abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42517168
Vraagje???

Ik kom al een tijdje in een kroegje hier in Leiden. En het valt me de laatste tijd op dat wanneer ik daar ben geweest ik de volgende dag een vreselijke kater heb.

Ja hallo!!!!!!!!!!! dan moet je niet zoveel zuipen, hoor ik jullie al denken. Maar zo simpel is het niet.

Ik was daar vorige week heb 3 Jupiler bier gedronken en naar huis gegaan. Ik was de volgende dag strontziek. Het is me daar wel eens vaker overkomen met een paar vrienden, dat we palm Dobble van de tap hadden gedronken, en alle 4 de dag erna kotsziek waren.

Wel erg toevallig, nu vraag ik me serieus af of die taps van die man wel regelmatig worden gereinigd???

Hoor ook van andere mensen die daar wel eens kwamen/komen, dat ze het fenomeen kennen. We (vrienden) hebben ooit eens aangegeven dat er iets met zijn bier is, wegens de verrotheid de volgende dag. Castelijn ontkende dit.

Zal ik een mailtje sturen naar de Keruingsdienst van waren (horica) of niet????

Het kan wel zijn baan kosten mocht het zo zijn dat het een goor zooitje is, en het is opzich een aardige vent.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:59:21 #2
97348 Matness
Matt about you
pi_42517203
je kan 't altijd proberen.
welke kroeg is het?
pi_42517242
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:59 schreef Matness het volgende:
je kan 't altijd proberen.
welke kroeg is het?
Het Gerecht, in de Lokhorststraat
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:01:47 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42517300
Mischien kun je niet tegen bier
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:06:43 #5
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42517466
Maar ff serineus ik ben wel eens in een kroeg geweest waar iemand van een bedrijf de tap met roundup onkruid verdelger iets in die richting schoonspoelde Dus mischien maken ze dat ding nooit schoon Heb in die toko alleen maar flesjes gedronken
pi_42517540
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:06 schreef skippy22 het volgende:
Maar ff serineus ik ben wel eens in een kroeg geweest waar iemand van een bedrijf de tap met roundup onkruid verdelger iets in die richting schoonspoelde Dus mischien maken ze dat ding nooit schoon Heb in die toko alleen maar flesjes gedronken
Ik heb het nagevraagd bij een barman van en andere kroeg, hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ik heb begrepen dat het een redelijk duur geintje is. Maar wel noodzakelijk........je kan het zelf doen of laten doen. Ik ben bang dat de beste man allebei niet doet.

Flesjes bier zijn daar meteen wat zwaarder: Pauwel Kwak, Duvel, Carolus.......erg lekker maar niet voor even relax aan de bar.

Het is trouwens een Belgisch Bier Café
pi_42517844
Heb je wel eens gezien hoe een bijna leeg flesje bier er na een paar dagen uitziet?

Ik denk dat die man zijn leidingen inderdaad niet genoeg doorspoelt en niet vaak genoeg vervangt. Resultaat is dus een wollige, ranzige, schimmelende bende in die leiding en bij ieder glas krijg je daar een klein beetje van mee.

