abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42762154
Stoer snoopy.

Ik ben al een tijdje bezig met het aanleggen van een voorraad bv. Eerst als ijsblokjes en dan in diepvrieszakjes. Ik ben nu overgestapt op de 'potjes' van avent die ook in de vriezer en flessenwarmer kunnen. Dat rekent sneller en is makkelijker voor het kdv denk ik. Dan krijgen ze er losse ijsblokjes bij voor als Anna veel honger heeft.
In welke vorm doen jullie dat? Flesjes, zakjes, ijsklontjs, nog iets anders?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42762417
Ik ben ook bezig met een voorraadje aan te leggen. Ik gebruik ook die potjes van Avent en die vries ik in zijn geheel in.
Daarbij ben ik bezig met een voorraadje ijsblokjes, voor als ze meer honger heeft of tussendoor wat wil drinken, oid.
Maar ik ben bijna door mijn bakjes heen en ik weet niet zo goed wat ik dan zal doen (nieuwe kopen -> duur) of alleen maar ijsblokjes.
pi_42763949
ik gebruik(te) van die zakjes van Lansinoh (van http://www.borstvoedingswinkel.nl/ )

ik haalde ze de avond ervoor uit de vriezer en liet ze langzaam ontdooien in de koelkast. dan 's ochtends voor vertrek voorzichtig overgieten in fles(sen) en zo gaf ik afgepaste voedingen mee, ze hoefden 't alleen maar op te warmen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:36:52 #104
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767594
Ik gebruik ook zakjes. Ik heb ondertussen al een aardig voorraadje (zakje of 15). Van die potjes van Avent heb ik gehoord dat je ze maar een maximaal aantal keren kunt gebruiken, daarna gaan ze afbreken. Een vriendinnetje van mij heeft dat gehad, haar dochter wilde ineens niet meer eten, bleek de BV naar zeep te smaken door die bakjes dus. (Ze was eigenwijs en dacht ze vaker dan voorgeschreven te kunnen gebruiken) Ze kon haar voorraad BV weggooien.

Met Jetske gaat het weer wat beter, ze drinkt steeds weer wat meer en lijkt ook steeds weer wat meer binnen te houden. Bah, ik hoop niet dat ze te vaak ziek gaat worden, ik kan er erg slecht tegen.
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:38:54 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42767654
ijsblokzakjes vond ik heel handig.
kan je heel handig de porties uitdrukken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:39:26 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767671
Hoeveel ml zit er dan in 1 blokje?
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:39:51 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42767683
dat moet je even testen eerst
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:41:37 #108
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767731
Het lijkt mij dat je zoveel blokjes moet uitdrukken als je 150 ml nodig hebt, maar misschien valt dat we;l mee. Ik lees namelijk overal over die ijsblokjes zakjes dus het moet haast wel handig zijn
Lekker douchen!
pi_42767761
bij ons 15 cc, maar die ijsblokjes zakjes vind ik zo koud Daarom maak ik klontjes. Die potjes gaan inderdaad maar vier keer mee, dat is wel jammer, maar je kunt er wel een speen op aansluiten. Dat is wel handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42767777
ah, tijd voor een tegengeluid dan: ik vind ze níet handig: bij het ingieten knoei ik, bij het uitdrukken druk ik perongeluk andere vakjes ook kapot.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:43:49 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42767784
het handige is dat het snel ontdooit omdat het kleine porties zijn.
maar een zakje met maatverdeling is natuurlijk ook erg handig
pi_42768065
Ik ben begonnen met bewaren in bvzakjes, maar die vond ik niet zo fijn, dus nu zit het meeste in Avent bekers en een deel in ijsblokjeszakjes (om gek ingevroren hoeveelheden en kolftekorten aan te vullen).
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:02:14 #113
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42768251
Ik hoorde van een lactatiedeskundige dat het juist niet goed is om het te bewaren in ijsblokzakjes, omdat de kwaliteit van de borstvoeding ontzettend achteruit zou gaan en het het veel minder voedingswaarde had??
pi_42769120
Lactatiekundige, zonder de des.

Bij invriezen gaat een deel van de bijzondere eigenschappen wel verloren, maar heeft nog steeds meer dan genoeg voedingswaarde. (zie link in OP over bewaren van moedermelk). En je hebt soms geen keus. Als je werken moet/wil dan zul je het zo wel moeten doen.
Variety is the spice of life
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:55:08 #115
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42769827
ja dat is ook zo, vond het al raar dat iedereen het doet terwijl het niet goed zou zijn.
Het lijkt mij in ieder geval ook een goede oplossing
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:57:23 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42769906
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:02 schreef sweaty het volgende:
Ik hoorde van een lactatiedeskundige dat het juist niet goed is om het te bewaren in ijsblokzakjes, omdat de kwaliteit van de borstvoeding ontzettend achteruit zou gaan en het het veel minder voedingswaarde had??
Nou dát weer! We doen allemaal al ontzettend onze best om alles volgens de regeltjes te doen, want beter voor het kind, en nu zijn de ijsblokzakjes ook weer no-go. Wat mag dan nog wel?
Volgens mij maakt het niet zo'n verschil, ijsblokzakjes/bakjes, flesjes, bv-zakjes. Volgens mij gaat het meer om het principe van het invriezen, dat het probleem daar inzit. Hoe je het ook went of keert, alles wat je bewaart zal op een gegeven moment aan voedingswaarde inboeten lijkt me. 'Live' voeden blijft beter, maar dat gaat gewoon niet altijd. Wat moet je dan?

Of reageer ik nou te opgewonden?

En ja, ik ben ook een ontzettende kluns met die zakjes. Maar vind dat voor mijn gevoel de meest praktische en hygienische manier. (als ik alles in 1x zonder geglibber in de fles krijg)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42771698
Opgewonden standje (geeft niks, herken ik wel )

Ik heb vaag het gevoel dat het hier een persoonlijke mening betreft. Ik heb nog nooit iets gelezen over kwalitatief mindere moedermelk wegens ijsblokzakjes (behalve het normale principe van invriezen en wat verlies aan bijzondere stoffen). Niks mis met ijsblokzakjes, bakjes, andere zakjes, volgens mij. Je hebt helemaal gelijk: met invriezen boet het altijd wat in. Maar met de voedingswaarde is nog steeds niks mis, hoor
Variety is the spice of life
pi_42771920
Ik heb wel eens ergens gelezen dat bepaalde soorten plastic iets zouden kunnen afgeven wat niet goed was en dat ijsblokzakjes daar soms ook van gemaakt zijn. Maar ik heb nooit echt bewijs gezien, dus ik gebruik ze ook gewoon.

Ik probeer trouwens wel zoveel mogelijk vers mee te geven, maar dat is ook om gedoe met ontdooien te besparen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:34:47 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42777212
Zakjes in een bak leggen in de vriezer, zei mijn lactatiekundige. Waarom ben ik vergeten, maar er was een reden voor.

Hier gaat het niet goed. Bv doet weer te veel pijn, leg hem huilend aan en ben bang om aan te leggen daarom. En hij komt zo veel de laatste dagen.
Ik kreeg de l.k. niet te pakken vandaag, maar ben nu weer aan het kolven. De hoeveelheid is flink minder dan de laatste keer voor de live voedingen.
Misschien heeft Simon dus honger gehad en daarom zo vaak gevraagd om voeding.
Mijn tepels zijn nu erg beschadigd, ik denk dat het kloofjes zijn, daarbij is 1 tepel ook wit en plat, het lijkt wel een paddestoeltje. Kolven is niet pijnlijk gelukkig.

Wat zie je aan jezelf bij spruw? Simon heeft enkele kleine witte blaasjes in de mond.

Verre van blij dus hier, maar morgen kan ik de l.k. bellen en wil ik graag horen wat zij vindt. Anders wordt het toch kolven hier. Geeft me misschien wat meer rust ook dat ik niet elke voeding hoef te doen, valt me toch wel zwaar na een eerste week fles. Zeker met de pijn.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:14:40 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_42780116
Vervelend PM-girl! Het zou wel spruw kunnen zijn, ik had het ook en er was niets te zien.

Die bewaarzakjes vind ik echt een crime, ik knoei er vreselijk mee. Ik gebruik de Avent bekers. Die kun je wel vaker dan 3x gebruiken, maar je moet wel opletten of ze niet beschadigd zijn. In vergelijking met de zakjes ben je dan trouwens nog goedkoper uit. 10 bekers kosten 15 euro en 10 zakjes geloof ik 10 euro, terwijl die maar 1x te gebruiken zijn.
pi_42783253
Bij het ziekenhuis hier krijg je 10% korting op kolfspullen (ook de bekers) als je lid bent. Dat kost 10 euro per jaar. Ik heb dat lidmaatschap er nu al uit.

Dat is niet leuk PM-girl. Leg je wel goed aan? Ik heb in het begin gehad dat Anna een paar keer verkeerd hapte, daardoor ging mijn tepel kapot. Deed flink pijn. Nu pakt ze bijna altijd meteen goed.
*OUD heilige*
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:40:54 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42783400
he PM.. klinkt niet prettig zo (kloofjes en een witte, platte tepel klinkt wel als niet goed happen). Ik hoop dat de lk een oplossing kan bieden

Ik gebruikte altijd van die zachte ijsblok-bakjes om de bv in te vriezen. Boterhamzakje eromheen tegen de broodkruimels (en meteen sticker op het zakje met datum en totale hoeveelheid). Als de blokjes bevroren waren, haalde ik ze uit 't bakje en bewaarde ze verder in het zakje
(die zachte ijsblokbakjes kun je makkelijk de ijsblokjes uitduwen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:28:08 #123
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42785314
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:34 schreef PM-girl het volgende:
Zakjes in een bak leggen in de vriezer, zei mijn lactatiekundige. Waarom ben ik vergeten, maar er was een reden voor.
Ik denk om evt beschadiging te voorkomen. Ik heb die van mij in een stevige grotere plastic zak opgeborgen, om dus te voorkomen dat ik ze kapot stoot met wat anders.

PM rot hoor. Spruw kun je zelf herkennen aan rauwe tepels en steken door je borst. Maar het kan ook zijn dat je helemaal niets merkt.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42787685
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:14 schreef cattie het volgende:
Die bewaarzakjes vind ik echt een crime, ik knoei er vreselijk mee. Ik gebruik de Avent bekers. Die kun je wel vaker dan 3x gebruiken, maar je moet wel opletten of ze niet beschadigd zijn. In vergelijking met de zakjes ben je dan trouwens nog goedkoper uit. 10 bekers kosten 15 euro en 10 zakjes geloof ik 10 euro, terwijl die maar 1x te gebruiken zijn.
nee, 25 zakjes voor 9 euro (lansinoh). oh ik zie net dat ze bij de borstvoedingswinkel tijdelijk niet leverbaar zijn. bij babywalz kun je ze ook kopen, maar net iets duurder (9,95). maar daar heb je weer meer keus om de aankoop te combineren met iets anders handigs/leuks.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:44:04 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42788944
Kan spruw ook eigenlijk uit zichzelf overgaan?
Mijn moeder zei trouwens ook al dat zij ook verschil had tussen twee borsten. Ik heb er ook geen last van, maar ik ben wel bezig om het een beetje in evenwicht te houden. We zullen zien of het werkt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')