abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42503328
Na lang zoeken heb ik eindelijk een mooie nette tussenwoning gevonden waar ik wel interesse in heb.

Er is vanalles gemoderniseerd, moderne badkamer, CV door het hele huis, goed onderhouden, dak netjes, leuk tuintje, heel mooi vrij uitzicht, etc... alles behalve de keuken, die moet nog wel nieuw, maar dat vind ik wel mooi, kan ik het naar eigen smaak maken...

Ze vragen 117.500 maar ze zeiden al duidelijk dat het een vraagprijs was (beetje dom om direct al te zeggen) en daarbij vertelden ze me ook nog dat ze er over 3 weken uit zijn, want dan kunnen ze in hun nieuwe woning. Ook raar om te vertellen.

Blijkbaar willen ze er dus vanaf.

Er zit ook nog eventueel een aparte garagebox bij voor 10.000 euro. Maar dat vind ik wel redelijk duur.

Ik zat te denken om te zeggen: 110.000 of 115.000 incl garagebox???

Of moet ik nog lager gaan???
pi_42503385
Daar is voor een buitenstaander geen pijl op te trekken....
Het kan best zijn dat die 117k al een zeer scherpe prijs is, maar misschien is 90k veel reeler...

Garage boxen zijn altijd leuk en handig maar zit er electra in die box ? en misschien wel stromend water ?? Zonder electra is het maar een boxbox, met electra kun je er klussen en is de waarde hoger. Zit die box in een aparte VVE of ???

Er zijn tig factoren die meespelen en die voor hier niet zichtbaar zijn...

Ga naar kadaster.nl en zoek de prijzen van die omliggende huizen op. Dan kun je ook zien wanneer en voor hoeveel de huidige eigenara gekocht heeft. Als dit net een jaar geleden is en hij wil nu een stuk meer dan hij betaald heeft, laat hem dan eens aantonen wat die extra waarde zou moeten zijn. Waarom zou hij er dan al vanaf willen etc.etcetc..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42503416
117.500 is wel netjes omgeving zitten alle huizen tussen 110 en 125 maar aangezien de keuken vernieuwd moet worden en ze er vanaf willen kun je toch eventueel wel iets gokken...

Er zit wel elektra in de garagebox, want de deur is electrisch.

Bijvoorbeeld mensen vragen standaard iets van 5000 boven de prijs die ze per se willen, dat soort dingen...
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:36:49 #4
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_42503456
Het is moeilijk om daar zonder de situatie goed te kennen een antwoord op te geven.
Staat het huis al lang te koop ? Is het een gewilde wijk ? Zijn er andere potentiele kopers, etc.
Allemaal vragen die van invloed (kunnen) zijn.
Als je echt geen idee hebt wat je moet bieden kan je ook denken aan een onderhandelingsmakelaar
Kost je misschien 1000 euro maar je krijgt dan meestal ook weer meer van de prijs af. Plus je weet wat meer over de staat van je misschien toekomstige huis. .
pi_42503563
Nette straat in wat mindere wijk... de vraagprijs is niet zo heel erg verkeerd.

Maar ik doel meer een beetje op hoe ver naar beneden kan je gaan om nog serieus genomen te worden, bedoel je kan geen 90.000 gaan bieden ofzo...
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:51:40 #6
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_42503714
Dat zal echt afhangen van de verkopers. Tegenwoordig staan de huizen allemaal wat langer te koop waardoor er niet meer echt een "gouden stelregel" is als 15% onder vraagprijs bieden.
Als je het idee hebt dat er verder geen potentiele andere kopers zijn kan je natuurlijk wat meer risico nemen.
pi_42503771
Als ze over drie weken uit hun huis gaan naar een nieuwbouw, kunnen ze hoge nood hebben om te verkopen. Je kunt volgens mij dus makkelijk lager gaan zitten.
Van belang is of het huis al lang te koop staat,
of er al vaker op geboden is,
of ze al eens gezakt zijn met de vraagprijs.
En onderzoek bij het kadaster verkoopprijzen van andere woningen in de buurt.
pi_42503928
Woning staat volgens mij al sinds 10-6-2006 te koop, als ik tenminste naar de last modification date kijk van de fotos

http://www.makelaarsland.nl/house.aspx?id=4716
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:09:33 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42504000
K&W --> WGR

Dit soort vragen hoor in WGR, dus ik geef het topic maar even een zetje. Het heeft geen haast, maar dar zitten meer mensen die hier mee bezig zijn.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:11:41 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42504025
Ik zou beginnen met 100.000 te bieden en dan eens zien wat zij zeggen.
Dan kan je altijd nog omhoog gaan en rond de 110 iets gaan zeggen over die garage. Dat je dan voor 115 plus de garage gaat of zo.

Het is altijd een gok en er zijn geen standaard regels voor hoeveel mensen willen zakken tov hun vraagprijs.
pi_42504088
Als ze je bod te laag vinden, en niet met je in onderhandeling willen, kun je altijd nog hoger bieden. Alsje veel spullen (gereedschap, fietsen ed hebt), is een garagebox best handig; een schuurtje zit zo vol.
pi_42504111
Garagebox gaat me dan ook echt erom om de auto er in te zetten, hopelijk niet krabben in de winter en wat veiliger mocht ik eventueel straks een wat duurdere auto kopen...

Voor rommel heb ik een schuurtje, je hebt immers zoveel rommel als ruimte.
pi_42504350
Heb even op Funda gekeken wat er nog meer in die straat staat. Die Danacker 55 van 124k zou toch een betere overweging zijn. Die tuin is aangekleed. De CV is eigendom, die van 47 is HUUR!!

Ik weet alleen niet of 55 ook nog een garage heeft. In ieder geval staan er op funda 4 van die straat. 2*115, 1*117 en 1*124.
Ga ze allemaal eens bekijken. Die dure heeft een opendag op 4/11 Bekijk wat het beste bij je smaak komt zonder te hoeven verbouwen.

(voor 110-120k een huis met een tuin.... gossie zeg...Voor die bedragen wil je niet eens gaan kijken in utrecht. Je zou je gelijk afvragen of de muren nog wel overeind staan).

Bedenk overigens dat je misschien die box ook van iemand kan huren he, mocht je 'm nodig hebben.
pi_42504424
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:31 schreef Gompy58 het volgende:
Heb even op Funda gekeken wat er nog meer in die straat staat. Die Danacker 55 van 124k zou toch een betere overweging zijn. Die tuin is aangekleed. De CV is eigendom, die van 47 is HUUR!!
Tuin aangekleed doet me niet zoveel, en ik heb niet gekeken bij 47 maar bij 62

Sjah Emmen he, en de buurt is niet de duurste buurt
pi_42504581
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:36 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Tuin aangekleed doet me niet zoveel, en ik heb niet gekeken bij 47 maar bij 62

Sjah Emmen he, en de buurt is niet de duurste buurt
sorry, die bedoelde ik ook.

Wat ik wil aangeven is dat die van 124 k ws makkelijker omlaag is te krijgen dan de andere. Die loopt al in pas met de rest van de prijzen. De tuin boeit je misschien niet, maar realiseer je dat een tuin een klein beetje fatsoeneren een hoop geld kan kosten. Daarbij, met je maten buiten zitten met de krat en de barbeknoei is best prettig in een net geheel.

maar anyway, als je wilt weten wat je "moet" bieden... pak ze allemaal en ga +en & -en. In principe is het allemaal hetzelfde.
Stel dat er twee gelijk zijn, maar de ene keuken is meer je smaak....
pi_42539302
Vanavond 2e bezichtiging met pappie (zit in de bouwwereld)... ben benieuwd!
pi_42549874
TVP
pi_42554522
Nouw ben dr vanavond geweest, mijn pa kreeg ook al zo het idee dat ze er wel vanaf willen. Vooral omdat ze er zelf steeds over beginnen dat ze 1 november over gaan naar hun nieuwe woning.

Nette woning, ook volgens pa, kozijnen zijn wel binnen maanden tot enkele jaren aan vervanging toe en de keuken is niet alles, verder lijkt de woning goed en nette buurt. De garagebox verdwijnt een beetje uit het beeld.

Dus als ik er vanuit ga dat ik geld over wil houden voor een nette keuken en evt vervanging van kozijnen voor kunststof met dubbel glas ga ik een bod doen tussen de 105.000 en 110.000 euro. Denk over een dag of 2!
pi_42554576
Btw... ik verwacht zelf dat als ik 105.000 bied dat ze wel gaan zeggen, nou 110.000 is ie van jouw, maar goed dat weet je natuurlijk nooit. Maar hoop het wel
pi_42554858
Ik weet niet waar je gaat wonen, maar garageboxen zijn gewild, vergeet dat niet!!
Als het even lukt, zou ik die er gewoon bij doen. Als je hem niet nodig hebt kun je hem altijd nog los verkopen.
Dit vertel ik uit eigen ervaring, ik woonde in Leeuwarden op een pleintje en toen wilde de buurman verhuizen. Hij deed zijn garagebox vast in de verkoop. Nou, mijn vader en een andere buurman hadden wel belangstelling en gingen helemaal tegen elkaar opbieden! Zo heeft de buurman een mooie prijs gekregen. Wat echter het vervelende was: de verhuizing ging niet door en nu mist hij zijn garagebox

En let wel.. parkeerplaatsen zijn schaars, helemaal als ze overdekt zijn!
pi_42562974
garagebox met elektra is zeer zeker handig, ik kan niet zeggen hoeveel ik voor zou bieden, maar vergeet de kosten-koper niet + notaris kosten
pi_42567619
Nee klopt heb al een bekende in de hand die hypotheker is en elke keer een compleet Word-Document stuurt met alle kosten erin, nieuwe keuken, kosten koper, maandelijkse kosten etc.

Die garagebox is inderdaad al gewild bij de buurman, maar ik zie voor 10.000 euro niet echt meerwaarde, parkeerplek is er zat. Alleen niet krabben in de winter zal een voordeel zijn. Ben ook niet echt iemand die aan auto's sleuteld.
pi_42568717
En ik denk dat ik vanavond gewoon bel: "Ik kan er wel omheen draaien en schijnheilig doen, maar jullie willen er graag uit, ik wil een bod uitbrengen inclusief gordijnen en de spotjes in de woonkamer. Het gasfornuis mag je meenemen, want er komt toch een nieuwe keuken in. Met het oog op de nieuwe keuken en het vervangen van de kozijnen binnen afzienbare tijd wordt mijn bod 105.000 euro."
pi_42568813
Als ze er echt zo snel van af moeten, zou ik nog minder bieden. Je krijgt dan hoogst waarschijnlijk de mededeling dat er nog niet te praten valt, maar met je 2e bod ben je dan al wel omhoog gegaan.
Biedt eens 97.500 en daarna 100.000 (zonder garage dan). Je kunt ze nog zeggen dat ze die wel aan de buurman kunnen verkopen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:43:05 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_42568951
met een bod van een ton hoef je je ook niet te schamen denk ik, maar 105 klinkt vriendelijker, ik zou alleen niet gelijk happen als ze 110 zeggen tussen 110 en 105 zit een gat van 5000 euro dat lijkt weinig op z'n bedrag maar bedenk je maar eens hoeveel leuke dingen je daar van kan kopen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_42569073
Dat is niet alleen een gat van 5000 aan de verkoper, maar die 5k betekent dat daar ook de kk over gaan etc.

Je zou idd kunnen zeggen;"Joh, jij wil er vanaf, er staan nog meer vandeze huizen te koop in de straat dus zeg het maar..."
pi_42569601
Netjes hoor alvast gefeliciteerd met je woning.

Meteen die keuken erin en je bent overal vanaf.
Trotse mamma :)
pi_42569956
Haha precies zo denk ik ook, veel is al gemoderniseerd, direct nieuwe keuken erin, mooi modern ding met barretje e.d. en ik ben voorlopig klaar!

@dop: nee boven de 110 ga ik niet op in, dan zeg ik: jongens... veel successs...
pi_42575792
Ik heb zojuist een bod gedaan van 105.000!

Wish me luck!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:23:03 #30
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_42576134
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:13 schreef jd1982 het volgende:
Ik heb zojuist een bod gedaan van 105.000!

Wish me luck!
Succes! Hopelijk gaan ze akkoord
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_42577096
Nou dit is echt heel bizar, kreeg na een half uur alweer telefoon, hun tegenbod is 112.500.

Hij zegt, dat wil ik er voor hebben anders kom ik ook in de knoop met de lening voor mijn nieuwe huis. Zeer apart, noujah, hij wist natuurlijk al wat hij er voor wilde hebben, maar toch.

Vanavond overleggen met pa en ma en dan kijken of ik nog een bod ga doen.
pi_42577554
Uhm, das toch niet jouw probleem dat hij dat bedrag nodig heeft ? Stel dat hij de verkoopwaarde op 120k zou hebben gestelt en met dat bedrag is gaan rekenen voor zijn nieuwe woning. Zou jij dan 120k gaan betalen ? Denk het niet.

Geef een finaal bod af op 106,5 en dat je hem anders veel succes wenst met de verkoop. Blijf dan even bij de telefoon zitten want ws belt hij dan wel terug....

Je gaf zelf aan dat ze ws een beetje omhoog zitten, dat tonen ze ook door binnen een half uur terug te bellen.

Daarbij, als je nu zou aangeven dat je niet meer hebt dan 105k dan heeft hij daar toch ook geen boodschap aan ??? Waarom jij dan nu wel voor die 112,5 ?
pi_42577616
Gelijk 5000 eraf na een eerste bod? Dat is wel erg snel.
Hij zal uiteindelijk echt wel accoord gaan met 110.000.
Dat zal ook wel z'n "eindbod" zijn als je nu 107.500 zou bieden.
Je kunt dan altijd nog proberen je poot stijf te houden, om die 107.500 te halen.
pi_42578155
Jah denk net zo als jouw. Ik ga vandaag niet weer terugbellen. Vanvond overleg met pa en ma maar weer. Ik had zelf zoiets van voor 110.000 wil ik hem wel, dat is nu al een optie denk ik.

Maar goed 107 of 108 bieden zou je natuurlijk ook op kunnen gokken.

Het was het idee van mijn pa en ma om 105.000 te gaan bieden. Hij is natuurlijk ook niet dom en weet wel dat ik nog een keer met een tegenbod kom.
pi_42579026
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:15 schreef jd1982 het volgende:
Hij is natuurlijk ook niet dom en weet wel dat ik nog een keer met een tegenbod kom.
Daar gaat hij vanuit. Maar als jij nu komt met een take it or leave it bod, staat hij met de ballen op het blok. Jij hebt een keus zonder consequenties. Hij zeer waarschijnlijk niet....

Als hij nu niet verkoopt moet hij ws gaan wachten op een nieuwe potentiele koper en dan maar zien hoe het loopt. Daarnaast heeft hij dan wellicht ook dubbele lasten...

Mijn advies, gaatje klein beetj edichter maken maar laat hem de sprongen maar doen hoor.
pi_42579258
Je zou voor kunnen stellen om te middelen, dan kom je op 108.750 uit.
Je kunt ook nog een leuk spelletje gaan spelen door de garage erbij te betrekken
pi_42585472
Mensen mensen goed nieuws... vanavond overlegd met ouders, uiterst bod gedaan.

109.000 en hij gaat ermee akkoord!
pi_42585652
Gefeliciteerd met je nieuwe woning to be!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:55:07 #39
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42587114
zit nu zelf ook in onderhandeling....altijd lastig hoeveel eronder bieden

dat bij jou ging wel erg snel, lekker hoor! gefeliciteerd.
pi_42594527
Goed gedaan jochie!!!
Van harte gefeliciteerd hoor
En, hoe voelt dat nu?
pi_42595601
Gaaf man!!! Gefeliciteerd!
pi_42596266
En nu maar vast plannen maken voor het klussen en verhuizen. Veel plezier ermee...
pi_42597462
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:58 schreef jd1982 het volgende:
Mensen mensen goed nieuws... vanavond overlegd met ouders, uiterst bod gedaan.

109.000 en hij gaat ermee akkoord!
met garage?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:41:11 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_42601581
Mooi man! Van harte!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_42601688
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:25 schreef KcA het volgende:

[..]

met garage?
Nee die heb ik achterwege gelaten, na overwegingen, voordelen, is het luxe of niet, zit ook nog een redelijk klus schuurtje bij het huis enzo...

Maar allemaal dank!

Nu kan ik ook eindelijk een ruimte inrichten voor mn eigen bedrijfje... wat wel grappig was, heb direct een klant erbij, mijn hypotheker
pi_42604094
Hij ging wel erg snel accoord. Maar hoe dan ook: Gefeliciteerd !!
Mag ik je nu direct het Klussen&Wonen forum aanbevelen voor klusfoto's....
pi_42604241
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:50 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Nee die heb ik achterwege gelaten, na overwegingen, voordelen, is het luxe of niet, zit ook nog een redelijk klus schuurtje bij het huis enzo...

Maar allemaal dank!

Nu kan ik ook eindelijk een ruimte inrichten voor mn eigen bedrijfje... wat wel grappig was, heb direct een klant erbij, mijn hypotheker
Wat voor bedrijf ga je oprichten dan?
pi_42605718
Ik werk gewoon bij een reclamebureau, maar ik heb al bijna een jaar een internetbedrijfje om de inkomsten uit mijn websites legaal te kunnen innen, maar ga nog meer sites e.d. opzetten... zit vooral in de advertenties, af en toe maak ik wel een site voor een bedrijf, maar dat is niet de main income.
pi_42605775
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:54 schreef dik_voormekaar het volgende:
Hij ging wel erg snel accoord. Maar hoe dan ook: Gefeliciteerd !!
Mag ik je nu direct het Klussen&Wonen forum aanbevelen voor klusfoto's....
Ik had vanaf dag 1 al door dat hij net zo in elkaar steekt als ikzelf, geen gezeik of gedoe, gewoon ja of nee klaar. Dus ging redelijk snel, je wilt iets of je wilt iets niet, iets "gewoon doen" is belangrijk in het leven vind ik zelf. Met eeuwig twijfelen kom je nooit verder.

Jah ga zeker de verbouwingen en inrichting etc bijhouden zal wel ff duren voordat ik er in ga btw. Noujah, maandje ofzo.
pi_42609364
Wanneer krijg je de sleutel; al snel dus zeker....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')