dr drol heeft wel betere dingen te doen op zn vrije vrijdagmiddag. en nu ook!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:53 schreef mol_air het volgende:
ja, het is nog wachten op dr drol, maar die is zo traag als...![]()
Benzineluchtquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:40 schreef Spyronius het volgende:
Benzine is juist een heerlijke geur, tenminste echte mannen én vrouwen vinden dat een heerlijke geur
Hmm vrouw die benzinelucht ook heerlijk vindt en geen relatie, zeg Nuna...quote:
Zo niet: vertel dan even hoe het zit me de distale pulsaties. Vooral die aan de aa. femoralia. En wat is de bloeddruk in de onderste extremiteiten?quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:09 schreef DDM het volgende:
Ja hoor doe maar ingewikkeld. Wat een hoog niveauIk werd meteen gegrepen door de neusbloedingen. Ik denk de ziekte van Rendu-Osler-Weber. Bij lichamelijk onderzoek moet je dan op de teleangiectasieen letten.
Distaal is de bloeddruk lager en er is een vertraging in de pulsaties vergeleken met de a. radialis.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:11 schreef DDM het volgende:
[..]
Zo niet: vertel dan even hoe het zit me de distale pulsaties. Vooral die aan de aa. femoralia. En wat is de bloeddruk in de onderste extremiteiten?
Oh ja anders krijg ik vet gezeikquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:55 schreef intoxicated het volgende:
Je moet wel eerst even formeel zeggen dat je coarctatio aortae dacht!![]()
je zegt pagina's, dus ik ga er vanuit dat je sites bedoelt, maar heb je al in een anatomieatlas gekeken?quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:40 schreef m021 het volgende:
Even tussendoor; kent iemand een site die alle coronaire arteriën (incl. zijtakjes) benoemt - en evt. plaatje erbij? Zo'n beetje alle pagina's die ik kan vinden leggen alleen iets uit over de drie hoofdarteriën met daarbij de opmerking "de zijtakjes hebben allemaal ook namen, maar daar gaan we hier niet op in". Lekker handig.
Ik zit in een keuzeproject waarin ik twee weken meeloop met cardiologen, die dan naar ECG's zitten te kijken en vervolgens concluderen dat die-en-die coronaire tak is uitgevallen. Lijkt me handig als ik weet waar ze het over hebben...
zelf gescand? sobotta?quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:50 schreef intoxicated het volgende:
http://i9.tinypic.com/2qurbeh.jpg
Zoiets?
En in Cardiology van Crawford staat nog veel meer detail![]()
Die behoort hier in Groningen niet tot de uitrusting van een medisch student.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
je zegt pagina's, dus ik ga er vanuit dat je sites bedoelt, maar heb je al in een anatomieatlas gekeken?
Naja had je even naar Utrecht moeten komen, die is gewoon open in het weekendquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef m021 het volgende:
[..]
Die behoort hier in Groningen niet tot de uitrusting van een medisch student.Ja, anatomieleerboeken zoals Gray's en Moore wel, maar daar staat een dergelijk detail niet in. En, wat vast níet typisch Gronings is, de universiteitsbibliotheek is dicht in het weekend.
Tnx intoxi!Voor de link dan hè, niet voor het scannen. Want dat had je niet gedaan immers.
![]()
Ach 1 pagina inscannen is gewoon een preview, je bent niet meteen medisch deskundige door het zien van 1 paginaquote:Op zondag 15 oktober 2006 17:57 schreef intoxicated het volgende:
Sobotta ja, maar niet zelf gescand, want ik zou me nooit schuldig maken aan het illegaal verspreiden van zoiets natuurlijk.
Dat is in Leiden net zo hoor (en ik denk bij nog wel meer universiteiten.) Zo'n Sobotta/Netter ofzo staat niet op je boekenlijst, maar het is wel erg handig als je em gewoon aanschaft.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:04 schreef m021 het volgende:
[..]
Die behoort hier in Groningen niet tot de uitrusting van een medisch student.Ja, anatomieleerboeken zoals Gray's en Moore wel, maar daar staat een dergelijk detail niet in.
nee.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:37 schreef Nuna het volgende:
Hebben jullie trouwens ook allemaal een EHBO diploma? Bij ons is dat namelijk verplicht, maar is dat op andere universiteiten ook zo?
Sobottaquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga ik ook doen binnenkort, weet alleen nog niet of ik de Sobotta of Netter ga kopen
Zat er vroeger wel in schijnt, maar ze vonden het er niet meer in passen. Heb het het faculteitshoofd gevraagd bij m'n P-werkstuk gesprek, hij had wat redenen die wel logisch klonkenquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:37 schreef Nuna het volgende:
Hebben jullie trouwens ook allemaal een EHBO diploma? Bij ons is dat namelijk verplicht, maar is dat op andere universiteiten ook zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |