En je bier in je autoquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef Marsepein het volgende:
Ik vind soms mijn autosleutels in de koelkast
Aha!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ikea!
Daar hebben paps en mams hem ook vandaan.
1. Klussen doen ze in het weekend al genoeg; naja papa danquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:50 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dagje klussen![]()
Dagje vissen op zee![]()
Vertellen dat ze opa en oma wordenEn vertellen dat hun feest samen met jullie bruiloft wordt gevierd
![]()
Dagje London, Brussel, Parijs, Munchen, Keulen of Milaan (niet allemaal natuurlijk)
Dagje golf
Dagje zeilen
Parachute springenParagliden in Oostenrijk
![]()
Ballonvaartdas leuk in Limburg Vaals of Roermond.
![]()
Idioot, zit ik hier van alles te bedenken.![]()
Vonkenboer wat had je zelf gedacht? Wat mag het kosten?
Sportief ? wandelen - fietsen.
- Hmmm... kan.. alleen ben ik laten we zeggen niet echt fotogeniekquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
- Een mooie foto van jullie op een berenvelletje in een romatisch bos.
- 2 mooie tuinkabouters
- Karten!
- Workshop kaas/wijn/kaarsen/make-up/verzorgingsmiddelen maken.
- Een jaar lidmaatschap van een leuk tijdschrift.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Een workshop cadeau doen is inderdaad een leuk idee. Je hebt van alles en nog wat, altijd wel iets dat aansluit bij de betreffende feestneuzen.
Of een abonnement op de Kunstuitleen, met optie op kopen van een stuk na een jaar.
Of je laat een heuse kok komen die een avond voor ze komt koken!
Anders: een tuinameubelement of zo. Op de één of andere manier is dat iets dat ouders altijd willen hebben![]()
Je moet ze alleen wel doodmaken als ze van die plastic Hartmann-stoelen willen, dat is altijd weer een beetje jammer voor de feeststemming
Je kan je ontwerp zodanig maken dat het mdf niet kan buigen. Je weet dat een lange plank van mdf gewoon doorbuigt als je ze op de breedste kant legt en je alleen de uiteindes ondersteunt. Maar als je de plank recht zet, dan zal zelfs 5mm mdf niet doorbuigen. Je kent dat 'verschijnsel' zeker en je voelt het zo ook wel aan. Dus waarom zou je je ontwerp niet zodanig maken dat brede stukken ondersteund worden door dunne rechtopstaande mdf stukken? Ik meen mij te herinneren dat jij dat was die zeer dik materiaal wou gebruiken (4cm mdf oid), wel, dan kun je ideaal van dit gegeven gebruik maken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:05 schreef veldmuis het volgende:
Praxis heeft 'Eliotti Timmerpanelen' in de folder staan. Wasdat voor spul, en is het stevig of buigt het net zo makkelijk als MDF? Ik wil namelijk niet dat het meubel wat in mn hoofd zit een kromme plank krijgt na verloop van tijd.
Gaat om 18mm spul.
Dit zijn gewoon timmerpanelen, en redelijk sterk (vergelijkbaar met vuren of grenen) dus tot een meter kun je het zonder ondersteuning wel gebruiken zonder door te hangen, het is iig sterker als mdfquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:05 schreef veldmuis het volgende:
Praxis heeft 'Eliotti Timmerpanelen' in de folder staan. Wasdat voor spul, en is het stevig of buigt het net zo makkelijk als MDF? Ik wil namelijk niet dat het meubel wat in mn hoofd zit een kromme plank krijgt na verloop van tijd.
Gaat om 18mm spul.
Ik zat meer een beetje te denken of de naden (verticale naden) dan niet gaan 'lopen' ofzo. In winkels met gordijnen heb ik er gewoon niet op gelet, hoe de rek wasquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:13 schreef AnneX het volgende:
het lijkt mij niet erg hoor : een beetje horizontale rek.
Ze hangen toch naar beneden uit. ?!
En in alle stof zit toch wel wat rek.
Dan doe je er van die plexi stokjes aan het 1 e haakje om ze open/dicht te trekken.
Eh.. nee, eigenlijk niet. Of.. bedoel je soort 'handvaten' (leren halve rondjes) te naaien daar waar je de gordijnen vastpakt om ze open en dicht te maken?quote:Wat ik ook een leuk idee vind... is van leer / skai van die stukken te naaien op de hoogte van open/dicht trekken.
Je snapt me toch wel ?
Nee, dat helaas nietquote:oef 120 meter. Handige (schoon) moeders met naaimachines ?
Doet mij eraan denken : twee jaar geleden voor mijn schoonuders (85 +) op MP gevonden: 1e kwaliteit gordijnen voor 10 meter ramen. In 3 kliko vuilniszakken meegenomen/meegekregen voor ¤ 80 .quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ik zat meer een beetje te denken of de naden (verticale naden) dan niet gaan 'lopen' ofzo. In winkels met gordijnen heb ik er gewoon niet op gelet, hoe de rek was.
Ok ik begrijp jou. Anders ga je nog eens kijken...
Kan mij ook bedenken dat je de banen niet aan elkaar zet. Want ze vallen in de plooien en dan over elkaar heen.
Maar ja , je hebt natuurlijk dan nog de zijnaden.
OF/en in ieder geval de stof laten transporteren door de machine en niet erdoorheen trekken.
[..]
Eh.. nee, eigenlijk niet. Of.. bedoel je soort 'handvaten' (leren halve rondjes) te naaien daar waar je de gordijnen vastpakt om ze open en dicht te maken? Ja precies.
[..]
Nee, dat helaas niet. Maar zelf heb ik de naaimachine al onder het (bouw) stof vandaan gehaald
![]()
Het is een gewicht ! zoveel meter stof !
Bij mijn moeder in het dorp - een uurtje rijden - zit een fantastisch turks naaiatelier. Daarheen rij ik helemaal om versleten binnenvoeringen van goede winterjassen te laten vervangen en meer van dat soort zaken.
Ja leuk he dat weerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:25 schreef veldmuis het volgende:
Sta je buiten wat te kwasten, gaat het regenen %&)(@*#)(%#*)
Nou zitten er allemaal putjes in de verf, en gaat-ie bellen blazen?
Wij hebben hier ook wel iemand die dat doet, maar 15 euro per baan voor gordijnen maken vraagt ze. Op de markt ook nog wel 10 euro per baan gezien. Met een 35 banen is dat toch nog wel een bedrag.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:19 schreef AnneX het volgende:
Bij mijn moeder in het dorp - een uurtje rijden - zit een fantastisch turks naaiatelier. Daarheen rij ik helemaal om versleten binnenvoeringen van goede winterjassen te laten vervangen en meer van dat soort zaken.
Willen jouw schoonouders geen andere gordijnen danquote:Doet mij eraan denken : twee jaar geleden voor mijn schoonuders (85 +) op MP gevonden: 1e kwaliteit gordijnen voor 10 meter ramen. In 3 kliko vuilniszakken meegenomen/meegekregen voor ¤ 80 .
Zij waren zeer gereserveerd - over MP - en gingen kijken en waren helemaal ondersteboven dat dat zo werkt en ze waren in één keer klaar voor de hele flat.
Net weer terug en toch nieuwsgierig gevraagd naar het tarief: euro10 / m 2 en met voering euro 12,50 .quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:05 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook wel iemand die dat doet, maar 15 euro per baan voor gordijnen maken vraagt ze. Op de markt ook nog wel 10 euro per baan gezien. Met een 35 banen is dat toch nog wel een bedrag.
Plus ik vind het wel leuk om te doen en ons huis heeft weinig rare hoekjes. Da's dus de afweging.
Vertelquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:26 schreef Marsepein het volgende:
Zo, weer terug van 2 dagen Zwitserland. De landing vanavond was -om het voorzichtig uit te drukken- 'spannend'.
Maar toch heelhuids thuisgekomen.
ramptoerist!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Vertel![]()
* Altijd in voor dat soort verhalen![]()
*
En iedereen natuurlijk klappen toen de landing was voltooid?quote:Op woensdag 1 november 2006 10:34 schreef Marsepein het volgende:
Het begon al met:
- Half uur vertraging omdat er sterke westenwind is in Amsterdam.
- Onderweg veel turbulentie
Toen we dan eindelijk bij Schiphol in de buurt waren (Lees boven Zeeland vlogen) moesten we nog een rondje vliegen vanweg de extreme wind op Schiphol en omdat er maar 1 baan open was.
Dan via Flevoland verder gevlogen, gedaald, en naar Schiphol om vervolgens tussen 500 Meter boven de grond en 20 meter boven de grond echt heel veel turbulentie te hebben.
Als je dan 50 meter boven de grond hangt en plots 'val' je 20 meter en zie je een vleugelpunt angstig ver doorbuigen en het vliegtuig meetrekken dan wordt het wel wat zweterig voor mij.
Daarna exact hetzelfde maar dan de andere kant op, dus de andere vleugel.
Vlak voor dat het vliegtuig de baan gaat raken worden we weer een aantal meters gelift en begint het 'dalen' opnieuw.
Om vervolgens toch een relatief zachte landing te maken en driftend over de baan te schuiven.
Omdat we vrij ver op de baan geland waren moest het anker vol uit en werd er erg hard geremd.
Als je dan uiteindelijk rustig taxieend naar de gate gaat hoor je achter in het vliegtuig een paar kinderen zeggen: 'Wat was dat spannend he mam'.
Nou vliegen vind ik geen probleem, maar starten en landen is niet voor mij.
Zo was het ongeveer.
Er was de hele tijd turbulentie, en ja, de toeristen gingen inderdaad klappen. Maar dat doen toeristen altijd. De zakelijke reizigers gaan na de landing direct over 'op de orde van de dag'quote:Op woensdag 1 november 2006 10:57 schreef sanger het volgende:
[..]
En iedereen natuurlijk klappen toen de landing was voltooid?
Had het vliegtuig ook last van vibraties op het moment dat de windrichting van de zijkant kwam (tijdens cirkelen?) Dan gaan mensen echt denken dat ze gaan neerstorten.
AAN die telefoon!quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef Marsepein het volgende:
De zakelijke reizigers gaan na de landing direct over 'op de orde van de dag'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |