abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:59:49 #276
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_45440628
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:59 schreef jogy het volgende:
-Rebelle

Klikbaar
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/leggingrebellesmall.jpg]afbeelding][/url]

De kaarten wat betreft jezelf zien er in ieder geval goed uit, houden zo . Ik heb de komende 4 maanden als leidraad genomen.

kaart 1 Het bewustzijn
De wereld

Mooie kaart.

Stukje uit de tekst: Nu is er geen gevaar meer, nergens kan zij vallen, er is gee nscheiding meer tussen onder en boven, alles werd al geriskeerd en verloren, er valt niets meer te verliezen of te winnen want waar alles verloren werd werd alles gewonnen

duiding
universum, alles is één
samenklank, harmonie, vrijheid
vervulling transcendentie

Alles vindt zijn juiste plek. Je ziet het doel achter al je levenservaringen en aanvaardt met vreugde de menselijke voorwaarden op onze planeet. Als je tegen alles ja kunt zeggen houdt iedere strijd op en jouw dans en de dans van het universum zijn één Je merkt dat je jezelf vervulling kan geven, dat alles in je zit waarnaar je altijd buiten jezelf hebt gezocht.

Kaart 2 - 3 de gevoelens en tegenstrijdigheiden daar in.

2: vijf van staven

Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.

duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid

Goede kaart in principe, alleen uitkijken dat je dus niet zoveel ideetjes opdoet dat je niet weet waar je moet beginnen. Dat is alles .

3 - de heremiet

stukje uit de tekst

"wees zelf het licht" was de laatste boodschap van boeddha. en het gezicht van de kluizenaar weerspiegelt ontspanning en tevredenheid. Desondanks blijft er rondom duisternis; de ster die hij heeft gevonden blijft in de lantaarn. hij heeft het licht gevonden maar de prijs die moet betalen om dit te ontdekken is dat hij de ogen moet sluiten.

De kluizenaar staat voor het astrologische teken maagd

duiding
De weg naar het innerlijk
zoektocht naar het eigen licht
afkeer van uiterlijkheden
eenzaamheid
meditatie
spanning, intensief zoeken
'wie ben ik'

De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekken en je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf, voor het alleenzijn weglopen. het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het himalayagebergte, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee.

4 onderbewuste, de wortel

3: de dwaas

naiviteit, onschuld, zuiverheid, vertrouwen
licht van hart, helderheid, geluk, zelfspot, het kosmische gelach
geborgen zijn in het goddelijke
bereid risico's te nemen

Laat de gelegenheid niet voorbij gaan het onbekende te betreden; je kunt er later wel over nadenken. wees licht van hart en hang niet aan het verleden. de toekomst ligt voor ons allen in het duister, waarom zou je je druk maken. heb vertrouwen in het bestaan - je bent op de goede weg ookal kun je in de afgrond vallen. Als dwaas ben je gelukkig - je neemt jezelf niet serieus en kan overal om lachen, het meest om jezelf en je 'problemen'. Je erkent dat het leven een spel is.

Aldus . Tweede keer in dit topic dat 0 en 21 tegenover elkaar staan, nu in het bewuste/onbewuste. Dit is best belangrijk, laat me even weten of je jezelf in 1 en 4 kan vinden. Anders is het tijd voor mij om de kaarten even te laten rusten denk ik .

5 verleden
de duivel

3: De duivel.
Even een uitleg van internet geplukt: De Duivel is de kaart waar we het minste grip op hebben, aangezien
zijn gezicht voor iedereen weer anders is. Het gemeenschappelijke zit
in gevoelens van afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid, en
het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens. Als
verleider manifesteert De Duivel zich aan ons in een verlokkende vorm,
en deze kaart wijst erop dat we met vuur spelen en verduveld goed
moeten oppassen dat we onze vingers niet branden. Op een diep niveau
toont deze kaart ons onze donkere schaduwzijde. In ons werk kan de
verleiding komen door 'het grote geld' waarbij we van de
goedgelovigheid van onze zakenpartner profiteren, maar het kan ook
zijn dat we werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en
waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen.
In persoonlijke relaties is deze kaart eveneens een waarschuwing dat
de waan van korte duur kan zijn.

In mijn boek staat het volgende.

Duiding:
Verzoeking
egoïsme
Afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie

en de korte tekst: Geloof je nog altijd in de duivel? de duivel zit op zijn voetstuk en doet niets. Je hoeft alleen maar je ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. Je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken... van wat dan ook. Open je ogen en zie dat je de ketens zelf geslagen hebt, je hebt de keuze want je bent vrij!

6 toekomst
Aas van pentakels

De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.

Duiding:
Het leven als een mysterie
de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
het aannemen en loslaten van geschenken
het 'ja'

7 - jij in verhouding tot jezelf
2 van pentakels
Een jongleur, een goochelaar speelt met twee pentakels die door een band in de vorm van een acht met elkaar verbonden zijn. Op de achtergrond dansen schepen op de golven vande oceaan. hij speelt met alternatieven e mogelijkheden en blijft daarbij in zijn eigen middelpunt staan. hij laat zich niet uit zijn evenwicht brengen. hij heeft zijn besluitenloosheid geaccepteerd. het is nu eenmaal zo - het ene komt, het andere gaat. hij staat open voor iedere nieuwe situatie. de golvenvan de zee, die zijn gevoelens laten blijken zijn stormachtigen hij beweegt als een surfer over de golven, hij gaat niet aan zijn gevoelens ten onder maar hij blijft de waarnemer

de levenskunstenaar
in zijn middelpunt gecentreerd zijn, evenwicht
besluiteloosheid, het spelen met alternatieven
'de waarnemer' van zijn eigen stemmingen en gevoelens

8 - jij inverhouding tot andere en hun verhouding tot jou
8 van kelken

Alle kelken staan rechtop, er is er niet één omgevallen desondanks gaat hij weer op zoek. Hij verlaat een een rijke en gevestigde situatie - de acht kelken - maar één schijnt er te ontbreken, er schijnt meer mogelijk te zijn. de maansikkel en de volle ronde schijf die een eenheid uitdrukken zeggen ons, dat na de volheid de leegte komt en na de leegheid de volheid. En dus laat hij de kelken achter. hij is niet ontevreden maar iets schijnt hem te roepen. hij zoekt de volledige bevrijding, verlichting. misschien voelt hij ook dat een situatie te neinde loopt en hij breekt op, voor het plotselinge einde hem met volle kracht raakt. hij moet gaan, zijn energie volgen die zich reeds op de weg naar het onbekende bevindt. deze kaart herinnert aan de heremiet

duiding:

er is meer mogelijk, volheid en overgave
achterlaten, loslaten van verworvenheden
de zoektocht gaat verder
volg je intuïtie
een roep, verlangen

9 - hoop/vrees
8 van staven

acht staven vliegen over een wijds landschap door de blauwe lucht. op de kaart zijn geen mensen te zien. het is de momentopname van een ogenblik, het hier en nu. Alles is open. Het zijn acht staven en het getal 8 staat voor oneindigheid. ieder moment op zich is zonder verleden, heden en toekomst, oneindig. Laat je door de wind dragen , houd je nergens aan vast.

duiding:
het ogenblik, de oneindigheid.
vertrouwen, gedragen worden
een open situatie, ongebondenheid
leven zonder verledenen toekomst

Hij is de student, de leerling, de mediterende. hij bevindt zich in het hier en nu, verbaasd over de schoonheid die hem omringt. hij is de kunstenaarsleerling die volledig in het scheppen van zijn creatie opgaat. hij is mooi, spiritueel en rijk. zijn gevaar is zijn overmatige zindelijkheid, hij mag zijn handen niet vuil maken maar misschien doet hij dat toch. De schildknapen werken als een balans, terwijl de energie van de ridders door hun paarden duidelijk beweging uitdrukt. de schildknaap kan voor zowel vrouwelijke als mannelijke energie staan, terwijl de ridder naar de mannelijke neigt. van de schildknapen schijnt alleen die van kelken oprecht een relatie aan te willen gaan, de andere kunnen rustig alleen spelen.

Eind.

Er zitten veel kaarten in die duiden op een andere weg die ingeslagen kan worden en besluiteloosheid, maar de kaarten die op jezelf slaan zijn allemaal erg positief. Dus dat zit wel goed. Alleen lijkt het wel ( zoals ik het lees ) dat je vrienden misschien op het moment niet zo goed op je eigen interesses aansluiten, dat is niet erg dat heb ik ook maar laat niet je eigen meningen/dromen varen om ergens in te willen passen oid, dat is nooit goed. Als het echte vrienden zijn dan rekenen ze je dar niet op af.

Veel kaarten tot nadenken over het hoe en wat van het leven en tekens van besluiteloosheid. Zoals een paar kaarten zeiden, volg je intuïtie.
Bedankt!
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:02:58 #277
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45440727
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:59 schreef -Rebelle het volgende:

[..]

Bedankt!
No probs, laat even weten of het hout snijdt natuurlijk . Don't spare my feelings als het onzin blijkt te zijn volgens jou .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:36:28 #278
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45441869
Ik ben echt vet benieuwd

That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:20:53 #279
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45454003
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:45 schreef Duuvelke het volgende:
Wie zou er voor mij een legging willen doen?
duuvelke graag of via PM de geb. datum en woonplaats. of in dit topic zodat ik hier wat mee kan doen vanavond..morgen wordt lastig omdat ik een verjaardag heb..aub ook een beetje een richting geven..met een bepaalde vraag? of gewoon algemeen? dus laat maar horen
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_45454798
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:20 schreef Normalneo het volgende:

[..]

duuvelke graag of via PM de geb. datum en woonplaats. of in dit topic zodat ik hier wat mee kan doen vanavond..morgen wordt lastig omdat ik een verjaardag heb..aub ook een beetje een richting geven..met een bepaalde vraag? of gewoon algemeen? dus laat maar horen
27-05-1988 geboren in Maastricht.
Dinsdag wordt ik geoppereerd... dus zou graag wel wat willen weten over hoe mijn herstel periode verloopt en of de opperatie ook gaat helpen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:49:30 #281
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45455379
uhm in die details ben ik absoluut niet thuis..of ik moet op een hoog bewustzijns niveau(momenteel niet echt) zitten..daar doe ik eigenlijk helemaal niet aan..de kaarten geven ook geen jah of nee..en persoonlijk doe ik liever niks over gezondheid..

ik wil wel graag kwa persoonlijkheid en ervaringen..stukje toekomst en verleden wat dieper op je ingaan. Hierdoor krijg je wat meer zelfkennis en het is vaak erg leuk om dit soort dingen terug te lezen vinden velen.

Als je het niet heel erg vind doe ik dat liever. Ik houd me niet bezig met het werk wat dokters uitvoeren..als je me begrijpt..! Ik wens je wel veel succes met de operatie..iig. Ik ga gewoon voor je aan de slag zo en dan hoor je het wel..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_45455551
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:49 schreef Normalneo het volgende:
uhm in die details ben ik absoluut niet thuis..of ik moet op een hoog bewustzijns niveau(momenteel niet echt) zitten..daar doe ik eigenlijk helemaal niet aan..de kaarten geven ook geen jah of nee..en persoonlijk doe ik liever niks over gezondheid..

ik wil wel graag kwa persoonlijkheid en ervaringen..stukje toekomst en verleden wat dieper op je ingaan. Hierdoor krijg je wat meer zelfkennis en het is vaak erg leuk om dit soort dingen terug te lezen vinden velen.

Als je het niet heel erg vind doe ik dat liever. Ik houd me niet bezig met het werk wat dokters uitvoeren..als je me begrijpt..! Ik wens je wel veel succes met de operatie..iig. Ik ga gewoon voor je aan de slag zo en dan hoor je het wel..
Maakt niet uit hoor.... een algemene legging is ook prima.
Ben wel erg benieuwd
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:54:43 #283
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45455630
ik zal voor jou eens proberen een "andere" legging te doen..die ik nog niet heb gedaan..
pi_45455794
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:54 schreef Normalneo het volgende:
ik zal voor jou eens proberen een "andere" legging te doen..die ik nog niet heb gedaan..
Vindt het prima, ga nu naar bed dus lees het morgen wel.
  donderdag 18 januari 2007 @ 00:15:03 #285
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45458462
Duuvelke ik ga met jou een voor mij nog onbekend "tarot-spel" doen. Deze staat gewoon in mijn boekje, maar is wel heel interessant. Het is min of meer een moment-opname..van je chakra's(een soort energieballen/punten/centra in je lichaam). We kennen er zeven en ik zal ze zo 1 voor 1 met je afgaan. Ik hoop dat je er jezelf erg in terug kunt vinden natuurlijk..ik zeg ook moment-opname..omdat ik van mening ben dat je je chakra's kan ontwikkelen. Ik ga niet zeggen welke "minder" of "meer" zijn..ik zeg bijv. wel wat de aspecten van je verschillende chakra's zijn en wat je er eventueel mee zou kunnen doen. Veel plezier met het lezen..als je naderhand vragen hebt..stel ze gerust.

Ik begin zoals gewoonlijk met:
  • muziek..(stond al aan)
  • kaarten uit het "schild" halen
  • wierrook brandde al
  • kaarsen neerzetten
  • kleed neerleggen
  • schudden en verbinding leggen op mijn manier
  • onbewust vragen en connectie maken tussen jouw "lichaam" en de kaarten..goed geformulleerde vraag zou zijn aan de hand van geboorteplaats en leeftijd/geslacht: kunnen de kaarten mij meer vertellen over de energiecentra van Duuvelke

kaart 1/chakra 1(onderaan) basischakra: kaart van de grote arcana de wereld verbonden met het element aarde, waar je je voeten op de grond hebt.. De wereld is een belangrijke kaart. Op de kaart zien we een dansende vrouw in de lucht in een grote groene karns, "dansend". In alle hoeken van de kaart zien we verschillende beesten..zoals oa een leeuw, arend en mens. In haar hand houdt ze een soort "balansseer-stokjes". Een hele vrolijke kaart, wat ik zo kan zien..en zeker een zeer stabiele ondergrond die je bezit. De kaart staat voor vrijheid en nog meer vrijheid zou kunnen komen door nog meer te accepteren. Dit kan op sommige vlakken moeilijk zijn omdat het leven wat je is gegeven af en toe moeilijkheden met zich meebrengt..het ja zeggen is bijv. iets wat je kunt doen om ook dingen makkelijker te accepteren en om jezelf in meer vrijheid te kunnen voorzien..het brengt immers vaak minder weerstand als het nee. Dat wil niet zeggen dat het altijd maar ja en amen is..integendeel een mening die je hebt is natuurlijk van groot belang..je zou dit wel makkelijker kunnen oppakken door bijv. vrienden/vriendinnen die je terleurstellen of iets vragen een makkelijker antwoord te kunnen geven door jezelf op een bepaald terein te blokeren. Het is ook wat makkelijker om zo bepaalde dingen te accepteren. De dans van het bestaan die jij op dit vlak maakt is wat dat betreft de enige belangrijke regel..de vier dieren uit de kaart: "het rad van fortuin" hebben hun wetboek verloren..het is het opgaan in het 1.

kaart 2/chakra 2, het heiligbeenchakra. zwaarden ridder heeft betrekking op seksualiteit en vermenigvuldiging met andere lichamen. Op dit gebied heb ik het idee dat je volop ten strijde trekt. Waarschijnlijk ben je zeer seksueel ingesteld en laat je ook geen kans onbenut. Het woord "geil" en "zoeken" waar je recht op schijnt te hebben zijn geen vreemde woorden voor je. Je wacht niet af op dit terein. In beweging wat dat betreft.

kaart 3/chakra 3, zonnevlecht zwaarden vijf wat geeft licht en leven, uitbreiding en warmte mbt dit aspect..op de kaart een opklarende lucht..met afdruipers. Jij krijgt licht en leven door wedstrijden winnen..door andere partijen "op-hun-lazerus" te geven. Alles wat je ermee verdient..houdt je dicht bij je..toch wordt je hier af en toe niet vrolijk van..het gevoel alleen gelaten te worden als je hebt "overwonnen" is niet altijd even mooi en leuk. Dus zowel het leed van het "gewin" als het "verlies". Dit is jouw persoonlijkheid..ik kan niet bepaald zeggen dat dit slecht is of juist goed..het kenmerkt jouw manier van licht verkrijgen in dit chakra. Sommige mensen kunnen ook "voldoening" krijgen van de lagere punten..(misschien berijp je dit niet helemaal, maar dat is een leerproces)

kaart 4/chakra 4, het hartchakra schildknaap v d zwaarden ervaring van de liefde, samenzijn, verbinding met contact..zaken die je hart aantrekken. Ik heb het gevoel dat je graag alleen staat..dat je heel goed van jezelf kan genieten en van je verworven "skills". Je houdt het zwaard niet zomaar vast als een schildknaap. Je bent er erg in gevordert en het is helemaal niet zo dat het bij jou altijd strijd is of winnen..de lucht achter deze kaart is rustig en mooi..een heel mooi plaatje voor een apparte kaart voor het hart. Wie je ook bent..in je hart heb je er rust bij. Ook al is het alleen of in-jezelf.

kaart 5/chakra 5, keelchakra: staven 4 ruimte, creativiteit, uitdrukking en klank. Je vindt deze zaken door het grote feest van het leven. Bij jou worden we uitgenodigd om het leven met volle vreugde te-ge-moet te treden..door de boog te stappen en op de dansvloer plaats te nemen..mensen die ons begroeten en zeggen: "kom maar" en lachen omdat we lol moeten hebben in het leven..dat is jouw instelling en je zult dit ook voornamelijk laten merken.

zesde kaart/6e chakra, derde oog: kelken 7 het vermogen tot visioenen, zesde zintuig, verbonden met het denken en tijdsdimensie. Een zwarte gedaante kijkt naar 7 kelken met allerlei symbolen erin die uit grijze wolken komen. In die kelken alle wensen die wij ons kunnen voorstellen. Enkel het beseffen dat deze wensen slechts tijdelijk zijn..en de enige wensen kunnen vinden en ervaren als wij "thuis" zijn aangekomen..en besffen dat we over al deze zaken al beschikken maakt het allemaal wat makkelijker. Gevoel bij deze kaart dat je in principe over al deze zaken kan beschikken..het geld..de woning..de en ga zo maar door, maar wees eerlijk: dat houdt nooit op..de innerlijke reis maken en het besef vinden dat deze zaken er altijd al zijn..ook al zijn ze zo weinig misschien..is een heel mooi startpunt. Ik heb zowiezo het idee dat jij met jouw fantasie heel veel kunt doen dus succes daarmee.

De laatste, kaart 7, bovenaan, chakra 7: de kruinchakra: aas van de staven het pure zijn, kroon van de existensie, het bewustzijn. Zowiezo een gelukskaart. Daarboven is iets in ontwikkeling de kilte die de zwaarden met zich meebrengen en het : ik wil..wordt hier vervangen door: ik kan. De kracht van het voorjaar en van de magie die tot ontwikkeling komt..groene kleine stulpjes op de staaf.

Hoop dat je het wat vond..heel veel succes nogmaals dinsdag..vond het leuk om dit voor je te doen..
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
    pi_45468015
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:15 schreef Normalneo het volgende:
    Duuvelke ik ga met jou een voor mij nog onbekend "tarot-spel" doen. Deze staat gewoon in mijn boekje, maar is wel heel interessant. Het is min of meer een moment-opname..van je chakra's(een soort energieballen/punten/centra in je lichaam). We kennen er zeven en ik zal ze zo 1 voor 1 met je afgaan. Ik hoop dat je er jezelf erg in terug kunt vinden natuurlijk..ik zeg ook moment-opname..omdat ik van mening ben dat je je chakra's kan ontwikkelen. Ik ga niet zeggen welke "minder" of "meer" zijn..ik zeg bijv. wel wat de aspecten van je verschillende chakra's zijn en wat je er eventueel mee zou kunnen doen. Veel plezier met het lezen..als je naderhand vragen hebt..stel ze gerust.

Ik begin zoals gewoonlijk met:
  • muziek..(stond al aan)
  • kaarten uit het "schild" halen
  • wierrook brandde al
  • kaarsen neerzetten
  • kleed neerleggen
  • schudden en verbinding leggen op mijn manier
  • onbewust vragen en connectie maken tussen jouw "lichaam" en de kaarten..goed geformulleerde vraag zou zijn aan de hand van geboorteplaats en leeftijd/geslacht: kunnen de kaarten mij meer vertellen over de energiecentra van Duuvelke

kaart 1/chakra 1(onderaan) basischakra: kaart van de grote arcana de wereld verbonden met het element aarde, waar je je voeten op de grond hebt.. De wereld is een belangrijke kaart. Op de kaart zien we een dansende vrouw in de lucht in een grote groene karns, "dansend". In alle hoeken van de kaart zien we verschillende beesten..zoals oa een leeuw, arend en mens. In haar hand houdt ze een soort "balansseer-stokjes". Een hele vrolijke kaart, wat ik zo kan zien..en zeker een zeer stabiele ondergrond die je bezit. De kaart staat voor vrijheid en nog meer vrijheid zou kunnen komen door nog meer te accepteren. Dit kan op sommige vlakken moeilijk zijn omdat het leven wat je is gegeven af en toe moeilijkheden met zich meebrengt..het ja zeggen is bijv. iets wat je kunt doen om ook dingen makkelijker te accepteren en om jezelf in meer vrijheid te kunnen voorzien..het brengt immers vaak minder weerstand als het nee. Dat wil niet zeggen dat het altijd maar ja en amen is..integendeel een mening die je hebt is natuurlijk van groot belang..je zou dit wel makkelijker kunnen oppakken door bijv. vrienden/vriendinnen die je terleurstellen of iets vragen een makkelijker antwoord te kunnen geven door jezelf op een bepaald terein te blokeren. Het is ook wat makkelijker om zo bepaalde dingen te accepteren. De dans van het bestaan die jij op dit vlak maakt is wat dat betreft de enige belangrijke regel..de vier dieren uit de kaart: "het rad van fortuin" hebben hun wetboek verloren..het is het opgaan in het 1.

kaart 2/chakra 2, het heiligbeenchakra. zwaarden ridder heeft betrekking op seksualiteit en vermenigvuldiging met andere lichamen. Op dit gebied heb ik het idee dat je volop ten strijde trekt. Waarschijnlijk ben je zeer seksueel ingesteld en laat je ook geen kans onbenut. Het woord "geil" en "zoeken" waar je recht op schijnt te hebben zijn geen vreemde woorden voor je. Je wacht niet af op dit terein. In beweging wat dat betreft.

kaart 3/chakra 3, zonnevlecht zwaarden vijf wat geeft licht en leven, uitbreiding en warmte mbt dit aspect..op de kaart een opklarende lucht..met afdruipers. Jij krijgt licht en leven door wedstrijden winnen..door andere partijen "op-hun-lazerus" te geven. Alles wat je ermee verdient..houdt je dicht bij je..toch wordt je hier af en toe niet vrolijk van..het gevoel alleen gelaten te worden als je hebt "overwonnen" is niet altijd even mooi en leuk. Dus zowel het leed van het "gewin" als het "verlies". Dit is jouw persoonlijkheid..ik kan niet bepaald zeggen dat dit slecht is of juist goed..het kenmerkt jouw manier van licht verkrijgen in dit chakra. Sommige mensen kunnen ook "voldoening" krijgen van de lagere punten..(misschien berijp je dit niet helemaal, maar dat is een leerproces)

kaart 4/chakra 4, het hartchakra schildknaap v d zwaarden ervaring van de liefde, samenzijn, verbinding met contact..zaken die je hart aantrekken. Ik heb het gevoel dat je graag alleen staat..dat je heel goed van jezelf kan genieten en van je verworven "skills". Je houdt het zwaard niet zomaar vast als een schildknaap. Je bent er erg in gevordert en het is helemaal niet zo dat het bij jou altijd strijd is of winnen..de lucht achter deze kaart is rustig en mooi..een heel mooi plaatje voor een apparte kaart voor het hart. Wie je ook bent..in je hart heb je er rust bij. Ook al is het alleen of in-jezelf.

kaart 5/chakra 5, keelchakra: staven 4 ruimte, creativiteit, uitdrukking en klank. Je vindt deze zaken door het grote feest van het leven. Bij jou worden we uitgenodigd om het leven met volle vreugde te-ge-moet te treden..door de boog te stappen en op de dansvloer plaats te nemen..mensen die ons begroeten en zeggen: "kom maar" en lachen omdat we lol moeten hebben in het leven..dat is jouw instelling en je zult dit ook voornamelijk laten merken.

zesde kaart/6e chakra, derde oog: kelken 7 het vermogen tot visioenen, zesde zintuig, verbonden met het denken en tijdsdimensie. Een zwarte gedaante kijkt naar 7 kelken met allerlei symbolen erin die uit grijze wolken komen. In die kelken alle wensen die wij ons kunnen voorstellen. Enkel het beseffen dat deze wensen slechts tijdelijk zijn..en de enige wensen kunnen vinden en ervaren als wij "thuis" zijn aangekomen..en besffen dat we over al deze zaken al beschikken maakt het allemaal wat makkelijker. Gevoel bij deze kaart dat je in principe over al deze zaken kan beschikken..het geld..de woning..de en ga zo maar door, maar wees eerlijk: dat houdt nooit op..de innerlijke reis maken en het besef vinden dat deze zaken er altijd al zijn..ook al zijn ze zo weinig misschien..is een heel mooi startpunt. Ik heb zowiezo het idee dat jij met jouw fantasie heel veel kunt doen dus succes daarmee.

De laatste, kaart 7, bovenaan, chakra 7: de kruinchakra: aas van de staven het pure zijn, kroon van de existensie, het bewustzijn. Zowiezo een gelukskaart. Daarboven is iets in ontwikkeling de kilte die de zwaarden met zich meebrengen en het : ik wil..wordt hier vervangen door: ik kan. De kracht van het voorjaar en van de magie die tot ontwikkeling komt..groene kleine stulpjes op de staaf.

Hoop dat je het wat vond..heel veel succes nogmaals dinsdag..vond het leuk om dit voor je te doen..
  • Bedankt voor de legging Herken er zeker dingen in terug, was de eerste keer dat ik zoiets al dit heb laten doen.
    Maar alles moet een eerste keer zullen we maar zeggen eh
    Hartstikke bedankt
      donderdag 18 januari 2007 @ 12:51:57 #287
    96407 cheqy
    Niet om te roken nee.
    pi_45468054
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:58 schreef cheqy het volgende:

[..]

Als je voor mij een legging wil doen, graag.
    Geartsjuh?
    Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
      donderdag 18 januari 2007 @ 12:56:16 #288
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45468194
    Ik neem vanvond susie wel voor mijn rekening .
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 11:44:16 #289
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45501815
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef jogy het volgende:
    Ik neem vanvond susie wel voor mijn rekening .
    Joepie!!! Ik ben benieuwd!!!
    Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
      vrijdag 19 januari 2007 @ 11:46:43 #290
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45501896
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 11:44 schreef Susie het volgende:

[..]

Joepie!!! Ik ben benieuwd!!!
    Oeh, ik bedoel vanavond dus . .
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 11:51:27 #291
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_45502046
    Zou je voor mij ook een legging willen doen, zeg maar wat je nodig hebt, pm ik het wel
      vrijdag 19 januari 2007 @ 12:08:15 #292
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45502486
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 11:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh, ik bedoel vanavond dus . .
    Hihi, dat geeft niets, dan kijk ik morgen toch??? Rustig aan.... ik wacht toch al zo lang....
      vrijdag 19 januari 2007 @ 12:53:36 #293
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45503727
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 12:08 schreef Susie het volgende:

[..]

Hihi, dat geeft niets, dan kijk ik morgen toch??? Rustig aan.... ik wacht toch al zo lang....
    quote:
    Ik sterf elke dag onderweg waar naartoe
    en als ik daar ben, wat is er daar dan te doen?
    Ik ben raar wat je noemt, niet meer wakker te maken,
    in m'n hoofd aan het dwalen, ik kan nachten niet slapen.
    Aanslagen en zwarte maandagen,
    ben geen kleine jongen meer, ik kan het niet meer aan m'n pa vragen.
    Ik heb dromen die me najagen, achtervolgen,
    als donder en bliksem uit wolken.
    Ik doe het leuk als een wolf, maar was vroeger een schaap,
    maar de slang en de rat binnen in me wisten raad.
    Zet mezelf op m'n plaats, want ik wist het inderdaad,
    hoe het mis kan gaan als je geld ruikt gaat.
    Tussen gek, geniaal, iedereen, allemaal,
    je leest mijn boek en ik schrijf het verhaal,
    met het bloed uit m'n pen naar het eind van de gang,
    ik ben klaar, kom me halen, want ik wacht al zo lang!

~~

Ik wacht al zo lang,
    op een antwoord dat niemand kan geven.
    Ik wacht al zo lang,
    maar tevergeefs, ik ga dood van het leven.

Ik ben moe van het wachten,
    kan niet meer stil blijven zitten en mezelf gek maken in gedachten.
    Kom ik er ooit achter?
    Ik word licht in m'n hoofd, lijk verdoofd door duistere krachten.
    Als klein kind nam ik alles voor lief,
    ik had geen vragen om te stellen dus ik stelde ze niet.

Ik geloofde in sprookjes en in de mensen,
    ik was tevreden, had weinig te wensen.
    Maar nu die tijd zonder zorgen voorbij is,
    vraag ik me af wat de reden voor mij is.
    Dat ik hier ben, sja wat doet het er toe,
    wat maakt het nog uit dat ik doe wat ik doe.
    En nu de tijd als maar sneller voorbij tikt,
    vraag ik me af wat er straks aan het eind is.
    Wat maakt het nog uit dat ik doe wat ik kan,
    geef me een teken, want ik wacht al zo lang.

~~

Ik wacht al zo lang, maar waarop?
    En waarom? Ik zie het wel als het er op aankomt.
    Maar als de dood aanklopt en je wereld in mekaar stort,
    moet dingen nu doen voor het te laat wordt.
    En daardoor ben ik druk, alles moet vlug,
    spacend op het leven op zoek naar het nut.
    Je zoekt je rust en beproeft je geluk,
    je bouwt iets op maar opeens is het stuk.
    Misschien haal ik de 80 of het stopt bij 40,
    maar alsjeblieft niet eerder want ik vind het hier nog heerlijk!
    Er zijn zoveel dingen die ik nog zou willen,
    ik moet het laten weten voor ik weg val in stilte.
    De dood is iets dat bij het leven hoort
    en voor nabestaanden gaat het leven door.
    Ik hoop gewoon niet dat ik vergeten word
    en aan de goede kant beland van de hemelpoort.
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 12:57:48 #294
    156355 NeoTribalist
    Gbl eats yer insides!!11
    pi_45503872
    Wat een hopeloos gedicht, waarom uberhaupt wachten, waarom antwoord zoeken als je de vraag niet eens weet. I say embrace the mysterie
      vrijdag 19 januari 2007 @ 13:00:10 #295
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45503966
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 12:57 schreef NeoTribalist het volgende:
    Wat een hopeloos gedicht, waarom uberhaupt wachten, waarom antwoord zoeken als je de vraag niet eens weet. I say embrace the mysterie
    het is dan ook van Lange frans en Baasje B. en de eerste hit van google op " 'ik wacht al zo lang' lyric"
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 13:02:15 #296
    156355 NeoTribalist
    Gbl eats yer insides!!11
    pi_45504045
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef jogy het volgende:

[..]

het is dan ook van Lange frans en Baasje B. en de eerste hit van google op " 'ik wacht al zo lang' lyric"
    pi_45505941
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 12:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Geartsjuh?
    Vanavond ben je de eerste .
      vrijdag 19 januari 2007 @ 16:24:29 #298
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45508727
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Hmz, ik vind dat wel een aardig nummer, dat is toch die met gitaarmuziek erin??
      vrijdag 19 januari 2007 @ 16:30:47 #299
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45508889
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 16:24 schreef Susie het volgende:

[..]

Hmz, ik vind dat wel een aardig nummer, dat is toch die met gitaarmuziek erin??
    Al sla je me dood, het was gewoon de eerste hit op mijn zoekopdracht, meer niet.
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 17:03:08 #300
    96407 cheqy
    Niet om te roken nee.
    pi_45509821
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 14:52 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Vanavond ben je de eerste .
    Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')