quote:
Inmiddels ben ik sinds het begin van het schooljaar min of meer aan het proberen, zeg begin september.
quote:
*ik zou de snackbar sowieso nooit meer doen, ga eens na hoe je je voelt als je gezond hebt gegeten en als je snack gegeten hebt?
*wel blijven snoepen, maar met mate. anders hou je het nooit vol.
Ik mag anders graag heel af en toe een patatje speciaal en een broodje kroket ofzo naar binnen werken. Ik vind dat gewoon echt lekker. Evengoed zit de eerste de beste patatboer hier 2 minuten kruipen vandaan, en ben ik daar al anderhalve week niet meer geweest. De keer daarvoor is ook een week of 3 geleden. Ik denk dat wat dat betreft hetzelfde geldt als voor het snoepen. Met mate kan het niet echt kwaad
![]()
quote:
*meer bewegen is toch wel aan te raden.. ook al is het maar een kwartiertje touwspringen.
Dat zeg ik
![]()
quote:
*veel fruit eten
*doe zoetjes in je thee of koffie!!
*geen frisdrank (of light!)
*heeeel veeeel water drinken, voor en tijdens de maaltijd! erna niet!! want dan zakt het eten te snel en heb je gauw alweer honger.
Fruit eet ik al jaren niet meer eigenlijk, god mag weten waarom. Is best een goede eigenlijk. Kun je ook een halve tros bananen kopen eigenlijk, of gaan ze dan rellen bij de supermarkt?
quote:
*regelmatig eten
Check, van huis uit altijd al
![]()
quote:
*veel roerbakken, en niet elke dag vlees eten
*als je dan van wat vettig eten houdt, dan kan je ook goed vis eten, heb je je vet, maar is wel gezond vet
Ik heb (nog) geen wok, maar ik snijd inderdaad regelmatig spul klein om het gewoon in de koekenpan op te bakken. Ik heb zo'n hele fijne tefal pan waar bij het meeste nieteens olie of iets in hoeft, dus dat gaat prima
![]()
Ik ben wel een rascarnivoor. Als er geen vlees bij is, vind ik het gewoon geen complete maaltijd, dan mis ik gewoon wat. Ik neem wel altijd de magere soorten (zo min mogelijk gehakt en worst enzo, hamblokjes bij de pasta ipv gehakt enzo), regelmatig kip, regelmatig vis, en nooit heel veel. Ook wat dat betreft dus: met mate
![]()
quote:
*sla altijd de tussendoortjes af die je eigenlijk helemaal niet hoeft te eten, op verjaardagen etc. moet je niet denken dat je mee moet doen omdat diegene jarig is, maar aan jezelf denken!
*in het begin moet je heeel streng zijn, denk eerste twee maanden, dan gaat het vanzelf wennen
Ja maar... nouhou
quote:
*als je een hongergevoel krijgt, ga er dan niet altijd vanuit dat je moet eten! want dat betekent gewoon dat je eten verteerd! drink een paar glazen water, en wacht tien minuten, dan is het vaak weer weg
Nou heb ik daar over het algemeen weinig last van, en als ik dat gevoel wel krijg negeer ik het inderdaad zo veel mogelijk. Meestal is het toch net voor etenstijd, dus dan valt het samen
![]()
quote:
*belangrijk: ga nooit een dieet doen, pas gewoon je voedingpatroon aan, zoals je al doet. want bij veel dieten mag je bepaalde dingen niet, en als je dan klaar bent met dat dieet, well.. dan kom je in zo'n cirkel etc..
Jojo-en laat ik m'n kleine nichtjes wel doen. Met zo'n rond ding aan een touwtje welteverstaan
![]()
quote:
hoop dat je er iets aan hebt! en ja ik spreek uit ervaring
![]()
ik ben door dit allemaal te doen al 12 kilo afgevallen, en ik heb nu het gevoel dat ik er eigenlijk niet veel aan gedaan heb!
kuss
Ik ben van plan om het zwembad hier in de stad eens op te zoeken, en dan gewoon een half uurtje heen en weer te dobberen. Aangezien ik 0,0 gewend ben lijkt me dat een leuk opstapje. Via de studentenvereniging is er ook een kortingsgebeuren bij een sportschool, maar dat is helemaal aan de verkeerde kant van de stad, gauw 20 minuten fietsen eer ik daar ben, zo niet meer, dus da's me eigenlijk net té
![]()
Bovendien zie ik mezelf daar nog niet zo snel op die apparaten springen, is gewoon niet zo mijn ding denk ik
![]()
Nou hoef ik dus ook echt geen 12 kilo kwijt, een kilootje of 4 is al voldoende denk ik
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.