Is het je eerste betaling? Wellicht is er een typefout ingeslopen tijdens het registratieproces. Het kan ook nog dat je bij de bank bekend staat met je volledige voornaam en je bij paypal hebt geregistreerd met je initialen (of andersom).quote:Op donderdag 23 april 2009 00:30 schreef DeHeer het volgende:
Zojuist een mail van Paypal gekregen: een bedrag kon niet van mijn rekening worden afgeboekt, de bank gaf als reden: Onjuiste bankrekeninggegevens. Mijn rekeningnummer klopt echter gewoon, en heeft voorheen ook gewoon gewerkt. Ze vragen me even te bellen met de klantenservice, morgen maar eens even doen dus
Niet echt (sinds 2001quote:Op donderdag 23 april 2009 00:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is het je eerste betaling? Wellicht is er een typefout ingeslopen tijdens het registratieproces. Het kan ook nog dat je bij de bank bekend staat met je volledige voornaam en je bij paypal hebt geregistreerd met je initialen (of andersom).
geen 'normaal' nummer kunnen vinden van ze?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:28 schreef DeHeer het volgende:
Zojuist twee keer gebeld: "Dit nummer kost 10 cent per minuut".... gaat een aantal keer over ... tuut-tuut opgehangen. Handig zo'n klantenservice
Mobiel nog een keer geprobeerd, blijkbaar zitten ze daar via internet te bellen, en het hapert behoorlijk. Kon niks opmaken uit het gesprek helaas![]()
Natuurlijk niet, tenzij de verkoper heel dom is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 02:21 schreef julian6 het volgende:
3. Worden mijn spullen nu pas verzonden als de verkoper het geld daadwerkelijk van mijn bankrekening heeft of schiet PP het voor?
Bestel eens wat folders van het Nibud, en volg zo'n cursus: "ik moet niet op eBay kopen als ik er geen geld voor heb"quote:dit ivm met onvoldoende saldo op mijn bankrekening. Er staat maar 30 euro op waardoor niet alles in 1x eraf gehaald kan worden. Verder heb ik liever dat mijn PP saldo gewoon op negatief word gezet zodat ik het later kan aanvullen maar wel gewoon mijn eBay spullen ontvang. Dit omdat ik het geld op dit moment beter kan gebruiken.
Ja maar ze doen dat wel bij webwinkels enzoquote:Op donderdag 7 mei 2009 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, tenzij de verkoper heel dom is.
[..]
Bestel eens wat folders van het Nibud, en volg zo'n cursus: "ik moet niet op eBay kopen als ik er geen geld voor heb"
je emailadres zien ze.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:58 schreef komopzeg het volgende:
Ik heb een vraagje over een andere kant van paypal, namelijk het ontvangen van geld. Ik wil graag van iemand geld ontvangen maar heb geen zin om daarbij mijn adresgegevens prijs te geven. Gewoon mijn naam + woonplaats moet voldoende zijn in verband met privacy. Iemand enig idee of dat mogelijk is? Of krijgt de betalende partij altijd alle informatie over adressen te zien?
Je emailadres zodat ze het daar op kunnen overmaken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:57 schreef CherryLips het volgende:
Hai, ik heb een opdrachtje gedaan voor een buitenlandse opdrachtgever die het liefst via PayPal wil betalen ivm kosten van bankoverschrijving. Ik heb een account aangemaakt en mijn bankrekening eraan gekoppeld. Wat moet ik precies aan de opdrachtgever geven zodat ze het bedrag kunnen overmaken? Ik zag dat ik via de website een kant-en-klare factuur kon maken en opsturen, moet ik deze gebruiken? Ze zijn bereid de kosten van PP op zich te nemen, waar zie ik hoeveel dat is? Een hele bulk vragen, maar ik ben er echt een n00b in.
het gaat inderdaad zo makkelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oh het is al geregeld, even overlegd en omdat we allebei niet wisten wat er voor kosten bijkwamen voor Nederland hebben ze het lekker ruim genomen, dat was geen probleem.
Wat simpel zeg. Gaat betalen ook zo? Is waarschijnlijk niet zo goed voor de portemonnee, want ik heb al een gat in m'n hand.
ik koop iets ==> ik word doorgestuurd naar paypal ==> ik log in ==> ik klik op bevestigen ==> klaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oh het is al geregeld, even overlegd en omdat we allebei niet wisten wat er voor kosten bijkwamen voor Nederland hebben ze het lekker ruim genomen, dat was geen probleem.
Wat simpel zeg. Gaat betalen ook zo? Is waarschijnlijk niet zo goed voor de portemonnee, want ik heb al een gat in m'n hand.
Het bedrag wordt niet teruggestort naar je betaalrekening zonder dat je daar zelf om vraagt. POaypal heeft nav je betaling een afschrijving gedaan. Betalingen die terugkomen worden puur op het paypal account bijgeschreven.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef emokid het volgende:
Ik had iets gekocht, blijkt dat het iets anders was, enfin. Bedrijf betaalt twee transacties terug, dat zijn de kosten voor het product zelf en verzending(die er later apart bij kwam).
Op mijn PayPal staat netjes dat de terugbetalingen zijn voltooid, dit was echter wel een dag later. Ik zie net dat het geld alsnog is afgeschreven van mijn Nederlandse rekening.
Duurt het nu ook weer even voor ik dat geld weer erbij teruggeschreven krijg, in verband met de vertraging? Ik begrijp er niks van.
BSN is naar mijn weten niet gekoppeld aan Paypal.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:29 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je PayPal-rekening gekoppeld is aan je burger/sofinummer of hoe dat ding tegenwoordig heet? Maw weet de Belastingdienst dat ik een PayPal-rekening heb? Ik doe nooit transacties van en naar mijn NL rekeningnummer btw, alles blijft bij PayPal, de inkomsten en uitgaven. Heb wel mijn cc gekoppeld omdat dat moest.
je bent verified als je een CC of bank/girorekening gekoppeld hebt aan je account.quote:Op zondag 6 december 2009 02:13 schreef W00fer het volgende:
Ok mensen ik ben weer wat wijzer geworden. Heb gisteren ruim 12 minuten aan de telefoon gehangen met Paypal (waarvan 6 minuten in de wacht als start en daarna nog eens een minuut omdat men wat moest vragen).
-Geld overboeken op de oude manier, dus door middel van een code die je bij je bankoverboeking moet vermelden, kan nog steeds, maar alleen wanneer je bankrekening is gekoppeld. Dit vanwege "fraude" etc.
Dat zegt men dus. Dit moet vanwege regels van de Europese Unie (omdat Paypal een bankvergunning heeft aangevraagd en gekregen tenminste dat meende ik te lezen). Echter is het achterdeurtje de manier om zonder bankrekening te koppelen geld over te maken naar je Paypal nog steeds actief. Men kon/wilde dat niet bevestigen maar ik denk dat het nog steeds werkt, aangezien die geheime code nooit veranderde bij mij. Ik ga het dan ook proberen met 1 euro.
-De limieten op je Paypal account zijn vrij hoog, maar toch daar om je te "beschermen" zodat je niet teveel geld ineens kunt overboeken of kunt ontvangen. De ontvangerskant vooral vanwege zwart geld en/of transacties waar de fiscus niet van weet vermoed ik. Het verzenden echt vanwege beveiliging.
-Je kunt niet geld overmaken als je saldo 0 is (en er geen bankrekening aan je paypal zit). Dat zegt men. Ik weet echter wel beter. Heb laatst een betaling gedaan (paar euro) en die kon gewoon afgerekend worden. Echter terwijl mijn Paypal saldo 0,10 cent was. Vreemde zaak.
-Door de wisselende dollarkoers schommeld je saldo ook, in positieve zin (negatief weet ik niet). Ik had nog iets van 10 cent inderdaad, maar dat is nu al meer geworden. Leuk ook dat ze dat erbij vertellen. Meer geld mag altijd, minder liever niet. Ik houd niet zo van actieve saldo op een Paypal rekening.
ALS ik dus een rekening ooit zou koppelen aan mijn Paypal, dan wordt het een andere dan mijn huis-tuin-keuken pinpas, want dit stemt niet in tot vertrouwen.
Bovendien is het me nog steeds niet duidelijk wanneer je nu Paypal verified bent, wat men wel "vereist" op Ebay als men iets aan je wil verkopen. Is dat met bankrekening of alleen met creditcard.
ja dat kan ook nog steeds. alleen heb je dan dus geen verified account.quote:Op zondag 6 december 2009 16:54 schreef W00fer het volgende:
Jawel, maar jij hebt een bankrekening gekoppeld (door middel van die 0,01 bedragjes) aan je Paypal. Ik wil weten of dat ook nog kan ZONDER koppeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |