quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:02 schreef sweaty het volgende:Ik hoorde van een lactatiedeskundige dat het juist niet goed is om het te bewaren in ijsblokzakjes, omdat de kwaliteit van de borstvoeding ontzettend achteruit zou gaan en het het veel minder voedingswaarde had??
Nou dát weer! We doen allemaal al ontzettend onze best om alles volgens de regeltjes te doen, want beter voor het kind, en nu zijn de ijsblokzakjes ook weer no-go. Wat mag dan nog wel?
Volgens mij maakt het niet zo'n verschil, ijsblokzakjes/bakjes, flesjes, bv-zakjes. Volgens mij gaat het meer om het principe van het invriezen, dat het probleem daar inzit. Hoe je het ook went of keert, alles wat je bewaart zal op een gegeven moment aan voedingswaarde inboeten lijkt me. 'Live' voeden blijft beter, maar dat gaat gewoon niet altijd. Wat moet je dan?
Of reageer ik nou te opgewonden?
![]()
En ja, ik ben ook een ontzettende kluns met die zakjes. Maar vind dat voor mijn gevoel de meest praktische en hygienische manier. (als ik alles in 1x zonder geglibber in de fles krijg)