abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42592981
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alle metalen delen in een badkamer moeten geaard worden naar een centraal punt, een speciaal daarvoor te installeren doosje met daarin een speciale aardstrip.

Vanaf dat doosje moet een 2,5 mm² geel/groene leiding naar de centraaldoos van de badkamer.
En vanaf die speciale doos moet naar elk metalen deel van de badkamer een aardleiding via een 6 mm² blanke leiding,in een mantelbuis.

Te aarden onderdelen zijn dus de warme en/of koude waterleiding, de radiator, de metalen delen van de douchedeur, de douchebak indien van metaal, de aardingsmat onder de vloertegels indien van toepassing, enzovoort enzovoort.

Door ze methode van alles met elkaar verbinden, alles op het zelfde spanningsniveau komt te staan. Daarom heet de aardingsmethode van een badkamer officieel "potentiaal vereffening".

Zelfs al zou dus de hele zaak op 230 V staan (niet de bedoeling natuurlijk ) , kan er nog niets gebeuren, want alles staat op hetzelfde niveau.
Vandaar dat een metalen douchebak ook verbonden moet worden, bij een betonnen vloer moet een aardingsmat onder de tegelvloer van een douche verbonden worden met die centrale aarde.

Elke aansluiting naar het centraal aardpunt moet apart gelegd zijn

Dus warm en koud is 1 draad
Aardnet in de vloer is 1 draad
Wasmachine is 1 draad
Droger is 1 draad
Radiator is 1 draad

De draden hoeven niet in buis

En het centraal aardpunt verdwijnt niet achter een tegeltje! Deze blijft netjes in zicht waar hij hoort.
Je moet nl. altijd de aansluitingen kunnen inspecteren.
Vergeet niet de aarde van alle WCD's van andere groepen zoals die voor een wasmachine moet ook naar het centrale aardpunt!

Naar de WCDs van dezelfde groep loopt deze aarde er al maar de aansluiting mag de ruimte niet verlaten!

b.v. WCD voor badkamermeubel is op dezelfee groep als de lamp die onder de centraldoos hangt maar de buis voor deze WCD komt van de naast gelegen ruimte welke dezelfde groep is. Dit mag dus NIET. Deze WCD zal van uit de centraaldoos in de badkamer moeten komen ook al is deze weg langer of lastig.
pi_42593720
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:47 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Wij gebruikten daar clearcase voor. En nu een programma dat op CVS moet lijken maar waar ik even niet op de naam kan komen.
In den beginne gebruiken we hier SourceSafe vor MS voor. Lijkt allemaal wel aardig te gaan maar na een tijdje blijkt dit product veel limitaties te hebben en ook fouten te bevatten waardoor je niet meer bij sommige labels zonder error meldingen van SourceSafe kan komen en je ook onvolledige niet bruikbare software terug krijgt. Ook voor het toevoegen van bugfixes op oudere versies is een kriem zonder dat het een grote bende wordt op een zeker moment. Deze problemen zijn bekende problemen.

Wij zijn daarom overgestapt op CVS die de problemen van SourceSafe niet heeft. Als er een keer tijd is stappen we mischien over naar SubVersion wat de opvolger van CVS is.
quote:
[..]

Oef, daar komt heel HP nog niet in een maand aan
Weten je zeker dat jullie while lussen niet met copy&paste "wegoptimatlisern" .
Waarin programmeer je dan?
We programeren voornamelijk in Java en wat C. De software ontwerpen we in Rational Rose en daar genereerden we voorheen ook een deel van de code uit. Tegenwoordig niet meer omdat Rational onze code niet meer aankan. Als editor gebruiken we TextPad en voor het compileren een eigen ontwikkelde set van scripts. Door die scripts gaat het compileren zeer geoptimaliseerd (duur nog maar selcht ca 4 mnuut 20) Een alles in 1 oplossing zoals ClearCase kunnen we niet gebruiken omdat de software te goort en complex is. Momenteel zitten we op 1.12 miljoen regels die een 61 tal jar files opleveren een handje vol dlls, een aantal .exe bestanden. Een een 5 tal images van firmware die op een compact flash kaarten worden geladen.

[ Bericht 3% gewijzigd door tnimble op 12-10-2006 12:33:09 ]
pi_42601981
* komt even snel gedag zeggen!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:10:43 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42602007
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:09 schreef Marsepein het volgende:
* Marsepein komt even snel gedag zeggen!
Hoi!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42602045
Ik zit weer eens in het koude Duitsland.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:13:37 #31
65960 sanger
pi_42602066
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:12 schreef Marsepein het volgende:
Ik zit weer eens in het koude Duitsland.
Aha, sneeuwt het daar al?
pi_42602129
Mwah, nee niet echt, ik zit bij Hannover, dat is op gelijke hoogte als Amsterdam.

En nu ben ik weer aan het werk, en heeeee, je hebt je onderschrift aangepast!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:21:09 #33
65960 sanger
pi_42602189
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Marsepein het volgende:
Mwah, nee niet echt, ik zit bij Hannover, dat is op gelijke hoogte als Amsterdam.

En nu ben ik weer aan het werk, en heeeee, je hebt je onderschrift aangepast!
Hannover ligt ook niet echt richting de bergen als ik me goed kan herinneren....

Jep, vond hem niet meer van deze tijd eigenlijk.
pi_42615249
Ik ga naar het hotel, het is HAPPY hour tussen 17:30 en 18:30
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:40:23 #35
65960 sanger
pi_42617321
hoe wast happy hour?

Warsteiner
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:52:23 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_42648293
Zo Vonkie is zo offline voor het gehele weekend
Nu zul je zeggen wat is daar zo bijzonder aan...

Vonkie gaat naar Netgamez in Nieuwegein (www.netgamez.nl) een lanparty van pak hem beet 1100 man

Beetje bier drinken, beetje computeren, beetje leechen, beetje ouwehoeren met internet bekenden
Kortom een heel leuk weekend voor de boeg

Via de webcam is het één en ander live te volgen
pi_42649143
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:40 schreef sanger het volgende:
hoe wast happy hour?

Warsteiner
HH was ok, ik heb een paar van deze halve liters op (van de tap uiteraard):
pi_42649154
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Vonkie gaat naar Netgamez in Nieuwegein (www.netgamez.nl) een lanparty van pak hem beet 1100 man

Beetje bier drinken, beetje computeren, beetje leechen, beetje ouwehoeren met internet bekenden

Nou veel slaaptekort plezier dan he!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:31:53 #39
65960 sanger
pi_42649339
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 18:24 schreef Marsepein het volgende:

[..]

HH was ok, ik heb een paar van deze halve liters op (van de tap uiteraard):
[afbeelding]
Maar................dat is Tjechisch bier en je was in Duitsland

Smaakt dat nou?
pi_42649819
Ja, het is uit Praag en ja ik was in Duitsland, en ja het smaakt goed, het wordt met elk volgend glas weer lekkerder.
pi_42650530
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Veel plezier Vonkie! Klinkt leuk!

maar hebben ze dan geen eens een directe verbinding met FOK daar dan?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:11 #42
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42650751
Advies gevraagd!

Ik heb op de slaapkamer een wandcontactdoos (opbouw) op een muur waar een kast tegen aan komt te staan. Ergo: de doos moet weg. Hoe pruts ik dat? Uiteraard de elektra eraf , dan de plastic doos eraf halen... gaat allemaal nog goed. Maar dan? Kroonsteentje op de draadjes en klaar?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42651139
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Advies gevraagd!

Ik heb op de slaapkamer een wandcontactdoos (opbouw) op een muur waar een kast tegen aan komt te staan. Ergo: de doos moet weg. Hoe pruts ik dat? Uiteraard de elektra eraf , dan de plastic doos eraf halen... gaat allemaal nog goed. Maar dan? Kroonsteentje op de draadjes en klaar?
In de centraaldoos kijken welke draden naar dat stopcontact gaat, en die draden uit de lasdop in de centraaldoos halen. Wel de stroom uit (nadat je hebt gekeken welke draden eraf moeten ).
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:47:19 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42651430
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:38 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

In de centraaldoos kijken welke draden naar dat stopcontact gaat, en die draden uit de lasdop in de centraaldoos halen. Wel de stroom uit (nadat je hebt gekeken welke draden eraf moeten ).
De centraaldoos was meestal waar de lamp in de kamer hangt toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42652479
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

De centraaldoos was meestal waar de lamp in de kamer hangt toch?
Ja, die in het plafond. In principe gaan vanaf daar alle leidingen als een spin naar de stopcontacten / schakelaars in de kamer.

Maar, ik weet niet of dat vroeger ook zo gebeurde, eigenlijk.
pi_42652729
En als het met de centraaldoos niet lukt, dan geen kroonsteentje maar een steekklem erop:

En dan per kleur 1 steekklem, tenzij het een schakelaar is van een hotelschakeling, dan moeten er 2 zwarten, of een zwarte en een bruine in 1 klem.
pi_42652734
Hee!!

Het is vrijdag de 13e vandaag!

Iemand al door een waterleiding heengeboord?
pi_42652823
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:27 schreef Marsepein het volgende:
En als het met de centraaldoos niet lukt, dan geen kroonsteentje maar een steekklem erop:

[afbeelding]
En dan per kleur 1 steekklem, tenzij het een schakelaar is van een hotelschakeling, dan moeten er 2 zwarten, of een zwarte en een bruine in 1 klem.
Dat is die lasdop waar ik het over had .

Hey pino, wij zijn waarschijnlijk a.s. donderdag voor het laatst in Amstelveen. Nog zin in dat biertje?

[ Bericht 3% gewijzigd door arithaterhorst op 13-10-2006 20:43:27 ]
pi_42652825
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:27 schreef arithaterhorst het volgende:
Hee!!

Het is vrijdag de 13e vandaag!

Iemand al door een waterleiding heengeboord?
Bevestigen die smilies dat Rene nu staat te dweilen?
pi_42652853
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:30 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Dat is die lasdop waar ik het over had .

Hey pino, wij zijn waarschijnlijk a.s. donderdag voor het laatst in Amstelveen. Nog zin in dat biertje? [afbeelding]
JA!

Ik ga ff mijn kalender openen, want ik ben niet veel in Aalsmeer volgende week. BRB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')