abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:57:37 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43015071
Au, kloven, helaas heb ik daar wel ervaring mee, door de live voeding. Met kolven wat bij intensief is, genezen ze wel, vreemd?
Smeren idd!

Hier ben ik voorzichtig positief over het zelf voeden. Nu 2 maal per dag.
Simon boert echter niet na de bv, wel na de fles. En hij heeft vaak de hik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:05:08 #252
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43015249
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:15 schreef Macka66 het volgende:
Sjak, rottig toch, die kloven. Hoop dat ze snel verdwijnen!
Een kolfwijze die ik aangeraden kreeg om kloven te vermijden en die ik nog steeds naar tevredenheid volg: een minuut kolven met weinig zuigkracht - daarna de zuigkracht opvoeren tot het nog prima te verdragen is - dan na vijf minuten pauze nemen om de borsten even te masseren - vervolgens nog vijf minuten kolven
(Heb je nu weinig aan natuurlijk, maar misschien kun je er iets mee nadat de kloven verdwenen zijn.)
Goede tip, dat ga ik proberen. Ik ga altijd meteen op volle kracht want ik wil snel klaar zijn
Lekker douchen!
pi_43020654
Gisteren paniek in de tent. Zowel 's ochtends als 's avonds weigerde Anna uit een flesje te drinken, terwijl dat wel nodig was. Ik had zelf te weinig melk. Vanochtend heeft J. haar drinken gegeven terwijl ze mij niet had gezien en nu zit ik ook verstopt. Dat gaat gelukkig wel goed. Ze is wel slim: als ik in de buurt ben, gaat ze gillen van het flesje. Dan wil ze alleen vers.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:37:55 #254
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43020812
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:18 schreef E.T. het volgende:
Yppy, ik bedoelde ook 'gewoon als het aanleggen wat soepeler gaat' (Saskia was ook niet zo'n enthousiaste happer in 't begin..).

Moonah, leklapjes! (hydrofiele luiers zijn daar trouwens geweldig voor! )
Volgens mij gebruik jij ze werkelijk overal voor of niet? Kan me nog iets herinneren van een vakantie waarbij jullie de theedoeken vergeten waren.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:40:37 #255
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43020886
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:37 schreef dutchie het volgende:

[..]

Volgens mij gebruik jij ze werkelijk overal voor of niet? Kan me nog iets herinneren van een vakantie waarbij jullie de theedoeken vergeten waren.
Dat je dat nog weet

Maar idd... die dingen worden hier echt overal voor gebruikt als het uitkomt
Ze zijn ook zo waanzinnig handig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43047776
Speciaal voor de doorzet-moeders (het heet niet voor niets moedig ), die ondanks kloven, verminderde productie en noem maar op toch alles op alles zetten om te blijven borstvoeden en ook voor al die moeders voor wie het een eitje is:

zondag 29 oktober 2006 @ 21:31:34 #257
94046 PM-girl
pi_43048203
Owlet! DIe is leuk!!

Snoopy hoe gaat het bij jou?

En Moonah, laat Thies inmiddels wat meer ruimte tussen de voedingen?
*
pi_43048486
Lief dat je dat vraagt PM.
Hier gaat het prima eigenlijk. Ik geef Lis nog steeds de borst voordat ze een flesje krijgt. En soms krijgt ze tussendoor ook wel eens de borst gewoon als troost of lekker. Ik vind het ook heel erg fijn dat ze nog iets bij me kan drinken. Het is toch iets moois zo samen, zij en ik.
Donderdag waren we voor controle bij de kinderarts in het ziekenhuis en ze was goed aangekomen. Eindelijk boven haar geboortegewicht.

Aan de ene kant is het best jammer dat ik nooit volledige bv kan geven. Aan de andere kant geeft het rust dat ik weet waar het aan ligt en voel ik me gerust dat ze genoeg binnen krijgt door de flesvoeding.

Het is een heel lief en tevreden kindje dus ik ben eigenlijk gewoon helemaal gelukkig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:50:45 #259
94046 PM-girl
pi_43048994
Je voedt niet meer met die slangetjes erbij dan? Lijkt me ook zo'n gedoe, al is het een geweldige oplossing. Fijn dat je zo geniet van je voeding samen met Lis!
*
pi_43058166
Nee, die slangetjes doe ik bijna niet meer. Het is idd heel veel gedoe en ik denk dat ik de bv voorzover dat kan bij mij, wel op gang heb gekregen.

Hoe gaat het inmiddels bij jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 30-10-2006 14:39:56 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:12:38 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43063605
Stoer hoor Snoopy zoals je het doet.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:18:30 #262
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43065765
Wie gebruikt er hier nog meer de minipil? ( Cerazette )
Ik heb het idee dat mijn bv ervan terugloopt.... kan dat?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:39:28 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43066454
pv, ik heb niet alle ins en outs paraat maar ik weet weldat je bv idd terug kan lopen van de pil, er is ook een pil die dat effect niet heeft,ben alleen even de naam kwijt. Hij komt vaak langs op het borstvoedingsforum.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:42:53 #264
94046 PM-girl
pi_43066559
Hier loopt het aardig. Ik voed Simon nu 2 a 3 keer per dag zelf sinds een dag of 5, de rest kolf ik af en krijgt hij per fles. Dit vooral omdat ik mijn borsten rust wil gunnen en tot nu toe was kolven geen enkel bezwaar voor 'ze'. Ik heb sinds vandaag een nieuwe kolf dus ben benieuwd of het goed blijft gaan. Ook geeft kolven mij meer rust dan fulltime zelf voeden, omdat ik meer zicht heb op wat er in gaat en ik niet altijd zelf aan de bak hoef. Dit zijn niet de twee voornaamste redenen maar wel mooi meegenomen.

Ik wil wel het aantal live voedingen nog opbouwen tot ik 1 a 2 keer per dag de fles geef en dus 4 a 5 keer zelf voed. Ik was echter net gewend aan het gemak van de fles die overal kan zonder apart te moeten zitten, voeden doe ik nu nog even niet overal.

Het aanleggen loopt nu goed, doet geen pijn en een kant is kloofjesvrij. De andere niet helaas, dus die probeer ik zoveel mogelijk te ontzien nog door alleen te kolven.

Ik ben blij dat het zo loopt en dat mijn productie goed is. Heb me vanmorgen maar weer eens boos gemaakt over het feit dat er bij velen zo weinig bekend is over borstvoeding. Sprak iemand die vlug gestopt was agv teruglopende melk (binnen enkele weken na geboorte) en die was overgestapt op kv. Ik denk dan was er maar een lactatiekundige bijgeweest, misschien had ze nog kunnen voeden dan. (jaja, sinds mijn ervaring ermee is de lactatiekundige de nieuwe heldin in mijn leven, wie weet school ik me nog eens om !)
*
pi_43067075
Dat klinkt goed PM! Over een paar weken is Simon al zo veel groter en ben jij al weer zo veel verder ontzwangerd dat het me niets zo verbazen als je fulltime zelf gaat voeden. het heeft mij echt verbaasd hoeveel verschil er zit tussen de eerste periode en als ze een maand of twee, drie zijn. Baby én moeder zijn dan zo veel meer ervaren en zo veel meer op elkaar ingespeeld dat het allemaal veel makkelijker en effectiever gaat.
pi_43067482
Het klinkt allemaal heel fijn PM-girl. Behalve de kloofjes dan
Als die eenmaal verdwenen zijn zal het nog wel makkelijker zijn denk ik om zelf te voeden.
En ik denk dat Owlet gelijk heeft, bv is iets dat zowel moeder als kind moeten leren.
Echt fijn voor je dat het zo goed gaat
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:00:50 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43071268
Schattig plaatje trouwens Owlet
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43077465
Klinkt super, PM-girl.

HIer gaat het ff wat minder, ik heb een rare harde plek in m'n rechterborst sinds vanochtend. Ik heb Finn net al in de rugbyhouding gevoed zodat z'n kinnetje zoveel mogelijk richting harde plek lag en ik ga straks ook weer kolven en dan hoop ik dat de plek wegtrekt.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:09:17 #269
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_43095842
Even een losse opmerking die ik gewoon even kwijt wil:

Iedereen is het ermee eens (en onderzoek heeft uitgewezen) dat borstvoeding het allerbeste voor je kindje is. Nu is borstvoeding geven en blijven geven niet het makkelijkste, met alle twijfels en tegenslagjes die op je pad kunnen komen.

Waarom worden lactatiedeskundigen dan niet vergoed door de zorgverzekering terwijl andere posten waar de werking nog steeds niet van aangetoond is (bijvoorbeeld homeopathie) wel vergoed worden.
Wij kwamen er onlangs achter dat onze VLK die tevens de borstvoedingsbegeleiding doet, hier helemaal niks voor krijgt en dit geheel belangeloos doet. Fantastisch natuurlijk, maar toch te gek voor woorden....
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:18:22 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43096086
Klopt Coelho. Al hoorde ik van de week wel een spotje op de radio dat Agis het wel verzekert.
pi_43096166
Lactatiekundigen (zonder de des) .

Er zijn wel een paar zorgverzekeringen die lactatiekundigen vergoeden, o.a. Agis, alhoewel je dan wel het allerduurste pakket moet nemen.

Omdat er opgebokst moet worden tegen babyvoedingsfabrikanten die een enorm budget hebben en een enorme lobby. Dat lukt dus niet. Alhoewel het advies in NL borstvoeding voor 2 jaar is (minimaal 6 maanden ) en daarna zolang moeder en(of) kind willen en borstvoeding zogeheten de norm is, staat borstvoeding zeer laag op de politieke agenda. Er is simpelweg weinig geld aanwezig om borstvoeding te bevorderen. Professionele hulp bij borstvoeding staat in NL nog in de kinderschoenen en de vrijwilligersorganisaties hebben het geld niet.
Variety is the spice of life
pi_43098787
Iris drinkt inmiddels zonder problemen uit de fles (uiteraard meteen na mijn noodroep hier )
Ik heb wel gemerkt dat werken en kolven niet een goede combinatie is voor mij. Doordat Iris een paar
keer een flesje dronk als ik moest werken, en ik niet de tijd/puf had om te kolven (moest om 07.00 uur of 06.30 uur beginnen ), merkte ik dat mijn productie minder aan het worden was.
Plus dat Iris een echt veelvraat is (ze dronk zo 200 ml. weg ) en daar dus niet tegenop te kolven is.

Kortom: ik heb gezegd dat ik niet meer kom werken, dat ik het teveel gedoe vind Al was het maar 2 ochtendjes in de week.
Nu kan ik weer lekker live voeden voornamelijk

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als Iris 6 maanden is. Afbouwen en dan alleen nog een ochtend en een avondvoeding geven ofzo. Of gewoon niet afbouwen, of helemaal afbouwen... Ik denk dat ik het maar op zijn beloop laat.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:35:57 #273
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_43099578
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:05 schreef LadyS het volgende:
Iris drinkt inmiddels zonder problemen uit de fles (uiteraard meteen na mijn noodroep hier )
Ik heb wel gemerkt dat werken en kolven niet een goede combinatie is voor mij. Doordat Iris een paar
keer een flesje dronk als ik moest werken, en ik niet de tijd/puf had om te kolven (moest om 07.00 uur of 06.30 uur beginnen ), merkte ik dat mijn productie minder aan het worden was.
Plus dat Iris een echt veelvraat is (ze dronk zo 200 ml. weg ) en daar dus niet tegenop te kolven is.

Kortom: ik heb gezegd dat ik niet meer kom werken, dat ik het teveel gedoe vind Al was het maar 2 ochtendjes in de week.
Nu kan ik weer lekker live voeden voornamelijk

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als Iris 6 maanden is. Afbouwen en dan alleen nog een ochtend en een avondvoeding geven ofzo. Of gewoon niet afbouwen, of helemaal afbouwen... Ik denk dat ik het maar op zijn beloop laat.
Misschien een loze opmerking, maar je weet dat je wettelijk recht hebt op kolftijd tot max 25% van je werktijd. En uiteraard doorbetaald.
pi_43099622
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

Misschien een loze opmerking, maar je weet dat je wettelijk recht hebt op kolftijd tot max 25% van je werktijd. En uiteraard doorbetaald.
ja dat weet ik inderdaad
Maar het gedoe was het me allemaal niet waard.
Het was een baantje van niks, gewoon voor wat extra centjes. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee dat ik daar weg ben (was ook pas 3x geweest)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:50:28 #275
94046 PM-girl
pi_43100038
Fijn dat je zo rust kunt creëren LadyS. En fijn dat Iris de fles wil nu, ook al is er geen directe noodzaak meer voor!

Het aanleggen doet hier nog steeds geen pijn, dus nu durf ik een beetje te geloven dat het goed zal blijven gaan. Alleen ben ik erg onzeker over wat hij binnenkrijgt, gisterenavond om 22 uur zelf gevoed, na een dikke tien minuten/kwartier laat hij dan los. We doen dan een poging tot boeren, wat meestal niet lukt en dan leg ik hem nogmaals aan en drink hij dezelfde tijd nog eens, maar lang niet zo intensief. Ik weet dat flesdrinken niet te vergelijken is, maar daarbij is hij een dikke 20 minuten hard aan het werk.
En prompt werd hij om 1 uur weer wakker, terwijl hij normaal na een fles rond 22 uur tot 3 of 4 uur slaapt. Ik heb echt het idee dat hij minder drinkt bij mij. Daarom wil ik als laatste voeding liever gekolfd geven denk ik en dan overdag zoveel mogelijk zelf. Aan de andere kant wilde ik juist de avondvoeding zelf doen, want dan ben je toch altijd thuis en alleen zonder bezoek, dus juist makkelijk.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')