precies, dat is wat ik probeer te zeggen, achterlijk dus.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:58 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Maar krijg je wel tijdens je opleiding iets wat equivalent is aan zo'n ehbo cursus, of gewoon helemaal niets?
Dus dat je uiteindelijk basisarts bent, maar ja omdat men het niet meer zo vond passen in het cru, kan je wanneer het er echt op aankomt, niet iemand z'n leven redden, behalve een beetje interessant mond-op-mond geven en een beetje op iemand z'n borst drukken om toch de schijn te laten wekken dat je weet waar je mee bezig bent
'quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:16 schreef intoxicated het volgende:
Woei, voor wie het nog nooit IRL heeft gedaan of overige geïnteresseerden: 22:50 een obductie op SBS6, met echte juicy shots![]()
Gewoon doen, jullie kunnen tenminste afstand houden als je ziek wordt.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:28 schreef Repeat het volgende:
ik weet nog niet of ik een autopsy ga bijwonen![]()
Ja precies. Want die complicaties worden veroorzaakt door immuuncomplexen. Alleen AB tijdens de keelpijnepisode en met deze verwachte verwekker heeft zin.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:53 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Poststreptokokken glomerulonefritis...dat heb ik nog niet gelezen. foei. Geen AB nodig in dit stadium omdat het een late complicatie is.
Wat zei ik nou netquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:58 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Maar krijg je wel tijdens je opleiding iets wat equivalent is aan zo'n ehbo cursus, of gewoon helemaal niets?
Ja jijquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:43 schreef DDM het volgende:
[..]
Wat zei ik nou netAan de VU wel. Ik heb gewoon dat felbegeerde EHBO diploma
Maar ik weet niet of het ook nog in het nieuwe curriculum zit. Kang-he?
In het eerste jaar wel EHBO gehad, maar dan alleen enkele basisvaardigheden en zeker niet het complete diploma. Ik weet niet zeker of dat in de komende tijd nog aangevuld gaat worden met andere EHBO dingen...quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:43 schreef DDM het volgende:
[..]
Wat zei ik nou netAan de VU wel. Ik heb gewoon dat felbegeerde EHBO diploma
Maar ik weet niet of het ook nog in het nieuwe curriculum zit. Kang-he?
In het eerste jaar kregen we hier in Groningen BLS, nu in het tweede jaar BLS-AED (met defibrillator), en in het derde jaar geloof ik nog PBLS (paediatric).quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:37 schreef Nuna het volgende:
Hebben jullie trouwens ook allemaal een EHBO diploma? Bij ons is dat namelijk verplicht, maar is dat op andere universiteiten ook zo?
Ja is goed in elkaar gezet. Het beste argument dat je daar bij kan bedenken is om het te vergelijken met je eigen kennis. En dan klopt het wel. Kijk de ziektebeelden die daar als diagnose zijn gesteld zijn niet alledaags, maar ze komen wel degelijk voor en kloppen met de symptomen. Daarnaast klopt het probleemgeorienteerd denken ook. En juist dit laatste kan je goed met je eigen visie beoordelen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:10 schreef ArendBarend het volgende:
Zeg, ik heb een vraagje, hoe realistisch is de serie House MD eigenlijk, medisch gezien? Kloppen de ziektebeelden en verschijnselen enzo en ook de behandelingen daarbij enzo? of moet je dat met een flinke korrel zout nemen?
nee hogere dosering of dubbele pilquote:Op maandag 16 oktober 2006 19:14 schreef mol_air het volgende:
carbamazepine beinvloedt de werking van Meliane, dus andere pil :-)
Oh ja de casusquote:Op maandag 16 oktober 2006 19:14 schreef mol_air het volgende:
carbamazepine beinvloedt de werking van Meliane, dus andere pil :-)
De ene keer dat ik het heb gezien hadden ze een casus bijna één-op-één uit het boek The Man Who Mistook His Wife for a Hat (van de geniale neuroloog Oliver Sacks) gekopieerd*. Dus de medische feiten zijn dik in orde, maar over de originaliteit zullen we het maar niet hebben.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:10 schreef ArendBarend het volgende:
Zeg, ik heb een vraagje, hoe realistisch is de serie House MD eigenlijk, medisch gezien? Kloppen de ziektebeelden en verschijnselen enzo en ook de behandelingen daarbij enzo? of moet je dat met een flinke korrel zout nemen?
dat doet me denken aan dat andere boek....maar ik ben de naam kwijt...iets van "the woman who swallowed the blablasomething". Weet iemand welk boek ik bedoel?quote:The Man Who Mistook His Wife for a Hat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |