abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68290820
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:30 schreef DeHeer het volgende:
Zojuist een mail van Paypal gekregen: een bedrag kon niet van mijn rekening worden afgeboekt, de bank gaf als reden: Onjuiste bankrekeninggegevens. Mijn rekeningnummer klopt echter gewoon, en heeft voorheen ook gewoon gewerkt. Ze vragen me even te bellen met de klantenservice, morgen maar eens even doen dus
Is het je eerste betaling? Wellicht is er een typefout ingeslopen tijdens het registratieproces. Het kan ook nog dat je bij de bank bekend staat met je volledige voornaam en je bij paypal hebt geregistreerd met je initialen (of andersom).
pi_68293844
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is het je eerste betaling? Wellicht is er een typefout ingeslopen tijdens het registratieproces. Het kan ook nog dat je bij de bank bekend staat met je volledige voornaam en je bij paypal hebt geregistreerd met je initialen (of andersom).
Niet echt (sinds 2001 ), ook al vaker vanaf de bankrekening laten incasseren, altijd zonder problemen. Gegevens komen 1-op-1 overeen ook. Heb het idee dat de bank is overgestapt naar een algemene statuscode ofzo, die door Paypal verkeerd geinterpreteerd wordt.

Zo maar eens even bellen dus.
pi_68305998
Zojuist twee keer gebeld: "Dit nummer kost 10 cent per minuut".... gaat een aantal keer over ... tuut-tuut opgehangen. Handig zo'n klantenservice

Mobiel nog een keer geprobeerd, blijkbaar zitten ze daar via internet te bellen, en het hapert behoorlijk. Kon niks opmaken uit het gesprek helaas

[ Bericht 34% gewijzigd door DeHeer op 23-04-2009 15:39:09 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 april 2009 @ 22:23:12 #279
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68320205
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:28 schreef DeHeer het volgende:
Zojuist twee keer gebeld: "Dit nummer kost 10 cent per minuut".... gaat een aantal keer over ... tuut-tuut opgehangen. Handig zo'n klantenservice

Mobiel nog een keer geprobeerd, blijkbaar zitten ze daar via internet te bellen, en het hapert behoorlijk. Kon niks opmaken uit het gesprek helaas
geen 'normaal' nummer kunnen vinden van ze?
Wat is het nummer dat je wel gevonden hebt?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_68758883
Ik heb iets gekocht van eBay en heb nu een vraag over de betaling. Het product kostte 32,50 britse ponden, ongeveer 38 euro. Ik had nu 20 euro op mijn PayPal rekening staan en de rest op mijn bankrekening.

Als ik iets koop van een internetwinkel en ik betaal met PayPal, waarna PP vervolgens probeert om het geld van mijn rekening te halen en er staat niks op dan komt mijn saldo op negatief te staan. De verkoper ontvangt wel gewoon zijn geld voor zover ik weet.

Ik heb nu 2 vragen hierover:

1. Gaat PayPal nu proberen om het complete bedrag (38 euro) van mijn rekening te halen of alleen de resterende 18 euro?
2. Wat als er niet genoeg geld op mijn rekening blijkt te staan, gaat mijn saldo dan op negatief en ontvangt de verkoper zijn geld of moet ik dan eerst mijn bankrekening saldo aanvullen?
3. Worden mijn spullen nu pas verzonden als de verkoper het geld daadwerkelijk van mijn bankrekening heeft of schiet PP het voor?

dit ivm met onvoldoende saldo op mijn bankrekening. Er staat maar 30 euro op waardoor niet alles in 1x eraf gehaald kan worden. Verder heb ik liever dat mijn PP saldo gewoon op negatief word gezet zodat ik het later kan aanvullen maar wel gewoon mijn eBay spullen ontvang. Dit omdat ik het geld op dit moment beter kan gebruiken.

groeten julian6
pi_68758974
PayPal kijkt eerst hoeveel je op je saldo hebt staan. Als dit niet voldoende is zal die het resterende van je rekening afschrijven. Dus PayPal zal nu 18 euro van je rekening afschrijven.

Overigens hoef je echt geen gebruik te maken van het saldo systeem. Ik heb zelf nooit iets gehad daarop, ik koop iets direct en het wordt later wel van mijn rekening gehaald.
pi_68758984
Klopt, maar ik vraag me af of het bij eBay aankopen mogelijk is om een negatief saldo te hebben. Ik heb niet altijd geld op mijn bankrekening maar kan wel gewoon kopen van bv. DealExtreme waarna mijn PP saldo een tijdje op negatief komt te staan totdat ik weer geld op mijn bankrekening heb om het aan te vullen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 07:36:58 #283
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68759639
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 02:21 schreef julian6 het volgende:
3. Worden mijn spullen nu pas verzonden als de verkoper het geld daadwerkelijk van mijn bankrekening heeft of schiet PP het voor?
Natuurlijk niet, tenzij de verkoper heel dom is.
quote:
dit ivm met onvoldoende saldo op mijn bankrekening. Er staat maar 30 euro op waardoor niet alles in 1x eraf gehaald kan worden. Verder heb ik liever dat mijn PP saldo gewoon op negatief word gezet zodat ik het later kan aanvullen maar wel gewoon mijn eBay spullen ontvang. Dit omdat ik het geld op dit moment beter kan gebruiken.
Bestel eens wat folders van het Nibud, en volg zo'n cursus: "ik moet niet op eBay kopen als ik er geen geld voor heb"
censuur :O
pi_68775440
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, tenzij de verkoper heel dom is.
[..]

Bestel eens wat folders van het Nibud, en volg zo'n cursus: "ik moet niet op eBay kopen als ik er geen geld voor heb"
Ja maar ze doen dat wel bij webwinkels enzo
  zondag 10 mei 2009 @ 23:58:08 #285
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_68890610
Ik heb een vraagje over een andere kant van paypal, namelijk het ontvangen van geld. Ik wil graag van iemand geld ontvangen maar heb geen zin om daarbij mijn adresgegevens prijs te geven. Gewoon mijn naam + woonplaats moet voldoende zijn in verband met privacy. Iemand enig idee of dat mogelijk is? Of krijgt de betalende partij altijd alle informatie over adressen te zien?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 11 mei 2009 @ 00:15:48 #286
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68891078
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:58 schreef komopzeg het volgende:
Ik heb een vraagje over een andere kant van paypal, namelijk het ontvangen van geld. Ik wil graag van iemand geld ontvangen maar heb geen zin om daarbij mijn adresgegevens prijs te geven. Gewoon mijn naam + woonplaats moet voldoende zijn in verband met privacy. Iemand enig idee of dat mogelijk is? Of krijgt de betalende partij altijd alle informatie over adressen te zien?
je emailadres zien ze.
Volgens mij niet de gewone adresgegevens.
Kan me namelijk niet herinneren dat ik dat gezien heb van een ebayverkoper.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71607245
Hai, ik heb een opdrachtje gedaan voor een buitenlandse opdrachtgever die het liefst via PayPal wil betalen ivm kosten van bankoverschrijving. Ik heb een account aangemaakt en mijn bankrekening eraan gekoppeld. Wat moet ik precies aan de opdrachtgever geven zodat ze het bedrag kunnen overmaken? Ik zag dat ik via de website een kant-en-klare factuur kon maken en opsturen, moet ik deze gebruiken? Ze zijn bereid de kosten van PP op zich te nemen, waar zie ik hoeveel dat is? Een hele bulk vragen, maar ik ben er echt een n00b in .
Tap tap tap
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:28:16 #288
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71608311
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:57 schreef CherryLips het volgende:
Hai, ik heb een opdrachtje gedaan voor een buitenlandse opdrachtgever die het liefst via PayPal wil betalen ivm kosten van bankoverschrijving. Ik heb een account aangemaakt en mijn bankrekening eraan gekoppeld. Wat moet ik precies aan de opdrachtgever geven zodat ze het bedrag kunnen overmaken? Ik zag dat ik via de website een kant-en-klare factuur kon maken en opsturen, moet ik deze gebruiken? Ze zijn bereid de kosten van PP op zich te nemen, waar zie ik hoeveel dat is? Een hele bulk vragen, maar ik ben er echt een n00b in .
Je emailadres zodat ze het daar op kunnen overmaken.

En hoeveel t kost hangt mede af van het bedrag en van de koers... Dan zul je dus ook even op moeten zoeken bij Paypal zelf.

Je bent niet verplicht om de kant en klare formulieren van PP te gebruiken.. Echter is het best makkelijk.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:11:09 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71610323
En houd rekening met 3.5% provisie.
censuur :O
pi_71610433
Oh het is al geregeld, even overlegd en omdat we allebei niet wisten wat er voor kosten bijkwamen voor Nederland hebben ze het lekker ruim genomen, dat was geen probleem .
Wat simpel zeg. Gaat betalen ook zo? Is waarschijnlijk niet zo goed voor de portemonnee, want ik heb al een gat in m'n hand .
Tap tap tap
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:26:17 #291
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71610865
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oh het is al geregeld, even overlegd en omdat we allebei niet wisten wat er voor kosten bijkwamen voor Nederland hebben ze het lekker ruim genomen, dat was geen probleem .
Wat simpel zeg. Gaat betalen ook zo? Is waarschijnlijk niet zo goed voor de portemonnee, want ik heb al een gat in m'n hand .
het gaat inderdaad zo makkelijk

Bij een gat in je hand... tja dan kun je beter paypal deactiveren
pi_71811785
Ik had iets gekocht, blijkt dat het iets anders was, enfin. Bedrijf betaalt twee transacties terug, dat zijn de kosten voor het product zelf en verzending(die er later apart bij kwam).

Op mijn PayPal staat netjes dat de terugbetalingen zijn voltooid, dit was echter wel een dag later. Ik zie net dat het geld alsnog is afgeschreven van mijn Nederlandse rekening.

Duurt het nu ook weer even voor ik dat geld weer erbij teruggeschreven krijg, in verband met de vertraging? Ik begrijp er niks van.
pi_71812092
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef CherryLips het volgende:
ik koop iets ==> ik word doorgestuurd naar paypal ==> ik log in ==> ik klik op bevestigen ==> klaar

Ja dus...
Ik heb toen een tijdje op chinese sites en ebay allemaal rotzooi gekocht, maar dat is niet echt bevorderlijk voor de portemonnee.
pi_71813442
Weet iemand of je PayPal-rekening gekoppeld is aan je burger/sofinummer of hoe dat ding tegenwoordig heet? Maw weet de Belastingdienst dat ik een PayPal-rekening heb? Ik doe nooit transacties van en naar mijn NL rekeningnummer btw, alles blijft bij PayPal, de inkomsten en uitgaven. Heb wel mijn cc gekoppeld omdat dat moest.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 12 augustus 2009 @ 13:31:27 #295
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71817296
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef emokid het volgende:
Ik had iets gekocht, blijkt dat het iets anders was, enfin. Bedrijf betaalt twee transacties terug, dat zijn de kosten voor het product zelf en verzending(die er later apart bij kwam).

Op mijn PayPal staat netjes dat de terugbetalingen zijn voltooid, dit was echter wel een dag later. Ik zie net dat het geld alsnog is afgeschreven van mijn Nederlandse rekening.

Duurt het nu ook weer even voor ik dat geld weer erbij teruggeschreven krijg, in verband met de vertraging? Ik begrijp er niks van.
Het bedrag wordt niet teruggestort naar je betaalrekening zonder dat je daar zelf om vraagt. POaypal heeft nav je betaling een afschrijving gedaan. Betalingen die terugkomen worden puur op het paypal account bijgeschreven.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:29 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je PayPal-rekening gekoppeld is aan je burger/sofinummer of hoe dat ding tegenwoordig heet? Maw weet de Belastingdienst dat ik een PayPal-rekening heb? Ik doe nooit transacties van en naar mijn NL rekeningnummer btw, alles blijft bij PayPal, de inkomsten en uitgaven. Heb wel mijn cc gekoppeld omdat dat moest.
BSN is naar mijn weten niet gekoppeld aan Paypal.
Houd er alleen wel rekening mee dat de BD dingen wel op kan vragen bij paypal als ze vermoeden dat jij daar megainkomsten hebt.
  zondag 6 december 2009 @ 02:13:00 #296
174940 W00fer
Maar echt
pi_75330002
Ok mensen ik ben weer wat wijzer geworden. Heb gisteren ruim 12 minuten aan de telefoon gehangen met Paypal (waarvan 6 minuten in de wacht als start en daarna nog eens een minuut omdat men wat moest vragen).

-Geld overboeken op de oude manier, dus door middel van een code die je bij je bankoverboeking moet vermelden, kan nog steeds, maar alleen wanneer je bankrekening is gekoppeld. Dit vanwege "fraude" etc.
Dat zegt men dus. Dit moet vanwege regels van de Europese Unie (omdat Paypal een bankvergunning heeft aangevraagd en gekregen tenminste dat meende ik te lezen). Echter is het achterdeurtje de manier om zonder bankrekening te koppelen geld over te maken naar je Paypal nog steeds actief. Men kon/wilde dat niet bevestigen maar ik denk dat het nog steeds werkt, aangezien die geheime code nooit veranderde bij mij. Ik ga het dan ook proberen met 1 euro.

-De limieten op je Paypal account zijn vrij hoog, maar toch daar om je te "beschermen" zodat je niet teveel geld ineens kunt overboeken of kunt ontvangen. De ontvangerskant vooral vanwege zwart geld en/of transacties waar de fiscus niet van weet vermoed ik. Het verzenden echt vanwege beveiliging.

-Je kunt niet geld overmaken als je saldo 0 is (en er geen bankrekening aan je paypal zit). Dat zegt men. Ik weet echter wel beter. Heb laatst een betaling gedaan (paar euro) en die kon gewoon afgerekend worden. Echter terwijl mijn Paypal saldo 0,10 cent was. Vreemde zaak.

-Door de wisselende dollarkoers schommeld je saldo ook, in positieve zin (negatief weet ik niet). Ik had nog iets van 10 cent inderdaad, maar dat is nu al meer geworden. Leuk ook dat ze dat erbij vertellen. Meer geld mag altijd, minder liever niet. Ik houd niet zo van actieve saldo op een Paypal rekening.

ALS ik dus een rekening ooit zou koppelen aan mijn Paypal, dan wordt het een andere dan mijn huis-tuin-keuken pinpas, want dit stemt niet in tot vertrouwen.

Bovendien is het me nog steeds niet duidelijk wanneer je nu Paypal verified bent, wat men wel "vereist" op Ebay als men iets aan je wil verkopen. Is dat met bankrekening of alleen met creditcard.

[ Bericht 9% gewijzigd door W00fer op 06-12-2009 02:19:33 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 december 2009 @ 12:52:21 #297
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75334354
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:13 schreef W00fer het volgende:
Ok mensen ik ben weer wat wijzer geworden. Heb gisteren ruim 12 minuten aan de telefoon gehangen met Paypal (waarvan 6 minuten in de wacht als start en daarna nog eens een minuut omdat men wat moest vragen).

-Geld overboeken op de oude manier, dus door middel van een code die je bij je bankoverboeking moet vermelden, kan nog steeds, maar alleen wanneer je bankrekening is gekoppeld. Dit vanwege "fraude" etc.
Dat zegt men dus. Dit moet vanwege regels van de Europese Unie (omdat Paypal een bankvergunning heeft aangevraagd en gekregen tenminste dat meende ik te lezen). Echter is het achterdeurtje de manier om zonder bankrekening te koppelen geld over te maken naar je Paypal nog steeds actief. Men kon/wilde dat niet bevestigen maar ik denk dat het nog steeds werkt, aangezien die geheime code nooit veranderde bij mij. Ik ga het dan ook proberen met 1 euro.

-De limieten op je Paypal account zijn vrij hoog, maar toch daar om je te "beschermen" zodat je niet teveel geld ineens kunt overboeken of kunt ontvangen. De ontvangerskant vooral vanwege zwart geld en/of transacties waar de fiscus niet van weet vermoed ik. Het verzenden echt vanwege beveiliging.

-Je kunt niet geld overmaken als je saldo 0 is (en er geen bankrekening aan je paypal zit). Dat zegt men. Ik weet echter wel beter. Heb laatst een betaling gedaan (paar euro) en die kon gewoon afgerekend worden. Echter terwijl mijn Paypal saldo 0,10 cent was. Vreemde zaak.

-Door de wisselende dollarkoers schommeld je saldo ook, in positieve zin (negatief weet ik niet). Ik had nog iets van 10 cent inderdaad, maar dat is nu al meer geworden. Leuk ook dat ze dat erbij vertellen. Meer geld mag altijd, minder liever niet. Ik houd niet zo van actieve saldo op een Paypal rekening.

ALS ik dus een rekening ooit zou koppelen aan mijn Paypal, dan wordt het een andere dan mijn huis-tuin-keuken pinpas, want dit stemt niet in tot vertrouwen.

Bovendien is het me nog steeds niet duidelijk wanneer je nu Paypal verified bent, wat men wel "vereist" op Ebay als men iets aan je wil verkopen. Is dat met bankrekening of alleen met creditcard.
je bent verified als je een CC of bank/girorekening gekoppeld hebt aan je account.

Overboeken naar de PPrekening kan nog steeds met die code. Doe ik soms nog wel eens als ik per ongeluk PP selecteer in mn adresboek.
  zondag 6 december 2009 @ 16:54:46 #298
174940 W00fer
Maar echt
pi_75340917
Jawel, maar jij hebt een bankrekening gekoppeld (door middel van die 0,01 bedragjes) aan je Paypal. Ik wil weten of dat ook nog kan ZONDER koppeling.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 december 2009 @ 17:59:32 #299
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75342872
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:54 schreef W00fer het volgende:
Jawel, maar jij hebt een bankrekening gekoppeld (door middel van die 0,01 bedragjes) aan je Paypal. Ik wil weten of dat ook nog kan ZONDER koppeling.
ja dat kan ook nog steeds. alleen heb je dan dus geen verified account.
  zondag 6 december 2009 @ 18:04:22 #300
174940 W00fer
Maar echt
pi_75342999
Geeft dat de verkoper een bepaalde garantie of?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')