Ik stop geen pillen in m'n mik en de vleesvervangers eet ik alleen omdat ik het lekker vind en het past in een gerecht. Niet omdat ik daar mijn voedingsstoffen vandaan zou moeten halen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:10 schreef denka het volgende:
[..]
Waarom eten ze dan producten/pillen waar bestanddelen in zitten die ook in vlees zitten om dit aan te vullen??
de koequote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ja, dat verklaard onze snij- en hoektanden
Mensen zijn omnivoor, primaten als chimpansees en gorilla's eten ook vlees wanneer ze de kans krijgen. Verder zou je bij een puur vegetarische soort een veel sterker ontwikkelde blinde darm vinden.
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Mensen zijn omnivoor, primaten als chimpansees en gorilla's eten ook vlees wanneer ze de kans krijgen. Verder zou je bij een puur vegetarische soort een veel sterker ontwikkelde blinde darm vinden.
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef Elseetje het volgende:
Maar álles, en dan ook echt álles wat je uit vlees haalt, vind je ook in oa:
-zuivel
-eieren
-peulvruchten
-schimmels (champigons en paddestoelen)
-granen
-soja
-noten
Zal ik nog even doorgaan?
Als je het niet erg vindt antwoord ik daar niet op omdat het een rete lang verhaal zou worden omdat het niet alleen om het vlees eten gaat (voor mij dan).quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:15 schreef BoukeF het volgende:
[..]
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?
idd...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:15 schreef BoukeF het volgende:
[..]
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?
Wát?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.
Onderbouw dat 'ns? Ik kan ook wel roepen dat jij dingen zegt die niet waar zijn, maar heeft niet zoveel nut als ik geen argumenten geef...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.
Nu jij weer.![]()
Lang leven de echte vegatariersquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
-zuivel --> Denk je dat een koe het fijn vind dat haar melk wordt afgepakt
-eieren --> Of dat een kip het fijn vind dat haar ei wordt afgepakt en je eet dan ook een leven op
Tuurlijk in de natuur is het één grote cirkel maar wij fokken beesten puur om ze op te eten. Wij eten niet beesten die gewoon op natuurlijke wijze in die cirkel terecht zijn gekomen. Wij creëren beesten voor onze eigen smaakpapillen waarvan de meeste beesten niet eens weten wat natuur is omdat ze alleen maar in een hok vet gemest worden. Dus ga nou niet zeggen dat wat de mens doet gewoon de natuur is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef denka het volgende:
[..]
idd...
jep en elkaar moeten blijven opofferen en elkaar blijven eten...
buiten dat ik er wel benieuwd naar ben heb je dan gelijk dat het teveel off-topic gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef reese.com het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt antwoord ik daar niet op omdat het een rete lang verhaal zou worden omdat het niet alleen om het vlees eten gaat (voor mij dan).
Stoppen met evolueren is niet bepaald een keuze die we als mensheid collectief kunnen maken ofzo... Daaraan liggen processen (ons klimaat, natuurrampen, etnische vermenging,en nog veel meer) ten grondslag die zo complex zijn, dat jouw mening dat we te ver zijn geëvolueerd daar niet echt effect op heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, het heeft niet veel nut als jij geen argumenten geeft. Dat deed je dus ook niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:18 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Onderbouw dat 'ns? Ik kan ook wel roepen dat jij dingen zegt die niet waar zijn, maar heeft niet zoveel nut als ik geen argumenten geef...
Ja ik zeg toch evolutief gezien. Dus toen de mensen nog net geevolueerd waren droogkloot.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stoppen met evolueren is niet bepaald een keuze die we als mensheid collectief kunnen maken ofzo... Daaraan liggen processen (ons klimaat, natuurrampen, etnische vermenging,en nog veel meer) ten grondslag die zo complex zijn, dat jouw mening dat we te ver zijn geëvolueerd daar niet echt effect op heeft.
Heb je kinderen? Ga je ze ooit verwekken? doe maar niet, straks evolueren we dankzij jou nog verder
is wel waar, vlees kun je helemaal vervangen..eigenlijk zelfs vis ook, want ik meen me te herinneren dat je alle omega's ( 369 ) in walnoten, olijfolie en soja kan vinden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.
Nu jij weer.![]()
Ja, een koe vindt het fijn als je haar van de overtollige melk afhelpt. Vrouwen kolven hun overtollige melk ook af, en in de natuur zijn meer voorbeelden te vinden van dieren die hun overtollige melk kwijt moeten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:21 schreef denka het volgende:
[..]
-zuivel --> Denk je dat een koe het fijn vind dat haar melk wordt afgepakt
-eieren --> Of dat een kip het fijn vind dat haar ei wordt afgepakt en je eet dan ook een leven op
Lang leven de echte vegatariers
Onder andere ja maar dat op het niveau jagers-verzamelaars zijn blijven hangen is wel erg kort door de bocht. Met name de verhouding mens - andere dieren en niet eens zo zeer door de industriele uitvindingen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef BoukeF het volgende:
[..]
buiten dat ik er wel benieuwd naar ben heb je dan gelijk dat het teveel off-topic gaat.
(toch even een vraag)
doel jij erop dat de mens teveel industriele uitvindingen heeft gedaan waardoor de verhouding tussen mens - overige dieren - planten - fossiele brandstoffen scheef is gegaan en dat de wereld een stuk beter af zou zijn geweest wanneer de mens op het niveau jagers-verzamelaars zou zijn blijven "hangen" zodat de populatie niet uit de klauwen zou zijn gegroeit?
Volgens mij kan jij gewoon niet koken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef BoukeF het volgende:
[..]
om even op het laatste te beginnen.
Voor de gein. nee.
helaas heeft mijn vriendin het in haar kop gekregen dat ze af en toe ook vegetaries wil eten ivm zielig voor de diertjes,
ze is daarin geheel niet standvastig want een stukje kip of biefstukje op zijn tijd is natuurlijk wel lekker.
Doordat ik altijd de weekboodschappen doe en haar best tegemoet wil komen hebben we zo ongeveer alle variaties van vleesvervanger wel gehad.
* de worstjes die je ook op de bbq kan leggen zijn het ergst, het omhulsel wordt een soort hard eetpapier en de vulling een wazige wee-ige massa die je eerder in een koud toetje verwacht.
* tofu blokjes en alle variaties daarop, wat kan je ermee, in 1 grote homp opbakken was geen succes, verbrande buitenkant en niet gaar gevoel van binnen. in stukjes roerbakken kan je net zo goed geen tofu toevoegen, het is niks.
* vales schnitsel en nuggets, op heet vuur en in olie gebakken kan je er een krokant laagje omheen krijgen, maar de binnenkant blijft een flauwe kipnugget.
* alles met kaas erin, dat is geen vleesvervanger, dat is een kaassouffle!
* de groenteburger, ook hierin twijfel ik of het als vleesvervanger mag worden gezien, maar deze is nog wel lekker.
je geeft zelf ook al weer in je stukje tekst het belangrijke punt bij alle voeding aan. Alles kan (behalve geen vlees) mits met mate.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij gewoon niet koken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |