abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42586236
Ah, die storm was de aanleiding voor de invoering van het weeralarm (zie http://145.23.254.254/VinkCMS/news_detail.jsp?id=22422 ):
quote:
In de loop van de rampdag werden de waarschuwingen opgevoerd tot windkracht 11 en uiteindelijk zelfs orkaankracht 12. Uit onderzoek bleek dat het gros van het publiek zich niets kon voorstellen bij deze krachtige taal, die in ons land zeer ongebruikelijk is. De storm heeft geleid tot een betere voorlichting over de begrippen in het weerbericht en uiteindelijk tot de invoering van het Weeralarm, een ernstige waarschuwing voor extreem weer. Bovendien wordt het windpatroon dat zich bij deze storm voordeed toegepast voor het inschatten van de maximale windstoten bij nieuwe stormen. De metingen die bij deze storm zijn gedaan op de meetmast in Cabauw bij Lopik zijn van grote betekenis geweest voor berekeningen vanwindstoten. Met name de luchtvaart heeft daar profijt van.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:30:29 #52
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_42586383
Volop bomen omgewaaid gek! Onze straat was geblokkeerd door zo'n boom. Ook zo'n populier achter onze tuin om, je weet swa, populieren zijn zwak. Veel bladgroen overal swa, lekker klimmen! En bladeren in zakken doen!

Ik zou die avond naar een info-avond van een middelbare school gaan. Uiteindelijk niet naartoe geweest. Maar het was toch al niet mijn eerste keus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_42586679
bij onze buren waaide een ceder om, omdat die het vertikte in de winter zijn bladerdek te verliezen en dat weegt nogal wat als het stevig waait, iets teveel die dag dus mijn oom vertelde me dat de zee over het benedendeel van de zeedijk klotste, mijn oom liet altijd zijn hond daar uit en ook die dag deed hij dat, lopen kon je daar beneden de zeedijk niet en boven op de dijk werd je door de wind algauw weggeblazen als je niet uitkeek
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:15:19 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42587839
denk je dat de stormen de hersft voor bladverliezende bomen hebben uitgevonden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42588642
Als het de storm is die ik voor ogen heb, kan ik 'm nog herinneren. Een vriend van me werd op een haar na gemist door een vallende dakpan .
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:42:05 #56
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42591521
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

Was dat de storm die gebouwtje van discussie/tv-programma het Capitool vernielde???
Ja, dat was die storm! Dat je dat nog weet!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_42592183
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:42 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ja, dat was die storm! Dat je dat nog weet!
Ja, dat kwam ineens in me op . Geen idee waarom dat blijkbaar zoveel indruk heeft gemaakt . Vond dat altijd een mooi gebouw. Volgens mij is het later helemaal afgefikt ofzo.

Ik meen ook nog dat dat een donderdag was en toen ik dat net ff google'de, bleek dat ook nog te kloppen . Rare details onthoud ik....
pi_42592283
Ik herinner me hier helemaal niets van. Wel herinner ik me een aardbeving ergens in '90 of '91 ofzo, in de nacht van zaterdag op zondag. Ik zat in m'n spijbel- en drugsperiode, voelde alles schudden en dacht: "wat heb ik NU weer geslikt?"
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:16:02 #59
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42592986
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:59 schreef thaleia het volgende:
Ik herinner me hier helemaal niets van. Wel herinner ik me een aardbeving ergens in '90 of '91 ofzo, in de nacht van zaterdag op zondag. Ik zat in m'n spijbel- en drugsperiode, voelde alles schudden en dacht: "wat heb ik NU weer geslikt?"
in 1992 was er een zeer forse aardbeving (voor Nederlandse begrippen), die zal je wel bedoelen

Is daar geen topic over eigenlijk
pi_42593179
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:16 schreef Againzender het volgende:

[..]

in 1992 was er een zeer forse aardbeving (voor Nederlandse begrippen), die zal je wel bedoelen

Is daar geen topic over eigenlijk
. Aardbeving in Roermond (13-04-1992)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:35:39 #61
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42593768
quote:
ik zag hem al

Wat betreft de schade aan de gebouwen bij de storm: in stadion Galgenwaard kwamen ook wat stukken van de overkapping van de tribune naar beneden. Nou viel dat erg mee, volgens mij waren het alleen wat TL-bakken, maar ik geloof dat het er voor het buitenland wel heel interessant uit zag. Vooral de Italiaanse TV gebruikte het om te onderstrepen dat het echt een maatschappij ontwrichtend gebeuren was
pi_42594358
Ahja, toen ben ik nog gewoon met de fiets naar de basisschool gegaan aan de andere kant van de stad. Let wel met de fiets, niet op.

En er was in het nieuws dat er een keffertje uit mijn woonplaats een dak op was gewaaid en die persoon kwam er ook nog mee op tv. Later bleek dat verzonnen te zijn.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:00:41 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42594898
Dit kan ik me ook nog wel herinneren. Ik was toen 8 jaar en keek vooral naar de bomen, die heel ver heen en weer zwiepten, maar ze bleven staan. Ik was voor een boom wel bang dat hij op ons huis zou vallen, maar hij staat er nog steeds. Ik weet ook nog wel dat je later in het bos heel veel omgewaaide bomen kon zien, zag er tof uit toen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:21:45 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_42597354
Het enige wat ik me daar van kan herinneren: een paar dakpannen van de boerderie af maar vooral, handstand tegen de wind Weer wat anders dan tegen de muur.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_42600272
Supergaaf, ik baal echt dat ik toen niet wat ouder was. Dan maak je het veel meer mee. Bij ons in de buurt staan heel veel bomen dus de schade was dan ook groot, ook het halve bos van mijn opa was omgewaaid. Verder kwam er een collega van mijn vader logeren omdat hij niet meer naar huis kon vanwege de storm. Zelfs de vogelhuisjes in de tuin zaten te zwiepen aan de bomen. Spannende tijd.

Hier een bijzonder interessant analyse van die storm:
http://www.gv-developments.be/downloads/storm90.pdf

[ Bericht 30% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-10-2006 03:25:41 ]
pi_42611288
Ik kan me nog goed herinneren dat de ramen van de buren naar binnen bogen alsof ze van plasticfolie waren gemaakt

En dat ik een stukje ging fietsen om te kijken hoe hard ik zou gaan op mijn mountainbike in zo'n storm

En dat ik het bij 69 km/u voor gezien hield
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_42698215
Wij waren 150 dakpannen kwijt. En er zaten nogal wat gaten in het dak van de kas. Glas rapen is kutwerk.
I intend to live forever, or die trying.
pi_42702287
Toen was ik nog net niet geboren.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')