Poging twee, voor Daniel.j
![]()
. Dat rijmt, olè.
Anyway. Het is een bizarre legging en ik hoop dat je er wat mee kan, ik heb geen vraag gesteld en dat heb ik geweten.
![]()
. Volgens mij is het eerder een soort van goede raad op sommige punten dan dat het dus iets anders is, zoals altijd heb ik de hulp van 'oude vrienden' ( gidsen
![]()
)ingeroepen om te helpen.
![]()
eindresultaat: 5 grote arcana kaarten, 3 hofkaarten en 2 normale arcana kaarten. Goede score denk ik zo.
kaart 1Het verstand, het bewusteRidder van pentakelsHij is de arbeider, de doener, de postbode. De schildknaap is bereid om zijn handen vuil te maken. Als boer werkt hij op de akkers, als kunstenaar brengt hij zijn creaties naar het marktplein en als mediterende test hij zijn bewustzijn in de werkelijke wereld. De ridder geeft maar houdt zijn grote handschoen aan en het ziet er naar uit dat hij bang is van het paard geworpen te worden: hij zweet, is moe, zijn haar hangt in zijn gezicht. Zijn paard ziet er meer uit als een muilezel, hij straalt een bedompte, zware atmosfeer uit.
2/3 kaarten voor het gevoel, het hart, tegenstrijdigheden. Verschillende aspecten op het gebied van de gevoelens2: De wereld (laatste kaart van de grote arcana )
duiding
universum, alles is één
samenklank, harmonievrijheid
vervulling transcendentie
Alles vindt zijn juiste plek. Je ziet het doel achter al je levenservaringen en aanvaardt met vreugde de menselijke voorwaarden op onze planeet. Als je tegen alles ja kunt zeggen houdt iedere strijd op en jouw dans en de dans van het universum zijn één Je merkt dat je jezelf vervulling kan geven, dat alles in je zit waarnaar je altijd buiten jezelf hebt gezocht
3: de dwaas ( eerste kaart van de grote arcana )
naiviteit, onschuld, zuiverheid, vertrouwen
licht van hart, helderheid, geluk, zelfspot, het kosmische gelach
geborgen zijn in het goddelijke
bereid risico's te nemen
Laat de gelegenheid niet voorbij gaan het onbekende te betreden; je kunt er later wel over nadenken. wees licht van hart en hang niet aan het verleden. de toekomst ligt voor ons allen in het duister, waarom zou je je druk maken. heb vertrouwen in het bestaan - je bent op de goede weg ookal kun je in de afgrond vallen. Als dwaas ben je gelukkig - je neemt jezelf niet serieus en kan overal om lachen, het meest om jezelf en je 'problemen'. Je erkent dat het leven een spel is.
Ok, ik kan niet anders zeggen dat de symboliek eruit springt wat mij betreft. de eerste én de laatste grote arcana kaart bij je gevoelens, de cirkel rond in 2 kaarten. Het is volgens mij niet zozeer hoe het is, dan wel een aanmoediging van deze of gene
![]()
. Als je een tijdje niet gemediteerd hebt zou ik er gewoon weer eens aan beginnen eigenlijk
![]()
.
4 Onbewuste, de wortelRidder van kelkenhij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.
5:verledenDe maanOntvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuItie, voorgevoelens, visioenen
Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewuste naar boven komen en je verlangt naar god, naar het geheel, naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. Je bevindt je ergens op de helft van de weg. je kunt niet meer terug, je aarzelt exchter verder te gaan. het visioen verteld je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke krachten, je intuïtie en geduld op weg te gaan. Hert is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het robleem te kijken, je niet met oppervlekkigheid tevreden te stellen.
6:toekomstGeliefdenliefde
liefde is de weg naar het goddelijke
eenheid, harmonie
transformatie
van de overvloed mee laten delen
Ja dat is het! ga op de verleiding in, eet die appel die eva je aanbiedt. liefde heelt, liefde is de enige kracht die alle wonden heelt. Wordt tot over je oren verliefd en je zult merken hoe alles om je heen verandert, de kleuren in de natuur, de mensen om je heen. plotseling voel je je vervuld en geaccepteerd. je ontdekt de anderen en vergeet zelfs om je om jezelf te bekommeren. vertrouw op je gevoel als je verliefd bent en verstoor het niet ondanks je twijfel. zet je verstand op nul en laat je door de liefde dragen. als je lief hebt ontstaat er een 'ja'tot iedereen.
7:jij in verhouding tot jezelf7 van zwaardeneen man die er als een clown uit ziet sluipt op zin tenen met 5 zwaarden in zijn armen weg. twee zwaarden steken nog in de grond voor het tentenkamp dat hij heeft verlaten. Een gevaarlijke situatie! hij rijdt de auto en kijjt tegelijkertijd in de achteruitkijkspiegel - hij beweegt zich naar de toekomst maar kijktechter naar het verleden, hij probeetr zich op slinkse wijzeuit een situatie te redden, een conflict te ontwijken maar daarbij bblijft altijd iets achter. de twee zwaarden steken nog steeds in de aarde, hij komt er niet van los. tegelijkertijd snijdt hij zich aan de 5 zwaarden die hij in zijn handen heeft. Hij weet niet hoe men met scherpe zwaarden, moeilijkheden omgaat. hij reageert op nieuwe conflicten met oude patronen, hij gaat niet open met ze om en blijft er daarom alleen mee zitten.
vermijden van conflicten
oude reactiepatronen
list diefstal
8: jouw verhouding tot anderen en hun betrekking op joukoningin van kelkende koningin kan wegsmelten en zichzelf in haar gevoelens verliezen. Zij weet uit het onbewuste kracht te putten. Het is een kaart van aanpassen aan de situatie, een beetje een 'het is zoals het is'kaart maar wel eentje waar tevredenheid uit straalt* ( al vind ik persoonlijk dat ze wel streng uit haar ogen kijkt ) Verder in het verhaal: Haar troon is een schelp, een opening, een baarmoeder en toch staat ze stevig op de grond. zij is de minares, de droomster die op het strand schelpen verzameld. Zij is de femme fatale die zich telkens weer in de spiegel bekijkt, de liefdevolle moeder, de zeemeermin, de zieners die in haar kristallen bol kijkt. Zij is de penelope die voor altijd op de terugkeer van haar geliefde wacht.
9:hoop/vreesmatigheidhet leven als een voortstromende rivier
balans
wortels en vleugels, hemel en aarde.
Harmonie
spel met energie
Mediteer op je hartchakra, merk hoe al je energie die je met open hart kunt opnemen, getransformeerd wordt. Als je uitademt, straal dan zegen en liefde uit. je kunt bewust met je leven omgaan, verlies je niet weer in de materiële wereld, noch in diepe emoties en andere bewustzijnstoestanden. In je leven is een rustpunt gekomen, geniet van alle harmonie en geef andere dat wat in je zit.
10:uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat2 van pentakelsEen jongleur, een goochelaar speelt met twee pentakels die door een band in de vorm van een acht met elkaar verbonden zijn. Op de achtergrond dansen schepen op de golven vande oceaan. hij speelt met alternatieven e mogelijkheden en blijft daarbij in zijn eigen middelpunt staan. hij laat zich niet uit zijn evenwicht brengen. hij heeft zijn besluitenloosheid geaccepteerd. het is nu eenmaal zo - het ene komt, het andere gaat. hij staat open voor iedere nieuwe situatie. de golvenvan de zee, die zijn gevoelens laten blijken zijn stormachtigen hij beweegt als een surfer over de golven, hij gaat niet aan zijn gevoelens ten onder maar hij blijft de waarnemer
de levenskunstenaar
in zijn middelpunt gecentreerd zijn, evenwicht
besluiteloosheid, het spelen met alternatieven
'de waarnemer' van zijn eigen stemmingen en gevoelens
Schluss!
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken eigenlijk
![]()
. Ik krijg tenminste een sterk gevoel dat het een soort van steuntje in de rug is, je bent goed bezig. de gevoelenskaarten zijn volgens mij een duidelijk bericht jouw kant op. Of je hebt onlangs een grote draai gemaakt wat betreft je gevoelens, dat kan natuurlijk ook. Veel kaarten die het trouwens over eenheid en goddelijkheid hebben. Iets waar je volgens mij (weer? ) erg mee bezig bent. Ik ben jaloers op de legging
![]()
.