abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:46:57 #1
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_42511234
Hebben jullie nog tips om er altijd zo jong mogelijk te blijven uitzien?
pi_42511532
niet roken, niet drinken(alcohol), niet stressen....

goed en gezond eten, veel fruit en groentes....

vochtinbrengende creme enzo... facials
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:00:27 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42511674
Graag on topic reageren of gewoon niet reageren!

TS, graag zelf ook niet meebaggeren ander is je topic echt geen lang leven beschoren.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:01:31 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42511702
olijfolie
knoflook
elke dag sunblock op je muil
veel sauna's
regelmatig sporten ( niet te hard )
veel vis eten
min 3 tot 5 orgasmes per week krijgen
veel lachen
water drinken
pi_42511858
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:01 schreef SHE het volgende:
olijfolie *check*
knoflook *in ruime mate*
elke dag sunblock op je muil *alleen in de bergen*
veel sauna's *is 1 keer per maand genoeg?*
regelmatig sporten ( niet te hard ) *check*
veel vis eten *eigenlijk te weinig...*
min 3 tot 5 orgasmes per week krijgen *check*
veel lachen *check*
water drinken *en check*
Ik leef over het algemeen wel gezond geloof ik
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:08:05 #6
157031 roosjeroosje1988
pi_42511889
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Graag on topic reageren of gewoon niet reageren!

TS, graag zelf ook niet meebaggeren ander is je topic echt geen lang leven beschoren.
Sorry maar ik had ook niet verwacht dat ze allemaal zo zouden reageren.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:16:35 #7
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_42512118
Veel lachen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_42512170
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:16 schreef ondeugend het volgende:
Veel lachen.
krijg je daar geen lachrimpels van?
pi_42512252
Slakkenslijm
pi_42512303
Gezond eten
Altijd sunblock op je gezicht inderdaad
Groene thee drinken
! Niet roken!
pi_42512387
Ik rook, blow, ik drink (veel) bier, ga laat naar bed, eet regelmatig uit de frituur / magnetron, doe niet aan sport, sta vaak vroeg op en heb geen cremetjes.

Maaarrrrrr; Ik heb geen stress
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:30:10 #12
157031 roosjeroosje1988
pi_42512537
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik leef over het algemeen wel gezond geloof ik
Ik niet als ik het zo zie.

olijfolie: Weet niet?
knoflook: Eet ik ooit volgens mij wel.
elke dag sunblock op je muil: Wat is dat?
veel sauna's: Nooit.
regelmatig sporten ( niet te hard ): Nooit.
veel vis eten: Vrijwel nooit.
min 3 tot 5 orgasmes per week krijgen: Op welke manier?
veel lachen:
water drinken: Ik lust geen water.
pi_42512582
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:24 schreef kippiej het volgende:
Ik rook, blow, ik drink (veel) bier, ga laat naar bed, eet regelmatig uit de frituur / magnetron, doe niet aan sport, sta vaak vroeg op en heb geen cremetjes.

Vind je het gek, je bent twintig. Je kent vast wel dat gezegde dat je tot je 30e het lichaam hebt wat je hebt gekregen, en na je 30e het lichaam wat je verdient. Als je pas vanaf die tijd gezond gaat leven is het een beetje laat.

Overigens is het ook weer niet zo heel verschrikkelijk om je lichaam een beetje te teisteren tijdens je studietijd, daar wordt het hard van. Maar ik zou er geen gewoonte van maken...
Mijn foto's op Flickr!
pi_42512685
Het belangrijkste is nog niet genoemd: Niet de hele zomer in de zon liggen verschrompelen. Zonnebanken zijn ook al zoiets. Als je er op je 45e als een oud vel uit wilt zien zijn deze 2 de manier om dat te bereiken.
pi_42512774
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik niet als ik het zo zie.

olijfolie: Weet niet?
knoflook: Eet ik ooit volgens mij wel.
elke dag sunblock op je muil: Wat is dat?
veel sauna's: Nooit.
regelmatig sporten ( niet te hard ): Nooit.
veel vis eten: Vrijwel nooit.
min 3 tot 5 orgasmes per week krijgen: Op welke manier?
veel lachen:
water drinken: Ik lust geen water.
Nou, gezellig typje ben jij dan, als je nooit lacht
Geen water lusten: WTF? je lichaam bestaat voor 80 % uit water... Het zit in koffie, thee, alles. En als je water alleen saai vindt smaken, dan pleur je er toch gewoon aanmaaklimonade bij? je hebt gewoon vocht nodig om niet uit te drogen en een huid als een rozijntje te krijgen.

Misschien heb je geen partner waar je orgasmes mee kunt hebben, maar je weet dat er technieken zijn waarmee je dat ook bij jezelf voor elkaar kunt krijgen? Ook solo-seks telt als een orgasme hoor

olijfolie daar bak je in. Dat eet je dus vast wel eens. Kook je zelf? Dan weet je dat toch...

Niet sporten is inderdaad erg verstandig.
Mijn foto's op Flickr!
pi_42512780
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef oheng het volgende:
Het belangrijkste is nog niet genoemd: Niet de hele zomer in de zon liggen verschrompelen. Zonnebanken zijn ook al zoiets. Als je er op je 45e als een oud vel uit wilt zien zijn deze 2 de manier om dat te bereiken.
wel genoemd hoor: sunblock gaat veroudering door de zon tegen
pi_42512826
Het zit ook in genen je of je er jong uit blijft zien, de 1 zit het mee de ander zit het tegen.
Verder zou idd gezond leven wel helpen.

Andere adviezen: niet trouwen en geen kinderen krijgen
pi_42512847
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

wel genoemd hoor: sunblock gaat veroudering door de zon tegen
Veroudering is niet erg hoor... Een oud frans bergboertje met een perkament huidje, gebruind door de zon vind ik prachtig om te zien.

Huidkanker is natuurlijk wel vrij vervelend
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:40:47 #19
157031 roosjeroosje1988
pi_42512890
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef oheng het volgende:
Ah shit hee. Elk jaar lig ik weer maanden lang elke dag (zolang het mooie weer duurt) uren onbeschermd in de zon omdat ik zo wit ben van mezelf. Ben echt tig keer verbrand. Heb ik het nu al verpest? Als ik nu stop wat zijn dan de gevolgen? Bestaat er misschien iets waarmee ik het 'ongedaan' kan maken? Ik doe dit in ieder geval nooit meer. Dan maar liever wit zijn!
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:43:07 #20
102938 mrhasan
Knowledge Is Power
pi_42512962
Invriezen en achter een raam en een in een vitrine
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:45:28 #21
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_42513041
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:24 schreef kippiej het volgende:

Zoooo!! Dan ben jij vast heel stoer.

Kijk over een jaar of 10 nog maar eens in de spiegel
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:46:26 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42513082
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ah shit hee. Elk jaar lig ik weer maanden lang elke dag (zolang het mooie weer duurt) uren onbeschermd in de zon omdat ik zo wit ben van mezelf. Ben echt tig keer verbrand. Heb ik het nu al verpest? Als ik nu stop wat zijn dan de gevolgen? Bestaat er misschien iets waarmee ik het 'ongedaan' kan maken? Ik doe dit in ieder geval nooit meer. Dan maar liever wit zijn!
Jij hebt nooit eerder gehoord of gelezen dat dat slecht is voor je huid?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:47:37 #23
157031 roosjeroosje1988
pi_42513122
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, gezellig typje ben jij dan, als je nooit lacht
Geen water lusten: WTF? je lichaam bestaat voor 80 % uit water... Het zit in koffie, thee, alles. En als je water alleen saai vindt smaken, dan pleur je er toch gewoon aanmaaklimonade bij? je hebt gewoon vocht nodig om niet uit te drogen en een huid als een rozijntje te krijgen.

Misschien heb je geen partner waar je orgasmes mee kunt hebben, maar je weet dat er technieken zijn waarmee je dat ook bij jezelf voor elkaar kunt krijgen? Ook solo-seks telt als een orgasme hoor

olijfolie daar bak je in. Dat eet je dus vast wel eens. Kook je zelf? Dan weet je dat toch...

Niet sporten is inderdaad erg verstandig.
Ik lach wel hoor.
Ik drink inderdaad wel aanmaaklimonade.

Ah oke.

O zo ja dan krijg ik het dus wel binnen.

pi_42513184
haai,
ben nu 33 en tot voor kort, 2 jaar geleden zag ik echt nog jonger uit dan ik ben,nu mischien ook nog wel maar niet meer zo erg.
ik baal er onzettend van dat ik ouder begin uit te zien, rimpeltjes, verzakkingen enz
soms ben ik gewoon jaloers als ik meiden van 20 zie schaam schaam
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:50:18 #25
157031 roosjeroosje1988
pi_42513229
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hebt nooit eerder gehoord of gelezen dat dat slecht is voor je huid?
Jawel maar ik heb dat nooit zo heel erg serieus genomen. Zoveel mensen gaan elk jaar op vakantie en komen heel erg bruin weer terug. Maar ik doe het in ieder geval niet meer en desnoods smeer ik me wel in.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:02:22 #26
157031 roosjeroosje1988
pi_42513573
Is er misschien een manier om al die jaren die ik bij elkaar op geteld in de zon heb gelegen 'ongedaan' te maken? Ja oke misschien een domme vraag maar je weet nooit of er iets voor bestaat?
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:04:00 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42513612
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Is er misschien een manier om al die jaren die ik bij elkaar op geteld in de zon heb gelegen 'ongedaan' te maken? Ja oke misschien een domme vraag maar je weet nooit of er iets voor bestaat?
Nee, helaas, dat kan niet. Schade opgelopen op jongere leeftijd is nog een stukje erger ook.
pi_42513757
Nooit creme opsmeren NOOIT.
Heb je ooit al creme gesmeerd.. to bad.
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:13:10 #29
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_42513857
Facials heb je dan nodig.
Zoek iemand die jou veel facials wilt geven.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:14:11 #30
157031 roosjeroosje1988
pi_42513896
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:10 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hoezo dan?
pi_42514025
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Mijn eigen conclusie.
Heb heel veel op bejaardetehuizen gelopen en alle dames die er nog sprankelijk uitzagen hadden nog nooit creme makeup of andere zooi gebruikt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf wel gebruik maar het zet je aan het denken
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:20:31 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42514107
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:10 schreef melanie_the_miss het volgende:
bull, je moet wel smeren om je huid te beschermen tegen luchtvervuiling en uv stralen. Tenminste, als je er rond je 40ste niet al als een pruim uit wil zien.
pi_42514158
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:20 schreef SHE het volgende:

[..]

bull, je moet wel smeren om je huid te beschermen tegen luchtvervuiling en uv stralen. Tenminste, als je er rond je 40ste niet al als een pruim uit wil zien.
Misschien als je je kop vol vaseliene smeert dat dat wat tegenhoud maar die dag cremetjes is allen onnatuurlijk en verziekt je eigen huidsysteem.
pi_42514167
Er is al eerder iets gezegd over sunblock.
Ik gebruik het hele jaar door dagcreme met een beschermingsfactor >15.
In de zomer blijf ik zoveel mogelijk uit de zon of gebruik factor 60.
pi_42514241
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Jawel maar ik heb dat nooit zo heel erg serieus genomen. Zoveel mensen gaan elk jaar op vakantie en komen heel erg bruin weer terug. Maar ik doe het in ieder geval niet meer en desnoods smeer ik me wel in.
Het gaat dan ook niet om het kleurtje maar om het verhoogde risico op huidkanker. En zoals hier al ergens gezegt werd, schade die je op jonge leeftijd oploopt is eigenlijk nog erger.
Er is niks mis met in de zon zitten maar smeer je wel goed in, liefst met factor 30. En meerdere keren opnieuw smeren.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:24:53 #36
157031 roosjeroosje1988
pi_42514261
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Er is al eerder iets gezegd over sunblock.
Ik gebruik het hele jaar door dagcreme met een beschermingsfactor >15.
In de zomer blijf ik zoveel mogelijk uit de zon of gebruik factor 60.
Jeetje ik gebruik nooit zoiets. Ik voel me wel heel ongezond nu. Wat is dat 'sunblock' eigenlijk?
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:26:24 #37
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_42514322
Kan je weinig aan doen.
Hangt voor het grootste gedeelte van je genen af.

Wat dat betreft heb ik geluk gehad, al past grijs haar niet echt bij een jong gezicht.
Maar dat kan je gelukkig heel simpel zelf verhelpen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_42514367
Veel zon = dom dom!!!!!
Kijk eens naar Maxima: pas 36 of zo en moet je eens zien wat een lijnen (lees: rimpels) ze al in haar gezicht heeft!!!! Ik hoorde eens een radio-commentator zeggen dat ze wel de oudere zus van WA lijkt ;-)
Oorzaak? Ruim dertig jaar onbarmhartige Argentijnse zon natuurlijk!!!!!

Tot mijn 25ste lag ik ook zoveel mogelijk in de zon. Voor mijn gevoel hield elke extra beschermingsfactor alleen maar meer zon tegen en verwijderde me verder van het schoonheidsideaal: bruin zijn!
Inderdaad, als je bruin bent LIJK je gezonder, maar zodra het bruin er weer af is ziet je huid er slechter uit dan voorheen.
Na mijn 25ste en ook tig keer verbrand te zijn geweest heb ik nog maar zelden echt met mijn gezicht liggen zonnen (rug, benen en armen zijn wat rimpels betreft minder kwetsbaar, kanker blijft een risico natuurlijk) en op vakanties in zonnige landen draag ik factor 25.
Ik ben nu 42 en de schade is er wel maar lijkt beperkt. Ik doe verder heel veel aan goede huidverzorging, drink een paar liter water per dag (helpt echt!) en probeer in ieder geval voldoende slaap te krijgen. Dat laatste lukt helaas niet zo vaak als ik zou willen, maar áls het lukt zie ik er gelijk jaren jonger uit en omgekeerd.

Dus: de schade en de tijd zijn (nog) niet echt terug te draaien, maar elke minuut dat je later begint met het mijden van de zon en "lief" te zijn voor je huid is er één te veel!

Oh ja: al die dure anti-rimpel crèmes helpen geen fuck! Dat wil niet zeggen dat een crème die bij jouw huid past geen must is. Het houdt iig uitdroging tegen. Ik kom nog wel eens in het tropische regenwoud. Grappig om te ontdekken was dat je huid dáár eigenlijk geen crème nodig heeft: de lucht is er zo vochtig en het water waarmee je je wast zó zacht dat er van uitdroging nagenoeg geen sprake is en je huid voelt steeds comfortabel en nooit trekkerig aan. De zon dringt er ook niet tussen de bomen door en luchtvervuiling kennen ze daar gelukkig (nog) niet.

Hoewel over crèmes gesproken: ik heb wat last van (milde) acné en van m'n dermatoloog heb ik tretinoïne crème (al veel besproken op dit forum) gekregen. Tretinoïne is alleen op recept verkrijgbaar en schijnt huidveroudering een beetje te kunnen terugdraaien (alleen de fijne lijntjes).
Ik gebruik het nu twee maanden en ik heb inderdaad het gevoel dat m'n huid er wat gladder uitziet.
Maar als je twintig bent is dat nog niet aan de orde. Tegen de tijd dat een 20-jarige mijn leeftijd heeft bereikt zijn er hoop ik al wél methoden ontdekt om huidveroudering effectief tegen te gaan én terug te draaien!
**ALLES IS RELATIEF!**
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:28:47 #39
157031 roosjeroosje1988
pi_42514402
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om het kleurtje maar om het verhoogde risico op huidkanker. En zoals hier al ergens gezegt werd, schade die je op jonge leeftijd oploopt is eigenlijk nog erger.
Er is niks mis met in de zon zitten maar smeer je wel goed in, liefst met factor 30. En meerdere keren opnieuw smeren.
Dat zal ik voortaan zeker doen ja.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:29:24 #40
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_42514424
Veel zuipen. Werkt prima voor mij.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:29:57 #41
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_42514446
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:18 schreef rival het volgende:

[..]

krijg je daar geen lachrimpels van?
Lachrimpels maken juist jong.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_42514940
Ik heb mij vroeger ook te pletter gezonnebaad, echter ik zie er nog redelijk gladjes uit voor mijn leeftijd (44) dus ergens
denk ik dat het onzin is.
Dat het slecht is voor je huid dat zou kunnen en dat je er vroeg gerimpeld van zou kunnen worden zou ook kunnen.

Maar eerlijk gezegd vraag ik mij strerk af hoe men dat onderzocht heeft.
Wie zegt dat de onderzochten niet gerimpeld zouden zijn als ze niet zo veel hadden liggen zonnen?
Hoe kan je onderzoeken dat iemand nog op oudere leeftijd een gladde huid heeft omdat hij niet zo veel
heeft liggen zonnen?
Hoe wil men dat bewijzen? Dat kan toch helemaal niet. Je kan niet op 1 persoon beide mogelijkheden
testen.

Zijn alle mensen in zonnige landen hartstikke gerimpeld? Hebben ze allemaal huidkanker?
Dan zal men zeggen dat die mensen zich vaak bedekken, dat is dus ook onzin en dan nog krijgen ze door
het hele jaar genomen meer zon als hier in Nederland en niet ieder mens uit een zonnig land doet dat..

Dat is niet te bewijzen volgens mij, dus die theorie gaat er bij mij niet in.

Wel kan ik me indenken dat je na het stevig zonnen je huid ff lekker moet invetten, door zon droog je tenslotte uit.
Idem bij een zonnebank. En als de zon als een gek brand niet uren onbeschermd liggen bakken.

Mij lijkt het echt meer een questie van genen. Mijn vader zag er op oudere leeftijd nog erg jong uit en gelukkig
lijk ik op hem....

maandag 9 oktober 2006 @ 16:51:12 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42515146
Ik denk dat de schadelijke effecten van zonlicht op de huid op een andere manier worden aangetoond dan jij hierboven suggereert. Ik denk niet dat ze naar 'proefpersonen' kijken om te zien of deze er nu wel of niet oud uitzien voor hun leeftijd. Ik denk dat er gekeken wordt naar schade aan de cellen, dus onder de microscoop.
pi_42515353
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:45 schreef Kajalevi het volgende:
Nou, het zal echt wel onderzocht zijn hoor! En met een beetje gezond verstand kun je je toch ook wel voorstellen dat de zon schade toebrengt aan je huid.
Bruin worden is niets anders dan een beschermingsreactie van de huid om verdere schade door de zon te beperken.

Dat het een kwestie is van genen geloof ik graag! De één heeft meer aanleg voor rimpels dan de ander. Maar er zijn ook 100-jarigen die hun leven lang hebben gerookt en tóch niet zijn dood gegaan aan longkanker. Betekent dat dat roken niet slecht voor je is en dat je er niet aan dood gaat? Nee, niet iedereen gelukkig.

Ik lijk trouwens op mijn moeder. Zij houdt (net als ik vroeger) erg van zonnen en vindt een beschermingsfactor maar onzin. Als ik foto's van vroeger bekijk valt het me op dat zij op haar 32ste meer rimpels had dan ik nu op mijn 42ste.
Nu is ze 67.............. maar ze heeft meer rimpels dan háár moeder (mijn oma) die nu 96 is!!!!!!!!
Mijn oma lag NOOIT in de zon en had buiten met zonnig altijd een hoedje op.......................
**ALLES IS RELATIEF!**
pi_42515866
quote:
Ik heb mij vroeger ook te pletter gezonnebaad, echter ik zie er nog redelijk gladjes uit voor mijn leeftijd (44) dus ergens
denk ik dat het onzin is.
Dat het slecht is voor je huid dat zou kunnen en dat je er vroeg gerimpeld van zou kunnen worden zou ook kunnen.

Wie zegt dat de onderzochten niet gerimpeld zouden zijn als ze niet zo veel hadden liggen zonnen?
Hoe kan je onderzoeken dat iemand nog op oudere leeftijd een gladde huid heeft omdat hij niet zo veel
heeft liggen zonnen?
Hoe wil men dat bewijzen? Dat kan toch helemaal niet. Je kan niet op 1 persoon beide mogelijkheden
testen.

Zijn alle mensen in zonnige landen hartstikke gerimpeld? Hebben ze allemaal huidkanker?
Dan zal men zeggen dat die mensen zich vaak bedekken, dat is dus ook onzin en dan nog krijgen ze door
het hele jaar genomen meer zon als hier in Nederland en niet ieder mens uit een zonnig land doet dat..

Dat is niet te bewijzen volgens mij, dus die theorie gaat er bij mij niet in.

Wel kan ik me indenken dat je na het stevig zonnen je huid ff lekker moet invetten, door zon droog je tenslotte uit.
Idem bij een zonnebank. En als de zon als een gek brand niet uren onbeschermd liggen bakken.

Mij lijkt het echt meer een questie van genen. Mijn vader zag er op oudere leeftijd nog erg jong uit en gelukkig
lijk ik op hem....
Misschien hebben ze daarom het begrip controlegroep uitgevonden!?
pi_42515990
Hoe dikker hoe minder rimpels

Maar goed: commerciele zooi voor mannen: www.dehoudbareman.nl

Heb het boekje zelf trouwens niet gekocht. Ik stik al van de (lach)rimpels dus ben er al te laat mee (veel buiten zijn op een actieve manier). Vakjesbuik wel aanwezig overigens
pi_42516056
quote:
Huidkanker is in Australië doodsoorzaak nummer 1... en reken maar dat de meeste (blanke) mensen zich daar bedekken tegenwoordig.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:23:10 #48
157031 roosjeroosje1988
pi_42516068
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:58 schreef Joky het volgende:

[..]

Nou, het zal echt wel onderzocht zijn hoor! En met een beetje gezond verstand kun je je toch ook wel voorstellen dat de zon schade toebrengt aan je huid.
Bruin worden is niets anders dan een beschermingsreactie van de huid om verdere schade door de zon te beperken.

Dat het een kwestie is van genen geloof ik graag! De één heeft meer aanleg voor rimpels dan de ander. Maar er zijn ook 100-jarigen die hun leven lang hebben gerookt en tóch niet zijn dood gegaan aan longkanker. Betekent dat dat roken niet slecht voor je is en dat je er niet aan dood gaat? Nee, niet iedereen gelukkig.

Ik lijk trouwens op mijn moeder. Zij houdt (net als ik vroeger) erg van zonnen en vindt een beschermingsfactor maar onzin. Als ik foto's van vroeger bekijk valt het me op dat zij op haar 32ste meer rimpels had dan ik nu op mijn 42ste.
Nu is ze 67.............. maar ze heeft meer rimpels dan háár moeder (mijn oma) die nu 96 is!!!!!!!!
Mijn oma lag NOOIT in de zon en had buiten met zonnig altijd een hoedje op.......................
Jeetje als ik dat allemaal zo lees. Zou er veel schade zijn bij mij? (Die bijna 18 jaar dat ik dus altijd als het mooi weer was buiten de hele dag onbeschermd in de zon heb gelegen?) Ik baal er echt van dat het niet terug te draaien valt.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:25:06 #49
157031 roosjeroosje1988
pi_42516114
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:29 schreef peleetje het volgende:
Veel zuipen. Werkt prima voor mij.
Ik dacht juist dat je dat dan niet moet doen?
pi_42516173
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat je dat dan niet moet doen?
iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')