abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42514207
Beste mensen,

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb altijd een kilo of 78 ~ 80 gewogen, en had in die tijd een doodnormaal figuur, niks bijzonders. Een klein beetje zo'n knuffelbuikje heb ik altijd gehad, en daar heb ik me ook nooit aan gestoord.
Inmiddels ruim anderhalf jaar geleden ben ik internationaal vrachtwagen gaan rijden. Dus ook de hele week van huis, dus de hele week langs de weg eten, en dus ook vetter en anders eten dan je thuis bij mama aan tafel zou doen. Op het heftigste moment woog ik toen 88 kilo. Nou heb ik dus nooit een wasbordje gehad, maar toen had ik gewoon een serieuze droogtrommel zeg maar. Nouja, veel minder is dat op de auto nooit geworden.
Nu ben ik sinds dit schooljaar weer gewoon met een HBO opleiding begonnen en ga dus weer hele dagen naar school. Al eerder, voor de zomer om precies te zijn, ben ik al niet meer fulltime aan het werk geweest, om de overgang niet al te groot te laten zijn. Ik was immers gewend om 70 uur in de week te werken, en dan is studeren écht een onbenullig luizenleventje. Ik ben toen weer een kilo of 4 kwijt geworden, maar meer ook echt niet. Ondertussen ben ik ook op kamers gegaan, ver van huis en ver van mama's fornhuis, dus ik zal zelf m'n prakkie moeten koken.
Ik zit nu dus op ongeveer 84 kilo, en heb nogsteeds een chauffeursbuikje. Nou zou je zeggen, goh, 84 kilo is lang zo gek nog niet voor een kerel van 1.86m. Nee inderdaad, daar is het me verder ook niet om te doen. Ik wil gewoon van dat buikje af Ik krijg er opmerkingen over van m'n omgeving, en dat stoort me.

Nou ben ik al helemaal goed bezig door sausjes zo veel mogelijk achter wege te laten of slechts met mate te gebruiken, ik ga amper of niet naar de snackbar, ik snoep weinig, doe al maar 1 klontje suiker meer in de koffie ipv 2 (er moet wát in, anders vind ik het niet te zuipen ) en gebruik bij het bakken en braden zo veel mogelijk olijfolie, en dan uiteraard zo min mogelijk.

Maar wat kan ik nog meer doen? Uiteraard kom ik ook niet onder een beetje bewegen uit enzo, dat snap ik zelf ook wel. Alleen heb ik daar niet heel verdomd veel tijd voor, en ben ik niet sportief genoeg aangelegd om voor de prestatie te gaan zeg maar. Ik doel dus vooral op tips wat betreft eetgewoontes. Wat kan ik beter achterwege laten? Wat is juist aan te raden? Ik lust op spruitjes na zowat alles, dus make my day

Edit: de auto laat ik al zo veel mogelijk voor de deur staan, ik fiets braaf iedere dag een kwartier heen en een kwartier terug naar school, weer of geen weer
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_42515148
hoelang ben je al bezig?? want in het begin gaat het gewoon niet zo snel.
*ik zou de snackbar sowieso nooit meer doen, ga eens na hoe je je voelt als je gezond hebt gegeten en als je snack gegeten hebt?
*wel blijven snoepen, maar met mate. anders hou je het nooit vol.
*meer bewegen is toch wel aan te raden.. ook al is het maar een kwartiertje touwspringen.
*veel fruit eten
*doe zoetjes in je thee of koffie!!
*geen frisdrank (of light!)
*heeeel veeeel water drinken, voor en tijdens de maaltijd! erna niet!! want dan zakt het eten te snel en heb je gauw alweer honger.
*regelmatig eten
*veel roerbakken, en niet elke dag vlees eten
*als je dan van wat vettig eten houdt, dan kan je ook goed vis eten, heb je je vet, maar is wel gezond vet
*sla altijd de tussendoortjes af die je eigenlijk helemaal niet hoeft te eten, op verjaardagen etc. moet je niet denken dat je mee moet doen omdat diegene jarig is, maar aan jezelf denken!
*in het begin moet je heeel streng zijn, denk eerste twee maanden, dan gaat het vanzelf wennen
*als je een hongergevoel krijgt, ga er dan niet altijd vanuit dat je moet eten! want dat betekent gewoon dat je eten verteerd! drink een paar glazen water, en wacht tien minuten, dan is het vaak weer weg
*belangrijk: ga nooit een dieet doen, pas gewoon je voedingpatroon aan, zoals je al doet. want bij veel dieten mag je bepaalde dingen niet, en als je dan klaar bent met dat dieet, well.. dan kom je in zo'n cirkel etc..

hoop dat je er iets aan hebt! en ja ik spreek uit ervaring ik ben door dit allemaal te doen al 12 kilo afgevallen, en ik heb nu het gevoel dat ik er eigenlijk niet veel aan gedaan heb!

kuss
-___-
pi_42515264
Sport en water.

Dat deed 't voor mij.
pi_42516039
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:51 schreef Snoepie85 het volgende:
hoelang ben je al bezig?? want in het begin gaat het gewoon niet zo snel.
Inmiddels ben ik sinds het begin van het schooljaar min of meer aan het proberen, zeg begin september.
quote:
*ik zou de snackbar sowieso nooit meer doen, ga eens na hoe je je voelt als je gezond hebt gegeten en als je snack gegeten hebt?
*wel blijven snoepen, maar met mate. anders hou je het nooit vol.
Ik mag anders graag heel af en toe een patatje speciaal en een broodje kroket ofzo naar binnen werken. Ik vind dat gewoon echt lekker. Evengoed zit de eerste de beste patatboer hier 2 minuten kruipen vandaan, en ben ik daar al anderhalve week niet meer geweest. De keer daarvoor is ook een week of 3 geleden. Ik denk dat wat dat betreft hetzelfde geldt als voor het snoepen. Met mate kan het niet echt kwaad
quote:
*meer bewegen is toch wel aan te raden.. ook al is het maar een kwartiertje touwspringen.
Dat zeg ik
quote:
*veel fruit eten
*doe zoetjes in je thee of koffie!!
*geen frisdrank (of light!)
*heeeel veeeel water drinken, voor en tijdens de maaltijd! erna niet!! want dan zakt het eten te snel en heb je gauw alweer honger.
Fruit eet ik al jaren niet meer eigenlijk, god mag weten waarom. Is best een goede eigenlijk. Kun je ook een halve tros bananen kopen eigenlijk, of gaan ze dan rellen bij de supermarkt?
quote:
*regelmatig eten
Check, van huis uit altijd al
quote:
*veel roerbakken, en niet elke dag vlees eten
*als je dan van wat vettig eten houdt, dan kan je ook goed vis eten, heb je je vet, maar is wel gezond vet
Ik heb (nog) geen wok, maar ik snijd inderdaad regelmatig spul klein om het gewoon in de koekenpan op te bakken. Ik heb zo'n hele fijne tefal pan waar bij het meeste nieteens olie of iets in hoeft, dus dat gaat prima Ik ben wel een rascarnivoor. Als er geen vlees bij is, vind ik het gewoon geen complete maaltijd, dan mis ik gewoon wat. Ik neem wel altijd de magere soorten (zo min mogelijk gehakt en worst enzo, hamblokjes bij de pasta ipv gehakt enzo), regelmatig kip, regelmatig vis, en nooit heel veel. Ook wat dat betreft dus: met mate
quote:
*sla altijd de tussendoortjes af die je eigenlijk helemaal niet hoeft te eten, op verjaardagen etc. moet je niet denken dat je mee moet doen omdat diegene jarig is, maar aan jezelf denken!
*in het begin moet je heeel streng zijn, denk eerste twee maanden, dan gaat het vanzelf wennen
Ja maar... nouhou
quote:
*als je een hongergevoel krijgt, ga er dan niet altijd vanuit dat je moet eten! want dat betekent gewoon dat je eten verteerd! drink een paar glazen water, en wacht tien minuten, dan is het vaak weer weg
Nou heb ik daar over het algemeen weinig last van, en als ik dat gevoel wel krijg negeer ik het inderdaad zo veel mogelijk. Meestal is het toch net voor etenstijd, dus dan valt het samen
quote:
*belangrijk: ga nooit een dieet doen, pas gewoon je voedingpatroon aan, zoals je al doet. want bij veel dieten mag je bepaalde dingen niet, en als je dan klaar bent met dat dieet, well.. dan kom je in zo'n cirkel etc..
Jojo-en laat ik m'n kleine nichtjes wel doen. Met zo'n rond ding aan een touwtje welteverstaan
quote:
hoop dat je er iets aan hebt! en ja ik spreek uit ervaring ik ben door dit allemaal te doen al 12 kilo afgevallen, en ik heb nu het gevoel dat ik er eigenlijk niet veel aan gedaan heb!

kuss
Ik ben van plan om het zwembad hier in de stad eens op te zoeken, en dan gewoon een half uurtje heen en weer te dobberen. Aangezien ik 0,0 gewend ben lijkt me dat een leuk opstapje. Via de studentenvereniging is er ook een kortingsgebeuren bij een sportschool, maar dat is helemaal aan de verkeerde kant van de stad, gauw 20 minuten fietsen eer ik daar ben, zo niet meer, dus da's me eigenlijk net té Bovendien zie ik mezelf daar nog niet zo snel op die apparaten springen, is gewoon niet zo mijn ding denk ik Nou hoef ik dus ook echt geen 12 kilo kwijt, een kilootje of 4 is al voldoende denk ik
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_42517400
quote:
Kun je ook een halve tros bananen kopen eigenlijk, of gaan ze dan rellen bij de supermarkt?
bananen zijn niet het beste fruit om dan te eten..
"an apple a day keeps the doctor away.."
dus appels, peren, sinaasappels etc..
ennuh, bedoel ook niet dat je zoveel kwijt moet, maar ik wil maar ff zeggen dat het wel effect heeft ensow
succes ermee, latah
-___-
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:46:44 #6
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42519019
Herkenbaar. Zelf weeg ik ook 84kg, en ben 1m83. Gaat op zich aardig wat gewicht in m'n beenspieren zitten (ik hockey veel), dus ik ben zeker niet te dik, maar ik heb gewoon iets te veel buik. Voornaamste probleem is het bier drinken denk ik. Wat ik er af sport met hockeyen komt na de training/wedstrijd in de vorm van bier weer terug.

Dus; maar weer eens naar de sportschool. Volgens "je echte leeftijd" moest ik ook eens wat aan spieroefeningen doen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')