Ja, dat zei de vroedvrouw ook. Zolang het over gaat eens hij bezig is zou het geen kwaad kunnen. Gewoon beetje melk over smeren en laten drogen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:55 schreef nebelung het volgende:
[..]
Gewoon aanzuigpijn, is normaal. Gaat ook over.
Witte kool.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:05 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben overigens niet zo'n kooldeskundige, kool kan helpen tegen die harde plek in mijn borst las ik. Maar welke kool?
quote:Borstvoeding geven verlaagt risico ontstaan type 2 diabetes bij moeder
Moeders die hun kind borstvoeding geven kunnen hun kans op type 2 diabetes met 15 procent verminderen. Daarnaast kunnen zij de kans op borst- en eierstokkanker verkleinen.
"We hebben ontdekt dat het geven van borstvoeding echt goed is voor de moeder. Met elk jaar dat zij borstvoeding geeft, neemt het risico van type 2 diabetes met 15 procent af", aldus dr. Alison Stuebe, onder meer wetenschappelijk medewerker aan de Harvard Medical School in Boston. Het geven van borstvoeding biedt daarnaast ook vele voordelen aan het kind. Naast een optimale voeding, bevat moedermelk bestanddelen die het immuunsysteem van de baby versterken en bescherming bieden tegen bacteriën, virussen en parasieten. Bij kinderen die borstvoeding hebben gehad is minder vaak sprake van ziekte in hun kinderjaren en bovendien zijn zij over het algemeen slanker dan baby's die flesvoeding hebben gehad. De voordelen voor de moeder zijn ook onderzocht: door het geven van borstvoeding krijgt de moeder eerder haar normale figuur terug. Sommige studies tonen aan dat moeders die een lange periode borstvoeding geven minder kans hebben op borst- en eierstokkanker. "Maar geen enkel lange-termijn onderzoek heeft het effect onderzocht van borstvoeding op diabetes", aldus Stuebe. "We verwachtten dat het geven van borstvoeding het risico van type 2 diabetes beïnvloedt, omdat het invloed heeft op de stofwisseling en omdat onderzoek heeft aangetoond dat het geven van borstvoeding de insulinegevoeligheid en glucosetolerantie verbetert".
De onderzoekers gebruikten gegevens van de Nurses' Health Study en de Nurses' Health Study II. Meer dan 150.000 vrouwen hadden in de onderzoeksperiode een kind gebaard. Meer dan 6.000 vrouwen kregen de diagnose type 2 diabetes. Na het bekijken van de Body mass Index, BMI (omdat een hoge BMI een risicofactor is voor type 2 diabetes) ontdekten de onderzoekers dat het geven van borstvoeding gedurende een lange periode het risico van type 2 diabetes bij de moeder verminderde. De onderzoekers konden niet aantonen waarom het bescherming biedt tegen diabetes, maar ze vermoeden dat door het geven van borstvoeding de bloedglucosewaarde in balans blijft. Moeders die borstvoeding geven verbranden gemiddeld bijna 500 calorieën per dag. Dat komt overeen met 6 tot 8 kilometer hardlopen per dag. "Als je dus een jaar borstvoeding hebt gegeven, is het niet zo raar dat dit wellicht invloed heeft op de manier waarop het lichaam omgaat met insuline en glucose", aldus Stuebe. Dr. Loren Wissner Greene, endocrinoloog aan het New York University Medical Center zegt wellicht een verklaring te hebben voor het afgenomen risico van type 2 diabetes bij vrouwen die lange tijd borstvoeding hebben gegeven: de minimale gewichtstoename als gevolg van het geven van borstvoeding. "Het beste advies om type 2 diabetes op afstand te houden is het nastreven van een gezond lichaamsgewicht en afvallen wanneer je te zwaar wordt", aldus Greene.
En andere reden kan zijn dat vrouwen die borstvoeding geven meer op hun gezondheid letten dan andere moeders. Echter toen Stuebe en haar collega's leefstijlfactoren meenamen in het onderzoek bleek er nog steeds een sterke relatie te zijn tussen borstvoeding en het afgenomen risico van type 2 diabetes. "Hoe dan ook, het geven van borstvoeding is een manier van voeden dat niets kost, geen bijwerkingen heeft en vele voordelen biedt", aldus Stuebe.
Ja gewone, niet magere kwark. En desnoods vruchtenkwark als dat het enige is dat je in huis hebtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Gewoon normale kwark? ik eet het nooit, dus ik weet niet wat voor soorten er zijn?
Ik heb soms het idee dat het tegenwoordig not done is om geen BV te proberen, waardoor sommige vrouwen het proberen zonder er zelf echt achter te staan en dan maar heel snel opgeven omdat het toch niet lukt. En ook ik bedoel hier niemand uit OUD meequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:08 schreef owlet het volgende:
Met het risico om het imago van BV-maffia te krijgen: sommige mensen zouden toch wel een klein beetje doorzettingsvermogen mogen tonen als ze zo graag BV willen geven, zeg!
Helemaal mee eens. Tijdens de eerste weken dat de BV hier niet wilde vlotten, wilde ik soms zo graag zekerheid en duidelijkheid en ik dacht dat KV die misschien wel gegeven zou hebben i.p.v. dat geklooi met de BV waar we toen mee bezig waren. Maar toen ik later hier weer meer las en zag dat KV net zo goed onzekerheid en problemen met zich meebracht ben ik me gaan realiseren dat het allebei moeilijk is.quote:Daarnaast, zo makkelijk hebben de KV-gevende moeders het ook niet, als ik het goed lees hier! Die hebben alsnog zorgen om de hoeveelheid die gedronken wordt, de tijd die een kindje er over doet en de dingen die je moet doen om je kind tevreden en stil te houden als het toegestane aantal ml's al gegeven is.
Een kind hebben is gewoon zwaar, helemaal in de eerste paar weken. Het is alleen zo makkelijk om het maar af te schuiven op de BV...
Bron: http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/122_strep_04174.htmlquote:4.6 Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding
De veiligheid van Strepsils is niet vastgesteld, maar het produkt wordt niet geacht enig risico in te houden.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:07 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Bron: http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/122_strep_04174.html
Ik denk gewoon standaard, niet teveel van gebruiken.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:13 schreef m@x het volgende:
Dat vind ik dus echt raar, dat leidsters op een KDV zich bemoeien met de manier van voeden. Als een moeder er voor kiest om BV te geven dan hebben ze die keus te respecteren en daarnaar te handelen wanneer een kindje op het KDV is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |