Ik eet geen vleesvervangende producten. Ik eet dagelijks zuivel, groente, granen en nog wat dingen, en die vul ik aan met broodnodige eiwitten, op de manier die ik kies. En ik eet geen mishandelde dieren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:33 schreef denka het volgende:
[..]
Waarom zou je als vegetarier vleesvervangende producten eten..
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:52 schreef reese.com het volgende:
[..]
Omdat de term misschien verkeerd is? Het is ooit in de markt gebracht als vleesvervanger en sommige dingen kun je gebruiken in een pasta of rijstgerecht i.p.v. gehakt of kip maar het hoeft niet. Het is uiteindelijk allemaal gemaakt van een plantje dus zie het dan ook als een extra plantje dat je door je eten mengt i.p.v. een vleesvervanger. Ik eet het in ieder geval niet omdat ik het nou op vlees vind lijken en dat zo erg mis.
Nee want zo vaak eet ik ze helemaal niet. Gewoon af en toe als extra toevoeging in een gerecht zoals je croutons toevoegt aan de soep.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef denka het volgende:
[..]
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..
Zeg, kortzichtig type, er is ook nog een verschil tussen graseters, planteters en omnivoren hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:01 schreef McGilles het volgende:
Een mens is gemaakt om vlees te eten, anders had je wel een enorme pens gehad met een mega hoeveelheid darmen om allemaal planten te verteren!
En toch is een mens gemaakt om vlees te eten, kan er niks aan doen dat je vegetarier bent!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zeg, kortzichtig type, er is ook nog een verschil tussen graseters, planteters en omnivoren hoor.En niet alle omnivoren eten vlees. Er zijn er zat die alleen maar eieren jatten.
Nee hoor, een mens is in staat om te kiezen of we wel of geen vlees eten, vandaar dat we scherpe en platte tanden hebben en ons darmstelsel misschien net lang genoeg is om vlees niet te laten rotten, maar wel lang genoeg is om groenten te verwerken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:01 schreef McGilles het volgende:
Een mens is gemaakt om vlees te eten, anders had je wel een enorme pens gehad met een mega hoeveelheid darmen om allemaal planten te verteren!
Of andersom:quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef denka het volgende:
[..]
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..
125gram vlees per week genoeg voor wat?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Nee hoor, een mens is in staat om te kiezen of we wel of geen vlees eten, vandaar dat we scherpe en platte tanden hebben en ons darmstelsel misschien net lang genoeg is om vlees niet te laten rotten, maar wel lang genoeg is om groenten te verwerken.
Well, ik heb die keuze zo'n 7 jaar terug gemaakt en dus besloten om vlees links te laten liggen en reken maar dat ik niet ongezonder ben dan mensen die wel vlees eten. Zeker omdat 125 gram vlees per week genoeg is, en de meeste mensen ruim 125 gram per dag naar binnen schranzen.
Net alsof in bonen evenveel eiwitten zitten als een kipfilet of een biefstuk....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Of andersom:
Je eet stoffen die de meeste mensen tegenwoordig uit vlees halen, omdat ze te beroerd zijn een goede hoeveelheid gevarieerde groenten te eten. Enkele keren per week bonen (eiwitten, vitaminen) en broccoli (omega vetzuren) is genoeg om de nodige stoffen binnen te krijgen, maar zelfs dat is veel mensen te veel werk.
Gutteguttegut, gewoon maar hard roepen wat er in je kopje gestampt is, en niet ff verder lezen/denken dan je walnootje groot is hè?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
En toch is een mens gemaakt om vlees te eten, kan er niks aan doen dat je vegetarier bent!
Eet toch gewoon een lekker biefstukje dan die rommel die in de fabriek gemaakt is met weet ik veel wat voor een stoep dat door mag gaan als "vleesvervanger"
Het is echt wel beter om echt vlees te eten dan zo'n in elkaar gestampt stukje vleesvervanger!
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.quote:
Hoe denk je dat vlees gemaakt wordt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:
Eet toch gewoon een lekker biefstukje dan die rommel die in de fabriek gemaakt is met weet ik veel wat voor een stoep dat door mag gaan als "vleesvervanger"
En hoe denk je dat je aan 'eerlijk' vlees gaat komen? Dat biologische vlees? Laat me niet lachen, die dieren krijgen wel beter voedsel ipv hormonen ed maar die worden gewoon met goed voedsel evensnel vetgemest. Zelfs een voedingsdeskundige die bij mij langs was geweest raadde af om biologisch vlees te kopen omdat het gewoon geldklopperij is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gutteguttegut, gewoon maar hard roepen wat er in je kopje gestampt is, en niet ff verder lezen/denken dan je walnootje groot is hè?
Bijna alle vegetariërs op dit topic hebben al meerdere malen gemeld helemaal niet zo vaak 'vleesvervangers' te eten, ik eet ze zelf alleen af en toe wanneer dat bij m'n gerecht past, en dan alleen nog maar verantwoorde producten.
Verder is je theorie dat mensen gemaakt zijn om perse vlees te eten ook al meerdere malen onderuit gehaald, worden 'vleesvervangers' zelden en masse in een gore fabriek geproduceerd met wat voor troep dan ook erin, maar zijn het natuurlijke producten van granen of zuivel en bevat vlees geen enkel bestandsdeel dat je niet met een gezonde voeding ook binnenkrijgt.
Dat jij vlees eet is jouw keuze, ik begrijp het ook best, vlees is lekker. Maar wees dan tenminste een beetje fatsoenlijk, en eet alleen eerlijk vlees, van dieren die een goed leven hebben gehad, en niet opgefokte, vetgemeste, genetisch gemanipuleerd voedsel toegediende zielige hoopjes van een schaduw van een dier, die hun hele miserabele leven zonder daglicht moeten stellen.
Ik ben geen vega, zit nu boterhammetje met gebraden gehakt te eten. Maar moet je eerlijk zeggen dat ik s'avonds meestal liever een Kaasburger of Griekse rondo van de appie voor me neus heb liggen dan een stuk vlees. Die producten zijn echt mfuckin tasty als je ze goed klaarmaakt!quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:50 schreef BoukeF het volgende:
[..]
vleesvervangers (die allemaal uiteindelijk naar hele flauwe kipnuggets smaken) of door pillen (waar ook niemand blij van wordt)
Ik denk dat ik gezonder leef dan 99% van de bevolking, dus met hart- en vaatziekten hoef je niet aan te komen!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.
Daarom.
Mijn biefstukje? Dat word niet gemaakt, dat is een mooie lap vlees!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoe denk je dat vlees gemaakt wordt?
In een idyllische boerderij met een glooiend groen graslandje er omheen?
En al die insecten die je dood maakt....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.
Daarom.
Veel vlees eten is neit gezond, en werkt hart- en vaatziekten in de hand. Dat is iets wat op de lange termijn werkt, en waar je als je jong bent als het goed is sowieso niets van merkt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gezonder leef dan 99% van de bevolking, dus met hart- en vaatziekten hoef je niet aan te komen!
Wie maakt er insecten dood?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:21 schreef denka het volgende:
[..]
En al die insecten die je dood maakt....
Je denkt dat die koe puur natuur is en goed gehouden wordt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn biefstukje? Dat word niet gemaakt, dat is een mooie lap vlees!
Ik weet dat ik heel gezond leef, punt!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Veel vlees eten is neit gezond, en werkt hart- en vaatziekten in de hand. Dat is iets wat op de lange termijn werkt, en waar je als je jong bent als het goed is sowieso niets van merkt.
Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
En hoe denk je dat je aan 'eerlijk' vlees gaat komen? Dat biologische vlees? Laat me niet lachen, die dieren krijgen wel beter voedsel ipv hormonen ed maar die worden gewoon met goed voedsel evensnel vetgemest. Zelfs een voedingsdeskundige die bij mij langs was geweest raadde af om biologisch vlees te kopen omdat het gewoon geldklopperij is.
Ik heb per dag gewoon een bepaalde hoeveelheid eiwitten nodig en daarvoor is vlees een goede bron!![]()
Sterke argumentatie.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik weet dat ik heel gezond leef, punt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |