abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43001919
Maar nu ben ik naar Dromenland, bye.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:58:01 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43008421
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef Marsepein het volgende:

Ik vind soms mijn autosleutels in de koelkast
En je bier in je auto

Wel goede tip indd,werkt vaak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:02:58 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43008507
Jong en lui, wie weet waar je een lange (plak)spiegel kan kopen? Niks bijzonders, geen rand, maar gewoon 1.60 m lang of zo en dertig cm breed. Zoiets. Om aan de binnenkant van een kastdeur te plakken. Kun je zoiets ergens kopen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:38:01 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43009260
Ikea!
Daar hebben paps en mams hem ook vandaan.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:20:57 #275
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43010227
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ikea!
Daar hebben paps en mams hem ook vandaan.
Aha!

Dankewohl!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43016616
Praxis heeft 'Eliotti Timmerpanelen' in de folder staan. Wasdat voor spul, en is het stevig of buigt het net zo makkelijk als MDF? Ik wil namelijk niet dat het meubel wat in mn hoofd zit een kromme plank krijgt na verloop van tijd .
Gaat om 18mm spul.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 10:45:02 #277
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43029708
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:50 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dagje klussen
Dagje vissen op zee
Vertellen dat ze opa en oma worden En vertellen dat hun feest samen met jullie bruiloft wordt gevierd
Dagje London, Brussel, Parijs, Munchen, Keulen of Milaan (niet allemaal natuurlijk)
Dagje golf
Dagje zeilen
Parachute springen Paragliden in Oostenrijk
Ballonvaart das leuk in Limburg Vaals of Roermond.
Idioot, zit ik hier van alles te bedenken.
Vonkenboer wat had je zelf gedacht? Wat mag het kosten?
Sportief ? wandelen - fietsen.
1. Klussen doen ze in het weekend al genoeg; naja papa dan
2. We wonen in de Achterhoek, dan is de zee wel erg ver
3. (Ik hoop het niet voor mijzelf)
4. Houden niet echt van reizen; één keer in het jaar op vakantie zorgt al voor stress
5. Hebben ze al gedaan
6.
7.
8. Hoogtevrees

En ik vrees dat ze niet sportief zijn
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:17 schreef Marsepein het volgende:

[..]

- Een mooie foto van jullie op een berenvelletje in een romatisch bos.
- 2 mooie tuinkabouters
- Karten!
- Workshop kaas/wijn/kaarsen/make-up/verzorgingsmiddelen maken.
- Een jaar lidmaatschap van een leuk tijdschrift.
- Hmmm... kan.. alleen ben ik laten we zeggen niet echt fotogeniek
- We hebben er zelfs al 3
- Niet sportief
- Workshops - Nee, dat vinden ze niet interesant en het is onmogelijk iets te vinden wat hun wel beide intereseerd
- Hmm... eens even overleggen..

Ik vrees dat het heel moeilijk wordt om iets te verzinnen moeders is 64, vaders is 58 wat ze beide leuk gaan vinden
Sportief zijn ze niet, Romantisch zijn ze ook niet (meer) , dus een weekendje weg is dan ook zo gaar om te geven.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 10:47:44 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43029749
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Een workshop cadeau doen is inderdaad een leuk idee. Je hebt van alles en nog wat, altijd wel iets dat aansluit bij de betreffende feestneuzen.

Of een abonnement op de Kunstuitleen, met optie op kopen van een stuk na een jaar.

Of je laat een heuse kok komen die een avond voor ze komt koken!

Anders: een tuinameubelement of zo. Op de één of andere manier is dat iets dat ouders altijd willen hebben

Je moet ze alleen wel doodmaken als ze van die plastic Hartmann-stoelen willen, dat is altijd weer een beetje jammer voor de feeststemming

Hartman stoelen hebben we niet, krijgen ze niet, en willen ze ook zeker niet hebben en een beeldje in de tuin hebben ze ook al (twee zelfs). Kunstuitleen; nee laten we zeggen dat ze niet echt van kunst houden ofzo in welke vorm dan ook

Maar eens met mijn vriendin in overleg gaan; misschien weet zij nog wat
  maandag 30 oktober 2006 @ 01:09:36 #279
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43055800
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:05 schreef veldmuis het volgende:
Praxis heeft 'Eliotti Timmerpanelen' in de folder staan. Wasdat voor spul, en is het stevig of buigt het net zo makkelijk als MDF? Ik wil namelijk niet dat het meubel wat in mn hoofd zit een kromme plank krijgt na verloop van tijd .
Gaat om 18mm spul.
Je kan je ontwerp zodanig maken dat het mdf niet kan buigen. Je weet dat een lange plank van mdf gewoon doorbuigt als je ze op de breedste kant legt en je alleen de uiteindes ondersteunt. Maar als je de plank recht zet, dan zal zelfs 5mm mdf niet doorbuigen. Je kent dat 'verschijnsel' zeker en je voelt het zo ook wel aan. Dus waarom zou je je ontwerp niet zodanig maken dat brede stukken ondersteund worden door dunne rechtopstaande mdf stukken? Ik meen mij te herinneren dat jij dat was die zeer dik materiaal wou gebruiken (4cm mdf oid), wel, dan kun je ideaal van dit gegeven gebruik maken.
Ik weet niet juist hoe het in je hoofd zit, maar mss is dit nuttig
pi_43058456
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:05 schreef veldmuis het volgende:
Gaat om 18mm spul.
Dit zijn gewoon timmerpanelen, en redelijk sterk (vergelijkbaar met vuren of grenen) dus tot een meter kun je het zonder ondersteuning wel gebruiken zonder door te hangen, het is iig sterker als mdf
Wel goed al alle kanten verven, want anders gaat het kromtrekken. (kijk ook in de winkel of het daar al niet krom is, gewoon ff op de grond leggen en kijken of het niet wipt, toen ik nog bij de praxis werkte was er wel eens een plank krom (understatement) )
pi_43076823
Even een vraagje tussendoor....

We zijn een hele tijd op zoek geweest naar gordijnen. Willen een beetje cognac kleur en dat blijkt vrij lastig te vinden (of wij zijn pietepeuterig ).

Maar het moet de goede stof voor de goede prijs zijn: in totaal hebben we 120 meter stof nodig, dus of dat 5 euro per meter of 20 euro per meter kost scheelt nogal
Vaak hebben we de juiste stof, tegen de goede prijs en dan kunnen ze niet zoveel meer leveren

Maar nu ziet het ernaar uit dat we een hele mooie stof gevonden hebben, tegen een goede prijs en die ze nog kunnen leveren ook. Het is een baby rib van een soort verlour.

Maar, in horizontale richting zit er een klein beetje rek in de stof. Weten jullie of dat erg is? Nee toch?
pi_43078534
het lijkt mij niet erg hoor : een beetje horizontale rek.
Ze hangen toch naar beneden uit. ?!
En in alle stof zit toch wel wat rek.
Dan doe je er van die plexi stokjes aan het 1 e haakje om ze open/dicht te trekken.

Wat ik ook een leuk idee vind... is van leer / skai van die stukken te naaien op de hoogte van open/dicht trekken.
Je snapt me toch wel ?

oef 120 meter. Handige (schoon) moeders met naaimachines ?
pi_43079812
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:13 schreef AnneX het volgende:
het lijkt mij niet erg hoor : een beetje horizontale rek.
Ze hangen toch naar beneden uit. ?!
En in alle stof zit toch wel wat rek.
Dan doe je er van die plexi stokjes aan het 1 e haakje om ze open/dicht te trekken.
Ik zat meer een beetje te denken of de naden (verticale naden) dan niet gaan 'lopen' ofzo. In winkels met gordijnen heb ik er gewoon niet op gelet, hoe de rek was .
quote:
Wat ik ook een leuk idee vind... is van leer / skai van die stukken te naaien op de hoogte van open/dicht trekken.
Je snapt me toch wel ?
Eh.. nee, eigenlijk niet. Of.. bedoel je soort 'handvaten' (leren halve rondjes) te naaien daar waar je de gordijnen vastpakt om ze open en dicht te maken?
quote:
oef 120 meter. Handige (schoon) moeders met naaimachines ?
Nee, dat helaas niet . Maar zelf heb ik de naaimachine al onder het (bouw) stof vandaan gehaald
pi_43081627
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik zat meer een beetje te denken of de naden (verticale naden) dan niet gaan 'lopen' ofzo. In winkels met gordijnen heb ik er gewoon niet op gelet, hoe de rek was .
Ok ik begrijp jou. Anders ga je nog eens kijken...
Kan mij ook bedenken dat je de banen niet aan elkaar zet. Want ze vallen in de plooien en dan over elkaar heen.
Maar ja , je hebt natuurlijk dan nog de zijnaden.
OF/en in ieder geval de stof laten transporteren door de machine en niet erdoorheen trekken.

[..]
Eh.. nee, eigenlijk niet. Of.. bedoel je soort 'handvaten' (leren halve rondjes) te naaien daar waar je de gordijnen vastpakt om ze open en dicht te maken? Ja precies.
[..]
Nee, dat helaas niet . Maar zelf heb ik de naaimachine al onder het (bouw) stof vandaan gehaald
Het is een gewicht ! zoveel meter stof !
Bij mijn moeder in het dorp - een uurtje rijden - zit een fantastisch turks naaiatelier. Daarheen rij ik helemaal om versleten binnenvoeringen van goede winterjassen te laten vervangen en meer van dat soort zaken
.
Doet mij eraan denken : twee jaar geleden voor mijn schoonuders (85 +) op MP gevonden: 1e kwaliteit gordijnen voor 10 meter ramen. In 3 kliko vuilniszakken meegenomen/meegekregen voor ¤ 80 .
Zij waren zeer gereserveerd - over MP - en gingen kijken en waren helemaal ondersteboven dat dat zo werkt en ze waren in één keer klaar voor de hele flat.
pi_43096300
Sta je buiten wat te kwasten, gaat het regenen %&)(@*#)(%#*)
Nou zitten er allemaal putjes in de verf, en gaat-ie bellen blazen?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:27:00 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43096343
't is ook niet echt meer de tijd voor buiten verven...
2e laag in het voorjaar doen?
pi_43096432
.
Het moest gewoon, ik wilde het alleen binnen opknappen hier, maar dan zie je bladders verf en kale stukken hout en wat rotte plekjes, ja dan heb je weinig keus he?
Goeie laag verf erover, en maar kijken hoelang het houdt.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:14:14 #288
148247 taxibabe
pi_43098974
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:25 schreef veldmuis het volgende:
Sta je buiten wat te kwasten, gaat het regenen %&)(@*#)(%#*)
Nou zitten er allemaal putjes in de verf, en gaat-ie bellen blazen?
Ja leuk he dat weer .. ik kan ook niet verder met mn kast omdat het regent..
pi_43100449
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:19 schreef AnneX het volgende:

Bij mijn moeder in het dorp - een uurtje rijden - zit een fantastisch turks naaiatelier. Daarheen rij ik helemaal om versleten binnenvoeringen van goede winterjassen te laten vervangen en meer van dat soort zaken.
Wij hebben hier ook wel iemand die dat doet, maar 15 euro per baan voor gordijnen maken vraagt ze. Op de markt ook nog wel 10 euro per baan gezien. Met een 35 banen is dat toch nog wel een bedrag.
Plus ik vind het wel leuk om te doen en ons huis heeft weinig rare hoekjes. Da's dus de afweging.

Misschien ren ik na 2 banen alsnog naar haar toe omdat het een k*t klus blijkt
quote:
Doet mij eraan denken : twee jaar geleden voor mijn schoonuders (85 +) op MP gevonden: 1e kwaliteit gordijnen voor 10 meter ramen. In 3 kliko vuilniszakken meegenomen/meegekregen voor ¤ 80 .
Zij waren zeer gereserveerd - over MP - en gingen kijken en waren helemaal ondersteboven dat dat zo werkt en ze waren in één keer klaar voor de hele flat.
Willen jouw schoonouders geen andere gordijnen dan
We hebben het overwogen om op marktplaats naar gordijnen te kijken. Maar ik wil gewoon vrije keus hebben. Dit is zo inrichtingbepalend dat ik precies die en die kleur wil. Een kozijn of schuifpui kun je nog overschilderen. Maar als je net het juiste op marktplaats vindt:
pi_43116340
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:05 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook wel iemand die dat doet, maar 15 euro per baan voor gordijnen maken vraagt ze. Op de markt ook nog wel 10 euro per baan gezien. Met een 35 banen is dat toch nog wel een bedrag.
Plus ik vind het wel leuk om te doen en ons huis heeft weinig rare hoekjes. Da's dus de afweging.
Net weer terug en toch nieuwsgierig gevraagd naar het tarief: euro10 / m 2 en met voering euro 12,50 .
regio Den Haag en expats hé : ik lees zelfs net het tarief voor paardedekens wassen. euro 19,35 hahaha

Succes : het is wel een leuke butklus om trots op te zijn na afloop.

foto's volgen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 31-10-2006 21:45:45 ]
pi_43117317
Zo, weer terug van 2 dagen Zwitserland. De landing vanavond was -om het voorzichtig uit te drukken- 'spannend'.

Maar toch heelhuids thuisgekomen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:34:06 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43123218
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:26 schreef Marsepein het volgende:
Zo, weer terug van 2 dagen Zwitserland. De landing vanavond was -om het voorzichtig uit te drukken- 'spannend'.

Maar toch heelhuids thuisgekomen.
Vertel

* Altijd in voor dat soort verhalen *
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43128121
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Vertel

* Altijd in voor dat soort verhalen *
ramptoerist!
maar idd, vertel
pi_43130267
Het begon al met:
- Half uur vertraging omdat er sterke westenwind is in Amsterdam.
- Onderweg veel turbulentie

Toen we dan eindelijk bij Schiphol in de buurt waren (Lees boven Zeeland vlogen) moesten we nog een rondje vliegen vanweg de extreme wind op Schiphol en omdat er maar 1 baan open was.

Dan via Flevoland verder gevlogen, gedaald, en naar Schiphol om vervolgens tussen 500 Meter boven de grond en 20 meter boven de grond echt heel veel turbulentie te hebben.

Als je dan 50 meter boven de grond hangt en plots 'val' je 20 meter en zie je een vleugelpunt angstig ver doorbuigen en het vliegtuig meetrekken dan wordt het wel wat zweterig voor mij.

Daarna exact hetzelfde maar dan de andere kant op, dus de andere vleugel.
Vlak voor dat het vliegtuig de baan gaat raken worden we weer een aantal meters gelift en begint het 'dalen' opnieuw.

Om vervolgens toch een relatief zachte landing te maken en driftend over de baan te schuiven.

Omdat we vrij ver op de baan geland waren moest het anker vol uit en werd er erg hard geremd.

Als je dan uiteindelijk rustig taxieend naar de gate gaat hoor je achter in het vliegtuig een paar kinderen zeggen: 'Wat was dat spannend he mam'.

Nou vliegen vind ik geen probleem, maar starten en landen is niet voor mij.

Zo was het ongeveer.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:38:17 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43130359
Ik krijg kippevel als ik lees Marsepein. Brr...
  woensdag 1 november 2006 @ 10:57:00 #296
65960 sanger
pi_43130704
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:34 schreef Marsepein het volgende:
Het begon al met:
- Half uur vertraging omdat er sterke westenwind is in Amsterdam.
- Onderweg veel turbulentie

Toen we dan eindelijk bij Schiphol in de buurt waren (Lees boven Zeeland vlogen) moesten we nog een rondje vliegen vanweg de extreme wind op Schiphol en omdat er maar 1 baan open was.

Dan via Flevoland verder gevlogen, gedaald, en naar Schiphol om vervolgens tussen 500 Meter boven de grond en 20 meter boven de grond echt heel veel turbulentie te hebben.

Als je dan 50 meter boven de grond hangt en plots 'val' je 20 meter en zie je een vleugelpunt angstig ver doorbuigen en het vliegtuig meetrekken dan wordt het wel wat zweterig voor mij.

Daarna exact hetzelfde maar dan de andere kant op, dus de andere vleugel.
Vlak voor dat het vliegtuig de baan gaat raken worden we weer een aantal meters gelift en begint het 'dalen' opnieuw.

Om vervolgens toch een relatief zachte landing te maken en driftend over de baan te schuiven.

Omdat we vrij ver op de baan geland waren moest het anker vol uit en werd er erg hard geremd.

Als je dan uiteindelijk rustig taxieend naar de gate gaat hoor je achter in het vliegtuig een paar kinderen zeggen: 'Wat was dat spannend he mam'.

Nou vliegen vind ik geen probleem, maar starten en landen is niet voor mij.

Zo was het ongeveer.
En iedereen natuurlijk klappen toen de landing was voltooid?

Had het vliegtuig ook last van vibraties op het moment dat de windrichting van de zijkant kwam (tijdens cirkelen?) Dan gaan mensen echt denken dat ze gaan neerstorten.
pi_43131252
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:57 schreef sanger het volgende:

[..]

En iedereen natuurlijk klappen toen de landing was voltooid?

Had het vliegtuig ook last van vibraties op het moment dat de windrichting van de zijkant kwam (tijdens cirkelen?) Dan gaan mensen echt denken dat ze gaan neerstorten.
Er was de hele tijd turbulentie, en ja, de toeristen gingen inderdaad klappen. Maar dat doen toeristen altijd. De zakelijke reizigers gaan na de landing direct over 'op de orde van de dag'
  woensdag 1 november 2006 @ 11:29:25 #298
65960 sanger
pi_43131415
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef Marsepein het volgende:

De zakelijke reizigers gaan na de landing direct over 'op de orde van de dag'
AAN die telefoon!

Ik heb het ook een keer gehad, toen gingen er een aantal vrouwen helemaal in de noodhouding zitten

* vind het eigenlijk het leukste van vliegen, de rest is juist extreem saai.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:50:54 #299
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43137389
Marsepino!
Blij dat je nog leeft rooie
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:52:20 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43137430
O nog een vraagje: we hebben een glasplaatje voor in de keuken achter de kraan. Dat willen we, zoals ons aller Pino aanraadde, latexen aan de achterzijde. maar met welke kit kunnen we het dan tegen de muur plakken, zonder dat de latexlaag wordt aangetast? Kan die tegen kit?
Anders zou je er vlekken doorheen zien namelijk.

(Vaag verhaal volgens mij )
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')