daarom moet je ook goed nadenken he. Ten eerste is een autonome neuropathie irreversibel. Het kan dus niet genezen. Hoe kan je dat compenseren? Door meer vaatvulling te hebben. En wat nog makkelijker uit de casus is te halen: die man heeft gewoon een sterke risicofactor voor het ontwikkelen van hart -en vaatziekten. Zo lang al diabetes en dan slecht ingesteld. Makkelijker kan het niet worden voorgesteld.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja he, dat kan je natuurlijk nooit uit die casus halen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:36 schreef gohan16 het volgende:
[..]
ik zat er erg dichtbij. (utrecht vs leiden)
nieuw hier? gnk-student? ja? welkom en kom vaker langsquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:37 schreef AlohaXa het volgende:
Dan vind ik de "gewone" hypertensie veel grappiger. Wat slagaderverkalking erbij door de diabetes en het circeltje is rond
www.samenvattingen.nl werkt niet meer hequote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:40 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Utrecht
![]()
* Spyronius vraagt zichzelf af waarom hij hier iets zit te typen, terwijl dat word document wacht om gevuld te worden met wederom een samenvatting.
Zo makkelijk ligt dat nietquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:37 schreef AlohaXa het volgende:
Dan vind ik de "gewone" hypertensie veel grappiger. Wat slagaderverkalking erbij door de diabetes en het circeltje is rond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |