abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42508809
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.
Verder heb je inderdaad dagelijkse eiwitten nodig. Je eet vast ook wel 'ns ei en andere producten die eiwitten bevatten. Met wat je daar nú al aan eet, hoe je maar één keer per week een kléin stukje vlees te eten om dat aan te vullen. Je hebt het helemaal niet dagelijks nodig. Ik begrijp dat dat er op een bepaalde leeftijd niet in gaat, als je je hele leven voorgehouden hebt gekregen dat je vlees MOET eten, maar toch is het zo. Ga maar 'ns lekker googlen, naar góeie sites, geen weblogs van idioten die niet weten waar ze het over hebben.
En verdiep je eens een keertje goed in eerlijk vlees, en denk eens na wat je liever ziet. 80 koeien op een paar hectare land, of 300 koeien samengestampt op 100m2.
Ik sport veel en eet daarom ook gezond, maar heb daarom ook veel eiwitten nodig, ik heb geen zin om 20 eieren per dag te eten, 6 liter melk, 2 kg bonen oid om aan mijn eiwitten te komen.

Ik eet zuivel (melk,kwark), ei, noten, vis, gevogelte en vlees om aan mijn eiwitten te komen.
En als ik een biefstukje koop bij de slager of een biologisch biefstukje van de AH, dan is die van de slager dus duidelijk lekkerder!
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:27:48 #127
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42508835
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.
Verder heb je inderdaad dagelijkse eiwitten nodig. Je eet vast ook wel 'ns ei en andere producten die eiwitten bevatten. Met wat je daar nú al aan eet, hoe je maar één keer per week een kléin stukje vlees te eten om dat aan te vullen. Je hebt het helemaal niet dagelijks nodig. Ik begrijp dat dat er op een bepaalde leeftijd niet in gaat, als je je hele leven voorgehouden hebt gekregen dat je vlees MOET eten, maar toch is het zo. Ga maar 'ns lekker googlen, naar góeie sites, geen weblogs van idioten die niet weten waar ze het over hebben.
En verdiep je eens een keertje goed in eerlijk vlees, en denk eens na wat je liever ziet. 80 koeien op een paar hectare land, of 300 koeien samengestampt op 100m2.
Maar dan nog weet je niet of het vlees en de eieren in de supermarkt, goedgekeurd en biologisch is..Dat hoop je maar programma's zoals kassa/rader hebben al vaak bewezen dat dit niet zo is..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:28:12 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42508842
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:26 schreef McGilles het volgende:

En als ik een biefstukje koop bij de slager of een biologisch biefstukje van de AH, dan is die van de slager dus duidelijk lekkerder!
Supermarkt is sowieso rotzooi. Waarom niet de biologische slager?
pi_42508846
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sterke argumentatie.
Is niet nodig, je komt weer aan dat veel vlees eten ongezond is, duidend op dat ik dus waarschijnlijk ongezond leef. Ik durf zelfs te wedden dat ik gezonder leef dan de mensen met wie ik nu in discussie ben, dus waarom daarover discussieren. De discussie hier gaat over of vlees wel/niet nodig is en de punt/minpunten wat daarmee te maken heeft!
pi_42508869
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Supermarkt is sowieso rotzooi. Waarom niet de biologische slager?
Als een voedingsdeskundige op afspraak bij mij langs komt en mij afraad biologisch vlees te kopen, waarom dan 2 euro meer betalen voor iets wat niet uit maakt.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:33:06 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42508984
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:28 schreef McGilles het volgende:

[..]

Is niet nodig, je komt weer aan dat veel vlees eten ongezond is, duidend op dat ik dus waarschijnlijk ongezond leef. Ik durf zelfs te wedden dat ik gezonder leef dan de mensen met wie ik nu in discussie ben,
Dat vind ik interessant, want van hun eetgewoonten weet je niets af. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je gezond kwantitatief wil meten.
quote:
dus waarom daarover discussieren. De discussie hier gaat over of vlees wel/niet nodig is en de punt/minpunten wat daarmee te maken heeft!
Het staat imo vast dat vlees niet nodg is. Het levert sommige stoffen in hoge concentratie die ook in andere bronnen gevonden worden. Dagelijks vlees eten is sowieso niet nodig, en op termijn kunnen de ongezonde delen van vlees leiden tot bepaalde ziektes.
pi_42509011
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:10 schreef McGilles het volgende:

[..]

Net alsof in bonen evenveel eiwitten zitten als een kipfilet of een biefstuk....
We kunnen hier lang over doorgaan, maar ik heb nog nooit vlees gegeten en ik ben hartstikke gezond. Nou kan je wel net doen alsof vlees nodig is voor gezondheid, maar het feit dat er nog nooit een vegetariër is doodgegaan aan 'vegetariër zijn' bewijst je ongelijk.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:34:57 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509035
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:29 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als een voedingsdeskundige op afspraak bij mij langs komt en mij afraad biologisch vlees te kopen, waarom dan 2 euro meer betalen voor iets wat niet uit maakt.
Als vrij buiten rondlopen of je hele korte leven lang in een donker hok zitten zonder beweging voor jou geen verschil maakt, vrees ik dat het lastig zal worden om uberhaupt op serieuze wijze te discussieren.
pi_42509058
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik sport veel en eet daarom ook gezond, maar heb daarom ook veel eiwitten nodig, ik heb geen zin om 20 eieren per dag te eten, 6 liter melk, 2 kg bonen oid om aan mijn eiwitten te komen.

Ik eet zuivel (melk,kwark), ei, noten, vis, gevogelte en vlees om aan mijn eiwitten te komen.
Ik geloof best dat je gezond leeft, maar je luistert duidelijk ook niet naar wat we zeggen. Je hoeft niet 20 eieren per dag te eten en 6 liter melk! Wat jij nu beschrijft is zels al genoeg zónder de dierlijke eiwitten die je opsomt. En zo'n voedingsdeskundige zouden ze moeten ontslaan, zulke types zijn wat deze maatschappij ongezond maakt op voedingsgebied. Verdiep je eens in de materie, en stap een keer een biologische slager binnen, die mogen geen bedrijf voeren zonder keurmerk.
pi_42509129
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat vind ik interessant, want van hun eetgewoonten weet je niets af. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je gezond kwantitatief wil meten.
[..]

Het staat imo vast dat vlees niet nodg is. Het levert sommige stoffen in hoge concentratie die ook in andere bronnen gevonden worden. Dagelijks vlees eten is sowieso niet nodig, en op termijn kunnen de ongezonde delen van vlees leiden tot bepaalde ziektes.
Uiteindelijk is natuurlijk niks noodzakelijk als je het zo bekijkt. De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.

En dat ik van andere mensen hun eetgewoonten niks af weet klopt, maar aangezien ik ongeveer wel weet wat de gemiddelde mens eet en wat daardoor de kans is dat ik gezonder eet, durf ik dat dus wel te zeggen.

Als ik maandenlang niet 1 snoep/koek/etc op heb en ik leef dag in dag uit op: brood, havermout, brinta, pindakaas, kipfilet, kwark, groente, fruit, aardappel, etc etc etc dan durf ik wel te claimen dat ik gezond leef
pi_42509182
vleeseter/vegetarier bash topic nr: 10.000...

can't we just get along ofzo? laat de mensen die vlees eten toch gewoon vlees eten en laat mensen die dat niet willen gewoon hun gang gaan. Ik eet vlees omdat ik het lekker vindt.. ik heb geen hekel aan vegetariers maar aan vegetariers die hun keuze door proberen te drukken bij anderen.

dan komen ze met propaganda als:
- Hoe kan je iets eten wat van een levend iets komt.
- Hiervoor heeft een levend wezen moeten lijden
- Deze levende wezens worden gekweekt voor hun vlees.. das toch zielig.

JOH!!! laat me toch.. meestal maak ik dan de opmerking dat ze dan maar gauw moeten stoppen met het eten van groenten.. want ja, planten zijn levende dingen en worden ook gekweekt voor de voeding

live and let live anyone?
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:40:31 #137
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42509200
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:40:39 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509204
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:38 schreef McGilles het volgende:

Uiteindelijk is natuurlijk niks noodzakelijk als je het zo bekijkt. De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.
Wel als je de schadelijke stoffen meeneemt in je bepaling.
quote:
En dat ik van andere mensen hun eetgewoonten niks af weet klopt, maar aangezien ik ongeveer wel weet wat de gemiddelde mens eet en wat daardoor de kans is dat ik gezonder eet, durf ik dat dus wel te zeggen.
De gemiddelde mens eet kilo's vlees. De mensen tegen wie je nu discussie voert veel minder, dus dat zijn al niet de gemiddelde mensen op gebied van voeding.
quote:
Als ik maandenlang niet 1 snoep/koek/etc op heb en ik leef dag in dag uit op: brood, havermout, brinta, pindakaas, kipfilet, kwark, groente, fruit, aardappel, etc etc etc dan durf ik wel te claimen dat ik gezond leef
Gemiddeld genomen denk ik dat ook wel.
pi_42509217
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als vrij buiten rondlopen of je hele korte leven lang in een donker hok zitten zonder beweging voor jou geen verschil maakt, vrees ik dat het lastig zal worden om uberhaupt op serieuze wijze te discussieren.
Als ik met eigen ogen heb gezien hoe beide dieren leven dan zou ik in de toekomst misschien nog wel eens biologisch vlees willen aanschaffen. Tot die tijd geloof ik er niet in dat die dieren het zoveel beter hebben.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:41:39 #140
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509230
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef torpie het volgende:

JOH!!! laat me toch.. meestal maak ik dan de opmerking dat ze dan maar gauw moeten stoppen met het eten van groenten.. want ja, planten zijn levende dingen en worden ook gekweekt voor de voeding
Maar misshien zijn ze juist wel vegetarier omdat ze een pesthekel hebben aan planten.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:42:07 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509245
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als ik met eigen ogen heb gezien hoe beide dieren leven dan zou ik in de toekomst misschien nog wel eens biologisch vlees willen aanschaffen. Tot die tijd geloof ik er niet in dat die dieren het zoveel beter hebben.
Ga eens op bezoek bij veehouderijen,dan kun je het met eigen ogen zien.
pi_42509303
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Alicey het volgende:

Wel als je de schadelijke stoffen meeneemt in je bepaling.
En wat dan over de bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, ik noem maar iets.
Daarover word dan helemaal niet nagedacht maar wel over de zogenaamde schadelijke stoffen in vlees.
Elke maand hoor je wel weer eens iets over een bepaald onderzoek in een bepaald land dat als je product x eet dat de kans dat je ziekte y krijgt groter word.

Daar word ik zo moe van, zeker van die mensen die dan meteen het desbetreffende product gaan mijden.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:46:05 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509372
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef McGilles het volgende:

En wat dan over de bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, ik noem maar iets.
Net zo goed iets om goed op te letten.
quote:
Daarover word dan helemaal niet nagedacht maar wel over de zogenaamde schadelijke stoffen in vlees.
Elke maand hoor je wel weer eens iets over een bepaald onderzoek in een bepaald land dat als je product x eet dat de kans dat je ziekte y krijgt groter word.

Daar word ik zo moe van, zeker van die mensen die dan meteen het desbetreffende product gaan mijden.
Je kunt dan inderdaad niets meer eten, dat ben ik met je eens. Maar ook hier geldt weer dat de mate van belang is. Water is ook ongezond en zelfs dodelijk in grote hoeveelheden.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:52:51 #144
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42509575
quote:

[..]

Ik eet gewoon geen dierenleed. Dus ook mijn groenten zijn biologisch. Er zijn zoveel dingen bekend over voedsel waar een minder koosjer produktieproces aan vast zit, juist het wél blijven eten vind ik dom. Als iedereen dat produkt laat vallen zal de producent wel met alternatieven móéten komen.

Natuurlijk mijd je de dingen waarvan je weet dat het schadelijk is, of het nou aan mij, dieren of de natuur schade toebrengt. Ik beperk het liever tot een absoluut minimum dan dat ik willens en wetens leed v eroorzaak. Dat dat af en toe wat hysterisch overkomt, soit. Ik ben er dolgelukkig en gezond mee.

Live and let live, inderdaad, maar laat dat niet alleen voor mensen gelden!
power to the people
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:56:09 #145
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42509683
Wat grappig! Zo ben ik ook opgevoed; als macro-biotisch-homeopatische vegetarier. (van de tijd dat je die dingen nog niet bij de AH zag) Ik had idd een chronische verkoudheid en was snel moe.

In mijn pubertijd ben ik echt vlees gaan eten en eenmaal uit huis at ik elke dag vlees! Nu ben ik nauwlijks meer ziek en zie mijn vegetarische/veganistische vrienden (heb er best wel een aantal van) veel minder energie hebben dan ik.

Het is niet zo dat ik vegetarisch/veganistisch eten niet lekker vind; het kan heel erg lekker zijn, maar vlees is noodzakelijk (voor de beste gezondheid) en heerlijk! Vegetarisch/veganistisch eten en dan preparaten en pillen slikken vind ik zo onnatuurlijk.

Veel vegetariers hier zijn nog meer hardcore dan Buddhisten, die niet eens per definitie veganistisch/vegetarisch zijn. Dierenleed hoeft geen reden te zijn en gezondheid is meestal een mode-reden (en 99% psychophysiologic). Vegetariers/veganisten zijn vaak goede mensen, maar vaak ook heel naief en hypocriet.
reset
pi_42509734
quote:
jij gaat ook gezellig op vakantie naar irak zeker he?
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:00:59 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42509848
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Individual het volgende:

In mijn pubertijd ben ik echt vlees gaan eten en eenmaal uit huis at ik elke dag vlees! Nu ben ik nauwlijks meer ziek en zie mijn vegetarische/veganistische vrienden (heb er best wel een aantal van) veel minder energie hebben dan ik.
Ik heb zelf toch niet de indruk dat ik minder energie heb doordat ik geen vlees eet. Hoewel het wel zo is dat ik veel zuivel eet/drink, dus misschien dat dat er dan nog mee te maken heeft.
quote:
Vegetariers/veganisten zijn vaak goede mensen, maar vaak ook heel naief en hypocriet.
Maar je sluit tenminste nog af met een generalisatie waar we U tegen kunnen zeggen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:05:40 #148
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42509989
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef torpie het volgende:
vleeseter/vegetarier bash topic nr: 10.000...

ik heb geen hekel aan vegetariers maar aan vegetariers die hun keuze door proberen te drukken bij anderen.
Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.
Het omgekeerde zie ik daarentegen wel regelmatig: vleeseters die vegetariërs ervan proberen te overtuigen dat ze op z'n minst dom bezig en op z'n ergst gestoorde, extreem-linkse fanaten zijn.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:08:48 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42510070
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.
Het omgekeerde zie ik daarentegen wel regelmatig: vleeseters die vegetariërs ervan proberen te overtuigen dat ze op z'n minst dom bezig en op z'n ergst gestoorde, extreem-linkse fanaten zijn.
Communisten, Kim-Jong-Il-aanhangers. Stalinisten zeg ik je, allemaal.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:14:29 #150
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42510217
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb zelf toch niet de indruk dat ik minder energie heb doordat ik geen vlees eet. Hoewel het wel zo is dat ik veel zuivel eet/drink, dus misschien dat dat er dan nog mee te maken heeft.
[..]

Maar je sluit tenminste nog af met een generalisatie waar we U tegen kunnen zeggen.
U mag "je" zeggen hoor!

Let op de woordjes 'vaak'; ik ken ook 'echte' vegetariers/veganisten die het wel begrijpen, maar ze zijn in de minderheid. NFI.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')