Ik vind dat je daar best de Voedsel en Waren Autoriteit (keuringsdienst van waren bestaat niet meer) bij kunt halen. Je hebt het al aangegven bij de eigenaar zelf en hij doet er niks mee. wie niet horen wil moet maar voelen. Hij raakt ook echt niet zomaar zijn baan kwijt hierdoor hoor. Een boete en een waarschuwing, veel verder zullen ze niet gaan tenzij het het wel heel erg bont maakt.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:18:35 #9
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42517899
Waarom zoek je niet een andere kroeg En mischien is er wel helemaal niks met dat cafe Maar heb je een hekel aan die eigenaar Kan ook nog
pi_42517936
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:17 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik vind dat je daar best de Voedsel en Waren Autoriteit (keuringsdienst van waren bestaat niet meer) bij kunt halen. Je hebt het al aangegven bij de eigenaar zelf en hij doet er niks mee. wie niet horen wil moet maar voelen. Hij raakt ook echt niet zomaar zijn baan kwijt hierdoor hoor. Een boete en een waarschuwing, veel verder zullen ze niet gaan tenzij het het wel heel erg bont maakt.
Dat is wel zo idd...
pi_42517978
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:18 schreef skippy22 het volgende:
Waarom zoek je niet een andere kroeg En mischien is er wel helemaal niks met dat cafe Maar heb je een hekel aan die eigenaar Kan ook nog
Nee die eigenaar is juist een hele toffe peer, daarom juist.... en tuurlijk kan ik naar een andere kroeg. Maar daar wordt het probleem niet minder van lijkt me.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:28:10 #12
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42518271
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:20 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Nee die eigenaar is juist een hele toffe peer, daarom juist.... en tuurlijk kan ik naar een andere kroeg. Maar daar wordt het probleem niet minder van lijkt me.
Waarom zeg je het niet tegen die eigenaar Mischien doet ie er dan wel wat aan
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:29:11 #13
97348 Matness
Matt about you
pi_42518312
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Waarom zeg je het niet tegen die eigenaar Mischien doet ie er dan wel wat aan
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:58 schreef Marczilla het volgende:
. We (vrienden) hebben ooit eens aangegeven dat er iets met zijn bier is, wegens de verrotheid de volgende dag. Castelijn ontkende dit.
pi_42518376
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Matness het volgende:

[..]

[..]
Precies
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:36:40 #15
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42518620
Heb ik niet gezien ik zou toch een andere kroeg zoeken
pi_42557405
een maatje van me en zijn collega's hebben dat dus ook in een kroeg in wateringen....iedere keer koppijn zelfs na 1 biertje.....en ook zelfs buikpijn enzo...erg vreemd allemaal
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:49:18 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_42558363
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:58 schreef Marczilla het volgende:

Zal ik een mailtje sturen naar de Keruingsdienst van waren (horica) of niet????
Denk niet dat dat mailtje aankomt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:53:11 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42558531
Ik zou ze bellen, iemand die levensmiddelen verkoopt aan klanten is ook verantwoordelijk voor hun welzijn. Toffe peer of niet, hij heeft ook zijn horecapapieren en weet heus wel wat hij moet doen qua hygiene. Hij is gewoon te laks/zuinig om er wat aan te doen en dat bekopen jullie met je gezondheid...Dat zijn geen grappen...Ga nog eens na die eigenaar en kaart het nogmaals aan. Het is geen toeval dat jullie allemaal ziek worden.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:43:30 #19
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_42560585
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:53 schreef Aventura het volgende:
Bla bla bla
Ja. Heel toevallig dat Hij en z'n ingebeelde vriendjes ziek worden maar voor de rest niemand. Stel dat er een groep komt van zeg 5 man en ze worden allemaal ziek van dat bier. Op een avond komen er zeg 30 man in dat cafe (we nemen een aantal aan, in het echt is dat hoger) en die worden NIET ziek.

Jullie geloven toch niet echt dat iemand met een cafe ook maar eraan denkt om zoites te laten gebeuren? Het zal vast wel voorgekomen zijn maar dan kan je je cafe net zo goed meteen sluiten.

Je wordt overigens niet zo vlug ziek van bier dat over de datum is of dat de leidingen niet gereinigt zijn. Maar dat is weer een tweede.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:52:55 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42561016
Lekker naief...
En moet iedereen dan ziek worden bij blootstelling aan bacterieen? Beetje onzin he, iedereen reageert weer anders op dingen. Ik vind 5 man al genoeg om vraagtekens te zetten bij de kwaliteit van het bier.
Maargoed, ik zou de barman eens vragen om zijn onderhoudskaart. Als het goed is spoelt hij zijn tap minimaal eens per maand om...als hij het niet kan laten zien dan weet je genoeg.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:53:10 #21
18989 __________
pi_42561026
Even een toevoeging.

De THT slaat op dat het product bij consumptie is zoals bedoeld bij productie. Een product kan goed al over de THT heenzijn maar nog steeds geschikt voor consumptie. Ja, het smaakt voor geen meter, is verzuurt ofzo maar ziek wordt je er niet van. (zuivelproducten als voorbeeld)

waarschijnlijker is dat er een soort van gewoonte is opgetreden de laatste weken zoals geen (shoarma?) eten voordat je de kroeg induikt met die groep en dus nu wel een kater hebt de volgende dag.

Je moet wel een heel KUT cafe zijn om de 3 maanden THT per fust te overschrijden. De leidingen niet schoonmaken ... tsja. dat zie je aan geen schuim op het bier. Of aan het HACCP boekje natuurlijk.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:55:41 #22
18989 __________
pi_42561145
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:52 schreef Aventura het volgende:
Lekker naief...

bla bla bla
1 keer per 2 weken. 1 keer per 4 weken als je de leidingen op water zet elke nacht.

Overigens ben ik zo "naief" omdat cafe's regelmatig bezoek krijgen van controleurs. En uit eigen ervaring klagen de mensen nogal makkelijk.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:59:28 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42561303
Nou ja, wat ik ook al zei dus, het onderhoud kan je controleren door dat boekje eens in te kijken.
Overigens beweer ik toch niet dat het een voldongen feit is. Ik zeg alleen dat als het zo is, hard aanpakken nodig is.
Overigens is het inderdaad ook verstandig om eens te kijken naar wat je doet voor en/of na het cafebezoek.
pi_42564576
Kwa onderhoud:

- Tussen elk nieuw vat de leidingen doorspoelen met water
- 1x om de 4 weken komt de brouwerij de installatie grondig schoonmaken (300¤ per keer, verplicht en kom je niet onderuit. Je kan dat wel overslaan, maar dan zegt de brouwerij zijn contract onmiddellijk op!!) Hierbij worden ook stalen genomen van enkele dingen.
- Minstens 2 maal per week een sponsje door elke leiding. (sponsje er in, water er op en versteld staan wat een zooi er na 3!! dagen al kan uitkomen)

Maar even belangrijk, het tappen zelf...

Als dat op een slechte manier gebeurd (tap in glas, niet afschuimen,Niet koud genoeg,....) dan heb je er een dag later meer leed van als dat alles op een goede manier geschonken wordt...
Aangeslagen vaten nooit langer dan 48 uur op gas laten zitten, en leidingen snachts op water zetten.
Ik kan je een goed getapte pint en een slecht getapte pint voorzetten. Ik garandeer je dat je dat verschil proeft!!

Bier over de houdbaarheidsdatum kan altijd, maar als de brouwerij daar achterkomt ben je je contract dus kwijt. Met schadeclaim uiteraard.

En hier is het geen boekje, maar gewoon een blad dat elke keer afgetekend wordt, maar wat wel verplicht is volgens de vergunningsvoorwaaarden.
En daarbuiten komt een aantal keer per jaar controle van de brouwer buitenuit. Deze mensen ken je wel na verloop van tijd, maar ze komen natuurlijk altijd onaangekondigd.

(ik heb het over België, interbrew)

Als het genoemde café hierboven een redelijk aantal vaten per week aftapt (meer als 5) mag je er wel gerust van zijn dat de installatie in orde is hoor. De toestand in sportkantines is meestal stukker erger, omdat daar meestal geen enige vorm van controle is. De uitbater van bovengenoemd café gaat echt dat risico niet lopen. Niet tegnover zijn klanten, en niet tegenover zijn portemonnee. Ik kan je garanderen dat brouwerijen echt niet kunen lachen met cafébazen die maar wat aanmodderen op dat gebied. En een contract verbreken om die reden kost de cafébaas veel geld....

[ Bericht 8% gewijzigd door Cityfm op 11-10-2006 00:56:21 ]
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:38:59 #25
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42564786
Je kunt zoiets altijd anoniem ook doen als je dat wil .. dus wat dat betreft hoeft die eigenaar helemaal niet te weten dat jij de melding gemaakt zou hebben.
Niets aan de hand dan natuurlijk en je gaf al aan dat meerdere mensen dit opvalt.
Trouwens er bestaat ook iets als een tapwacht
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')