quote:In de loop van de rampdag werden de waarschuwingen opgevoerd tot windkracht 11 en uiteindelijk zelfs orkaankracht 12. Uit onderzoek bleek dat het gros van het publiek zich niets kon voorstellen bij deze krachtige taal, die in ons land zeer ongebruikelijk is. De storm heeft geleid tot een betere voorlichting over de begrippen in het weerbericht en uiteindelijk tot de invoering van het Weeralarm, een ernstige waarschuwing voor extreem weer. Bovendien wordt het windpatroon dat zich bij deze storm voordeed toegepast voor het inschatten van de maximale windstoten bij nieuwe stormen. De metingen die bij deze storm zijn gedaan op de meetmast in Cabauw bij Lopik zijn van grote betekenis geweest voor berekeningen vanwindstoten. Met name de luchtvaart heeft daar profijt van.
Ja, dat was die storm! Dat je dat nog weet!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Was dat de storm die gebouwtje van discussie/tv-programma het Capitool vernielde???
Ja, dat kwam ineens in me opquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, dat was die storm! Dat je dat nog weet!
in 1992 was er een zeer forse aardbeving (voor Nederlandse begrippen), die zal je wel bedoelenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:59 schreef thaleia het volgende:
Ik herinner me hier helemaal niets van. Wel herinner ik me een aardbeving ergens in '90 of '91 ofzo, in de nacht van zaterdag op zondag. Ik zat in m'n spijbel- en drugsperiode, voelde alles schudden en dacht: "wat heb ik NU weer geslikt?"![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
in 1992 was er een zeer forse aardbeving (voor Nederlandse begrippen), die zal je wel bedoelen
Is daar geen topic over eigenlijk
ik zag hem alquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
. Aardbeving in Roermond (13-04-1992)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |